Mies paiskoo ja hajottaa tavaroita suuttuessaan
Siinä se otsikossa. Onko tavaroiden heittely ja hajottaminen normaali tapa purkaa suuttumusta? Välillä suuttuu helpommin, välillä vähemmän helposti, sekä minulle että lapsille. Sanoo että toimii näin koska provosoidaan, toimii kuulemma normaalisti. Sanoo että hänen pitäisi mun mielestä vain niellä suuttumus kun sanon ettei sitä pitäisi purkaa tavalla joka muita pelottaa, mutta hänen mielestään siinä ei ole mitään pelottavaa.
Kommentit (19)
Ei tietenkään ole normaalia. Normaali ihminen sytyttää talon palamaan tai räjäyttää pommin. Miehesi on nössykkä. Onneksi sinä olet omilla aivoilla ajatteleva, itsenäinen nainen.
Tai miten se nyt menikään...
Ota lapset ja juokse. En kyllä pysty oikeesti uskomaan että olet tuollaisen lapsen kanssa vielä mennyt lisääntymäänkin.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…
Toistuvista raivokohtauksista kärsivä on usein, mutta ei suinkaan aina, luonteeltaan aggressiivinen ja helposti ärtyvä myös raivokohtausten välillä. Usein hän myös kärsii samanaikaisesti jostain persoonallisuushäiriöstä.
Raivokohtaukset ilmenevät ensi kerran nuoruudessa tai ennen kolmenkymmenen vuoden ikää. Myöhemmällä iällä ilmenevien raivokohtausten taustalla on usein joko alkoholin tai huumeiden käyttö, aivovamma tai jokin aivosairaus.
Toistuvien raivokohtausten syytä ei tarkoin tiedetä, mutta sen arvellaan liittyvän aggressiivisuutta ja impulsiivisuutta säätelevien keskushermoston osien häiriöön. Erilaiset aivovammat lisäävät vaikeutta hallita aggressiivisia tunteita. Raivokohtausten taustalla ovat joskus myös koetut traumaattiset kokemukset tai erilaiset torjutut tai tukahdutetut vihantunteet. Tällöin raivokohtaus ilmenee äkillisesti tilanteessa, joka muistuttaa lapsuuden aikaisista traumaattisista väkivaltatilanteista.
No jotenkin se raivo on purettava. Käske hänet nyrkkeily salille?
Oma (toivottavasti pian ex-)mies samanlainen, ja kun olen sanonut että käytöksensä pelottaa ja ahdistaa, niin kuulema syyllistän enkä anna purkaa vihaansa. Olen myös kysynyt että entä jos itse reagoisin samoin kaikenlaiseen vtutukseen niin kuulema olisi ihan terve reaktio huutaa ja paiskoa kamoja??? Pitää kokeilla seuraavan kerran ja katsoa mitä tapahtuu.
Ihan pimeä tyyppi ja olet sen kanssa tehnyt lapsia? Vie nyt lapset äkkiä pois etteivät saa tuollaista mallia. Yks kerta se paiskaa myös sinut lattiaan kun niin ärsyyntyy. Ei aikuinen normaalilla järjellä varustettu ihminen heittele tavaroita vaikka miten kiukuttaa!
Meillä vaimo tekee samaa. On myös lyönyt minua pienen lapsemme nähden. Minut on kasvatettu niin että naista ei saa lyödä ja uskonkin siihen. En ole koskaan lyönyt naista. Avioero on pyörinyt mielessä.
Onko/ oliko hänen äitinsä kiusaaja, jolloin mies omaksunut tietyn mallin toimia? Tällaiset ihmiset hakeutuvat ammatteihin, joissa voivat käyttää valtaa väärin. Näitä ammatteja eri yhteiskuntaluokissa, esim. Juristi, poliisi, vartija ja vanginvartija sekä ammattisotilaat vain muutamia mainitakseni.
Vierailija kirjoitti:
Luin että mies paskoo...
No saataa siinä paskakin pärähtää housuun jos tarpeeksi raivostuu.
Kyseessä on henkinen väkivalta. Vakava asia. Sitä ei saa sallia ja sietää. Mies hoitoon tai ero.
Mies on itse kokenut lapsena väkivaltaa alkoholisti-isänsä toimesta. Ei juo itse. Tästä syystä on sitä mieltä, ettei hänen käytöksensä ole uhkaavaa tai pelottavaa, vaan vain ihmiseen kohdistuva väkivalta on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies on itse kokenut lapsena väkivaltaa alkoholisti-isänsä toimesta. Ei juo itse. Tästä syystä on sitä mieltä, ettei hänen käytöksensä ole uhkaavaa tai pelottavaa, vaan vain ihmiseen kohdistuva väkivalta on. Ap
No vie se terapiaan. Ei toi ole mikään oikeutus käyttäytyä noin vaikka sitä olisi pienenä pantu pyllyyn.
Miksi mies saa sanella mikä toisesta on tai ei ole pelottavaa? Niin hänen tunteitaan ei saa tukahduttaa mutta muiden saa?
Haluatko lapsiesi saavan tuosta miehenmallin? Joko miehesi on muututtua, tai muutettava.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo tekee samaa. On myös lyönyt minua pienen lapsemme nähden. Minut on kasvatettu niin että naista ei saa lyödä ja uskonkin siihen. En ole koskaan lyönyt naista. Avioero on pyörinyt mielessä.
Ketään ei saa lyödä. Ei naista eikä miestä. Vaadi että vaimo lähtee kanssasi terapiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vie se terapiaan. Ei toi ole mikään oikeutus käyttäytyä noin vaikka sitä olisi pienenä pantu pyllyyn.
No tuohan voi olla periytyvää. Eli itsesäätelyn puuttuminen, neurologinen ominaisuus. Olehan tarkkana, että saat lapsillesi opetettua itsesäätelyä mahdollisimman hyvin. Se ei tule onnistumaan, jos he näkevät väkivaltaa kotonaan ja alkavat pitää sitä normaalina tapana toimia, kuten miehesi tekee. Todennäköisesti miehesi isä paiskoi ensin tavaroita, kunnes alkoi käydä käsiksi ensin lemmieläimiin ja sitten ihmisiin. Näin se väkivalta yleensä menee. Miehesi toistaa isänsä toimia vaikka on selvinpäin, vinkkaa hänelle asiasta, että katkaisee suvun tavat. Tosin asiat tuskin muuttuvat puhumalla.
.