Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä epätavallisia parisuhdesääntöjä tai henkilökohtaisia rajoja teillä on?

Vierailija
16.01.2019 |

Minä en siedä kutittamista ikinä ja missään olosuhteissa. Lyön, jos mies yrittää kutittaa minua. Toinen oudohko raja on se, etten katselisi miestä, jota ällöttää kuukautisseksi.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaimoni kutittelisi minua, se johtaisi melko vakavaan keskusteluun. Olen herkkä kutiamaan ja lapsena olin ihan mahdoton, ja liian moni aikuinen käytti sitä hyväkseen. Minua siis pidettiin väkisin paikoillaan ja kutitettiin. Muisto tuntuu pahalta ja herättää jopa kostoajatuksia.

Jos minulla olisi miesystävä, joka kutittelisi minua, siitä seuraisi huutoa. Olen kiljunut ja purrut miestä, kun hän riitatilanteessa kahlitsi minut otteellaan ja "kutitti" - purin täysillä, enkä hellittänyt ennen kuin hän irroitti otteensa. Keho ei milloinkaan unohda lapsuudenaikaista kaltoinkohtelua. 

Kutittaminen lienee pieni huoli, jos riitatilanteessa kahlitaan ja purraan...

Vierailija
22/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielenkiintoista nähdä, millaisia sääntöjä muodostuu, jos vielä seurustelen... Aikuisena sitä on tietoisempi siitä miten asioita haluaa (ja toisaalta myös epäitsekkäämpi), joten en yhtään nihmettelisi, jos jotain sääntöjä/rajoja kehittyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin se on tuo kutittelu. Lapsena monesti rääkättiin kutittamalla väkisin niin kauan, kunnes laskin alleni tai oksensin. En siedä sitä yhtään keneltäkään, ikinä, missään tilanteessa. Miehen oli tosi vaikeaa ymmärtää tätä, kun ei siitä ollut helppoa puhua. Kunnioitti kuitenkin alusta asti haluani pysyä kutittelematta.

Vierailija
24/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaimoni kutittelisi minua, se johtaisi melko vakavaan keskusteluun. Olen herkkä kutiamaan ja lapsena olin ihan mahdoton, ja liian moni aikuinen käytti sitä hyväkseen. Minua siis pidettiin väkisin paikoillaan ja kutitettiin. Muisto tuntuu pahalta ja herättää jopa kostoajatuksia.

Jos minulla olisi miesystävä, joka kutittelisi minua, siitä seuraisi huutoa. Olen kiljunut ja purrut miestä, kun hän riitatilanteessa kahlitsi minut otteellaan ja "kutitti" - purin täysillä, enkä hellittänyt ennen kuin hän irroitti otteensa. Keho ei milloinkaan unohda lapsuudenaikaista kaltoinkohtelua. 

Kutittaminen lienee pieni huoli, jos riitatilanteessa kahlitaan ja purraan...

No joo.  

Vierailija
25/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihmetystä herättää se, että mies on avoimessa suhteessa, minä en. Toisin sanoen, mies saa käydä "vieraissa" luvan kanssa, mutta minä en. Se käy meille parhaiten. Hassua, mutta melkein kaikilla ulkopuolisilla on asiassa nokan koputtamista, vaikkei se kuulu kenellekään muulle millään tavalla.

T. Lähes aseksuaali nainen + erittäin viriili mies

No kyllähän tuo ihmetyttää jos noi sanot. Eli mies saa käydä vieraissa, mutta sinä et. Ilmeisesti et kuitenkaan käy vieraissa, koska et halua.  Miksi ette vaan sano, että teillä on avoin suhde. Tuskin kukaan siihen reagoisi. 

Vierailija
26/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihmetystä herättää se, että mies on avoimessa suhteessa, minä en. Toisin sanoen, mies saa käydä "vieraissa" luvan kanssa, mutta minä en. Se käy meille parhaiten. Hassua, mutta melkein kaikilla ulkopuolisilla on asiassa nokan koputtamista, vaikkei se kuulu kenellekään muulle millään tavalla.

Siis onko asia niin nimenomaan että sinä et saa vai et yksinkertaisesti halua? Kuulostaa erikoiselta jos toinen saa ja toinen ei saa. Muuten kyllä ymmärrän täysin miksi teillä on tuollainen järjestely ja se on todellakin teidän oma asia.

Vierailija
27/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko asia niin nimenomaan että sinä et saa vai et yksinkertaisesti halua? Kuulostaa erikoiselta jos toinen saa ja toinen ei saa. Muuten kyllä ymmärrän täysin miksi teillä on tuollainen järjestely ja se on todellakin teidän oma asia.

Ymmärrän tuon järjestelyn hyvin. Jos aloittajalla olisi libido, hänen miehensä haluaisi hänen tietenkin harrastavan seksiä hänen kansaan. Olisi outoa, jos aseksuaali aloittaja harrastaisi seksiä jonkun toisen kanssa mutta ei oman partnerinsa, kun tämä parteri olisi kuitenkin valmis seksiin koska vain.

Vierailija
28/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertavastaus vielä: en halua enkä saisi, vaikka haluaisinkin. Mies on siis hyvin selvästi ilmaissut, ettei hyväksyisi sitä, jos kävisin. Jos siis minulle joskus tulisi vaikkapa ihastuminen, ja heräisi seksihalut jotakuta toista miestä kohtaan, en saisi käydä hänen kanssaan harrastamassa seksiä.

Tämä toimii kai siksi, etten edes haluaisi käydä. Muuten olisikin ongelma, koska ei se olisi reilua, jos mies saisi käydä ja minä en, jos molemmat haluttaisiin käydä. Tähän mennessä on toiminut jo vuosia. Katsotaan tilannetta uudemman kerran sitten joskus tulevaisuudessa, jos on tarvetta.

Ja toiselle kysyjälle: ei ole molemminpuolinen avoin suhde.

Noin niin kuin ohimennen vähän ihmistä ihmisenä miettien, olen sitä mieltä, että monelle olisi ihanteellinen tilanne se, että itsellä olisi vapaus käydä vieraissa, kun puoliso olisi samaan aikaan uskollinen. Nyt on vaan sattunut käymään niin, että minulle se järjestely sopii enemmän kuin hyvin.

Enempiä en vastaile, koska en tosiaan halua täyttää hyvää ketjua vain omilla vastauksillani.

Vierailija
29/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuon järjestelyn hyvin. Jos aloittajalla olisi libido, hänen miehensä haluaisi hänen tietenkin harrastavan seksiä hänen kansaan. Olisi outoa, jos aseksuaali aloittaja harrastaisi seksiä jonkun toisen kanssa mutta ei oman partnerinsa, kun tämä parteri olisi kuitenkin valmis seksiin koska vain.

Vielä yksi vastaus, koska tämä viesti osui naulan kantaan. Kiitos. Ilmaisit paremmin kuin itse osasin.

Vierailija
30/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin se on tuo kutittelu. Lapsena monesti rääkättiin kutittamalla väkisin niin kauan, kunnes laskin alleni tai oksensin. En siedä sitä yhtään keneltäkään, ikinä, missään tilanteessa. Miehen oli tosi vaikeaa ymmärtää tätä, kun ei siitä ollut helppoa puhua. Kunnioitti kuitenkin alusta asti haluani pysyä kutittelematta.

Mitä *elvettiä!? Kuka sua noin rääkkäsi? Sairasta!!!

Vierailija
31/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua tavata joka päivä. Vaikka tämän kerron aina tapailun alkuvaiheessa, useampi kuin yksi nainen on ajatellut, että kyllä tämä sitten myöhemmin muuttuu. Mutta en pitkässäkään suhteessa halua jokapäiväistä yhdessä roikkumista. Ja kun nainen pettyy, hän haukkuu minut sitoutumiskammoiseksi. Huokaus.

Mikäs tähän on syynä? Omituiselta kuulostaa ettei kuukausienkaan seurustelun jälkeen halua syventää suhdetta.

Lisää määrää = parempaa ja syvempää?

Vierailija
32/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä *elvettiä!? Kuka sua noin rääkkäsi? Sairasta!!!

Isosiskot ja toisinaan siihen osallistui perhetuttu lapsenvahti. Isosiskot on 4 ja 6 vuotta minua vanhempia. Sairasta se tosiaan oli. Kiusasivat muillakin tavoilla varsinkin siinä vaiheessa, kun minulla alkoi murrosikä ja kehomuutokset.

Vierailija
33/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa mainittu kutittaminen on minulle vierasta, koska en kutia kovin helposti eikä tapanani ole kutitella muitakaan. Ymmärrän kyllä, että väkisin kutittaminen eli epämiellyttävä koskettelu voi olla ihan silkkaa kiduttamista kuten vaikka läpsiminen tai neulalla pistely. Mikä saa jotkut ihmiset luulemaan, että kiljuva uhri pitää siitä? Ei se hengen haukkominen mitään naurua ole.

Minä en siedä sitä, että kaahataan autolla päättömästi ihan sen vuoksi, että matkustaja(t) saadaan kiljumaan kauhusta. Hyvin kauan sitten minulla oli poikaystävä ja myös urheiluvalmentaja, joiden mielestä pelkäävä ja kirkuva ihminen kyydissä oli hirveän hauska juttu. Kerta toisensa jälkeen he lupasivat ajaa kunnolla, ja sitten se kaahaaminen alkoi. Ja aina uudestaan, röhönaurun säestämänä. Kuka nauttii siitä, että toinen pelkää kirjaimellisesti henkensä edestä?

Nyt meni vähän alkuperäisen aiheen ohi. Olen sinkku, joten sääntöjä minulla on vain itseni kanssa.

Vierailija
34/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä toisinaan tahdon sänkyyn naisen kanssa (olen nainen) ja mies saa olla mukana katsomassa mutta ei koskemassa. Poikkeuksia toki löytyy, en kyllä tiedä onko tämä epätavallista mutta ei tuttavapiirissä moista ole.

Vierailija
35/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko tämä epätavallinen sääntö.

Seksiä emme harrasteta, jos tavoitteena ei ole molempien orgasmi. 

Tämä sääntö on ollut puolitoista vuotta voimassa minun aloitteesta.  Olen luvannut olla itsetyydyttämästä itseäni, eli säästän paukut yhdessä peuhaamiseen.  25-vuotta parisuhdetta takana ja kriisin kautta päädyttiin tällaiseen. 

Vierailija
36/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tarvitsen huomiota kuten suurin osa naisista. Sen vuoksi en olekaan varma onko tämä hirveän epätavallista. Meillä on tapa että iltaisin aina makoillaan samassa sängyssä ja halaillaan, sitten siirryn omaan huoneeseen nukkumaan. Aamulla tarvitsen myös huomiota jotta voisin hyvillä mielin syödä tms. Huomioksi riittää pieni kosketus ja se, ettei mies sano jotain ärsyttävää kuten "etkö osaa rentoutua, miksi heti aamusta (klo 12) laitat tiskejä koneeseen?" Silloin "vaadin" jo haluaksen.

Mitään huomionosoituksia en pakota miestä tekemään vaan hän haluaa ne tehdä. Onneksi löysin miehen joka tykkää hellyydestä. 

Vierailija
37/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan sitä nokan koputtamista on siksi, että muut pelkäävät miehen käyttävän sua hyväkseen olemalla yksipuolisesti avoimessa suhteessa. Se lienee yleisempää, kuin yksipuolinen avoin suhde joka on oikeasti molemmille osapuolille ok.

Kovin yleistä toisaalta on yksipuolinen suljettu suhde joka on oikeasti molemmille OK. Eli haluton nainen vaatii mieheltäänkin seksittömyyttä.

Vierailija
38/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan sitä nokan koputtamista on siksi, että muut pelkäävät miehen käyttävän sua hyväkseen olemalla yksipuolisesti avoimessa suhteessa. Se lienee yleisempää, kuin yksipuolinen avoin suhde joka on oikeasti molemmille osapuolille ok.

Varmasti onkin yleisempää, mutta ei se silti tee siitä sellaista, että kaikilla tilanne olisi niin. Meillä tähän päädyttiin minun aloitteestani, kun en kerta kaikkiaan halunnut seksiä yhtä paljon kuin mies. En halua rajoittaa hänen seksuaalisuuttaan, enkä halua hänen kituuttavan kanssani puutteessa. Helpompaa näin, molemmille. Minun ei tarvitse suostua seksiin miehen iloksi, ja toisaalta hän saa tarpeeksi.

Keskustelupalstoilla kun kehtaan ottaa asian puheeksi, saan kuulla olevani säälittävä kynnysmatto, mieheni kanssa pelkästään rahojen vuoksi (turhaa kai mainitakaan, että minä tienaan meistä enemmän), ja että mies etsii koko ajan parempaa naista itselleen. Olen kuulemma huonoitsetuntoinen reppana, joka ansaitseekin sen, että mies käy vieraissa. Pidän ihmeellisenä.

Mutta se siitä, en halua tehdä tästä ketjusta pelkkää oman asiani jankkaamista.

Muistathan aina mainita jatkossa, että kyse on tuosta että sinä et halua seksiä. silloin asia on ymmärrettävä. ekasta kommentista tuli sellainen kuva, että sinä et todellakaan SAA käydä vieraissa vaikka mies saakin (vaikka jos haluaisit mennä vieraisiin). Siiä taas tulee todella outo mielikuva, jonka takia varmaan monella nousee karvat pystyyn ja iso kysymysmerkki otsaan. Eli, jos olisitte molemmat yhtä seksuaalisia mutta mies vain saisi käydä tätä seksuaalisuutta tyydyttämässä muualla, olisi kyse tosi epäoikeudenmukaisesta asiasta varmasti monen mielestä ja juurikin tulisi mieleen, että mies vain polkee sun oikeuksia tai että sinä vaan tahdot miellyttää puolisoa jne. mutta jos kyse on siitä, että sinua ei seksi kiinnosta yhtäpaljon ja juurikin haluat että miehen ei tarvitse sen takia olla ilman niin tuo järjestely on ihan järjellinen. Tekisin varmaan itsekin niin, jos en voisi seksiä harrastaa ollenkaan. Mut siihen en suostuis että mies saa, mutta minä en vaikka haluaisin (tosin, en halua). 

Vierailija
39/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko tämä epätavallinen sääntö.

Seksiä emme harrasteta, jos tavoitteena ei ole molempien orgasmi. 

Tämä sääntö on ollut puolitoista vuotta voimassa minun aloitteesta.  Olen luvannut olla itsetyydyttämästä itseäni, eli säästän paukut yhdessä peuhaamiseen.  25-vuotta parisuhdetta takana ja kriisin kautta päädyttiin tällaiseen. 

Tuo on hyvä sääntö. Parantaisi varmaan 90 % suomalaisten pariskuntien seksielämää. Ja lisäisi naisten seksihaluja.

Vierailija
40/67 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whaaaaaat, onko mulla käynyt tosi hyvä tuuri elämässä ja on tullut kasvettua tynnyrissä mutta en ole koskaan törmännyt mieheen jolle menkat olisi este seksille? Onneksi! Koska oon ite aina kiimaisimmillani menkkojen aikana :D Todellakin lähtis mies vaihtoon, jos ei antaisi silloin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä