Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä epätavallisia parisuhdesääntöjä tai henkilökohtaisia rajoja teillä on?

Vierailija
16.01.2019 |

Minä en siedä kutittamista ikinä ja missään olosuhteissa. Lyön, jos mies yrittää kutittaa minua. Toinen oudohko raja on se, etten katselisi miestä, jota ällöttää kuukautisseksi.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolison koira ei saa nukkua sängyssäni. Ei edes silloinkin, kun en ole kotona.

silloinkaan

T. korjaaja

silloin

Ihana keskustelu. Nyt meni oikein.

Vierailija
42/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihmetystä herättää se, että mies on avoimessa suhteessa, minä en. Toisin sanoen, mies saa käydä "vieraissa" luvan kanssa, mutta minä en. Se käy meille parhaiten. Hassua, mutta melkein kaikilla ulkopuolisilla on asiassa nokan koputtamista, vaikkei se kuulu kenellekään muulle millään tavalla.

T. Lähes aseksuaali nainen + erittäin viriili mies

Siis onko asia niin nimenomaan että sinä et saa vai et yksinkertaisesti halua? Kuulostaa erikoiselta jos toinen saa ja toinen ei saa. Muuten kyllä ymmärrän täysin miksi teillä on tuollainen järjestely ja se on todellakin teidän oma asia.

Kertavastaus vielä: en halua enkä saisi, vaikka haluaisinkin. Mies on siis hyvin selvästi ilmaissut, ettei hyväksyisi sitä, jos kävisin. Jos siis minulle joskus tulisi vaikkapa ihastuminen, ja heräisi seksihalut jotakuta toista miestä kohtaan, en saisi käydä hänen kanssaan harrastamassa seksiä.

Tämä toimii kai siksi, etten edes haluaisi käydä. Muuten olisikin ongelma, koska ei se olisi reilua, jos mies saisi käydä ja minä en, jos molemmat haluttaisiin käydä. Tähän mennessä on toiminut jo vuosia. Katsotaan tilannetta uudemman kerran sitten joskus tulevaisuudessa, jos on tarvetta.

Ja toiselle kysyjälle: ei ole molemminpuolinen avoin suhde.

Noin niin kuin ohimennen vähän ihmistä ihmisenä miettien, olen sitä mieltä, että monelle olisi ihanteellinen tilanne se, että itsellä olisi vapaus käydä vieraissa, kun puoliso olisi samaan aikaan uskollinen. Nyt on vaan sattunut käymään niin, että minulle se järjestely sopii enemmän kuin hyvin.

Enempiä en vastaile, koska en tosiaan halua täyttää hyvää ketjua vain omilla vastauksillani.

Sulla on kuspää äijä. Hyi hemmetti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihmetystä herättää se, että mies on avoimessa suhteessa, minä en. Toisin sanoen, mies saa käydä "vieraissa" luvan kanssa, mutta minä en. Se käy meille parhaiten. Hassua, mutta melkein kaikilla ulkopuolisilla on asiassa nokan koputtamista, vaikkei se kuulu kenellekään muulle millään tavalla.

No varmaan sitä nokan koputtamista on siksi, että muut pelkäävät miehen käyttävän sua hyväkseen olemalla yksipuolisesti avoimessa suhteessa. Se lienee yleisempää, kuin yksipuolinen avoin suhde joka on oikeasti molemmille osapuolille ok.

Varmasti onkin yleisempää, mutta ei se silti tee siitä sellaista, että kaikilla tilanne olisi niin. Meillä tähän päädyttiin minun aloitteestani, kun en kerta kaikkiaan halunnut seksiä yhtä paljon kuin mies. En halua rajoittaa hänen seksuaalisuuttaan, enkä halua hänen kituuttavan kanssani puutteessa. Helpompaa näin, molemmille. Minun ei tarvitse suostua seksiin miehen iloksi, ja toisaalta hän saa tarpeeksi.

Keskustelupalstoilla kun kehtaan ottaa asian puheeksi, saan kuulla olevani säälittävä kynnysmatto, mieheni kanssa pelkästään rahojen vuoksi (turhaa kai mainitakaan, että minä tienaan meistä enemmän), ja että mies etsii koko ajan parempaa naista itselleen. Olen kuulemma huonoitsetuntoinen reppana, joka ansaitseekin sen, että mies käy vieraissa. Pidän ihmeellisenä.

Mutta se siitä, en halua tehdä tästä ketjusta pelkkää oman asiani jankkaamista.

Muistathan aina mainita jatkossa, että kyse on tuosta että sinä et halua seksiä. silloin asia on ymmärrettävä. ekasta kommentista tuli sellainen kuva, että sinä et todellakaan SAA käydä vieraissa vaikka mies saakin (vaikka jos haluaisit mennä vieraisiin). Siiä taas tulee todella outo mielikuva, jonka takia varmaan monella nousee karvat pystyyn ja iso kysymysmerkki otsaan. Eli, jos olisitte molemmat yhtä seksuaalisia mutta mies vain saisi käydä tätä seksuaalisuutta tyydyttämässä muualla, olisi kyse tosi epäoikeudenmukaisesta asiasta varmasti monen mielestä ja juurikin tulisi mieleen, että mies vain polkee sun oikeuksia tai että sinä vaan tahdot miellyttää puolisoa jne. mutta jos kyse on siitä, että sinua ei seksi kiinnosta yhtäpaljon ja juurikin haluat että miehen ei tarvitse sen takia olla ilman niin tuo järjestely on ihan järjellinen. Tekisin varmaan itsekin niin, jos en voisi seksiä harrastaa ollenkaan. Mut siihen en suostuis että mies saa, mutta minä en vaikka haluaisin (tosin, en halua). 

Voihan hitsi, kun nyt tulee näitä väärinkäsityksiä, ja koen, että on pakko vastailla. Siis teen sen aina selväksi heti kärkeen, että haluan seksiä todella paljon vähemmän kuin mieheni. En siis ole täysin aseksuaali, mutta libidoni on tosi heikko, ja minulle riittää hyvin seksi kerran-kaksi kuukaudessa. Monikaan nainen ei halua seksiä sen useammin, mutta silti edellytetään puolisolta uskollisuutta, tai sitten suostutaan seksiin miehen mieliksi ja siitä tulee ikään kuin yksi kotityö lisää. Minä en edellytä uskollisuutta, mutten myöskään koskaan suostuisi seksiin ilman haluja.

Nyt ihan oikeasti oli viimeinen viesti, anteeksi kaikki tämä jankkaus.

Vierailija
44/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko tämä epätavallinen sääntö.

Seksiä emme harrasteta, jos tavoitteena ei ole molempien orgasmi. 

Tämä sääntö on ollut puolitoista vuotta voimassa minun aloitteesta.  Olen luvannut olla itsetyydyttämästä itseäni, eli säästän paukut yhdessä peuhaamiseen.  25-vuotta parisuhdetta takana ja kriisin kautta päädyttiin tällaiseen. 

Tuo on hyvä sääntö. Parantaisi varmaan 90 % suomalaisten pariskuntien seksielämää. Ja lisäisi naisten seksihaluja.

Luulis et sellanen loisi paineita ja veisi spontaanisuuden seksistä.

Vierailija
45/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me emme vaadi toisiltamme mitään. Pyytää voi, vaatia ei.

Av-ketjujen perusteella tämä on harvinaista.

Tämä.

Et voi aikuista ihmistä pakottaa. Voit tietysti vaatia, mutta vastapuoli voi vaatimukseesi vastata häipymällä.

Pyytää voin asioita. Usein kumppanini myös haluaa tehdä pyyntöni mukaan, koska haluaa tehdä minut onnelliseksi. Jos hän kokee, ettei pysty vastaamaan pyyntööni sellaisenaan, voimme yrittää keskustellen saavuttaa kompromissin.

Tämä ei tarkoita, etteikö meillä voisi olla sopimuksia. Sopimuksia pienistä ja isoista asioista, mitä saa tehdä ja mitä ei. Sopimukset voidaan nostaa tarvittaessa uudelleen neuvoteltaviksi, mutta sopimuksia noudatetaan, kunnes muuta on sovittu.

Vierailija
46/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin se on tuo kutittelu. Lapsena monesti rääkättiin kutittamalla väkisin niin kauan, kunnes laskin alleni tai oksensin. En siedä sitä yhtään keneltäkään, ikinä, missään tilanteessa. Miehen oli tosi vaikeaa ymmärtää tätä, kun ei siitä ollut helppoa puhua. Kunnioitti kuitenkin alusta asti haluani pysyä kutittelematta.

Tuntuu tosi pahalta että sulle tehtiin niin lapsena. Sehän oli kiduttamista ja pahoinpitelyä. Hyvä että sulla on mies joka kunnioittaa sua.

Vierailija
47/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Whaaaaaat, onko mulla käynyt tosi hyvä tuuri elämässä ja on tullut kasvettua tynnyrissä mutta en ole koskaan törmännyt mieheen jolle menkat olisi este seksille? Onneksi! Koska oon ite aina kiimaisimmillani menkkojen aikana :D Todellakin lähtis mies vaihtoon, jos ei antaisi silloin :D

Kyllä niitä miehiä on jotka eivät suostu hommiin menkkojen aikana. Vähempi ehkä. Eksäni jopa antoi mulle suuseksiä menkkojen aikaan mutta sitä ilmankin olisin tullut toimeen.

Vierailija
48/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole parisuhteessa mitään sääntöjä. En tosn ole koskasn ymmärtänyt että se olisi kovin epätavallista.

Vierailija
49/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan sitä nokan koputtamista on siksi, että muut pelkäävät miehen käyttävän sua hyväkseen olemalla yksipuolisesti avoimessa suhteessa. Se lienee yleisempää, kuin yksipuolinen avoin suhde joka on oikeasti molemmille osapuolille ok.

Varmasti onkin yleisempää, mutta ei se silti tee siitä sellaista, että kaikilla tilanne olisi niin. Meillä tähän päädyttiin minun aloitteestani, kun en kerta kaikkiaan halunnut seksiä yhtä paljon kuin mies. En halua rajoittaa hänen seksuaalisuuttaan, enkä halua hänen kituuttavan kanssani puutteessa. Helpompaa näin, molemmille. Minun ei tarvitse suostua seksiin miehen iloksi, ja toisaalta hän saa tarpeeksi.

Keskustelupalstoilla kun kehtaan ottaa asian puheeksi, saan kuulla olevani säälittävä kynnysmatto, mieheni kanssa pelkästään rahojen vuoksi (turhaa kai mainitakaan, että minä tienaan meistä enemmän), ja että mies etsii koko ajan parempaa naista itselleen. Olen kuulemma huonoitsetuntoinen reppana, joka ansaitseekin sen, että mies käy vieraissa. Pidän ihmeellisenä.

Muistathan aina mainita jatkossa, että kyse on tuosta että sinä et halua seksiä. silloin asia on ymmärrettävä. ekasta kommentista tuli sellainen kuva, että sinä et todellakaan SAA käydä vieraissa vaikka mies saakin (vaikka jos haluaisit mennä vieraisiin). Siiä taas tulee todella outo mielikuva, jonka takia varmaan monella nousee karvat pystyyn ja iso kysymysmerkki otsaan. Eli, jos olisitte molemmat yhtä seksuaalisia mutta mies vain saisi käydä tätä seksuaalisuutta tyydyttämässä muualla, olisi kyse tosi epäoikeudenmukaisesta asiasta varmasti monen mielestä ja juurikin tulisi mieleen, että mies vain polkee sun oikeuksia tai että sinä vaan tahdot miellyttää puolisoa jne. mutta jos kyse on siitä, että sinua ei seksi kiinnosta yhtäpaljon ja juurikin haluat että miehen ei tarvitse sen takia olla ilman niin tuo järjestely on ihan järjellinen. Tekisin varmaan itsekin niin, jos en voisi seksiä harrastaa ollenkaan. Mut siihen en suostuis että mies saa, mutta minä en vaikka haluaisin (tosin, en halua). 

Voihan hitsi, kun nyt tulee näitä väärinkäsityksiä, ja koen, että on pakko vastailla. Siis teen sen aina selväksi heti kärkeen, että haluan seksiä todella paljon vähemmän kuin mieheni. En siis ole täysin aseksuaali, mutta libidoni on tosi heikko, ja minulle riittää hyvin seksi kerran-kaksi kuukaudessa. Monikaan nainen ei halua seksiä sen useammin, mutta silti edellytetään puolisolta uskollisuutta, tai sitten suostutaan seksiin miehen mieliksi ja siitä tulee ikään kuin yksi kotityö lisää. Minä en edellytä uskollisuutta, mutten myöskään koskaan suostuisi seksiin ilman haluja.

Kiitos kun jaksoit vielä vastata tuohon t. lainaamasi teksitn kirjoittaja! Seuraavaan ei tarvitse enää vastata mutta tahdon vain mainita että: olet tosi ohkea kuitenkin, kun uskallat tuon normista poikkeavan tapanne tuoda esiin ja uskallat ja halaut myös noudattaa normaalista monogamiasta poikkeavaa parisuhdetapaa. Olet rohkea ja todennäköisesti hyvällä itsetunnolla varustettu, itsesi tunteva nainen, mikä on hieno juttu!

Monestihan se on toki niin, että ulkopuolisen on helppo arvoioda ja moralisoida mutta kun loppupelissähän riittää että juuri sinun parisuhteessa molemmat on tyytyväisiä ratkaisuihinne. Normaalisti  kun on totuttu siihen että vaikka seksihalut eroais reilusti niin ollaan silti uskollisia yhdelle tyypille, kuten sanoitkin,  niin poikkeukset herättää ihmissä kaikenlaisia reaktioita. 

Vierailija
50/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luulis et sellanen loisi paineita ja veisi spontaanisuuden seksistä."

Hyvin on toiminut ja yksi syy, että vältettiin avioero. Otan täyden vastuun kuitenkin omasta orgasmista eli vaikka seksivälineillä autan itseni huipulle. 

Vierailija
51/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun jaksoit vielä vastata tuohon t. lainaamasi teksitn kirjoittaja! Seuraavaan ei tarvitse enää vastata mutta tahdon vain mainita että: olet tosi ohkea kuitenkin, kun uskallat tuon normista poikkeavan tapanne tuoda esiin ja uskallat ja halaut myös noudattaa normaalista monogamiasta poikkeavaa parisuhdetapaa. Olet rohkea ja todennäköisesti hyvällä itsetunnolla varustettu, itsesi tunteva nainen, mikä on hieno juttu!

Monestihan se on toki niin, että ulkopuolisen on helppo arvoioda ja moralisoida mutta kun loppupelissähän riittää että juuri sinun parisuhteessa molemmat on tyytyväisiä ratkaisuihinne. Normaalisti  kun on totuttu siihen että vaikka seksihalut eroais reilusti niin ollaan silti uskollisia yhdelle tyypille, kuten sanoitkin,  niin poikkeukset herättää ihmissä kaikenlaisia reaktioita. 

anteeksi kamalat kirjoitusvirheet :) puhelimella näpyttelyssä riskinsä.. 

Vierailija
52/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saa olla samansukupuolisia kavereita, tuttuja saa.

Ei tanssimista toisten kanssa.

Seksiä usein ja hellyyttä.

Yhteiset rahat.

Ei liikaa omia menoja.

Perhekeskeisyyttä paljon.

Toiminut hyvin jo 30v.

Vierailija
53/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei saa olla samansukupuolisia kavereita, tuttuja saa.

Ei tanssimista toisten kanssa.

Seksiä usein ja hellyyttä.

Yhteiset rahat.

Ei liikaa omia menoja.

Perhekeskeisyyttä paljon.

Toiminut hyvin jo 30v.

toimii varmaan sikäli, jos ei kumpikaan oikeasti kaipaa niitä vastakkaisen sukupuolen kavereita tai kavereita ylipäänsä olis muutenkin aika vähän niin ei varmaan oo vaikeaa noudattaa tuommosta. mutta useinmiten tuo on vähän liian mustavalkoista ja kontrollin keino ja silloin molemmat ei usein ole aidosti tyytyväisiä tilanteeseen... 

Vierailija
54/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Whaaaaaat, onko mulla käynyt tosi hyvä tuuri elämässä ja on tullut kasvettua tynnyrissä mutta en ole koskaan törmännyt mieheen jolle menkat olisi este seksille? Onneksi! Koska oon ite aina kiimaisimmillani menkkojen aikana :D Todellakin lähtis mies vaihtoon, jos ei antaisi silloin :D

On monia naisia, kyten minä, joka ei halua seksiä menkkojen aikana. Tuskin on mikään iso yllätys, että siinä tapauksessa on olemassa myös monia vastaavanlaisia miehiä.

Vierailija
55/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On monia naisia, kyten minä, joka ei halua seksiä menkkojen aikana. Tuskin on mikään iso yllätys, että siinä tapauksessa on olemassa myös monia vastaavanlaisia miehiä.

Jep ja naisia jotka vois halutakin menkkojenaikaan mutta jotka ei kuitenkaan halua esiintyä miehelle verisenä, tai säätää siisteyden kanssa, vaikka siitä ei ois sinäsä haittaa tai mies välittäis  :) 

Vierailija
56/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisena rajanani on, että en käytä minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä. Sama kuparikierukoista, vaikuttavat kehoni toimintaan nekin. Mennään siis myös vakituisessa suhteessa pelkillä kondomeilla, koska ne ovat ainoa ehkäisykeino, joka ei vaikuta biologiaan mitenkään. Mies on meistä yli 30, ja olen sanonut, että en halua lapsia, joten minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos hän haluaa vasektomian, mutta toistaiseksi ei halua. 

Toinen on, että ei voi olla yhteistä rahaa. Tietty ostetaan päivittäistavarat ym tarvittaessa molemmille, mutta ei ole yhteistä tiliä eikä koskaan makseta toisen kortilla. 

Vierailija
57/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä miehiä on jotka eivät suostu hommiin menkkojen aikana. Vähempi ehkä. Eksäni jopa antoi mulle suuseksiä menkkojen aikaan mutta sitä ilmankin olisin tullut toimeen.

Minä en halua seksiä menkkojen aikaan, sitä verilöylyä ei kukaan halua siivota. Siis verihyytymiä tipahtelee pönttöön ja täysin kirkasta verta lorahtelee. Siinä sitten sänky vaihtoon vaan jos hommaisi siinä. Kuka niitä verihyytymäkokkareita haluaa sängystä edes pyyhkeestä pestä.

Vierailija
58/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aivan samat kuin ap:llä. Huonot kokemukset lapsuudesta, kun isäpuoleni kutitti vaikka suutuin ja tuntui ahdistavalta ja väkisin kutitettiin. Kyllä minä puolustaudun tuossa tilanteessa ja mieheni on äärimmäisen hellä eikä siis kutittele. 

Sama kuukautisveren kanssa. Muutenkin seksin aikana vuotoni loppuu usein ku tilalle tulee muuta kosteutta mutta kyllä aikuinen naisen nesteet kestää.  

Vierailija
59/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja on monia monia naisia, jotka eivät halua seksiä menkkojen aikana, monestakin syystä. 

Minusta olisi mukavaa, jos löytäisin miehen, joka antaisi 'menkkarauhan'. Ei kiinnosta menkkaseksi sitten ollenkaan. Mutta en laittaisi miestä vaihtoon (?), jos ruinaisikin seksiä menkkojen aikaan. Pitäisi vaan selittää kärsivällisesti, että ei onnistu.

En aina ymmärrä näitä ihmettelijöitä (whaaaat...), jotka eivät voi ymmärtää sitä ja tätä asiaa, kun katsotaan vain oman kuplan sisältä. Kuten eka vastaaja. 

Vierailija
60/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen systeemi että aina yksi vuosi  eletään jomman kumman rahoilla. Tosella jää siis koko vuoden palkat ja saatavat säästöön. Toimii hyvin ja on aina isot vararahat . Kerran vuodessa tehdän budjetti ja suunnitellaan. Se on vain kivaa, eikä sitä tarvitse noudattaa. Mökin remonttiin,  isompiin hankintoihin ja opiskelija lapsillemme voidaan antaa sieltä lepotililtä. Onneksi tykätään samoista asioista, eikä ole ollut riitoja. Se hoitaa raha-asiat ja laskut jonka palkka-tai sijoitustili on käytössä. Systeemi on ihan paras, mutta rahat ovat siis yhteisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan