Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄKKIÄ ! Tarvitseeko lapset risteilylle jonkin henkilökortin tms vai riittääkö kelakortit ?

Vierailija
16.01.2019 |

Àikuisella varmaan riittää ajokortti.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kiire on niin meinaatko ehtiä puuttuvat asiakirjat hankkia? Viisumin tarvitsevat passin ja henkilökortin lisäksi. Myös molempien huoltajien ja isovanhempien allekirjoitukset.

Vierailija
2/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin lisätä, että tarvitsee tietysti olla suomenkielisten asiakirjojen lisäksi myös niiden maiden kansalliskielellä, missä laiva käy. Noustiin sitten maalle tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti ei riitä, se ei ole matkustusasiakirja, kertoo vain sen että sinulla on ajo-oikeus Suomessa. Jos kela-korteissa ei ole kuvia niin ei kelpaa. Tarkista matkavarauksestasi mitä matkustusasiakirjoja yhtiö edellyttää!

Vierailija
4/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mihin maahan olet menossa. Helpointa on pitää passit mukana.

Vierailija
5/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos risteilynne suutautuu Tallinnaan niin tarvitaan henkkarit eikä ajokortti käy myöskään aikuisella.

Vierailija
6/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ennenkään tarvinnut. Kysy laivayhtiöstä.

Vierailija
7/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläpä hättäile, kysyn miäheltä.

Vierailija
8/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä tarvita mitään henk.todistusta , ellet mene maihin ! Ei kukaan laivaan  mennessä ratsaa kamoja ja vaadi passia, ei se mikään lentomatka ole  :D

Vierailija
9/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie menin Tukholman risteilylle vanhentuneen henkilökortin kanssa enkä joutunut näyttämään sitä kellekään koko reissulla.  

Vierailija
10/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen tyhmä ,mutta olen risteillyt viimeeksi lapsena. Meinasin ensi kuuksi varata risteilyn niin pääsee lapsetkin edes kerran elämässään laivalle :) Lapsilla ei  ole passeja , vain kelakortit ja minulla ajokortti sekä kelakortti.¨¨

Ap

Vierailija
11/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin lapsille riittää kelakortit. Tarkistin asian itse viime kesänä

Vierailija
12/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passi risteilylle ,nyt hei  valoja päälle ! Et sinä tarvitse sinne mitään pirun passia.

Vierailija
13/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin riittää nuo mitkä ap:llä on. Tallinnaan tarvitsee järemmät.

Vierailija
14/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä yleensä kysellä, mutta jos sattuvatkin sillä kerralla kysymään, niin ei ajo- tai kelakortilla tee mitään.

Vierailija
15/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tultu Ruotsista Suomeen laivalla ja lapsille riittää kelakortit.

Periaatteessa pitäisi olla henkilökortti, mutta laivayhtiöstä sanottiin, ettei niitä käytännössä koskaan kysytä.

Vierailija
16/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä yleensä kysellä, mutta jos sattuvatkin sillä kerralla kysymään, niin ei ajo- tai kelakortilla tee mitään.

Juu tämä. Tuo vanhentuneella henkilöllisyyskortilla matkustanut olisi jäänyt satamaan, jos oliskin kysytty. 

Vierailija
17/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo olen tyhmä ,mutta olen risteillyt viimeeksi lapsena. Meinasin ensi kuuksi varata risteilyn niin pääsee lapsetkin edes kerran elämässään laivalle :) Lapsilla ei  ole passeja , vain kelakortit ja minulla ajokortti sekä kelakortti.¨¨

Ap

No Ruotsin suuntaan mentäessäkin pitäisi olla henkilöllisyystodistus, eli passi tai henkilökortti tai (ilmeisesti?) kuvallinen Kela-kortti. Ajokortti ei siis käy henkkarista. Aikuisen kanssa matkustavilla lapsilla rittää mielestäni Ruotsiin nuo Kela-kortit ellei tämäkin muuttunut vuoden alussa.

MUTTA, ei sinne kukaan niitä papereita tarkasta. Ne lähinnä pitää olla siksi, jos jotain tapahtuu.

Viro kuuluu Schengen -alueeseen, joten passitarkastuksia ei ole, mutta sinne mentäessä pitää olla henkilökortti tai passi, rajatarkastukset voidaan aloittaa hyvin nopeastikin jos jotain sattuu, kuten esim. tyttäreni mennessä Tanskaan. Tur va pai kan hakijahässäkän vuoksi rajatarkastukset aloitettiin edellisenä päivänä.

Vierailija
18/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti ei riitä.

Vierailija
19/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoismaissa riittää ajokortti. Viroon passit mukaan.

Vierailija
20/27 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnaan on juuri tehostettu tarkastuksia. Meillä jäi kerran Tukholmaan mennessä passit kotiin pöydälle, ja heillä ei siis ollut mitään henkkaria koko matkalla (näillä vanhemmilla oli ajokortit), koska huomattiin tämä vasta satamassa, otettiin riski ja mentiin, ei kysytty missään vaiheessa henkkareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän