Ruma totuus 3000 eur palkasta!
3000 eur palkkaa on turha tavoitella.
2600€ palkasta käteen jää 1999€
3000€ palkasta käteen jää 2019€
Kiitos verotuksen, vastuullisempi työ ja esimiesasema ei todellakaan kannata.
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Aivan täyttä tuubaa lasettaa aloittaja. 40 000 vuodessa (3000 kuukaudessa +lomapalkat noin suurinpiirtein) tienaava helsinkiläinen lapseton sinkku ilman minkäänlaisia vähennyksiä, maksaa veroja 18,5 prosenttia ja siihen päälle 8,25 prossaa eläke- ja työttömyysvakuutusmaksua, eli kokonaisvähennys bruttotulosta 26,75 prosenttia, jolloin kuukausipalkka nettona 3000 euron bruttotulosta noin 2200 euroa kuukaudessa.
35 000 vuosituloilla prosentti olisi 16 ja siihen 8,25, eli 24,25, eli 2600 bruttotuloilla käteen jäisi 1970 euroa. Eli erotus 230 euroa.
Jos sitten on vähänkään mitään vähennyksiä, kuten kaikilla tuppaa olemaan, niin veroprossa luonnollisesti pienenee ja nettotulo kasvaa. Tuo siis minimi, mitä noilla tuloilla lapseton helsinkiläinen tienaa.
Tämä. Totta, noi muut viestit ihan hatusta tai ainakin mätkyjä tulossa monella. Mulla juuri tuo 3000 brutto ja 2200 netto noin suurin piirtein.
En ymmärrä mitä ihmiset kyseenalaistaa,sama homma kuin ap:lla,en maksa kirkollisveroja,lyhennykset kohdillaan.Vero% silti yli20 ja muut ennakonpidätykset päälle..ei kannattanut ylennys ei..
No vaikuttaa aika hemmetisti missä kunnassa asut. Maksatko kirkollisveroa? Millaiset ovat työmatkakulut? Muut mahdolliset vähennykset? Saatko päivärahaa vai pelkkää palkkatuloa? Yrittäjä vai työntekijä? Onko asuntolainaa? Onko lapsia?
Otan veronpalautukset mieluummin kerran kuussa suurempana palkkana kuin kerran vuodessa isona pottina. Siksi en pidä järjetöntä veroprosenttia ja noin kolmentonnin palkastani jää käteen reilusti enemmän kuin ap laskeskeli.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä ihmiset kyseenalaistaa,sama homma kuin ap:lla,en maksa kirkollisveroja,lyhennykset kohdillaan.Vero% silti yli20 ja muut ennakonpidätykset päälle..ei kannattanut ylennys ei..
Laske nyt hyvä ihminen se prosenttisi uudelleen. Ei tuollaisia prosentteja ole mitään järkeä maksella.
Vierailija kirjoitti:
Mulla brutto 3600, netto 3260.
Mulla taas toisinpäin,tosin teen osan pimeästi.
Itsellä palkka vaihtelee vuosittain 3000 ja 4000 euron/kk välillä erinäisistä syistä johtuen. Hirveä määrä lisää työtä, vastuuta ja poissaoloa kotonta tulee tuon tonnin korotuksen myötä, eikä käteen jäävä ansio kuitenkaan kasva kuin alle 500 (verot kasvaa, päivähoitomaksut on pakko nostaa seuraavalle tasolle yms). Tulee vähän tunne, että kannattaako? Omalle ajalle ja stressittömyydellekin pitää antaa joku arvo. Sekä toki myös lasten ns. vapaa-ajalle, vaikka hyvin hoidossa viihtyvätkin.
En panisi pahakseni, vaikka olisi ns. tasavero. Eli kaikki maksaisivat vaikkapa 25% veroa palkastaan. Eikös se olisi oikein reilua? Isotuloiset maksaisivat enemmän euroja kuin pienempituloiset? Siihen päälle joku perustoimeentulo, mikä korvaisi kaikki muut sosiaalituet. Yksinkertaista ja kaunista.
Multa jää 2000e palkasta käteen alle 1600!!! Revi siitä!!!
Se menee melkein kokonaan vastikkeeseen ja lyhennykseen!!! Jollei minulla olisi miljoonien osakesalkku olisin todella vihainen!!!!
Vierailija kirjoitti:
Www.vero.fi
Niin ei tarvi trollailla kenenkään. Sinne vaan tuo 3t kk-palkka ja laskuri kertoo veroprosentin. Oma moka jos maksaa kovempaa ennekonpidätystä.
Tokihan kyllä palstalla tykätään juhlia niitä yllättäviä veronpalautuksia...
Palkasta menee muitakin maksuja kuin verot.
Minäkin ihmettelin eläkkeeni verotusta, kun uudet verolaput tulivat.
Saan kahdesta lähteestä eläkettä. Toisesta 1050, josta vero on 11,5%, ihan ok, mutta toinen eläke on 450, josta vero on 46%.
En kyllä ymmärrä yhtään.🐷
No eikös se nyt riipu kaupungistakin miten verotetaan. Siksi joku voi maksaa samasta palkasta enemmän veroja.
Vierailija kirjoitti:
Multa jää 2000e palkasta käteen alle 1600!!! Revi siitä!!!
Se menee melkein kokonaan vastikkeeseen ja lyhennykseen!!! Jollei minulla olisi miljoonien osakesalkku olisin todella vihainen!!!!
Nyt oli kovaa settiä :D
Vierailija kirjoitti:
No eikös se nyt riipu kaupungistakin miten verotetaan. Siksi joku voi maksaa samasta palkasta enemmän veroja.
Toki kunnallisveroissa on eroja ja ne vaikuttavat. Suurin merkitys on kuitenkin henkilökohtaisella veroprosentilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Www.vero.fi
Niin ei tarvi trollailla kenenkään. Sinne vaan tuo 3t kk-palkka ja laskuri kertoo veroprosentin. Oma moka jos maksaa kovempaa ennekonpidätystä.
Ja laskuri huomioi myös ne. Siellä jopa erikseen sanotaan, paljonko prosenttiin pitää laittaa lisää, jotta tyelit ym. tulevat myös huomioiduiksi.
Tänä vuonna minulla: Brutto 3361, netto 2378
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Www.vero.fi
Nekin voi laskea, jos osaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna minulla: Brutto 3361, netto 2378
Lisäys, ennakonpidätys% on siis 21 ja 6.75% + 1,5% menee työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksuja
3 tonnia on palkka jolla pitäisi pystyä pärjäämään. Nettona tuo on jotain 2200-2500e riippuen vähän henkilön tilanteesta. Jos ei kuukautta selviä tolla rahalla niin on jo oma ongelma. Yleensä on vielä tienaava puolisokin rinnalla.