Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi yhä useampi syö mielialalääkkeitä

Vierailija
14.01.2019 |

Onko mielenterveysongelmat lisääntynyt valtavasti vai mistä johtuu ilmiö että yhä useampi käyttää joitain psyykelääkkeitä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä saa liian helposti.

Vierailija
22/22 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun kokemus on se, että lääkäri tyrkyttää niitä melkein heti kun ovesta sisään pääset ja Kela pakottaa niitä syömään.

Itsellä siis jokunen vuosi sitten todettiin keskivaikea masennus. Sanoin, etten huoli pillereitä vaan mua auttaa terapia koska mörköt lähtee jo kaukaa lapsuudesta. Lääkäri totesi, ettei voi hakea kelan tukemaa terapiaa ennen kuin hoitosuhde kestänyt määrätyn aikaa ja lääkehoito aloitettu.

Siis eikö terapiaan oikeasti saa Kela-korvausta, jos ei suostu syömään lääkkeitä?

Hoitokontakti pitää olla kestänyt 3 kuukautta, ennen kuin voi hakea Kelan korvaamaan psykoterapiaan. Kela ei siihen puutu, ovatko lääkkeet osa hoitosuunnitelmaa vai ei. Tietenkään. Tuossa on lääkäri ilmeisesti valehdellut masennuspotilaalle, jotta on saanut ottamaan lääkkeet... Olen itsekin törmännyt syyttelyyn ja painostamiseen lääkkeiden ottamisen suhteen, mutta en sentään tuollaiseen suoranaiseen valehteluun lääkärin taholta. 

Aiemmin mielialalääkityksen käyttö oli oikeasti ehtona psykoterapian kela-korvattavuudelle. Se taisi muuttua 2010-luvun alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi