Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kuuluu vastata kun päästät ihmisen nousemaan bussin ikkunapaikalta ja hän sanoo kiitos?

Vierailija
16.01.2019 |

Tuntuu tyhmältä seisoa siinä mykkänä mutta joku "ole hyvä" olisi varmaan liioittelua?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko sanoa mitään? Minä en ainakaan sano. Nimittäin jos sanoisin esim. "ole hyvä" tai mitä muuta tahansa niin sitten asettaisin vastapuolen kiusalliseen tilanteeseen, koska hänen pitäisi sitten reagoida minun "ole hyvä" tai "eipä kestä" kommenttiini jollakin tavalla. Mutta miten?

"Minä jäisin tässä pois..."

"...ok..."

"Kiitos"

"...eipä kestä..."

"No mutta kiitos kuitenkin!"

"noo... eipä tuosta nyt vaivaa ollut..."

"Olihan siitä toki, anteeksi vaan..."

"Eipä mittään...

"Noo-o, onhan se nyt jotain sekin!"

Jne. Eihän tuosta kuitenkaan mitään loppua tule ja siinä vaiheessa molemmat ovat vielä bussissa ja menneet pysäkkinsä ohitse.

Vierailija
22/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ole hyvä."

"Eepä kuule mittää!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä suusi sellaiseen hiljaisen hyväksyvään mutruun. Se viestittää sinun huomanneen lähtijän, mutta ei ole yhtä päällekäyvä kuin hymy.

Vierailija
24/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetkö panee?

Vierailija
25/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko sanoa mitään? Minä en ainakaan sano. Nimittäin jos sanoisin esim. "ole hyvä" tai mitä muuta tahansa niin sitten asettaisin vastapuolen kiusalliseen tilanteeseen, koska hänen pitäisi sitten reagoida minun "ole hyvä" tai "eipä kestä" kommenttiini jollakin tavalla. Mutta miten?

"Minä jäisin tässä pois..."

"...ok..."

"Kiitos"

"...eipä kestä..."

"No mutta kiitos kuitenkin!"

"noo... eipä tuosta nyt vaivaa ollut..."

"Olihan siitä toki, anteeksi vaan..."

"Eipä mittään...

"Noo-o, onhan se nyt jotain sekin!"

Jne. Eihän tuosta kuitenkaan mitään loppua tule ja siinä vaiheessa molemmat ovat vielä bussissa ja menneet pysäkkinsä ohitse.

Tuohan on kuin jostain huonosta sketsistä. Kai myös läiskitte lopuksi toisianne kermakakuilla kasvoihin ja vaihdatte puhelinnumerot?

Normaaliälyiset ihmiset ymmärtävät, että ko. vuoropuhelu päättyy kohtaan "ole hyvä/eipä mitään", jonka kuullessaan liikennevälineestä poistuva on jo siirtymässä ovea kohti. Kyseessä ei ole keskustelu sen varsinaisessa merkityksessä vaan pari kohteliasta sanaa ventovieraiden kesken arjen sujuvoittamiseksi. 

Vierailija
26/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä suusi sellaiseen hiljaisen hyväksyvään mutruun. Se viestittää sinun huomanneen lähtijän, mutta ei ole yhtä päällekäyvä kuin hymy.

Juu, se hymy on kyllä tosi päällekäyvä ja pelottava reaktio. Suomalaisten pitäisi ehdottomasti hymyillä vähemmän niin olisi kaikilla kivempaa. 

Vierailija
27/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyökkät, hymyilet ja sanot, ole hyvä.

Tämähän tulee automaattisesti.

Miksi käytöstavat voivat olla niin vaikeita tässä maassa?

Ei se tarkoita sitä, että jos olet ystävällinen, mitään vakavaa, edes sitä, että henkilö haluaisi tutustua sinuun. Se on pelkkää hyvää käytöstä. Kanssakäyminen on paljon kevyempää kun on käytöstavat. Siinä kaikki.

Vierailija
28/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokseen sanotaan yleensä: ole hyvä

Vierailija
29/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppi Pitkätossun Jäähyväislaulu sopii hyvin tilanteeseen.

Vierailija
30/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että huomioi toisen. Tarkoittaa että sinä olet ok ja minä olen ok.

Silloin kyllä ihminen ajatteleekin niin. Niin itse asiassa pitäisikin ajatella. Että sinä olet ihminen ja minä olen ihminen. Se riittää.

Tsemppiä!

Vierailija
31/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vain: joo

Vierailija
32/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei älä mee, tai viet multa kaiken

ilman sua elää en enää voi

älä mee, tai viet multa kaiken

Ethän mee, sä et jättää mua saa

Vierailija
33/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että "kiva perse sulla". Tämän jälkeen hän saattaa yrittää lyödä kiitoksena ylävitoset kanssasi. Pidä käsi valmiina jottei se osu vahingossa naamaasi.

Vierailija
34/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nou problemos, adios amigo!

Vierailija
35/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

'ei mitään' tai vaikka pelkkä hymy ja nyökkäys

Vierailija
36/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen tarvi vastata. Jos itse olen se kiittävä osapuoli tuossa, niin en odottaisi mitään vastausta. Periaatteessa kun joku pyytää väistymään, siihen kun vastaa että "joo" ja siirtyy, niin se on jo itsessään se "ole hyvä/eipä mittään" :D

Toki jos haluaa vaikuttaa erityisen miellyttävältä, reippaalta ja ystävälliseltä ihmiseltä niin sitten voi vastata.

Vierailija
37/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs sillon kun ikkunapaikalla painetaan stoppinappia ja vielä pitää erikseen sanoa, että jään tässä pois. Ai kappas. No ehkä nykypäivänä, kun kaikki tuijottaa vain puhelimiaan. Itse tykkään katella mitä ympärillä tapahtuu.

Vierailija
38/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikin mokomin.

Vierailija
39/61 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jumalan terve"

Vierailija
40/61 |