Vastasyntyneen vauvan kakka
Hei,
Meillä on n. 12 pvä vanha vauva, joka on korvikkeella. Viime viikolla n. viikon ikäisenä oli päivän verran vesiripuli ja tämän jälkeen vatsa löi kovaksi. Kakkaa kyllä tulee, mutta ihan kunnon pökäletta ja vauva ei tästä tietenkään tykkää. Kakkaa kuitenkin joka päivä.
Käytiin näyttämässä vauvaa lastenlääkärillä ja hän oli sitä mieltä, että ei tarvitse huolestua, kun kakka on sinapin väristä eikä haise mitenkään oudolle. Valion Tuuti 1 on ollut käytössä alusta asti, mutta vaihdettiin nyt testiksi Arlan luomu korvikkeeseen (ei ainakaan päivän käytön jälkeen ole ollut vaikutusta). Osaako kukaan sanoa millä saisi kakasta löysempää, niin ei tarvisi jöötiä puskea jo vastasyntyneenä?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Rintamaitoa voisi kokeilla?
Ei ole mahdollista
Noin pienelle ei voi oikein antaa mitään, mikä vaikuttaisi asiaan. Mun nuoremmalla lapsella oli taipumusta ummetukseen vauvana, se meni sitten mustikalla ohi, mutta ei siihen silloin oikein voinut vaikuttaa, kun vauva oli pelkällä rintamaidolla.
Voi olla, että se menee itsestään ohi, voi olla, että ei. Voi kokeilla vatsan toimintaa auttavaa hierontaa. Samoin mulla on sellainen kokemus, että kantoliinassa vauva on sellaisessa asennossa, että se jotenkin parantaa vatsan toimintaa.
Kannattaa nyt kuitenkin vielä kysyä, mitä neuvolan th:lla olisi sanottavaa tähän tilanteeseen.
Niin, ja sitä kakantuloa voi auttaa sillä, että kakattaa vauvaa vessanpöntön yllä.
Ei se PÄIVÄN muutos näy missään. Kokeilkaa nyt edes vähintään viikko tai kaksi toisenlaisella korvikkeella.
Ja suolen toimintaa edistävää hierontaa joko itse tai viette vyöhyketerapiaan.
Rintamaitoa voisi kokeilla?