Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joita ei ole lapsena seksuaalisesti ahdisteltu?

Vierailija
16.01.2019 |

Luin yhtä keskustelupalastaa, ja siellä naiset kertoivat kuinka isät, isäpuolet, veljet, velipuolet, isoisät, naapurin sedät ja vaikka mitkä miehet olivat ahdistelleet heitä, kun olivat olleet lapsia eivätkä olleet uskaltaneet kertoa kenellekään.
Mulla ei ole lapsuudesta yhtään tuollaista kokemusta. Soitin äsken siskolle, ja hän sanoi ettei häntäkään ole kukaan koskaan ahdistellut. Kuinka yleistä tuo on ollut? Me kasvattiin pikkukaupungissa (Savonlinna) 1980-luvulla.

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, olin lihava ja omituinen lapsi

Vierailija
2/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan ole ahdisteltu. Lapsuus 1960-luvulla Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään fyysistä ahdistelua ei ole tapahtunut, mutta jotain sanallista kyllä. Aikuinen mies tullut kännissä tai muuten lässyttämään levottomuuksia.

Vierailija
4/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla 1/3 joita on ahdisteltu, pojissa 1/5

Vierailija
5/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas luulin, että kaikki ovat lapsena kokeneet jossain määrin ahdistelua. Itseäni ahdisteli ensimmäisen kerran vieras ulkomaalainen mies kirjastossa, kun olin vasta aloittanut koulun, ja kadulla ohi kulkeneelle kymmenvuotiaalle pikkusiskolleni huutelivat kantasuomalaiset vanhat ukot kommentteja "kivasta pienestä perseestä". Olen luullut, että kaikilla naisilla on jokin vastaava kokemus.

Korostan vielä, että en siis missään nimessä pidä ilmiötä normaalina tai hyväksyttävänä, vaan valitettavan yleisenä. Nämä tapaukset ovat jääneet mieleen, koska ne olivat iljettäviä ja lapselle hämmentäviä.

Vierailija
6/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mulla oli normaali suku ja isä, josta se suvun kehitysvammainen setäkin, joka puhui mitä sylki suuhun toi tiesi, että se repii pään irti siltä, joka puhuu mulle sopimattomia tai koskee. Serkulle se sama setä oli puhunut melko rasvaisia juttuja ja kehunut tissien kehitystä yms. Pelkäsi mun isää eli isoveljeään sen verran, että ei mulle uskaltanut.

Vierailija
7/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 80-luvun tyttö Espoosta. Ikinä ei ollut mitään, kasvettiin kuin lintukodossa.

Näitä kun lukee niin huhuh olen onnekas

Vierailija
8/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kirjoitti:

Minä taas luulin, että kaikki ovat lapsena kokeneet jossain määrin ahdistelua. Itseäni ahdisteli ensimmäisen kerran vieras ulkomaalainen mies kirjastossa, kun olin vasta aloittanut koulun, ja kadulla ohi kulkeneelle kymmenvuotiaalle pikkusiskolleni huutelivat kantasuomalaiset vanhat ukot kommentteja "kivasta pienestä perseestä". Olen luullut, että kaikilla naisilla on jokin vastaava kokemus.

Korostan vielä, että en siis missään nimessä pidä ilmiötä normaalina tai hyväksyttävänä, vaan valitettavan yleisenä. Nämä tapaukset ovat jääneet mieleen, koska ne olivat iljettäviä ja lapselle hämmentäviä.

Milloin olit lapsi? Missä asuit silloin?  kyselee Ap, joka siis Savonlinnasta 1980-luvulta

Vierailija
9/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lucky you! Ensimmäistä kertaa jouduin ahdistelluksi 12-vuotiaana.

Vierailija
10/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just kirjoitti:

Milloin olit lapsi? Missä asuit silloin?  kyselee Ap, joka siis Savonlinnasta 1980-luvulta

1990-luvulla Seinäjoella.

Vierailija
11/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella 60-luku. Autoon yritetty houkutalla alakoyluikäisenä. Onneksi äidin varoitus kaikui päässä. Itsensäpaljastelijoita alkoi esiintyä 12 - vuotiaalle tämän tästä. Ja olin laihan luiru pikkutytön näköinen.

Vierailija
12/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä kaupungin nimellä on asian kanssa? Sitä naapurissa asuvaa tyttöä saatettiin hyvin ahdistella tai luokkakaveria. Ei ole ahdisteluvapaita paikkakuntia.

Vierailija
13/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ahdisteltu minuakaan lapsena, Espoossa 1980-90-luvulla.

Vierailija
14/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut lapsena mitään. Joskus täysi-ikäisenä kyllä jotai sanallista "läppää" seksiin viitaten. Teininä yksi kaveri ärsyyntyi kun en lämmennyt flirttiin ja huuteli asiattomia. Pahin oli kun olin 17 v ja ulkomaalainen yritti pussata väkisin, siinä kaikki. Vähällä olen päässyt.

Vierailija
15/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin Savonlinnasta (keskustasta, vm - 91) enkä koskaan lapsena kokenut tuollaista. Terveet suhteet oli isään ja niihin muutamiin muihin sukulaismiehiin mitä nyt oli.

Teininä (15v) ensimmäisen kerran joku vanha ukko tuli lääppimään ilman lupaa, mutta hän oli minulle aivan tuntematon eikä kukaan tuttu.

Vierailija
16/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan muista että olis...

Siis muistan kyl jotain ahdistelijoit/töykeitä vanhempii ihmisii, mut seksuaalista ahdistelua mä en ainakaan muista

Vierailija
17/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole ikinä ahdisteltu, ei lapsena eikä aikuisena. Tai sitten olen vaan niin tyhmä etten ole tajunnut. (espoossa kasvanut, 80-luvulla syntynyt jos se jotakuta nyt kiinnostaa)

Vierailija
18/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tapaus jonka muistan nuoruudestani oli kun noin 17v ikäisenä menin kesäpäivänä ratikalla. Oli ruuhkaa ja paljon ihmisiä ja tunsin kuinka joku törmäsi jatkuvasti minuun kun seisoin. Kun käännyin lähtiessäni pois tajusin että törmäily oli ollut tahallista ja vanhempi mies oli lääppinyt takapuoltani koko matkan ajan.

Eipä jäänyt traumoja enkä sen isompaa ole kokenut. Miksikään hyväksikäytöksi en tuota laske, häirinnäksi kyllä.

Vierailija
19/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan perhepiirissä ole ahdisteltu, mutta ventovieraiden toimesta kyllä. Lapsuus ja nuoruus 70-90-luvulla Tampereella.

Vierailija
20/121 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mulla mitään tuollaisia kokemuksia. Ihan olen asunut Itä-Helsingin lähiössä. Yllättävän paljon noita on vai onko? En ole myöskään missään umpiossa kasvanut vaan muiden lasten kanssa ulkona ollut. Myöhemmin kun käytiin bilettämässä niin kyllähän sitä jonkun känniääliön sössötyksiä joskus kuuli mutta ei kukaan käsiksi käynyt. Onnekas tässä tosiaan on. Kyllä tuollaiset kokemukset vaikuttavat pitkään.