Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyhennän kuukausittain erilaisia (kulutus)luottoja 700 eurolla, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
15.01.2019 |

Kyseessä eivät siis ole asunto-, opinto- tai edes autolainat, vaan erilaiset luottokortit, osamaksutilit ja vastaavat.

Kysyttävää?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu täällä ja ensi kesänä olen velaton näistä kulutusluotoista. Mites sulla?

Menee vuodelle 2021, meitä on kaksi velkaantunutta ja tulot ovat pienet. Monta velkaa lyhenee jo tänä vuonna. Hyvää matkaa velattomaan elämään! AP

Minä tein saman ryhtiliikkeen viime vuonna ja nyt on enää 1500euroa luottokorttivelkaa ja olen saanut jo 450euroa säästöön. Luottokortteja lyhentelen niin että samalla kun säästän, pitäisi olla ne velat ehkä puolen vuoden päästä tai viimeistään vuoden loppuun maksettu. Viime vuonna mulla oli vielä joustoluotto ja kaksi kulutusluottoa eli siihen nähden huima parannus tapahtunut.

Tsemppiä ap!

Vierailija
22/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan kaikkia maksamaan korkeakorkoiset luotot pois. Mutta älkää lopettako siihen. Sijoittakaa sama summa vaikka puoli vuotta viimeisen lyhennyksen jälkeen osinko-osakkeisiin Suomeen ja maailmalle . Tämän jälkeen kannattaa vähän löysätä ja säästää ja sijoittaa hiukan vähemmän että siihen arkeenkin tulee liikkumavaraa.  On kuulkaa yllättävän palkitsevaa kun aamulla ja illalla tilin saldo on sama, ja olet kuitenkin maksanut esim sähkölaskun. Minä juuri kuittasin tänään tulleilla osingoilla kahden kuukauden sähkölaskun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu täällä ja ensi kesänä olen velaton näistä kulutusluotoista. Mites sulla?

Menee vuodelle 2021, meitä on kaksi velkaantunutta ja tulot ovat pienet. Monta velkaa lyhenee jo tänä vuonna. Hyvää matkaa velattomaan elämään! AP

Minä tein saman ryhtiliikkeen viime vuonna ja nyt on enää 1500euroa luottokorttivelkaa ja olen saanut jo 450euroa säästöön. Luottokortteja lyhentelen niin että samalla kun säästän, pitäisi olla ne velat ehkä puolen vuoden päästä tai viimeistään vuoden loppuun maksettu. Viime vuonna mulla oli vielä joustoluotto ja kaksi kulutusluottoa eli siihen nähden huima parannus tapahtunut.

Tsemppiä ap!

Kiitos! Mukava kuulla onnistumisestasi, tsemppiä vielä viimeisten velkojen kanssa ja säästämisessä. AP

Vierailija
24/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla saman verran kuukaudessa lyhennettävää. Tänä vuonna saa kaikki osamaksut pois. Syynä velkojen ottamiseen oli tulojen romahdus ja olen totaaliyh. Menot eivät loppuneet, vaikka tulot väheni. Nyt kovalla työllä alkaa velkahelvetti helpottaa.

Vierailija
25/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla saman verran kuukaudessa lyhennettävää. Tänä vuonna saa kaikki osamaksut pois. Syynä velkojen ottamiseen oli tulojen romahdus ja olen totaaliyh. Menot eivät loppuneet, vaikka tulot väheni. Nyt kovalla työllä alkaa velkahelvetti helpottaa.

Tsemppiä! Vielä meille päivä paistaa. AP

Vierailija
26/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisista nettotuloista maksatte tuollaisia useamman sadan euron kk-maksuja?

Vierailija
27/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 2500 euron bruttotulot, nelihenkinen perhe ja tuossa tosiaan kaikki tulot yhteensä. Ei auta itku markkinoilla kun löysät on jo housussa, tai miten se menikään. AP

Vierailija
28/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N. 2500 euron bruttotulot, nelihenkinen perhe ja tuossa tosiaan kaikki tulot yhteensä. Ei auta itku markkinoilla kun löysät on jo housussa, tai miten se menikään. AP

Ei kun nettotulot, siis. AP

Vierailija
29/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, tiukkaa tuollaisten summien lyhentely "ylimääräisenä" tekee kaikille. Mutta ihan fiksua että tajuavat kiristää vyötä nyt eikä vasta sitten kun vouti kolkuttelee ovella.

Vierailija
30/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyheneekö ne luotot mitä maksat ollenkaan vai maksatko pelkkiä korkoja?

Vierailija
31/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on, tiukkaa tuollaisten summien lyhentely "ylimääräisenä" tekee kaikille. Mutta ihan fiksua että tajuavat kiristää vyötä nyt eikä vasta sitten kun vouti kolkuttelee ovella.

No on se hieman eri juttu maksella tuollaisia summia esim. viiden tonnin nettotuloista kuin juurikin ap:n tapauksessa 2500 eurosta.

Vierailija
32/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ajattelit lopettaa kuluttamisen?

Vierailija
33/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se hieman eri juttu maksella tuollaisia summia esim. viiden tonnin nettotuloista kuin juurikin ap:n tapauksessa 2500 eurosta.

Ja näitä viiden tonnin nettotuloja saavia onkin pilvin pimein... Valtaosa palkoista on nettona < 3500€/kk. Ja tuosta summasta 700 on jo merkittävä summa.

Vierailija
34/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

n-25 kirjoitti:

Lyheneekö ne luotot mitä maksat ollenkaan vai maksatko pelkkiä korkoja?

Lyhenee kyllä ja korot on maksusuunnitelmassa otettukin huomioon. Toki lyhennän velkoja lumipallotyyliin sen palkitsevuuden takia, joten ollaan aloitettu pienimmästä, ei välttämättä korkeakorkoisimmasta velasta. Onneksi joukossa ei ole mitään 150%-korkoisia pikavippejä. AP

Vierailija
35/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin ajattelit lopettaa kuluttamisen?

Turha kuluttaminen jäi ensin, sitten syttyi lamppu päässä velkojen suhteen. Totta puhuen meidän oli pakko karsia menoja todella rankasti yhdessä vaiheessa, ja sen seurauksena alettiin tosissaan miettiä hankintoja ja päivittäisiä menoja ihan uudesta näkökulmasta, vaikka kriisitilanne meni ohi. AP

Vierailija
36/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, vaan niillä viiden tuloilla ei taitaisi olla kulutusvelkaa ollenkaan. Me eletään aivan minimitoimeentulolla, eli jos tulot tästä putoaisivat, oltaisiin jo tt-tuen piirissä. Itse asissa olisi päivittäisen elämän kannalta jopa helpompaa päästää velat ulosottoon ja lopettaa työt, sillä käteen jäisi kuukaudessa enemmän rahaa. Hullua! AP

Vierailija
37/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on, vaan niillä viiden tuloilla ei taitaisi olla kulutusvelkaa ollenkaan. Me eletään aivan minimitoimeentulolla, eli jos tulot tästä putoaisivat, oltaisiin jo tt-tuen piirissä. Itse asissa olisi päivittäisen elämän kannalta jopa helpompaa päästää velat ulosottoon ja lopettaa työt, sillä käteen jäisi kuukaudessa enemmän rahaa. Hullua! AP

Mutta sitten ei olisikaan enää mahdollisuutta lähellekään yhtä helposti vaurastua.

Vierailija
38/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten ei olisikaan enää mahdollisuutta lähellekään yhtä helposti vaurastua.

Jep, siinä oltaisiin sitten ikuisesti. Nyt on löytynyt tie ulos ja kaiken lisäksi vielä parempaan elämään, kunhan nyt sinnitellään. Onneksemme molempien tulot tulevat vielä nousemaan, niin se ulosotto ja työttömyys ei oikein houkuttele. AP

Vierailija
39/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asenne, ap!

Vierailija
40/41 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko velkaa on yhteensä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän