Miksi kahvilan kahvi maistuu oikeasti paremmalle kuin kotona keitetty?
Kommentit (31)
Ne pesee ja puhdistaa kahvinkeittimen osat.
Tjaa-a. Itse kun keittelen paremman makuista sumppia kuin yhdessäkään kahvilassa, niin enpä osaa sanoa. Ihan perus juhlamokkaa, presidenttiä ja brazilia laitan. Toki puhtaaseen kylmään veteen.
Koska kunnon keitin, osta samanlainen keitin kun kahviloissa niin maistuu koton kaffee samalta.
Keittimen päivittäinen puhdistus plus tuore kahvi.
Käytätkö maitoa kahvissa? Ehkä eri (rasvaisempi?) maito
Monissa kahviloissa keitetään oikeista kahvipavuista. Ei ole valmiita hötöjä.
Koska se on hienoa ja täyteläistä Juhla Mokkaa, tietysti Pauligin.
Vierailija kirjoitti:
Keittimesi on paskainen.
Ei ole, asianmukaisella aineella pesen.
Koska maksat siitä enemmän niin kuvittelet sen olevan parempaa.
Minä jauhan tuoreet pavut ennen keittämistä, eikä kyllä kahviloissa tule parempaa vastaan. Kahviloissa käyn ennemminkin leivosten yms takia, ja tunnelman, en kahvin.
Vika on varmaan keittimessä tai keittäjässä
jos laitat kahvikermaa maidon sijaan sr on paljon parempaa <3
Paras tapa pestä keitin? En ole varmaan 2 vuoteen pessyt....
Mulla on himassa ollut 6 keitintä ja pahalta se aina maistuu. Töissäkään ei kovin hyvältä maistu. Mutta kahvilassa maistuu. Voiskohan johtua ympäristöstä?
Huono voileipäkin maistuu ihan hyvältä piknikillä mutta sama maistuisi huonolta kotona.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu keittimestä. Pannun ja muut voi laittaa pesukoneeseen, mutta Mokkamasterin joutuu purkamaan ja se on kova homma. Olen kokeillut. Tosin maku kyllä parani heti.
Vaihdat sen karvaan Juhlamokan johonkin parempaan vaikka Löfbergs Kharismaan.
Vierailija kirjoitti:
2 vuoteen :O pese ihmeessä kuukausittain. Meillä menee melkein kaksi pakettia viikossa kahvia ja pesen parin viikon välein. Joko etikka-vesiseos puolet ja puolet tai ruokasoodaa ja vettä. Näiden jälkeen 3 kertaa vielä pannullinen vettä läpi.
Öö, ei maistu. Missään en ole vielä niin hyvää kahvia juonut kuin kotona.