Terapian kompastuskivet
Mikä on mättänyt, miksi olet joutunut lopettamaan?
Oma kokemukseni oli kaikessa raadollisuudessaan se, että terapeutilla oli jonkinlainen fiksaatio vanhempi-lapsi- suhteeseen. Hänen mielestään tältä pohjalta rakentaen olisin koostunut. Itseäni suorastaan kuvottivat hänen ”äidilliset tunteensa” jotka ihan sanoitti. Tuntui likaiselta ja perverssiltä.
Kommentit (35)
Yhteensopimattomat henkilökemiat ja terapeutin ylimielisyys. Aito kiinnostus puuttuu kokonaan. Maksullinen roolileikki.
Teeskennelty suhde. Oikeesti ei tykännyt musta. Istunnon tärkeimmät kohdat oli sille minutilleen lopetus: ”meiltä loppui nyt aika” ja lasku - se oli tärkeä.
Terapeutti lässytti minulle, samalla kun puhui sisäisen pikkutyttöni tarpeista. Sen lisäksi, että tuli jatkuvasti myöhässä eikä muistanut kertomiani asioita, joten käynnit meni usein asioiden kertaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Terapeutti lässytti minulle, samalla kun puhui sisäisen pikkutyttöni tarpeista. Sen lisäksi, että tuli jatkuvasti myöhässä eikä muistanut kertomiani asioita, joten käynnit meni usein asioiden kertaamiseen.
Tuo on loukkaavinta ikinä! Ihminen muistaa itselleen tärkeät asiat - tämä on ihmisyyden alkeita. Juuri terapiassa on _vähimmäisoletus_ , että asiakkaan traumaattiset kokemukset kertomisen jälkeen edes muistettaisiin!
"Anna itsellesi olkapäille taputus, sano rehellisesti, että olet masentunut."
Olin tuossa vaiheessa ollut masentuneen diagnoosilla jo vuosia joten tuntui vittuilulta vaikka hän ei sitä ihan varmasti niin tarkoittanut . En enää ikinä palannut kyseisen naisen terapiaan.
Itse psykoterapeuttina tiedän, että porvarilliset käytöstavat saattavat synnyttää ristiriitoja. Jos terapeutti on asiantunteva, hän ei arvostele sinua, vaan pyrkii auttamaan ongelmissasi
Vierailija kirjoitti:
Itse psykoterapeuttina tiedän, että porvarilliset käytöstavat saattavat synnyttää ristiriitoja. Jos terapeutti on asiantunteva, hän ei arvostele sinua, vaan pyrkii auttamaan ongelmissasi
Porvarilliset käytöstavat? 😁 Minun terapeuttini oli pohjakoulutukseltaan hoitsu - itse olen maisteri. Silti pyrkimys pätemään oli suunnaton. Aivan täyttä scheisseahan se oli.
Ja sitten nykyinen terapeuttini.. hän on ihana ja meillä on hyvä kemia. MUTTA en ole "oppinut" terapiastani mitään. kohta kolme vuotta menty ja oon ihan yhtä sekaisin nyt kun aloitettuani.
tuntuu että oon käyny sitä "sokeena" vaan siksi koska se on ihmisenä sellainen miellyttävä. Sellainen joka ei tuomitse.
Vierailija kirjoitti:
Teeskennelty suhde. Oikeesti ei tykännyt musta. Istunnon tärkeimmät kohdat oli sille minutilleen lopetus: ”meiltä loppui nyt aika” ja lasku - se oli tärkeä.
Maksaa enemmän jos pitää vielä tykätäkin.
..ja olen itse kasvatustieteiden maisteri ja tuntuu välillä ihan kahelilta olla ns asiantuntija kasvatustieteissä mutta samalla tajuta kaikki ne virheet joita omassa kasvatuksessa ollut ja kaikki se shaisse tässä epäonnistuneen aikuisuuteni takana...
Oli lähtenyt baarista panemaan serkkuani ja ehdotellut kännissä sm-juttuja. Ja joo, ei tietenkään tiennyt sukulaisuudesta, mutta kävin vielä kertomassa että näin kävi, ja etten enää voi käydä koska tiedän todellisuuden. Hiukkasen vaikea oli tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaa enemmän jos pitää vielä tykätäkin.
Kukapa sitä itseään ilmaiseksi myy.
Kommenteista päätellen olette vielä matalaotsaisempia kuin terapeuttinne.
Vierailija kirjoitti:
Terppako siellä vinkuu? Ota lasi viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mättänyt, miksi olet joutunut lopettamaan?
Oma kokemukseni oli kaikessa raadollisuudessaan se, että terapeutilla oli jonkinlainen fiksaatio vanhempi-lapsi- suhteeseen. Hänen mielestään tältä pohjalta rakentaen olisin koostunut. Itseäni suorastaan kuvottivat hänen ”äidilliset tunteensa” jotka ihan sanoitti. Tuntui likaiselta ja perverssiltä.
Minä häipyisin heti. En kestäisi tuollaista pelleilyä hetkeäkään. Onko tuo edes laillista?
Terapeutti uskoi huuhaamenetelmiin, ja otti henkilökohtaisena loukkauksena kun en halunnut niitä kokeilla. Syytä kysyttäessä sanoin rehellisesti että tutkin menetelmän taustoja eikä siitä ole mitään tieteellisiä todisteita, ja se oli useassa lähteessäkin tuomittu ihan uskomushoidoksi. Sen jälkeen olin terapeutin mielestä hoitovastainen, ja hän suositteli etsimään uuden terapeutin.. En etsinyt, oli niin kova kolhu jo ennestään heikolle kyvylleni luottaa ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terppako siellä vinkuu? Ota lasi viiniä.
En ole terppa vaan lätkänpelaaja.
Vierailija kirjoitti:
Terapeutti uskoi huuhaamenetelmiin, ja otti henkilökohtaisena loukkauksena kun en halunnut niitä kokeilla. Syytä kysyttäessä sanoin rehellisesti että tutkin menetelmän taustoja eikä siitä ole mitään tieteellisiä todisteita, ja se oli useassa lähteessäkin tuomittu ihan uskomushoidoksi. Sen jälkeen olin terapeutin mielestä hoitovastainen, ja hän suositteli etsimään uuden terapeutin.. En etsinyt, oli niin kova kolhu jo ennestään heikolle kyvylleni luottaa ihmisiin.
Laillistettu psykoterapeutti? Voisitko (edes viitaten) mainita mitkä huuhaat kyseessä? Olen lähes identtisessä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Psykoterapeutin metodien pitää olla eettisiä ja testattuja. New Age-hörhöilyä?
Kovasti arkisempaa täällä.
Terapeutti:
- unohteli asioitani jatkuvasti
- vaihteli aikoja ja myöhästeli kroonisesti
- ei kohdannut ihmisenä, vaan päti ulkoaopetelluin maneerein ja opein