Voi itku tän Volkkarin kanssa. Ollaan kohta konkurssissa korjauslaskujen kanssa! >:( Onko muilla Volkkareita?
Viime vuonna hajosi moottorista jotain ja maksoi pari tonnia (bye bye lomarahat) ja eilen alkoi välillä nykimään sillai oudosti kun ajoin töihin. Tänään tuli korjaamolta tieto, että vaihteet rikki ja korjaus maksaisi 5000 EUROA! :O Siis mistä tavalliset ihmiset vetää tuollaisia summia autoon??? Ajatelkaa että 7000 euroa reilun puolen vuoden sisään!!
Argh, tämä on taatusti viimeinen Volkkari mitä annan miehen ostaa!!! :(
Kommentit (71)
Meillä on ollut nyt Passat viisi vuotta, eikä ongelmia. Sen sijaan edellinen Opel Zafira vei useammankin vuoden lomarahat.
Vierailija kirjoitti:
Tonnin romuilla täälläkin mennään. Noihin ei tehdä huoltoja, ainoastaan korjauksia ja jos korjaus tulee vähänkään hintavammaksi työnnetään koko paska järveen ja ostetaan seuraava romu. Yllättävän hyvin noi kestää jos vaan vähän perehtyy että mitä kannattaa ostaa.
Elä hyvä mies järveen niitä romujas työnnä, suosi kierrätystä..
Dsg korkkaa jo 50-100t kilometrillä ja toisinaan ei pääse edes 30t kilsaa.
Toisen saku merkin laatikot suunnitellaan kestämään 250t ilman remontteja.
Autoliikkeet myöntävät huolenpitosopimuksia myös joihinkin vähän käytettyihin autoihin. Huolenpitosopimus toimii käytännössä kuin laajennettu takuu.
2012 1.2 TSI Polo. Ei ikinä enää volkkaria!
Kuka daiju ostaa auton? Haloo! Autoetu ainoa oikea valinta! Valoja päälle lapset.
Itse olen tullut siihen tulokseen että fiksuinta on ostaa se auto hintaluokasta 2000 - 5000 € ja ennen ostopäätöstä vähän perehtyä tunnettuihin tyyppivikoihin. Itselleni TFSI/TSI ja DSG ovat sellaisia kirjainyhdistelmiä jotka saavat hälytyskellot soimaan.
Ymmärrän toki että moni mielellään pönkittää egoaan autolla ja sen heille suon. Kalliin hinnan siitä kyllä joutuu maksamaan, varsinkin kun moni ostaa auton osamaksulla yms.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tullut siihen tulokseen että fiksuinta on ostaa se auto hintaluokasta 2000 - 5000 € ja ennen ostopäätöstä vähän perehtyä tunnettuihin tyyppivikoihin. Itselleni TFSI/TSI ja DSG ovat sellaisia kirjainyhdistelmiä jotka saavat hälytyskellot soimaan.
Ymmärrän toki että moni mielellään pönkittää egoaan autolla ja sen heille suon. Kalliin hinnan siitä kyllä joutuu maksamaan, varsinkin kun moni ostaa auton osamaksulla yms.
No kyllä uusissa autoissa on monia mukavuutta lisääviä varusteita myös. Lisäksi polttoaineen kulutus on monissa uusissa paljon pienempää kuin vanhemmissa autoissa (erityisesti kaupunkiajossa).
Meillä on jopa kaksi volkkaria. Ei oo ollu isoja ongelmia, ja jos on, mies korjaa itse.
Vanhat vag paskat oli vielä kestäviä, nyt kaikenmaailman vikaa.
Meillä oli golf mikä ei kelvannut vaihdossa mihinkään, vaihdoin sen leimaamattomaan autoon minkä korjasin ja sain myytyä heti pois.
Nyt olen yrittänyt omaa audia kaupata pois, ei kelpaa kenellekään.
Ikinä ei ole mennyt niin paljon rahaa hukkaan kuin näiden vag autojen kanssa.
EI IKÄNÄ ENÄÄ yhtään vag autoa tule mulle.
Jos Volkkarissa on noin kalliita korjauksia, kuinhahan kalliita ne sitten ovat Olympia-Volkkarissa (Audi) ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä uusissa autoissa on monia mukavuutta lisääviä varusteita myös. Lisäksi polttoaineen kulutus on monissa uusissa paljon pienempää kuin vanhemmissa autoissa (erityisesti kaupunkiajossa).
Toki varustelutaso on hivenen parempi uusissa autoissa, mutta löytyy niitä hyvinvarusteltuja 15 vuotiaita autojakin. Kulutuksesta en osaa uusien autojen kohdalla sanoa. Edellinen vei 6 litraa satasella, nykyisellä pääsee parhaimmillaan 5,5l/100km, bensakone ja automaattiloota. Minun kilometrimäärilläni pitäisi kulutuksen olla olematon että se kuittaisi suuremman arvonaleneman.
On mielenkiintoista nähdä millaisella viiveellä VW:n maine alkaa oikeasti kärsiä. DSG-vaihteistoja ja TSI-koneita ennen oli jo 1,8- ja 2,0-litraisten turbokoneiden "öljykriisi" jota VW ja Audi eivät missään vaiheessa myöntäneet syykseen siinä missä Skoda korjasi nöyrästi ne autot joissa oli ko. konetta käyttänyt, siis takuutyönä.
Onhan mersukin edelleen monien silmissä takuuvarma luksuspeli vaikka viimeisten 15 vuoden aikana kuluttajien tyytyväisyys on laskenut rankasti. Vitot ja Sprinterit ruostuvat alle ja henkilöautot vilisevät kalliita vikoja.
Aktiivisemmin automaailmaa seuraavat saavat näistä tietysti aina ensimmäisenä vihiä ja he joille auto on arjessa välttämätön paha ovat varmaankin enemmän vanhojen mielikuvien varassa.
Saabissani vm. 2003 (ajettu 480 tkm) on ilmastointi, automaattivaihteisto, luistonesto, turvatyynyt, ajonesto ja ajo-ohjelmia eri keleihin. On hiljainen ja kulkee tasaisesti kuin juna. Mitähän vielä pitäisi olla, että olisi pakko mukavuussyistä ostaa vastaavan luokan uusi auto 30-50 tonnilla?
Autoni maksoi 1950 euroa, korjauskulut viime vuonna 700 euroa. Jos tulee kallis vika, vien romulaan ja ostan samanlaisen tilalle.
Niin ja vakionopeussäädin unohtui tuosta listasta.
Monen tonnin remontit eivät minua vaivaa. Ostan aina autoni käteisellä, 20 euron seteleillä. Hinta max 2000 euroa. Hyvin menee.
Kurko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh. Minulla ollut volkkari 10 vuotta, eikä mitään ongelmia! Ainoa huolto toistaiseksi ollut nokkahihnan vaihto. Ikää autolla 12v ja ajettu 200 000.
Ihmemoottori, kun ei tarvitse edes öljyjä vaihtaa.
Niin ja jarrupalat nyt tarvii autossa kun autossa vaihtaa 3-4vuoden välein, eks niin? Ja jos ei vaihda ajoissa niin levyt myös?
Vierailija kirjoitti:
TSi ja DSG...
Ja volsun osien hinnat, älkää käykö marmorilla
Meillä oli joskus ongelmaton Jetta. Sitten tuli uusi Touran, josta hajos turbo. Onneksi oli työsuhdeauto. Nyt on menossa Passat, vm.1997 ja käy ja kukkuu loistavasti. Mutta ykkösautona meillä on ollut pitkään luotettavaksi todettu Opel.