Tiedättekö ihmistyypin jonka katseesta paistaa... niin, ei mitään?
Sellainen tyhjä, idioottimainen mollotus? Tuntuu kuin pää olisi tyhjä koppa jonne valo ei kanna?
Kommentit (66)
treffit kirjoitti:
Kyllä. Kansankynttilä-äitini nimesi nuo oppilaat "suuaukisiksi", ja sana on vakiintunut myös mun ja mun kavereiden sanavarastoon.
"No se on semmonen suuaukinen, ei sen mielipiteestä tarvi välittää."
Oletko Ansa Kynttilän jälkeläinen? Joka tapauksessa, lämminhenkiseltä ja ymmärtäväiseltä opettajalta kuulostaa äitisi. Ja oppi tuntuu menneen perille sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on sitä mieltä että ei ole olemassa yksinkertaisia ihmisiä tai ainakaan heitä ei saisi sanoa sellaisiksi.
Mutta on heitä ja heillä usein on juuri tuo katse. Lähiomaiseni on sellainen ja on oikeasti tyhmä ja suunsa kun avaa sen huomaa jokainen.
Hänessä on monia hyviä piirteitä mutta turha tuota on kiistää.
Jokainen kyllä tietää että tuollaisia ihmisiä on, mutta palstalla on aina suuria ja armollisia hyviä ihmisiä joiden elämän tehtävä on näpäytellä tuhmia ihmisiä ja nostaa itsensä jalustalle valkoritarina.
He kertovat aina saman asian: Olet tuhma ja itse tyhmä. Tyhmiä ei ole ja sydämen sivistys. Ei ole myöskään älykkäitä, koska älykäs on vain sellainen joka tietää kaiken ja on kaikessa täydellinen. Sitä paitsi älykäs on tuhma ja tyhmä on kiltti.
Kyllä! Tylsiä nämä valkoritarit, jotka yrittävät puolustaa muita. Ollaan vaan mieluummin kaikki rehellisiä k*päitä :)
Miten mustavalkoista äärilaita-ajattelua.
Ei tarvitse olla k-pää, voi olla rehellinen ja todeta että yksinkertaisia ihmisiä on ilman mitään arvotusta suuntaan tai toiseen.
No minkälainen mielestänne on ihminen joka lähes seitsemänkymppisenä ei edelleenkään (eli ei mikään dementia tai kehityksen kelasta pudonnut) ymmärrä kuinka shampoopullon saa auki? Korkin saa auki joko kiertämällä sen irti tai painamalla jolloin toinen puoli nousee ylös. Ja sen kyllä näkee siitä korkista.
Tai että ylioppilas ei ole akateemisesti korkeammalla kuin yliopistosta valmistunut e-ylioppilas.
Tai joka uskoo joka juorun jonka kuulee ja joka vaihtaa mielipidettä aina jos eriävän mielipiteen esittää joku jota arvostaa eikä ikinä myönnä olleensa aiemmin tiukasti jotain muuta mieltä ja joka ei erota omia mielipiteitään faktoista.
Ei toisen ilmeestä voi päätellä älyn juoksua. Jotkut voivat olla hyvin ilmeettömiä, jähmeitä ja sisäänpäinkääntyneitä, mutta voivat silti olla nokkelia ja älykkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni on sitä mieltä että ei ole olemassa yksinkertaisia ihmisiä tai ainakaan heitä ei saisi sanoa sellaisiksi.
Mutta on heitä ja heillä usein on juuri tuo katse. Lähiomaiseni on sellainen ja on oikeasti tyhmä ja suunsa kun avaa sen huomaa jokainen.
Jokainen kyllä tietää että tuollaisia ihmisiä on, mutta palstalla on aina suuria ja armollisia hyviä ihmisiä joiden elämän tehtävä on näpäytellä tuhmia ihmisiä ja nostaa itsensä jalustalle valkoritarina.
He kertovat aina saman asian: Olet tuhma ja itse tyhmä. Tyhmiä ei ole ja sydämen sivistys. Ei ole myöskään älykkäitä, koska älykäs on vain sellainen joka tietää kaiken ja on kaikessa täydellinen. Sitä paitsi älykäs on tuhma ja tyhmä on kiltti.
Kyllä! Tylsiä nämä valkoritarit, jotka yrittävät puolustaa muita. Ollaan vaan mieluummin kaikki rehellisiä k*päitä :)
Ei tarvitse olla k-pää, voi olla rehellinen ja todeta että yksinkertaisia ihmisiä on ilman mitään arvotusta suuntaan tai toiseen.
Niin juuri, kuinka nämä "puolustajat" eivät tajua että juuri heidän tuohtumisensa osoittaa heidän oman suhtautumisensa yksinkertaisiin :D
ollaan kovin jaloja eikä huomata että oma asenne onkin melkoisen alentuva.
Vierailija kirjoitti:
Ei toisen ilmeestä voi päätellä älyn juoksua. Jotkut voivat olla hyvin ilmeettömiä, jähmeitä ja sisäänpäinkä
Ei yleisesti . Itse kuitenkin tunnen joitain enemmän tai vähemmän yksinkertaisia ja heillä on juuri sellainen ilme.
En silti tuntemattomien ihmisten ilmeistä vedä vastaavia johtopäätöksiä.
Minä kuulun noihin ihmisiin, silmistä näkyy kun aivot lyö tyhjää.
Vierailija kirjoitti:
Yksi blondi lukiossa tuijottaa minuuttitolkulla jonnekin kohteeseen.
Niin?
Ehkä hän ajattelee keskittyneesti tai on omissa unelmissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri, kuinka nämä "puolustajat" eivät tajua että juuri heidän tuohtumisensa osoittaa heidän oman suhtautumisensa yksinkertaisiin :D
ollaan kovin jaloja eikä huomata että oma asenne onkin melkoisen alentuva.
TÄMÄ!
Alentuvat kanaemot.
Ovat myös monesti rasistisia, koska alentavat esim. ihmisiä ihonvärin perusteella joksikin suojelukohteekseen, jolla ei omia aivoja tai mitään kompetenssiä mihinkään.
Todella raivostuttava ihmistyyppi. Ovat päättäneet että kaikki ovat heidän alapuolellaan. Siellä ovat muut ihmiset, jotka muka ajattelevat rumasti heidän suojelukohteistaan. Siellä ovat myös heidän suojattinsa ja vauvelinsa, jotka eivät pärjäisi ilman heidän suojelustaan.
Täällä taas alapeukkuja ja hurskastelua piisaa, jos joku edes vihjaa, että opettajan ammatissa törmää yksinkertaisiin ihmisiin. Valitettavasti opettajan on muita vaikeampaa olla huomaamatta, että joku on tyhmä. Ja tällä en tarkoita sitä ylivilkasta tai lukihäiriöistä tai hidasta ja rauhallista tahi motivoitumatonta alisuorittajaa. He kyllä pian erottuvat tyhmistä.
Kun seison luokan edessä, näen monenlaisia katseita. Niilläkin, jotka ovat hiljaisia tai eivät mitään lukutyypejä, silmät kertovat usein jotain. Tuon muistin, tuon tunnistin, tuo oli tylsää tai ikävää, tuo yllätti, tuo oli hauskaa. Sitten on niitä toljottajia. Katseesta näkee, että mitään ei tapahdu. Oppilas ei reagoi mihinkään mitenkään. Koetulokset kertovat samaa tarinaa. Keskustelu ei onnistu. Mitään mielipidettä tai näkemystä ei ole. Abstrakti ajattelu on täysin ylivoimaista.
Osa ihmisistä nyt vain on heikkolahjaisia. Ei sen toteaminen merkitse heidän ivaamistaan. Minun opettajana olisi hyvä mahdollisimman pian saada tietää, jos joku on oikeasti tyhmä, koska silloin voin paremmin auttaa häntä. Yleensä nämä toljottajat eivät itse pysty pyytämään apua, koska tavoitteet ovat niin ylivoimaiset.
Mutta moni toki on sitä mieltä, että kaikki ovat lahjakkaita ja on opettajan ammattitaidottomuutta kuvitella, että oppilailla olisi mitään päälle näkyviä älykkyyseroja...
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas alapeukkuja ja hurskastelua piisaa, jos joku edes vihjaa, että opettajan ammatissa törmää yksinkertaisiin ihmisiin. Valitettavasti opettajan on muita vaikeampaa olla huomaamatta, että joku on tyhmä. Ja tällä en tarkoita sitä ylivilkasta tai lukihäiriöistä tai hidasta ja rauhallista tahi motivoitumatonta alisuorittajaa. He kyllä pian erottuvat tyhmistä.
Kun seison luokan edessä, näen monenlaisia katseita. Niilläkin, jotka ovat hiljaisia tai eivät mitään lukutyypejä, silmät kertovat usein jotain. Tuon muistin, tuon tunnistin, tuo oli tylsää tai ikävää, tuo yllätti, tuo oli hauskaa. Sitten on niitä toljottajia. Katseesta näkee, että mitään ei tapahdu. Oppilas ei reagoi mihinkään mitenkään. Koetulokset kertovat samaa tarinaa. Keskustelu ei onnistu. Mitään mielipidettä tai näkemystä ei ole. Abstrakti ajattelu on täysin ylivoimaista.
Osa ihmisistä nyt vain on heikkolahjaisia. Ei sen toteaminen merkitse heidän ivaamistaan. Minun opettajana olisi hyvä mahdollisimman pian saada tietää, jos joku on oikeasti tyhmä, koska silloin voin paremmin auttaa häntä. Yleensä nämä toljottajat eivät itse pysty pyytämään apua, koska tavoitteet ovat niin ylivoimaiset.
Mutta moni toki on sitä mieltä, että kaikki ovat lahjakkaita ja on opettajan ammattitaidottomuutta kuvitella, että oppilailla olisi mitään päälle näkyviä älykkyyseroja...
Juurikin näin...Itsekin sijaisuuksia tehneenä. Ja kivasti siinä kehittyi huomaamaan saman myös aikuisissa (so. lukemaan silmistä).
Toki tuota suuaukinen-termiä käytetään vain "siviilissä". ;)
Minulla alkoi vakava masennus ala-asteella. Olin kuin jossakin saa*anan kuplassa, jossa kumisi. Toljotin vain ja elämä lipui eteenpäin omaa vauhtiaan ja laahustin itse perässä kuin hidastetussa leffassa. Kaikki olemisen keveys meni siihen, että sai liikuttua sinne kouluun edes...
Mitä minusta tuli. Valmistuin Englannin toiseksi parhaasta yliopistosta alle 30 vuotiaana ja olen oman alani huippu nykyään. Surkeasta alisuorittavasta toljottajasta tuli jotakin, koska elämäni sai oikeiden ihmisten avulla minulle sopivan suunnan. Jos olisin joutunut kärsimään tämän ketjun porukassa, olisin jo mullan alla ja saisivat muut vuorostaan toljotella silmät kuivina hautakiveäni.
Itse*urhaa suunnitteleva ihmisen näyttää siltä.
Sillä on kilpirauhasen vajaatoiminta
Vierailija kirjoitti:
Sellainen tyhjä, idioottimainen mollotus? Tuntuu kuin pää olisi tyhjä koppa jonne valo ei kanna?
Seura usein aiheuttaa tuon "mollotuksen".
Tiedän. Lapseni päiväkodissa on lapsi, joka on sellainen, ja äitinsä myös. Naamalla aina hämmentynyt tuijotusilme, mitään tunnetta ei tunnu sisällä sykkivän, suu jää auki, kun tervehtivät takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän.
Joillakin on sellainen ilme koko ajan, aivan kuin olisivat jotenkin kauhuissaan koko ajan, tai paskat housussa.
Silmät seisovat päässä ja suu on jotenkin jännittynyt.
Toisilla suu on auki ja silmät harhailevat kuin mitkäkin pallot.
Joidenkin ääni on taas sellainen ÖÖÖÖ ÄÄÄÄ,,Kaaaa uaaa. Tyhjyyttä kumiseva ja aivokopan onttoutta kaikuva.
Hankala selittää. Voitte kokeilla avaamalla suun niin auki kuin saatte ja sitten sanomalla AAAAAAAaaaaaAAAaaaaa! Sillä tavalla vähän korkealta.
Hassua, päässäni kuului Jouko Turkan ääni kun luin tämän.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän ap, sinä olet itse juuri sellainen. Ilkeä, loukkaava ja välinpitämätön muita kohtaan. Onneksi emme tunne.