Ruma totuus 3000 eur palkasta!
3000 eur palkkaa on turha tavoitella.
2600€ palkasta käteen jää 1999€
3000€ palkasta käteen jää 2019€
Kiitos verotuksen, vastuullisempi työ ja esimiesasema ei todellakaan kannata.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Mulla brutto 3600, netto 3260.
Eli palkastasi pidätetään 340 e ennakopidätystä + tyel ja tvm, se tarkoittaa että veroprosenttisi on 1,19. Uskoo ken haluaa.. tai voisin uskoa jos kertoisit tän loppuvuodesta mutta en tammikuussa kun verovuosi on vasta alussa. Tai ehkä sulla on vielä käytössä tammikuussa joulukuun -18 ennakonpidätysprosentti muutosverokortilla?
Vierailija kirjoitti:
Br 4100 Ne 2767
Tämä on rumaa!! Palkalla ei rikastu, vanha sanonta.
Ei se pelkkä veroprosentti vielä kerro kaikkea, päälle tulee vielä muut maksut.
Vierailija kirjoitti:
Ei se pelkkä veroprosentti vielä kerro kaikkea, päälle tulee vielä muut maksut.
Nettopalkka on kuitenkin se mistä on ennakonpidätys ja työeläkemaksu ja työttömyysvakuutusmaksu vähennetty.
Tämä on täysin totta, että progressio tasaa 3000-5000€ tienaavien palkat melko tehokkaasti. Olen insinöörin kanssa elelevä hoitaja, ja muistan ajan kun käteen jääneissä summissa ei ollut kuin tonnin ero. Itse tienaan tuon noin 3000 hamaan hautaan saakka, mutta miehen palkka on pikkuhiljaa kivunnut ylöspäin. Nyt kun miehen kk-palkka on 7750, voi sanoa että jää selvästi enemmän jo käyeenkin. Verotus on ihan hanurista tässä maassa.
Minulle jää 4000 eurosta käteen 2730.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 2700 ja käteen jää 2100. Saan yleensä palautuksiakin. Tarkista laskelmasi ja veroprosenttisi.
Mitenkäs tuo on mahdollista kun minä 2900 palkalla sain nettona 1900 e toisessa työpaikassa 3200 palkalla nettona 2100?
Se on mahdollista, kun pitää veroprosenttinsa järjellisenä.
Miten veroprosentin voi pitää järjellisenä? Minulle sen määrää verottaja. Vaikka miten intän, että 10% on hyvä, niin verottaja haluaa 28 %.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan 2700 ja käteen jää 2100. Saan yleensä palautuksiakin. Tarkista laskelmasi ja veroprosenttisi.
Mitenkäs tuo on mahdollista kun minä 2900 palkalla sain nettona 1900 e toisessa työpaikassa 3200 palkalla nettona 2100?
Juurikin näin. Ihmiset huutelee, jotka EIVÄT itse tienaa sitä ~3000€ kuussa. Kateutta kai tuo palkka aiheuttaa.
Mä tienasin viime vuonna 3050 euroa kuussa ja käteen jäi 2000 euroa netto. Ja veronpalautuksia on varmasti tulossa. Edelliseltä vuodelta sain palautuksia 3500 euroa. En varmaan ihan sitä saa, mutta tonneja kuitenkin.
Mä en ole kateellinen, ainoastaan laskutaitoinen ja ja osaan laskea, ettei 3000 brutosta jää käteen vain 2019 euroa.
Brutto 3680
Netto 2590
Eli 1090€ veroihin ja sossumaksuihin.
Tili tehdäänkin sitten kilometrikorvauksilla ja päivärahoilla, niitä tulee noin tonni käteen kuussa.
Mun mielestä on todellakin oikein ja toivon että pyrkyrit eivät tule menestymään koskaan
Arvostaisitte akateemisia "palvelijoitainne".
Älkää kysykö maisterilta mihin kirjekuoreen joku sisäinen posti lähetetään,
Urpot, olisitte auttaneet silloin kun piti, mutta nyt taitaa tulla teille esiin se.
.
.
Vierailija kirjoitti:
Brutto 5500, netto 3300..
Rumaa.. miksi kaikki ei ymmärrä tätä, että brutto ei tarkoita mitään!
Vierailija kirjoitti:
Kiitä vihervassareita. Niiden kotona makaavien laiskureiden ansiosta veroprosenttimme on euroopan korkein.
5 prosenttia valtion menoista menee työttömyyskorvauksiin. Eli 3000e/kk, maksat siitä noin 190e valtiolle kuussa, joten jos nyt vedetään yksi yhteen(valtion menot suhteutettuna maksamaasi veroon) niin maksat noin 10 e kuussa työttömille. Senkö takia prosentti on korkea vai?
Vierailija kirjoitti:
No eikös se nyt riipu kaupungistakin miten verotetaan. Siksi joku voi maksaa samasta palkasta enemmän veroja.
Ei riipu, siis se kahden eri palkan ero, jos ja kun molemmissa tietenkin samat vähennykset. Tottahan kuntien veroäyrit on erilaiset, mutta silti se 2600 ja 3000 euron palkkojen ero on suhteessa sama. Missään kunnassa ei 3000 euron ja 2600 euron bruttopalkkojen käteen jäävien nettopalkkojen ero ole samoilla vähennyksillä vain 20 euroa, se on päivän selvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on mahdollista, kun pitää veroprosenttinsa järjellisenä.
Miten veroprosentin voi pitää järjellisenä? Minulle sen määrää verottaja. Vaikka miten intän, että 10% on hyvä, niin verottaja haluaa 28 %.
Sulla on sitten tulotkin vähän eri luokkaa kuin yllä olevassa esimerkissä. Minulla on brutto 5200 ja veroprosentti (sisältää kirkollisveron) ilman mitään vähennyksiä 26,5. Toki päälle tulee vielä sitten reilut 8 % muita pakollisia maksuja, mutta ne eivät mene verottajalle.
Miten teillä jää noin paljon käteen? Oma palkka 4000 e ja netto 2800. Kirkkoon kuulun, liittoon en.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on täysin totta, että progressio tasaa 3000-5000€ tienaavien palkat melko tehokkaasti. Olen insinöörin kanssa elelevä hoitaja, ja muistan ajan kun käteen jääneissä summissa ei ollut kuin tonnin ero. Itse tienaan tuon noin 3000 hamaan hautaan saakka, mutta miehen palkka on pikkuhiljaa kivunnut ylöspäin. Nyt kun miehen kk-palkka on 7750, voi sanoa että jää selvästi enemmän jo käyeenkin. Verotus on ihan hanurista tässä maassa.
Ihan hyvä se progressio on. Jos 3000 tienaavalla jää esim. 2100 käteen ja 5000 tienaavalla 3300, niin eikö muka ole mitään eroa? Mun mielestä toi 1200€ erokin nettona on todella merkittävä kuukaudessa.
Laskin verohallinnon laskurilla että 3000€ palkasta jää kätöseen 2416€ Laskelma ei sisältänyt mitään vähennyksiä ja tuossa oli oletettu että henkilö kuuluu kirkkoon (ev.lut)
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä jää noin paljon käteen? Oma palkka 4000 e ja netto 2800. Kirkkoon kuulun, liittoon en.
Liittoon kuulumisella ei ole mitään tekemistä nettopalkan kanssa.
Minä en ymmärrä näitä veroprosentti trolleja kun jokainen voi käydä tarkistamassa asian.
Voihan sitä halutessaan vaikka 5000 tuloilla maksaa tammi-kesäkuussa 10 % veroja ja sitten itkeä loppuvuosi kuinka valtio ryöstää hirveät verot...