Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö etäpäivän, koska lumimyräkkä?

Vierailija
16.01.2019 |

Jos et, niin miten ajattelit mennä töihin?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, teillä Helsingissä lumisade on suurikin ihme. Meillä Keski-Suomessa se toistuu onneksi joka talvi, joten olemme kykeneviä työmatkoihimme myös lumisateessa. Itse menen töihin huomenna kävellen. Ihan niin kuin muinakin työpäivinä.

Älä jaksa... kyllä ne liikennemäärät on vähän eri pk-seudulla kun keski-Suomessa. Ja ei, en asu itse kehä kolmosen sisäpuolella vaan Tampereen seudulla. Kyllä se 20 senttiä lunta vaikuttaa liikenteen sujuvuuteen huomattavasti kun aurauskalusto ei ehdi putsata katuja siihen tahtiin kun lunta tulee...

Vierailija
22/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, teillä Helsingissä lumisade on suurikin ihme. Meillä Keski-Suomessa se toistuu onneksi joka talvi, joten olemme kykeneviä työmatkoihimme myös lumisateessa. Itse menen töihin huomenna kävellen. Ihan niin kuin muinakin työpäivinä.

Olen asunut Keski-Suomessa ennen Helsinkiin muuttoa. Ongelma on se, että rannikolla lumi on usein paljon märempää, liukkaampaa ja liikennettä enemmän. Tule vaikka kokeilemaan, jos viisastelultasi ehdit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä jäin kyllä vuoden alun myrskyssä autollani kiinni hankeen, illalla vasta 22.40 ehti aurauskalusto meidän tielle. SOittelin sitten taksia, mutta , mutta kaikki olivat varattuja, joten myöhästyin töistä pitkän siivun. Onneksi ihana työkaveri pääsi aukaisemaan paikan ajoissa. Olisi muuten myöhästynyt moni muukin töistä, kun päiväkoti ei olisi ollut auki.

Ja esim. Keskisuomalaisessa oli tuolloin paljonkin vastaavia tapauksia, joissa ihmiset eivät päässeet autoilla.  Oli myös mainittu siitä, että tiet aurataan seuraavaan päivään mennessä.

Vierailija
24/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sitä ole ennekin 15-20 cm lunta tullut ja valtaosa ihmisistä säilynyt hengissä liikenteessä.

Vierailija
25/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yli metrin kinokset aamulla kaduilla, en mene töihin. Muussa tapauksessa menen niin kuin ennenkin.

Vierailija
26/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vaikka autollani menisin töihin. Siinä on sellaisia luksusvarusteita kuin katto ja talvirenkaat.

Vierailija
27/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin lumimyräkkä. Siis myräkkä? Miksei lumisade, lumipyry tms?

Vierailija
28/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla töihin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Keski-Suomessa ennen Helsinkiin muuttoa. Ongelma on se, että rannikolla lumi on usein paljon märempää, liukkaampaa ja liikennettä enemmän. Tule vaikka kokeilemaan, jos viisastelultasi ehdit.

Olen asunut Helsingissä ennen Keski-Suomeen muuttoa. En havainnut minkäänlaista ongelmaa oli lunta tai ei. 

Vierailija
29/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kandiseminaarin tapaaminen, pakko mennä. Yritän pyörällä, jos ei onnistu niin kävellen, matkaa onneksi vain 4 km. Puoliso pitää ensimmäisen etäpäivänsä ikinä.

Vierailija
30/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa... kyllä ne liikennemäärät on vähän eri pk-seudulla kun keski-Suomessa. Ja ei, en asu itse kehä kolmosen sisäpuolella vaan Tampereen seudulla. Kyllä se 20 senttiä lunta vaikuttaa liikenteen sujuvuuteen huomattavasti kun aurauskalusto ei ehdi putsata katuja siihen tahtiin kun lunta tulee...

Vaikuttaa vaikuttaa, sitä en missään nimessä kiistä. Mutta ei missään nimessä niin paljon, ettei töihin voisi mennä. Jos on huonompi keli, varataan enemmän aikaa siihen työmatkaan. Ei pitäisi olla rakettitiedettä edes helsinkiläiselle.

Vierailija
31/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi iso kolari tukkimaan sisääntuloväylän, niin kukaan ei pääse töihin.

Vierailija
32/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan kuule linkalla aattelin mennä, niin kuin muinakin työpäivinä.

Vierailija
33/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään pidä. Olen suomalainen ja tottunut siihen, että talvella sataa lunta. Joinain päivinä enemmän joinain vähemmän. Ikinä ei ole niin paljoa satanut, etten olisi töihin voinut mennä. 

Vierailija
34/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi iso kolari tukkimaan sisääntuloväylän, niin kukaan ei pääse töihin.

Ei liity mitenkään lumisateeseen. Kolareita voi sattua kesähelteelläkin.

Vierailija
35/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin olla koko talven etäpäivällä, jos alle puoli metriä lunta estäisi työhön menon.

Vierailija
36/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti tulee lumimyräkkä eli lunta sataa parissa tunnissa noin metri ja tuulee yli 30m/s, saatan harkita etäpäivää. Normaalilla talvikelillä en tietenkään jää kotiin.

Vierailija
37/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ahdasmielinen työpaikka, en saa pitää.

Vierailija
38/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska voin. Tosin lumifriikkinä ajattelin lähteä pitkälle lenkille metsään tarpomaan heti aamusta ennen töiden aloittamista. 

Samaa suunnittelin, eli ennen töitä jonnekin tarpomaan. Lenkkeilystä en hirveästi välitä, mutta kunnon lumihangessa tarpominen on virkistävää ja "pudistavaa". Töihin tarvii mennä vasta klo 13. Bussilla menen, aikaisemmalla vuorolla jos "lumikaaos" oikeasti iskee.

Vierailija
39/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että etäpäivä siksi että talvella sataa lunta? Kaikkea te etelän nirppanokat keksittekin :D

Vierailija
40/87 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikeaa on etänä hammaslääkäriä avustaa, joten töihin on mentävä. Bussilla normaalisti ajattelin mennä. Lähden ainakin yhtä vuoroa aikaisemmin.