Lukio Tietokone / Taletti näppiksellä
Kuinka lukiossa nykyään? Pidetäänkö mukana omaa konetta tablettia? Vai käytetäänkö kynää lainkaan? Koululla koneet? Mikä järkevä vaihtoehto?
Kommentit (14)
Oma macbook. Mieluiten se kallein.
Suosittelen tablettia näppäimistöllä. Ja nimenomaan PC-tablettia, mihin saa Linuxin. Minulla on sellainen ja se on aivan ehdoton opiskellessa. Microsoft Surface ja mitä näitä nyt on.
Oma läppäri, kannattaa kysellä koulusta, minkälainen on hyvä, koska kaikki eivät toimi vaivattomasti abitissa. Tabletilla ei pysty tekemään kokeita eikä ylioppilaskirjoituksia.
Opetus on maksutonta
Lukiossa opetus, kouluruokailu ja tukipalvelut, kuten kouluterveydenhuolto, ovat maksuttomia, mutta kustannat itse oppikirjat ja koulutarvikkeet sekä opiskelussa käytettävän kannettavan tietokoneen.
Täällä täytyy ostaa tietynlainen läppäri, hinta 500-600. Ihan kiva näin yksinhuoltajana raapia rahat kasaan. Olen kuntoutustuella ja saan vain elatustuen Kelasta. Kai se on sossusta nöyrryttävä pyytämään.
Vierailija kirjoitti:
Oma läppäri, kannattaa kysellä koulusta, minkälainen on hyvä, koska kaikki eivät toimi vaivattomasti abitissa. Tabletilla ei pysty tekemään kokeita eikä ylioppilaskirjoituksia.
PC-tabletti näppäimistöllä on kyllä kaikkein paras.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen tablettia näppäimistöllä. Ja nimenomaan PC-tablettia, mihin saa Linuxin. Minulla on sellainen ja se on aivan ehdoton opiskellessa. Microsoft Surface ja mitä näitä nyt on.
Miksi alapeukku?
Lukion kokeet ja yo-kokeet vaativat läppärin.
Oma kone pitää olla ja joka päivä kantaa kouluun ja kotiin.
Meilläkin on aika tarkka listaus, minkälainen kone pitää olla. Oli myös mainittu koululta hintaluokka (noin 500-600 eurolla saa riittävän hyvän koneen)
Vierailija kirjoitti:
Oletko rajallinen? PC-tabletti nimenomaan toimii läppärinä (kosketusnäytöllä) kun siihen kiinnittää sen näppäimistön.
Vierailija kirjoitti:
Oma kone pitää olla ja joka päivä kantaa kouluun ja kotiin.
Meilläkin on aika tarkka listaus, minkälainen kone pitää olla. Oli myös mainittu koululta hintaluokka (noin 500-600 eurolla saa riittävän hyvän koneen)
Jees, se pitää kantaa joka päivä kouluun. siksi tabletti onkin niin paljon näppärämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko rajallinen? PC-tabletti nimenomaan toimii läppärinä (kosketusnäytöllä) kun siihen kiinnittää sen näppäimistön.
Se näppäimistö ei välttämättä sitten toimi abitin kanssa. Koneeseen pitää myös saada ethernet piuha kiinni ja erillinen hiiri. Eli surfacen kanssa tarvitsee jonkinlaisen telakan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se näppäimistö ei välttämättä sitten toimi abitin kanssa. Koneeseen pitää myös saada ethernet piuha kiinni ja erillinen hiiri. Eli surfacen kanssa tarvitsee jonkinlaisen telakan...
Olen tähän asti käyttänyt ihan USB-hubia ja USB-väylään sopivaa ethernet-porttia.
Oma läppäri tarvitaan. Tabletti ei riitä.