Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työnantajalla velvollisuus toimittaa palkkakuitti paperiversiona jos työntekijä niin haluaa?

Vierailija
14.01.2019 |

Vai riittääkö sähköinen kuitti?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös palkkakuitin saa verkkopankkiin, näin ainakin meillä töissä. Ja nyt jos ap väität, ettei sinulla ole verkkopankkitunnuksia, niin en usko.

Toki on, mutta viestissä on sellainen salaus, että en saa sitä auki. En millään laitteella, en edes työpaikan koneella. Sähköpostiin tulee.[/quote

Eikö palkkakuitti tule sinne vekkopankkiin?

Ei.

Vierailija
22/36 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös palkkakuitin saa verkkopankkiin, näin ainakin meillä töissä. Ja nyt jos ap väität, ettei sinulla ole verkkopankkitunnuksia, niin en usko.

Toki on, mutta viestissä on sellainen salaus, että en saa sitä auki. En millään laitteella, en edes työpaikan koneella. Sähköpostiin tulee.

No, onko muilla työntekijöillä vastaavaa ongelmaa? Jos ei ole, niin silloin ongelma on käyttäjässä, eikä työnantaja, palkanlaskija tai kukaan muu taho ole velvollinen ratkomaan sinun tietoteknistä osaamista.

Ei ole muilla ongelmaa. Mutta muut saavat auki viestin työkoneella, minä en.

No kai teillä on siellä isossa firmassa joku atk helpdesk jotka auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki on, mutta viestissä on sellainen salaus, että en saa sitä auki. En millään laitteella, en edes työpaikan koneella. Sähköpostiin tulee.

No, onko muilla työntekijöillä vastaavaa ongelmaa? Jos ei ole, niin silloin ongelma on käyttäjässä, eikä työnantaja, palkanlaskija tai kukaan muu taho ole velvollinen ratkomaan sinun tietoteknistä osaamista.

Ei ole työnantaja velvollinen toimittamaan paperisena, koska saat laskelman työkoneelle. Ja jos muut saa saman viestin auki, niin vika on ap:n osaamisessa - tai siis osaamattomuudessa.

Vierailija
24/36 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työpaikka ruokalassa vain kuoriperunoita. Onko työnantaja velvollinen kuorimaan mun perunat, koska en itse osaa kuoria?

Vierailija
25/36 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työnantaja velvollinen toimittamaan paperisena, koska saat laskelman työkoneelle. Ja jos muut saa saman viestin auki, niin vika on ap:n osaamisessa - tai siis osaamattomuudessa.

Onko AP avannut tiketin helpdeskiin ongelmasta?

Vierailija
26/36 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla vain osaamaton. Miten työkaverit saa auki? Pyydä apua heiltä.

Työkaverit nimenomaan ovat yrittäneet auttaa, mutta ei aukea.

Työnantajalta on tullut salasana, joka pitäisi käydä mutta kun yritän, ilmoitus tulee että salasana on väärä.

Työnantaja sanoo vain että minun asetuksissani on vikaa ja kieltäytyy korjaamassa asiaa tai antamasta paperiversiota.

Vierailija
27/36 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalta on tullut salasana, joka pitäisi käydä mutta kun yritän, ilmoitus tulee että salasana on väärä.

Työnantaja sanoo vain että minun asetuksissani on vikaa ja kieltäytyy korjaamassa asiaa tai antamasta paperiversiota.

Melko kakka työnantaja, vaikuttaa ainakin omahyväiseltä.. vaihda.

Vierailija
28/36 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko iso firma?

Vierailija
29/36 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa työnantajan mokalta.

Soita liittoon.

Vierailija
30/36 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko iso firma?

Alle 50

Vierailija
31/36 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa firmoissa palkkakuitti tulee yleensä verkkopankkiin, pienemmissä sähköpostilla tai käyttäen jotain firman omaa systeemiä. Tässä ap:n työnantaja tekee lähinnä haittaa itselleen, koska kuitin tulostaminen paperisena maksaisi taatusti vähemmän kuin asian setvimiseen käytetty eri henkilöiden työaika! Riippumatta siitä, onko kyse osaamattomuudesta vai todellisesta teknisestä viasta. Todella omituista, että sitä kieltäydytään tekemästä.

Vierailija
32/36 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei ole, eli en saa auki lähetettyjä viestejä ja pyydän paperiversiota, onko minulla oikeus saada kuitit paperisena? Työnantaja ei ole kustantanut läppäriä/älypuhelinta tai tablettia, jossa suojausasetukset olisivat sellaiset että viestin saisi auki.

Eihän se nyt työnantajan velvollisuus ole kustantaa sinulle ajantasaisia laitteita ja ohjelmia. Mitenkä käytät verkkopankkia, jos et saa edes palkkalaskelmaa auki?

Kaikki eivät käytä verkkopankkia. En omista edes tietokonetta enkä näin vieraalla koneella mitään sellaista edes käyttäisi.

Vierailija
33/36 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kusettaa sun palkasta eikä halua että näet.

Vierailija
34/36 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi työnantaja kieltäytyisi antamasta paperisena, en ymmärrä??

Hyvin nihkeästi lähettävät palkanlaskijat paperisena palkkatodistuksia.

Laittavat palkkakuitin suoraan asiakkaan tilinumeron mukaan sinne netpankkiin, eli sen löytää omalta tilitapahtumat sivulta. Sieltä missä löytyy muutkin tositteet, tiliotteet, jne - sieltä sitten voi tulostaa sen halutessaan. Ainakin pysyy tallessa .

Vierailija
35/36 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset vain pyydä sitä sähköpostiin.

Vierailija
36/36 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos ei ole, eli en saa auki lähetettyjä viestejä ja pyydän paperiversiota, onko minulla oikeus saada kuitit paperisena? Työnantaja ei ole kustantanut läppäriä/älypuhelinta tai tablettia, jossa suojausasetukset olisivat sellaiset että viestin saisi auki.

Eihän se nyt työnantajan velvollisuus ole kustantaa sinulle ajantasaisia laitteita ja ohjelmia. Mitenkä käytät verkkopankkia, jos et saa edes palkkalaskelmaa auki?

Kaikki eivät käytä verkkopankkia. En omista edes tietokonetta enkä näin vieraalla koneella mitään sellaista edes käyttäisi.

Uskoo ken haluaa, että henkilö joka kirjoittaa AV palstalle jollain vehkeellä ei sillä samalla pääse verkkopankkiin vaan käy pankin tiskillä laskutkin maksamassa ja pankki rokottaa niistä samalla hirveät palvelumaksut :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi