Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terapian kompastuskivet

Vierailija
15.01.2019 |

Mikä on mättänyt, miksi olet joutunut lopettamaan?

Oma kokemukseni oli kaikessa raadollisuudessaan se, että terapeutilla oli jonkinlainen fiksaatio vanhempi-lapsi- suhteeseen. Hänen mielestään tältä pohjalta rakentaen olisin koostunut. Itseäni suorastaan kuvottivat hänen ”äidilliset tunteensa” jotka ihan sanoitti. Tuntui likaiselta ja perverssiltä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapeutti uskoi huuhaamenetelmiin, ja otti henkilökohtaisena loukkauksena kun en halunnut niitä kokeilla. Syytä kysyttäessä sanoin rehellisesti että tutkin menetelmän taustoja eikä siitä ole mitään tieteellisiä todisteita, ja se oli useassa lähteessäkin tuomittu ihan uskomushoidoksi. Sen jälkeen olin terapeutin mielestä hoitovastainen, ja hän suositteli etsimään uuden terapeutin.. En etsinyt, oli niin kova kolhu jo ennestään heikolle kyvylleni luottaa ihmisiin.

Laillistettu psykoterapeutti? Voisitko (edes viitaten) mainita mitkä huuhaat kyseessä? Olen lähes identtisessä tilanteessa.

Joo, ihan laillinen kela-terapeutti. Menetelmät oli joku ihmeellinen silmän-liike homma (emdr?), ja toinen taas jokin jossa olisi pitänyt naputtaa sormilla ohimoa samalla kun ajattelee jotain stressaavaa asiaa 🙄.

Vierailija
22/35 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapeutti uskoi huuhaamenetelmiin, ja otti henkilökohtaisena loukkauksena kun en halunnut niitä kokeilla. Syytä kysyttäessä sanoin rehellisesti että tutkin menetelmän taustoja eikä siitä ole mitään tieteellisiä todisteita, ja se oli useassa lähteessäkin tuomittu ihan uskomushoidoksi. Sen jälkeen olin terapeutin mielestä hoitovastainen, ja hän suositteli etsimään uuden terapeutin.. En etsinyt, oli niin kova kolhu jo ennestään heikolle kyvylleni luottaa ihmisiin.

Laillistettu psykoterapeutti? Voisitko (edes viitaten) mainita mitkä huuhaat kyseessä? Olen lähes identtisessä tilanteessa.

Joo, ihan laillinen kela-terapeutti. Menetelmät oli joku ihmeellinen silmän-liike homma (emdr?), ja toinen taas jokin jossa olisi pitänyt naputtaa sormilla ohimoa samalla kun ajattelee jotain stressaavaa asiaa 🙄.

Emdr on aika yleisesti käytetty, ilemisesti tuo toinen jonkinlainen keskittymisen fokusointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emdr on aika yleisesti käytetty, ilemisesti tuo toinen jonkinlainen keskittymisen fokusointi.

Niin voi olla, niin on homeopatiakin. Yhtä huuhaata ne on silti. Ainoa teho perustuu plaseboefektiin, jota ei tietenkään synny jos asiakas tietää kyseessä olevan huuhaa.

Vierailija
24/35 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko meditointi terapiassa huuhaata?

Vierailija
25/35 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manipulointi. Oikeastaan tajusin sen kaikessa karmeudessaan vasta kolmen vuoden jälkeen.

Vierailija
26/35 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tabletin värilläkin on väliä, vaikka tiedät että sillä on vaikutus.

Terapeutteja kannattaa testata ennen pitkää suhdetta.

Vierailija
27/35 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tabletin värilläkin on väliä, vaikka tiedät että sillä on vaikutus.

Terapeutteja kannattaa testata ennen pitkää suhdetta.

On hyvin vaikea analysoida ihmistä muutamalla (hinnakkaalla) tutustumiskäynnillä, etenkin ihmisiä, jotka ammatikseen manipuloivat, hyväksikäyttävät ja rahastavat.

Vierailija
28/35 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin virhe on uhriutuminen ja vastausten odottaminen vain terapeutilta. Itse tulee se työ tehdä ja osata avautua asioista. Sitten vasta ammattiauttaja voi auttaa.

Vierailija
29/35 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkopositiivisuus. ”Kaikki” olisi pitänyt nähdä hyvän kautta, varjosta valoon. Aivan täyttä aivopesua, naiivia sellaista. Valheellisen illuusion luomista.

Vierailija
30/35 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoin virhe on uhriutuminen ja vastausten odottaminen vain terapeutilta. Itse tulee se työ tehdä ja osata avautua asioista. Sitten vasta ammattiauttaja voi auttaa.

Höpöhöpö. Tuo on rahastuksen ydin. ”Tulet tänne tekemään itse työn ja minä otan siitä maksun.” Kato ei - ei se markkinatalous sillä tavoin toimi vaikka sinut ollaankin noin aivopesty. Terapeutilla täytyy olla kyky parantaa, muussa tapauksessa hän on vain htväksikäyttäjä ja huijari.

Vierailija
31/35 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän sudenkuoppaan moni lankeaa ja uskoo. Vuosia. Kymmeniä tuhansia euroja.

Vierailija
32/35 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muistanut kertomiani asioita. Se sai minut murenemaan.

Vierailija
33/35 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutit ovat saatanasta.

Vierailija
34/35 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Tuo on rahastuksen ydin. ”Tulet tänne tekemään itse työn ja minä otan siitä maksun.” Kato ei - ei se markkinatalous sillä tavoin toimi vaikka sinut ollaankin noin aivopesty. Terapeutilla täytyy olla kyky parantaa, muussa tapauksessa hän on vain htväksikäyttäjä ja huijari.

Ehkä on parasta, että tosiaan et mene terapiaan. 

Oma terapiani pelasti minut. Voin hyvin nähdä, miksi osalla prosessi on jäänyt kesken. 

Vierailija
35/35 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on parasta, että tosiaan et mene terapiaan. 

Oma terapiani pelasti minut. Voin hyvin nähdä, miksi osalla prosessi on jäänyt kesken. 

Tai ehkä sinut manipuloitiin kuvittelemaan että olet pelastunut? Yhtä lailla kuin nyt kuvittelet olevasi niiden yläpuolella - näkeväsi - miksi muiden manipulointi ei onnistu.

Vian ei tarvitse olla suuri jos se on korvien välissä.