Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tyrkyttää lapsellemme nimeä

Vierailija
15.01.2019 |

Olen kuudennella kuulla raskaana ja odotan poikaa. Olemme olleet avoimia valitsemastamme nimestä ja kertoneet sen lähipiirille. Nimi on melko perinteinen, ehkä hieman vanhahtava.

Anopille tämä nimihän ei kelpaa alkuunkaan, vaan hän sinnikkäästi puhuu tulevasta lapsenlapsestaan itse valitsemallaan nimellä. Tilanne on täysin absurdi ja olen monesti huomauttanut asiasta kauniisti ja vähemmän kauniisti. Mitä tehdä? Mies ei halua puuttua tilanteeseen, mikä saa kaiken tuntumaan vielä raskaammalta, ikään kuin minä olisin liian vaativa ja päästäni sekaisin.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna anopin höpistä.

Vierailija
2/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna anopin höpöttää, ei se lapsen nimeä voi kuitenkaan päättää. Jotkut isovanhemmat nyt vaan sekoaa lapsenlasta odottaessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuudennella kuulla raskaana ja odotan poikaa. Olemme olleet avoimia valitsemastamme nimestä ja kertoneet sen lähipiirille. Nimi on melko perinteinen, ehkä hieman vanhahtava.

Anopille tämä nimihän ei kelpaa alkuunkaan, vaan hän sinnikkäästi puhuu tulevasta lapsenlapsestaan itse valitsemallaan nimellä. Tilanne on täysin absurdi ja olen monesti huomauttanut asiasta kauniisti ja vähemmän kauniisti. Mitä tehdä? Mies ei halua puuttua tilanteeseen, mikä saa kaiken tuntumaan vielä raskaammalta, ikään kuin minä olisin liian vaativa ja päästäni sekaisin.

Mikä sun miestä oikein vaivaa? Jos hän on edelleen äitinsä tossun alla, niin hänen olisi hyvä kasvaa aikuiseksi nyt, tai muuten anoppi päättää kohta nimen lisäksi kaiken muunkin.

Vierailija
4/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä anopista. Appi halusi meidän pojalle hänen ja isäni nimet. Arvo Aadolfia ei pojasta tullut.

Vierailija
5/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pistät rajat tai kärsit tuosta lopun ikääsi!

Vierailija
6/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kuuluu hoitaa ongelmaäitinsä.

Vierailija
7/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna höpöttää. Jotkut innostuvat vähän liikaa. Totea vaan, että kiitos ehdotuksesta, laitetaan harkintaan.

Vierailija
8/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna anopin höpistä, mutta miehen kanssa asia kannattaa sopia jo etukäteen niin, että jos yrität vielä lapsen synnyttyä kutsua lasta väärällä nimellä niin _mies_ sanoo äidilleen, että se ei ole asiallista ja että äitisi voisi myös vähän miettiä, miksi haluaa sitkeästi loukata teidän päätöstä.

Varmista myös että mies on yleisesti kanssasi samassa rintamassa sen suhteen, että kyseessä on teidän lapsi, ei anopin, ja että anopilla ei ole mitään oikeutta yrittää sanella miten lasta hoidetaan tms.

Vierailija
9/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pistät rajat koi tai anoppi tulee aina sun tontillesi.

Vierailija
10/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miniä kertoi, että vauvasta tulee Aava. Totesin, että ihan kiva.

Lähtivät siitä kotiin ja tunnin kuluttua tuli pojalta viesti, että miksi olin niin inhottava siitä nimestä.

Vieläkään en tiedä, mitä olisi pitänyt sanoa.

Vierailija
11/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 8 korjaa, piti olla tietysti "yrittää" eikä "yrität" :D

Vierailija
12/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtivät siitä kotiin ja tunnin kuluttua tuli pojalta viesti, että miksi olin niin inhottava siitä nimestä.

No toi on kyllä vähän eri kuin ap:n tilanne :D

Vierailija
13/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun miestä oikein vaivaa? Jos hän on edelleen äitinsä tossun alla, niin hänen olisi hyvä kasvaa aikuiseksi nyt, tai muuten anoppi päättää kohta nimen lisäksi kaiken muunkin.

Jos miehellä sama ajattelumalli mikä minulla: puhukoot mitä puhuu, ei se mihinkään vaikuta. Asiasta puhuminen olisi vain yllyte. Ite en jaksais välittää, jos oma äitini noin toimisi,. Olen nainen, jos se jotakuta kiinnostaa.

Vierailija
14/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sekä äitini, että anoppi yrittivät ehdotella nimiä. Sanoin selkeästi kiertelemättä molemmille, että ME päätämme mitä lasten nimiksi tulee. Te olette jo omat lapsenne nimenneet. Sanoin myös, että outoja lempinimiä ei tarvitse tulla tai täältä pesee myös. Molemmat ymmärsivät.

En ole ollut ikinä mikään muille kumarteleva ihminen ja mies vielä vähemmän. Ehkä sinun ap ja miehesi pitäisi vihdoinkin oppia olemaan aikuinen ja ottamaan vastuuta? Nyt olisi korkea aika tai jos ette sitä viitsi tehdä, niin en halua nähdä täällä enää mitään outoja aloituksia kuinka anoppi on pistänyt teidät ruotuun...

Vierailija
15/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö jo kertoa se nimi? Itse saatte nyt seuraavat 5kk kärsiä anopin valituksesta kun ristiäiset/ nimi maistraatille tulee lähettää 2kk sisällä syntymästä. Pisitte pitäneet nimen salassa siihen asti niin olisitte säästyneet jankutukselta kun voisi sanoa kyselijöille että nimi on vielä mietinnässä. Kaiken lisäksi ei kannata päättää nimeä täysin, sillä lapsi voikin olla sennäköinen että Matti ei sovikaan vaan parempi onkin Henrikki, noin esimerkkinä.

Ps. mielestäni muille ei tule kertoa lapsen sukupuolta vaikka sen itse kysyisikin. Mielestäni on idioottimaista että sitten pojalle tulee vaaleansinisiä vaatteita ja tytölle pinkkiä, yök molempiin väreihin. Eli sukupuolitus alkaa heti, vaikka oikeasti se ulosputkahtava on vauva, uusi ihminen.

Vierailija
16/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta on antaa papin vasta julkistaa nimi ristiäisissä tai jonkun sanoa se nimiäisissä. Siinä säästyy turhilta etukäteis riidoilta.

Vierailija
17/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko äänensävysi enemmän 🤮 kuin 😍, vai onko miniä sellainen joka kaipaa ylistystä kaikelle tekemiselleen?

Vierailija
18/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että hän voi kutsua lasta joko oikealla nimellä tai "lapsenlapseksi, jota hän ei koskaan tapaa".

Ei vaan, tuohan on täysin naurettavaa. Miehesi on pakko puuttua asiaan tai sun ja anopin välithän menee täysin. En olisi anopin kanssa tekemisissä lainkaan ennen kuin mies on selvittänyt asian niin että anoppi lopettaa sekoilunsa.

Vierailija
19/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toi on kyllä vähän eri kuin ap:n tilanne :D

Kuultu on yhtä osapuolta. Jos tuossakin Aava-jutussa olisi kuultu vaikka miniän, viisi tarina mennä toisin.

Vierailija
20/68 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniä hormonihuuruissa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi