Mitä te teette, jotka roikutte täällä palstalla heti aamusta?
Oletteko työttömiä tai jotain? Miten teillä on aikaa aamuisin roikkua täällä. Itselläni on nyt aikaa kun olen kipeä.
Kommentit (102)
Olen paikallisen yläasteen keittolan emäntä. Minulla on aikuinen diabeetikkopoika ja minulla on sen takia oikeus käyttää omaa puhelintani työaikanani. Kaikki luulevat, että minä viestitän hänelle...
Istun junassa tunnin päästäkseni matalapalkkatyöhöni. Jotenkin se pitää kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi ovat työttömiä luusereita ja muita yhteiskunnan elättejä kuten eläkeläisiä. Aikaa on spammata samaa pskaa aamusta yöhön. Voihan täällä joku maksettu teollinen pyöriä.
Olen vuorotyöläinen ja tulen joka päivä katsomaan, onko kivoja keskusteluketjuja. Joskus on, useimmiten ei.
Eikö eläkeläinen ole tienannut oman eläkkeensä vaikkapa 40 vuoden työnteolla?
Ei ole tienannut. Suomen eläkesysteemi on pyramidi huijaus. Systeemin alkaessa eläkkeelle päässeet eivät ole maksaneet mitään eläkemaksua. Muiden eläkemaksut on käytetty niiden eläkkeiden maksuun ja pääoman keräämiseen. Kokoajan nuoremmilla polvilta pidätetyt eläkemaksut nousevat ja se mitä eläkettä saadaan ulos on maksuihin verrattuna vähemmän kuin nykyisillä eläkeläisillä.
Opiskelen yliopistossa, useampana päivänä viikossa luen kotona ja teen etätöitä. Kaksi lasta koulussa ja päiväkodissa.
Menen töihin klo 10.30. On aikaa roikkua.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelen yliopistossa, useampana päivänä viikossa luen kotona ja teen etätöitä. Kaksi lasta koulussa ja päiväkodissa.
Sinulla on siis neljä lasta?
Heräsin 6.10 vaikka ois saanut nukkua 6.30 asti. Keittelin kahvit, söin aamupalan ja puin päälle. Notkuin hetken palstalla ennen lähtöä 7.30. Kävelin metrolle ja vaihdoin bussiin.
Nyt notkun bussissa noin 45min js kulutan aikaa. Koulutukseen menossa. Sieltä töihin jossa olen noin klo 11. Kotiin löhden klo 16.
Junassa matkalla töihin täälläkin.
Meitä vuorotyöläisiä on Suomessakin valtaisa joukko ja kymmenillä aloilla. Aamulla voi hetken aikaa käväistä täälläkin.
Jumituin tähän sohvalle viime vuoden toukokuussa, kun helteet alkoi. Tässä oli paras olla ja lattiatuuletin hurisi vieressä.
Sitten käsitin, että tää onkin ihan loistopaikka; pehmoinen pesä istua läppäri sylissä ja samalla katsella telkkaria, jos tulee jotain mielenkiintoista. Jos ei tule niin äänet vaan pois ja keskittyy lukemaan blogeja tai keskustelupalstoja.
Välillä pitää toki raahautua tuohon lähimarkettiin ostamaan jotain ruokaa ja herkkuja kahvin kanssa. Vielä olen normaalipainoinen ja ehkä tässä kevään mittaan ryhdistäydyn.
Töissä siis en ole, mutta toisaalta en ole hakenut mitään tukiakaan. Pärjään hyvin ilman niitäkin.
Monta vuotta olen jo täällä roikkunut aamukahvia juodessa, ellen sitten lue jotain kirjaa, mutta muksut (ala-asteella) tarvii niin usein jotain apua, ettei siitä kirjan lukemisesta tahdo tulla mitään siihen aikaan päivästä.
Mulla aamupala + aamukahvi kestää ainakin 30 min, joten hyvin ehtii vaikka menis töihinkin, yleensä menin yhdeksäksi, tällä hetkellä olen opintovapaalla. Täältähän ne tärkeimmät uutisetkin löytää nopeammin kuin ylen sivuilta... (Meille ei tule lehteä.) No jos hyvin aikaisin joudun lähtemään, niin silloin voin nipistää AV:n lukemisen 5 minuuttiin. :D
Vapaapäivä. Kunhan kulutan aikaani ennen kuin ryhdyn mihinkään.
Teen osa-aikatöitä ja osan niistä kotona. Aloitan, kun lapset on lähteneet kouluun. Mitään tukia en nostele mistään, jos se nyt on aloittajalle olennaista.
Vierailija kirjoitti:
Oon karmeessa flunssassa.
Parane pian:)
Juon aamukahvia ja syön aamupalaa sen 2h.
6 pientä lasta joista 3 alakoulussa. Minusta on ihana istua ja katsoa kun mies hoitaa lasten aamuaskareet, vaihtaa vaipat, pesee takapuolet, hampaat ja tekee aamupalat. Keittää mulle aamukahvit sänkyyn ja lähti juuri viemään koululaisia kouluun. (Itse oon pyörittänyt tätä kotihommaa VUOSIA ja nyt vaihdettiin kun alkoi Burn out koputella. Ihana mennä illaksi töihin!
Eli tämä on nyt mun terapia istunto.
Olen töissä ja istun paskalla, eikä täällä ole oikein muutenkaan tekemistä.
Päivystän ja nyt täällä, etten nukahtaisi, koska hiljainen hetki. Kohta taas työt kutsuu. Nämä on tälläisia 5 min taukoja mulle palstalla jos ehtii. Harvoin kyllä ehtii.
Olen yhteiskunnan elätti eli työkyvyttömyyseläkkeellä. Piipahdan täällä kun juon aamukahvia ja joskus myöhemmin uudelleen. ps. en ole osaani valinnut