Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaus-veljeys ja tasa-arvo vai koti, uskonto ja isänmaa?

Vierailija
14.01.2019 |

Kerro vielä puoluekantasi.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat.

Entinen punikki, nykyinen persu

Vierailija
2/15 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus, veljeys ja tasa-arvo.

Minulla ei ole puoluekantaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti, uskonto ja isänmaa sisältää vapauden, veljeyden ja tasa-arvon Suomen kaltaisessa sivistysvaltiossa.

Terv. sitoutumaton, yleensä demareita äänestänyt, joka ensi vaaleissa miettii tarkkaan, mikä asia edellä olisi nyt mentävä vaaliuurnan ääreen

Vierailija
4/15 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään noista. Terv. Kaveriton ja köyhä työtön

Vierailija
5/15 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoomuslainen ja silti minusta politikkojen ei pitäisi puuttua kotiin eikä uskontoon. Isänmaalisuuttakaan ei kannata määräänsä enempää korostaa. Moni on turhan kansallistuntoinen jo nyt.

Vierailija
6/15 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Jeesus ajatteli?

Jeesus torjui oman perheensä (koti)

Jeesus hyökkäsi temppelikulttia ja johtavaa papistoa vastaan (uskonto)

Jeesus oli kyllä isänmaallinen, mutta oli myös sitä mieltä että muukalaistenkin oli pikeus saada osa valtakunnasta (isänmaa)

Vierailija
7/15 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus, veljeys ja tasa-arvo. Ilman niitä olemme samalla tasolla isl amismin kurimuksen kanssa.

Vierailija
8/15 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nuo ole toisensa poissulkevia.

Vierailija
9/15 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapaus kuolen vaika sen takia

Vierailija
10/15 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nuo kaikki. Olen äänestänyt demareita mutta hyviä pointteja on muillakin puolueilla.

Vierailija
11/15 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus, veljeys, tasa-arvo.

Vapaus on minulle sama kun kotimaa. Veljeyden koen enemmänkin yleisenä toisistaan välittämisenä ja yhteisten arvojen tukemisena. Tasa-arvo kaikilla elämän osa-alueilla on tärkeämpää kun mielestäni vanhahtava perhekeskeinen "koti". Uskontoa mulla ei ole, joten se on yhdentekevä.

En kannata mitään puoluetta ja todennäköisesti tulen äänestämään tyhjää seuraavissa vaaleissa, sen verran pahasti pettynyt poliittiseen päätöksentekoon viime aikoina. Perinteisesti olen joko RKP:ta tai Kokoomusta äänestänyt.

Vierailija
12/15 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus, veljeys ja tasa-arvo. Koti ja isänmaakin on ihan ok, mutta uskonnoista näyttää olevan lähinnä harmia ja "isämmaallisuuskin" näyttää nykyään taas sisältävän aika ikäviä tulkintoja. Ikinä en ole varsinaisia vasemmistopuolueita äänestänyt ja porvaritausta. Nykyään vihreitä.

Vierailija
13/15 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti vapaus, veljeys ja tasa-arvo.  Uskonto ei merkitse minulle mitään, isänmaata on vain pikkuisen kukkapurkeissa. Koti on tärkeä, mutta sekin on mukavampi avoimessa, vapaassa ja tasa-arvoisessa maailmassa kuin sellaisessa eliitti vs ghettomaailmassa, jossa suojaudutaan muurien taakse kyhjöttämään peloissaan. 

Ja mitä enemmän tutustuu nykyislamilaisiin taikka nyky-Intian meininkiin, niin sitä arvokkaammiksi vapaus, veljeys ja tasa-arvo tulevat. Nuo kun ovat malliesimerkkejä maailmoista, jotka on tehty koti, uskonto ja isämmmmmaa meiningillä palvelemaan miespuolista väestöä - tosin niistäkin vain niitä hyväosaisia. Muut pitää turpansa tukossa.

Vierailija
14/15 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaus, veljeys ja tasa-arvo. Keskusta.

Vapaus on kaikki kaikessa. Se sisältää myös esim. uskonnonvapauden. Vapauden uskoa tai olla uskomatta. Vapauden valita asuinpaikkansa ja -tapansa, siis perustaa koti ja vaalia sitä kukin omalla tavallaan. Se sisältää myös veljeyden ja tasa-arvon kanssa tasavaltalaisen demokraattisen valtiojärjestelmämme, josta muodostuu isänmaamme. Maa, joka kuuluu meille kaikille yhtäläisesti ja yhteisesti. 

Vierailija
15/15 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei pelkkänä hokemana tarkoita vielä yhtään mitään konkreettista. Varsinkin "koti, uskonto ja isänmaa" kumisee aika usein tyhjyyttään. Ne tarkoittavat jokaiselle ihmiselle juuri sitä mitä hän itse niillä haluaa käsittää.

Eli en halua valita kumpaakaan. Mutta jos on pakko valita niin "vapaus, veljeys ja tasa-arvo". Niistä ainakin vapaudelle ja tasa-arvolle on edes jotenkin yleisesti hyväksytyt sisällöt.