Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi itku tän Volkkarin kanssa. Ollaan kohta konkurssissa korjauslaskujen kanssa! >:( Onko muilla Volkkareita?

Luotto Volkkariin vaihtui kulutusluottoon
15.01.2019 |

Viime vuonna hajosi moottorista jotain ja maksoi pari tonnia (bye bye lomarahat) ja eilen alkoi välillä nykimään sillai oudosti kun ajoin töihin. Tänään tuli korjaamolta tieto, että vaihteet rikki ja korjaus maksaisi 5000 EUROA! :O Siis mistä tavalliset ihmiset vetää tuollaisia summia autoon??? Ajatelkaa että 7000 euroa reilun puolen vuoden sisään!!

Argh, tämä on taatusti viimeinen Volkkari mitä annan miehen ostaa!!! :(

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minkähän ikäinen ja miten paljon ajettu se auto on? Jos ostettu vaikka joku 300-400tkm ajettu 10 vuotta vanha muutaman tonnin auto niin kyllähän siihen on erittäin mahdollista vikaa tulla.

Ajan ainoastaan 400-600 tkm ajetuilla. Viat ovat yleensä muutaman satasen hintaisia, eivätkä ole tielle jättäneet. Jos sattuisi niin käymään, että tulee tonnien vika, auto myydään muutamalla satasella pois ja samanlainen tonnin-parin auto tilalle. Huomattavasti halvempaa autoilua kuin kuvitella, että huolet loppuvat pistämällä 20-30 tuhatta yhteen ainoaan autoon.

On hyvä tuuri käynyt sinulla. Autoon tulee helposti tuhansien eurojen vikaa erityisesti noin paljon ajettuna. Minulla on käynyt huonompi tuuri vaikka en ole noin paljon ajettuja autoja käyttänytkään.

Esimerkiksi moottorin suutinremontti, kalliimmanpuoleisen ohjausyksikön hajoaminen mikä on pakko merkkihuollon kautta ohjelmoida autoon sopivaksi, vesijäähdytteisen laturin hajoaminen, ohjaustehostimen vaihto nyt muutamia pirun kalliita remontteja mainitakseni. Ei kaikki samassa autossa toki.

Mutta riski tällaisiin tapauksiin on vanhemmassa autossa suuri koska sehän on varmaa että mitä vanhempi ja kuluneempi osa on, sen herkemmin se tulee hajoamaan.

Vierailija
22/71 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mitään vikoja noin kaksi vuotta vanhassa volkkarissa, todella tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monetkin miehet ajavat sitten viikon vaimon Toyotalla töihin kun Volkkari on taas vaimolla "lainassa" ja alkavat miettiä on ajettavuus ja imago kaiken tuon rahareiän väärtti.

Imago!

Imago?

Tätä olen aina ihmetellyt, mikä imago siinä on? Kansanauto? Kuka haluaa oikein korostetusti ajaa sellaiseksi nimetyllä? Miksi Volkswagen on nykyään muka jotain parempaa brändiä?

Vierailija
24/71 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun passatti jätti kerran kaupan pihaan,ei suostunut starttaamaan ollenkaan.

Vika oli siinä että startista oli se johdon lattaliitin irronnut paikaltaan,vähän pihdeillä puristin sitä kireämmälle ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.

Mittarilukema tällä hetkellä 520000.

Vierailija
25/71 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Volkswagen on nykyään muka jotain parempaa brändiä?

Tätä kyllä tulee ihmeteltyä, miten sokean uskollisen kannattajakunnan VAG on saanut hankittua. Ranskalaisista ja italialaisista autoistahan hoetaan vain ettei koskaan kannata ostaa koska niissä on niitä erittelemättömiä sähkövikoja ja näin sanotaan toki nollan auton kokemuksella. Sen sijaan samojen kadunmiesten mielestä VAG on lujaa laatua vaikka TSI-moottoreista laukeili ketjut usean vuoden ajan, DSG-vaihteistot takkuili, Audien TFSI syö öljyä kuin ikäloppu rahtilaiva jne. Kaikki nuo siis tuhansien eurojen remontteja ja niitä on tehty paljon. 

Vierailija
26/71 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Volkswagen on nykyään muka jotain parempaa brändiä?

Tätä kyllä tulee ihmeteltyä, miten sokean uskollisen kannattajakunnan VAG on saanut hankittua. Ranskalaisista ja italialaisista autoistahan hoetaan vain ettei koskaan kannata ostaa koska niissä on niitä erittelemättömiä sähkövikoja ja näin sanotaan toki nollan auton kokemuksella. Sen sijaan samojen kadunmiesten mielestä VAG on lujaa laatua vaikka TSI-moottoreista laukeili ketjut usean vuoden ajan, DSG-vaihteistot takkuili, Audien TFSI syö öljyä kuin ikäloppu rahtilaiva jne. Kaikki nuo siis tuhansien eurojen remontteja ja niitä on tehty paljon. 

Volkkarin ohjekirjan mukaan öljynkulutus on normaalia kunhan se ei ylitä 1 litraa 1000 kilometrillä.

Vierailija
27/71 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä tietää. Pysyn erossa volkkareista.

Minkä vuoden ja mallin volkkarista on kyse?

1958 VW kupla.

Vierailija
28/71 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun passatti jätti kerran kaupan pihaan,ei suostunut starttaamaan ollenkaan.

Vika oli siinä että startista oli se johdon lattaliitin irronnut paikaltaan,vähän pihdeillä puristin sitä kireämmälle ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.

Mittarilukema tällä hetkellä 520000.

Joo ei volkkarit kestä ajoa. Tuollakin paskalla ajettu vasta vähän yli puoli miljoonaa.

Vierailija
29/71 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monetkin miehet ajavat sitten viikon vaimon Toyotalla töihin kun Volkkari on taas vaimolla "lainassa" ja alkavat miettiä on ajettavuus ja imago kaiken tuon rahareiän väärtti.

No kyllä monelle miehelle  ajatus heittää eukko menemään on vaikea. Vaikka säästäisikin paljon rahaa. Ja hermoja.

Vierailija
30/71 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällä oli usein joku 5-6 v vanha volkkari. Tonneja meni remontteihin. Jatkuvasti.

Itsellä 119 000 ajettu Corolla. 2001. Tottakai polttoainetta vie enemmän, mutta ei muita ongelmia.

Vierailija
31/71 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minkähän ikäinen ja miten paljon ajettu se auto on? Jos ostettu vaikka joku 300-400tkm ajettu 10 vuotta vanha muutaman tonnin auto niin kyllähän siihen on erittäin mahdollista vikaa tulla.

Ajan ainoastaan 400-600 tkm ajetuilla. Viat ovat yleensä muutaman satasen hintaisia, eivätkä ole tielle jättäneet. Jos sattuisi niin käymään, että tulee tonnien vika, auto myydään muutamalla satasella pois ja samanlainen tonnin-parin auto tilalle. Huomattavasti halvempaa autoilua kuin kuvitella, että huolet loppuvat pistämällä 20-30 tuhatta yhteen ainoaan autoon.

On hyvä tuuri käynyt sinulla. Autoon tulee helposti tuhansien eurojen vikaa erityisesti noin paljon ajettuna. Minulla on käynyt huonompi tuuri vaikka en ole noin paljon ajettuja autoja käyttänytkään.

Esimerkiksi moottorin suutinremontti, kalliimmanpuoleisen ohjausyksikön hajoaminen mikä on pakko merkkihuollon kautta ohjelmoida autoon sopivaksi, vesijäähdytteisen laturin hajoaminen, ohjaustehostimen vaihto nyt muutamia pirun kalliita remontteja mainitakseni. Ei kaikki samassa autossa toki.

Mutta riski tällaisiin tapauksiin on vanhemmassa autossa suuri koska sehän on varmaa että mitä vanhempi ja kuluneempi osa on, sen herkemmin se tulee hajoamaan.

Kun ajelee tonnin-parin autolla, mainittuja remontteja ei tarvitse harkitakaan, kun remontin hinnalla saa toisen auton. Sen sijaan 15-30 tonnin auton omistaja on autonsa hinnan vanki ja joutuu teettämään sen monen tonnin remontin. Siinä se ero.

Vierailija
32/71 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Itsekkin ostan yleensä 400tkm ajetun Volvon parilla tonnilla ja ajan sillä itse 100tkm. Sen jälkeen menee vielä 1000-1500€ kaupaksi. Vuoden remonttikulut parhaillaan (vähimmillään)0€, vaikka kilometrejä tulee 50tkm/v.

Vierailija
33/71 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh. Minulla ollut volkkari 10 vuotta, eikä mitään ongelmia! Ainoa huolto toistaiseksi ollut nokkahihnan vaihto. Ikää autolla 12v ja ajettu 200 000.

Autosi on vasta sisäänajettu ku noin vähän kilometrejä niin ei siinä vielä mitään vikaa pidä ollakaan.

Vierailija
34/71 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi takuun mentyä umpeen hajosi mun Volkswagen Touranista KOKO moottori. Tuli lähes 10 000 lasku. Suosittelen pysymään mahdollisimmankaukana Wolkkareista

35/71 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh. Minulla ollut volkkari 10 vuotta, eikä mitään ongelmia! Ainoa huolto toistaiseksi ollut nokkahihnan vaihto. Ikää autolla 12v ja ajettu 200 000.

Ihmemoottori, kun ei tarvitse edes öljyjä vaihtaa. 

Vierailija
36/71 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä öljyä sä käytät?

Mulle samaa!

Vierailija
37/71 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yks tonnin autoilla ajeleva. Ei paljon haitaa vaikka hajois koko kone. Pari vuotta ajelen ja myyn pois. Ja melkein aina nistä sen tonnin saa takas. Mitä vanhempi auto sen paremmin ne on kestäny. 300000 ajettuihin uudempiin on jo kalliit rempat tehty. Tosi miehillä on kalliimpi kello kun auto!

Vierailija
38/71 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin romuilla täälläkin mennään. Noihin ei tehdä huoltoja, ainoastaan korjauksia ja jos korjaus tulee vähänkään hintavammaksi työnnetään koko paska järveen ja ostetaan seuraava romu. Yllättävän hyvin noi kestää jos vaan vähän perehtyy että mitä kannattaa ostaa.

Vierailija
39/71 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mulla on 3 Volkkaria ollut peräjälkeen ei suuria ongelmia vaikka kaikissa ollut tämä parjattu TSi ja Dsg.

Toki autot ovat olleet uudehkoja.

Vierailija
40/71 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mulla on 3 Volkkaria ollut peräjälkeen ei suuria ongelmia vaikka kaikissa ollut tämä parjattu TSi ja Dsg.

Toki autot ovat olleet uudehkoja.

Noissa on napsunu jakohihnoja pienilläkin kilometreillä mutta ei tämä kaikkia vuosimalleja koske

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä