Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kahvilan kahvi maistuu oikeasti paremmalle kuin kotona keitetty?

Vierailija
15.01.2019 |

Kertooko joku.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös psyykkistä. Mulla on sama keitin ja kahvi ja vielä annostelutapakin kuin vanhemmillani, ja tiskaan osat joka kerta sekä puhdistan keittimenkin ruokasoodalla säännöllisesti. Maitokin samaa. Silti vanhemmilla kylässä ollessa kahvi vain maistuu paremmalta.

Vierailija
22/31 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat kupillisen uudesta paketista ovat aina parhaat. Kuukauden vanhasta kaapissa seisseestä avatusta paketista alkaa olla jo paras maku mennyt. Kahvilassa avaavat uuden paketin päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras tapa pestä keitin? En ole varmaan 2 vuoteen pessyt....

2 vuoteen :O pese ihmeessä kuukausittain. Meillä menee melkein kaksi pakettia viikossa kahvia ja pesen parin viikon välein. Joko etikka-vesiseos puolet ja puolet tai ruokasoodaa ja vettä. Näiden jälkeen 3 kertaa vielä pannullinen vettä läpi.

Minulla on ollut sama keitin 90-luvulta, enkä ole putsannut ikinä ja hyvin toimii.

Vierailija
24/31 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 vuoteen :O pese ihmeessä kuukausittain. Meillä menee melkein kaksi pakettia viikossa kahvia ja pesen parin viikon välein. Joko etikka-vesiseos puolet ja puolet tai ruokasoodaa ja vettä. Näiden jälkeen 3 kertaa vielä pannullinen vettä läpi.

Minulla on ollut sama keitin 90-luvulta, enkä ole putsannut ikinä ja hyvin toimii.

Juu varmasti toimii hyvin eikä mene kuin kolme varttia kuuden kupillisen valuttamiseen.

Vierailija
25/31 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutteko suodatinkahvista? Sehän on ihan hirveetä.

Vierailija
26/31 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä, jos ei pienet sivumaut häiritse. Toimintaanhan sinällään ei ole vaikutusta.

Vierailija
27/31 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko ravintolassa suodatinkahvia vai jotain erikoiskahvia (espresso, latte, tms)?

Jos suodatinkahvia, niin kerro mistä ravintolasta/kahvilasta saa hyvää. Ite aina kodin ulkopuolella otan latten, koska suodatinkahvi on lähes aina kitkerää.

Vierailija
28/31 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pesen joka päivän jälkeen. Baristana todellakin maistan jos on tehty likaisella keittimellä tai eilen jauhetuista pavuista.

Vierailija
29/31 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, ei maistu. Missään en ole vielä niin hyvää kahvia juonut kuin kotona.

Sama.

Ehkä joku erikoiskahvi on parempaa kuin kotona keitetty laadukas tummapaahto, mutta jos tavallista kahvia juo, niin kahvilan kahvit maistuvat todella kitkeriltä ja aromittomilta.

Kotona kahvi on nautinto, niin hyvää.

Viimeksi tänään join kahvilassa tavallista kahvia ja hyi hem metti kun oli pahaa. Miten ihmeessä he onnistuvat pilaamaan kahvin sillä tavalla?

Vierailija
30/31 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, ei maistu. Missään en ole vielä niin hyvää kahvia juonut kuin kotona.

Sama.

Ehkä joku erikoiskahvi on parempaa kuin kotona keitetty laadukas tummapaahto, mutta jos tavallista kahvia juo, niin kahvilan kahvit maistuvat todella kitkeriltä ja aromittomilta.

Kotona kahvi on nautinto, niin hyvää.

Viimeksi tänään join kahvilassa tavallista kahvia ja hyi hem metti kun oli pahaa. Miten ihmeessä he onnistuvat pilaamaan kahvin sillä tavalla?

Monasti seisoo pannussa pidempään kuin kotosalla ja joissain paikoissa kaatavat vielä jämätkin uuteen pannulliseen. Ainakin huoltsikoilla ja halvemmissa kuppiloissa olen nähnyt tapahtuvan.

Vierailija
31/31 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin huomaan mitään eroa, oli kahvi keitetty kotona, töissä tai kahvillassa. Ja minulla on likainen kahvinkeitin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme