Mitä te teette, jotka roikutte täällä palstalla heti aamusta?
Oletteko työttömiä tai jotain? Miten teillä on aikaa aamuisin roikkua täällä. Itselläni on nyt aikaa kun olen kipeä.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Juon aamukahvia, lapset katsovat Pikku kakkosta sen aikaa. Sitten puetaan, laitetaan hiukset jne, kasilta paukataan ovesta ulos, lapset päiväkotiin 8.30. Talvella saatetaan vähän myöhästyä jos täytyy tehdä lumitöitä saadakseen pyörän tallista ja kun puolen matkaa (1,5km) saa kuitenkin taluttaa tai polkea etanavauhtia umpihangessa. Täällä aurataan tosi nihkeästi, mennen tullen on puolet matkasta vielä auraamatta vaikka lumisade olisi loppumut jo yöllä.
Niin, palstailen siis sen vartin, mitä kahvin juonnissa ja silmien aukisaannissa menee. Tsekkaan myös sähköpostin, facen ja säätiedotuksen. Teen ostoslistaa ja mietin päivä-/viikkoaikataulua.
Vapaapäivä. Huomenna taas töihin ja kiitos vinkistä, aikataulutankin aamun samoin kuin kesällä. Menen "vähän" myöhässä ja totean, että talvisin nyt saatan vähän myöhästyä, koska aamulla on laitettava auto lämmitykseen, odotettava että se lämpenee, tehtävä lumityöt, että pääsee pihasta ja liikenteessäkin toki ajettava vähän rauhallisemmin jos on huono keli ja teitä ei ole kunnolla aurattu. :D
Minä olen töissä, mutta täällä on tylsää niin tulin AV:lle
Vierailija kirjoitti:
Persujen puoluetoimisto täällä ainakin häärii aamusta iltaan.
Samoin Kokoomuksen puoluetoimisto ja Elinkeinoelämän keskusliitto. Kovasti tavallista työntekijää ja vähävaraista monesti siihen malliin kyykytetään.
Ootan että vauva syntyis ja teen näennäisesti koulutehtäviä ja kun homma ei etene niin eksyn palstalle :D
Töissä - väliin tulee hetkiä, että ei voi tehdä mitään varsinaista työtä, vaan pitää odottaa - tässä sitten joutaa. Semmoisia 5-15 minuutin joutoaikoja surffailla muuallakin. Väliin tulee puolestaan niin kiire, ettei ehdi ruokataukoakaan pitää vaan jotain näytön ääressä samalla mussutan. Palkkaa bruttona 3200,-/kk. Ihan ok tää mun homma (en kerro).
Mammalomalla, ja vauvan nukkuessa tulee roikuttua täällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen yhteiskunnan elätti eli työkyvyttömyyseläkkeellä. Piipahdan täällä kun juon aamukahvia ja joskus myöhemmin uudelleen. ps. en ole osaani valinnut
Masennusko vaivaa?
Olen iltavuorossa, vittuuks sillä on välii jos satun heräämään aikasemmin ja käyn foorumeilla?
Vapaa päivä, siis normaali viikkovapaa tänään. Töissä olen keskimäärin sen 5 päivää viikossa. Vaihtelee siis 4-6 vuoroa viikko, joten välillä on kolmekin vapaata viikolla. Joulua ennen tein tosi pitkiä päiviä ja useamman 6 päiväsen viikon, joten nyt alkuvuodesta on ollut useampi nelipäiväinen viikko. Arkivapaita useammin kuin viikonloppuvapaita. Lisäksi työvuorot useimmiten iltavuoroja. Kaupanala.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen oikeustieteitä, eikä ole läsnäolopakkoa luennoilla, eli teen tehtäviä kotona.
Miten koet palstan avartavan näkemyksiäsi oikeustieteiden näkökulmasta?
Minä en yleensä ole täällä heti aamusta, koska työttömänä tietysti nukun puolille päivin. Tänään avasin netin jopa niinkin aikaisin kuin puoli kymmenen. Kylläpä väsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minä en yleensä ole täällä heti aamusta, koska työttömänä tietysti nukun puolille päivin. Tänään avasin netin jopa niinkin aikaisin kuin puoli kymmenen. Kylläpä väsyttää.
Kyllähän tuommoinen joutenolo passivoi ja lamaannuttaa. Helposti menee elämä hukkaan.
Kannattaisi keksiä jotain oikeaa tekemistä (harrastusta tms.), mikäli yhtään itseään arvostaa. Vai onko elämäsi tarkoitus vain syödä, nukkua ja olla vaan? En tuollaista arvosta.
Vapaapäivä. Kaikki ei ole arkiaamuina töissä. Huomenna lähden 19 maissa töihin. Sitten tulen taas aamulla kotiin ja saatan tulla notkumaan ennen nukkumaan menoa.
Oon opiskelija ja mun luennot on nykyään pääsääntöisesti kello 12-18 välillä. Aamupäivällä on tänä keväänä vain 1 kurssi kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuommoinen joutenolo passivoi ja lamaannuttaa. Helposti menee elämä hukkaan.
Kannattaisi keksiä jotain oikeaa tekemistä (harrastusta tms.), mikäli yhtään itseään arvostaa. Vai onko elämäsi tarkoitus vain syödä, nukkua ja olla vaan? En tuollaista arvosta.
Kiitos kommentista :). Työn saamattomuus tässä on eniten lannistanut ja katson, että olen oikeutettu löhöämään kaiken sen ajan, mitä työnhaulta on jäänyt.
En muuten sanonut, etteikö minulla olisi mitään harrastuksia. Aina sitä jotain ehtii tehdä, jos on kuitenkin hereillä 12 tuntia päivästä.
Mutta älä huoli, itseasiassa sain juuri työpaikan, joka alkaa parin viikon päästä. Ihmeitä tapahtuu jopa tällaisille pitkäaikaistyöttömille keski-ikäisille (jotka ovat saaneet potkut parinkymmenen vuoden työuran jälkeen 'tuotannollisten ja taloudellisten syiden' takia). Toivon yhtä hyvää onnea kaikille muillekin töitä etsiville!
Sanonpa vielä, että on väärin moittia ihmisiä, jotka nukkuvat puolille päivin, oli syy siihen mikä tahansa (vaikka laiskuus). Yhteiskuntaa kehitetään koko ajan yhä enemmän 24/7 -suuntaan. Voihan olla, että olisin saanut ilta- tai yötyön, jolloin ei lainkaan haittaisi, että työttömänä elämänrytmini on kääntynyt siihen sopivaksi.
Iltavuoron olen menossa. Lapsi pitää kumminkin esikouluun viedä ja ei ole järkeä mennä nukkumaan joten juon kupin kahvia ja palstailen ennenkuin alan siivoamaan.