Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***LOKAMAATUSKAT maanantaina***

15.05.2006 |

Täällä kaksi Bonnieta aamupöppörössä...ihanaa poika nukkui 21-07-08. Olisin itse voinut vieläkin jatkaa unia, jotenkin tuntuu että pää on räästä väsynyt. Enivei...

MUSIIKISTA oli puhetta, täällä kans yksi kasarinuori. Ihan megafani olin Duran Duranille, Spandau Ballet (olin konsertissakin Kulttuuritalolla), Kajagoogoo (megarakastunut olin Limahliin, aah niiiiiin ihana), Cullture Club, Paul Young, Nick Kershaw....ym ym. Nykyjään tulee kuunneltua mm Mambaa, Suurlähettiläitä, A.Sirkesaloa, Lisa Nilssonia, Lisa Ekdahlia...milloin mitäkin mitä hyllystä löytyy. Äitienpäivälahjaksi sain Jack Johnsonin uusimman levyn...niin ja ne ruusut olivat siis vaaleanpunaiset.

Eilen ajellessani omaa äitiä moikkaamaan soitin autoradiota täysillä ja totesin että jotkut biisit voi edelleen viedä mut niin takaisin ' menneeseen' että tuntuu että olisi kuin eilinen. Kamalaa, rupes ihan itkettämään kun jotkut asiat todellakin tuntui kuin olisi eilen tapahtunut...miten voi vielä vaikuttaa niin vahvasti jotkut asiat ja ihmiset elämästä ajalta 20 ja risat.... Taisi iskeä 35v-kriisi.

Synnytysunia en muistaakseni ole nähnyt synnytyksen jälkeen, ihan viime metreillä raskaudessa niitä kyllä näin...varmaan jännitti tuleva synnytys.

Taidetaan pysytellä vielä tänään sisällä pojusen kanssa, kuumetta ei onneksi enään eilen ollut mutta tuo ääni on aika raju.

Palajan myöhemmin, mukavaa alkavaa viikkoa!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni ihan vanhaan malliin, kerran syötin pojun ja seiskan jälkeen alkoi tarinoida ja ylös oli sitten noustava varttia vaille 8, että sain tuon ekaluokkalaisen koulutielle..Ootan ihan simona kesäkuuta, että koulut loppuu ja pääsen tosta kellottamisesta ja suharin hommasta lomille minäkin..

Toivottavasti Eekkiksen Anni on jo ihan kunnossa, ja oli vaan joku ohimenevä " kuumepiikki" ..Vauvarokko kait on semmonen, että saattaapi nousta vain kuume, ja ainakaan heti ei tuu mitään näppyjä tai muitakaan oireita..En oo kyllä varma, mutta muistelisin niin..(tällä päällä on kait parempi jättää muistelot väliin..).

Mä oon kans semmonen " haikailija" , että kun joku vanha biisi soi, niin muistan justiin jonkun hetken tai varsinkin ihmisen siitä, ja sitte palaan taaksepäin jonnekin kauas nuoruuteen, oon ku transsissa suunnilleen...

Onkohan nyt siis liikkeellä jotain flunssaa, vai voisko noi yskät ja nuhat ihan vaan johtua tästä huonosta ilmasta ja siittareista? Meillä kun on Milolla ollut jo varmaan kaks viikkoa tota räkä-hommaa, sitte ekaluokkalainen oli toista viikkoa kaameessa yskässä, ja nyt muutaman päivän sitten vitonen yskiny keuhkojaan pihalle yötä päivää:O(. Mulle ois huomenna tulossa kamu kylään 4-vuotiaansa kanssa, niin pitää varmaan ainaskin varoiksi soitella, jotta saapi itse valita, haluaako mahdollisen flunssan/yskän...

Torstaina meillä oiskin sitten 11-vuotissyntsät! Ei enää kaverisyntsiä pidetä, mutta varmasti mummit ja kummit kakutetaan..

Mulla alkaa mennä kanssa kohta hermo huonoon kuntoon,kun ei toi poju suostu syömään noita liha- ja kanasoseita..Hedelmäsoseet putoo kyllä, ja maissi ja sitten omena-porkkana, mutta kyllä on heikko menekki jytkymmällä ruualla..Eilen muussasin Milolle uutta perunaa, parsa-ja kukkakaalia, löysensin tuttelilla, mutta silti yökki joka lusikallisella, ettei sitte kauaa moista kidutusta harrastettu..Ehkäpä sitte alkaa paremmin maistumaan, kun saapi antaa niitä 8-kk-soseita, että ovat ees jotenkin maustettuja, niinkuin Mari jo jossain vaiheessa mainitsikin.

Kaamea ähinä ja naama punasena punkee yks tuolla aamutorttua, joten heipsansaa ja hauskaakin hauskempaa viikon alkua!

Onnea Päivänsankarit!

Truutta

Vierailija
2/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö nukkuu posotettiin hyvin. Aamulla tyty heräili seittämän aikaa ja mittasin kuumeen... 38.1..suppo pyyperöön ja maito, nukahti uudelleen ja yheksältä nousi ylös. Neesu pikkasen töhisee, joten taitaa olla vilustunut, syy löytyi kuumeiluun. ROMI, kohtalon kaiffa täällä.. itelläkii tuntuu olo pikkase kummalliselta ja vielä pitäis tätä roipetta jaksaa kasata...voihhh..

On muutes pitäny vastata tohon musiikki kyssään jo aikapäivii sitte, mut muisti tekee kepposia välillä. Aika paljon kuuntelen suomalaisii, mitää faforittii ei oo melkeimpä kaikki käy..

Mut nyt päivän puuhiin..palajan..

Synkkäri onnitteluja!!!!

-eekkis&fluanni-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista paranemista romille ja poitsulle, inhottavia nuo räkätaudit.

Ja juu, samaa mieltä, että aika on kulunut kuin siivillä, kun taaksepäin miettii.. Juurihan mä vietin huolettomia lukiovuosia (meillä oli aivan huippukiva luokka!), sitten muka aikuistuin, vaikka olinkin vielä ihan kakara. Kohtalon oikustako (?) sitten tapasin elämäni miehen, ja tässä ollaan, pian kolmevitosena perheenäitinä. Huh.

Josta tulikin mieleeni, että jokos romilla oli synttärit? Kun sait niitä ruusujakin niin paljon.. Onnea joka tapauksessa, etu- tai jälkikäteen!! :)

Synnytysunia en ole nähnyt. Kai mä oon psyykannut itseni niin totaalisesti siihen ajatukseen, että en enää synnytä, niin en sitten synnytä unissanikaan. :)

Millonkas Eekkis nyt sitten muuttaa? Sorry, oot varmaan sen sanonutkin, mutta se oon MÄ kun kyselen, ju nou.. :/ Kai sulla on netti siellä tilapäiskämpillä? Voi sitten niitä Ikea-rehvejä suunnitella.. ja muutenkin tietty. ;)

Ja romille vielä, ei oo mullekaan mitään sormustestejä koskaan tehty. Se voiskin olla hauskaa! Ja sit vielä piti kysymäni, että millonkas te sinne Sardiniaan lähdettekään? Onko se jonkun sydänliiton (?!) järjestämä juttu, kun kerran siitä varausvahvistuksesta jotain semmosta mainitsit? Vai käsitinkö ihan väärin, sori että utelen.. :/

Jaahas, meikä lähtee nyt Hesarin kimppuun, sitten käydään yhden kaverin kanssa vaunulenkillä (jos ei vettä sada!), joten mukavaa maanantaipäivää maatuskat!

Pähkis :)

Vierailija
4/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pikaista paranemista KAIKILLE muillekin nuhanenille, mukaanlukien meidän tyttö, joka myös yskii jo toista viikkoa.. :)

P edelleen

Vierailija
5/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissusta tultu...onneksi!!! En ois jaksanu enää yhtään kyläpaikkaa! Kylläpä siis olis reissu. Mua jäi niiiiiiin harmittaa etten sinne treffeille päässy, mutta eipä ollu paljon vaihtoehtoja. Ne mun lasit kun hajos ihan totaalisesti sitten maanantai aamuna, niin en ois nähny edes ajaa sinne ja pitihän ne korjuuttaakkin sitte.Optikko teki " tosi nätin" tinauuksen siihen ja laskutti 30 euroa...huh huh!!!! No nyt taas näkee, tosin vahvemmat linssit pitäs hakee kun joutaa ja on rahaa...ne kun ei niin halpoja ole....munkin laskelman mukaan noin 400-500 euroa tulis mun lasit kehyksineen maksamaan=(

No mutta 9oliko teillä ees kivaa? paljonkos teitä siellä oli?

(en ole kerenny viestejä lukemaan) Nähdäänkös sitten josksu tässä myöhemmin kun se Eekkiskin sieltä kaukaa pääsisi??? Ja tietty kaikki muutkin jotka eivät nyt päässeet!!!!

Mites teillä äitienpäivä meni? Mitäs lahjoja tuli? ...vai onko ne eilisessä pinossa? Pitänee käydä lukee kun jaksaa ja ehtii....

Ite sain aamupuurot ja kahvit vaömiiksi laitettuna ja sellasen ison ihanan piharuusun=) Sitte mahtavin lahaj oli uus puhelin=) Sanoin leikilläni aikasemmin että voisin sellasen lahjaksi ottaa, ni eiköhän se mun ukko ottanu sen tosissaan sitte=) No, puhelin tuli tarpeeseen sillä se oma meni tuhannen pi' ' ' un päreeksi sillon kun kilahdin ja viskasin sen seinään.-.. =( Päivällä käytiin leikkipuistossa ja ulkonasyömässä. Ja maalailtiin Oprin syöttötuoliakin...ehkä se kohta on jo valmis (ollut kohta 7kk työnalla) ...saamatontako...ei suinkaan;)

Musasta ollut puhetta ilmeisesti... Ite kuuntelen kaikkea muuta paitsi heavya...sitä en siedä hetkeäkään!!! Musiikkimaku siis vbaihtelee vähän fiiliksen mukaan... joskus hemepitä, josksu suomalaista poppia, joskus jopa räppiäkin, sitten jos haluan tanssia tai saada sellasta fiilistä ni soipi jonkinlainen tanssittava tekno tai latino (kuten esim. Juanes) ja jos taas muuten vaan kuuntelen sivukorvalla ni nykyään iskee myös kaikki vanhat ja uudet iskelmätkin=) JOten erittäin laaja on mun musamaku.

Meillä tyttö saanut enemmän virtaa tässä nyt viimeviikkoijen aikana. Yhdet päikkärit jääneet pois ja yöt nukuttu nyt jo viikon ajan syömättä (joinakin öinä syönyt kyllä muutaman millin)...ja nyt viihtyy lattiallakin touhutessa vähän kauemmin=) Ja in on nyt pyöriä akselin ympäri...sitä tekee koko ajan. Jalat vatkaa ja nousee konttausasentoon, mutta maha on tiellä eikä kädet nouse samaan aikaan, joten ei pääse eteen eikä taakse. Luulen kyllä että jättää tuon möyrimisen väliin ja lähtee suoraa kontaamaan....

Jepsan saa, mutta nyt pitää mennä parantelee oloa...iski kauhia kuume lauantaina ihan yht äkkiä ja nytkin 38 kuumetta=(

Meillä oli muuten alauantaina se sukelluskuvaus vauvauinnissa=) Ihannia kuvia ne sukeltajat saivat otettua=) Ne vaan olivat snorkkeleineen hirveen pelottavia, eikä siksi meinannut Oprin sukelluksesta tulla mitään kun niitä piti itkeä=)

Jep, mutta palaillaan kun olen vähjän paremmassa hapessa=)

-Hansu ja Opri- The reissaajat;)

Vierailija
6/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkea taas...

Nopee täs pinoudun ja painun sitten pyykin pesuun.

Katoitteko sitä dokkarii eilen? Hmm.. olipas aikamoinen mamma se Keelia.. noh, tyylinsä kullakin.

Synnytyksestä en oo nähny muistaakseni muita UNIA kun sen missä synnytin toisen tytön.

Nyt täytyy lähtee pyykin kimppuun,

Pikaiset paranemiset nuhanenille ja muillekin ja onnittelut kaikille päivänsankareille täältäkin!

-Mari-

Vierailija
7/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi voi tuota meidän pojua....aamusella kun olin juuri syöttänyt maidon ja puuroa parhaillaan niin tuli yskänpuuska ja kaaressa lensi ulos se mitä suusta hetki sitten oli niellyt...sitterit ja kaik män pesuun.

No pojan ottaessa tunnin tirsat katoin dvd-leffaa ja söin popcornia jne. Sitten katottiin yhdessä leffa loppuun kun kaveri heräsi. No sitten lounas, ja sama juttu taas...ruoat tuli ulos...ehkä en anna sitten kiinteätä juuri enään kunnes flunssa yskineen on ohi. Vai mitä mieltä olette? On nyt flunssan aikana sattunut joka päivä kerran tämä ' ruoanulostus' . Tänään jo kaksi kertaa.

Mulla on synttärit 25.5, taitaa olla helatorstai. Sattuipa hyvin, mieskin kotona. Itse asiassa meillä on 2v-hääpäivä sitä seuraavalla viikolla joten mennään viettämään synttäreitä ja hääpäivää la 27.5, Tervasaaren aittaan jossa meillä oli hääillallinen silloin 2v sitten.

Jepulis, nyt niistämään tuhannetta kertaa taas tänään. Juu liikkellä taitaa olla nyt tätä kevätflunssaa, jo kahden kaverin kanssa jutellut tänään joilla lapset sekä itse flunssassa.

Palaillaan!

Vierailija
8/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tulipas virallinen aloitus...hih =) Heti aluksi paljon paranemissäteitä sairaille maatuskoille ja pikkumaatuskoille ~~~~~~~~~~

Meillä on ollut tänään hyvä päivä pitkästä aikaa. Eetu on viikon verran ollut päivisin tosi kiukkuinen mut tänään on kun naantalin aurinko.

Musiikkimausta kyseltiin: Mä oon aika kaikkiruokainen mut lattarimusa saa jalan vipattamaan. Suomalaista tulee aika paljon kuunneltua, varsinkin autolla ajellessa. Mulla on kanssa taipumus vajota menneisyyteen, kun tulee joku vanha tuttu biisi. Se on ihan hauskaa, muistella välillä menneitä =)

Mä en ole synnytyksestä nähnyt sen jälkeen unia, kun Eetu syntyi. Odotusaikana näin joka yö. Aina oli jotain erilaista. Välillä heräs aamulla ja kattoi varovasti et onko kumpu vielä tallella. =)

Yhdyn tohon Hansun treffijuttuun, kun mekään ei viimeksi päästy rehveille. Ei muutakun nopeesti uudet tärskyt. Mulle tosiaan käy pääkaupunkiseudulla mikä paikka tahansa, kun mul on auto.

No nyt täytyy mennä vähän pötkölleen, kun pikku-ukko tirsuaa partsilla. Mut palailen myöhemmin jos kerkiän! =)

Onnea kaikille päivänsankareille!!!! =))

Nasu ja uinuva Eetuliini

Vierailija
9/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niin hiljaista täällä, vaan ei meillä kiireitä. Lähinnä tekemisen puutetta kun sairastetaan, noh joskus hyvä näinkin. Iltapäivällä laitoin pojan päikkäreille ja oikasin itsekin sohvalle...heräsin kun mies tuli kotiin, olin nukkunut 1.5h ja poika jatkoi vielä siitä vajaa tunnin. Ihanaa, en muista oikeesti milloin olisin ottanut päikkärit.

Hassua kun poju ruvennut tänään ' puhumaan' , niinkuin Mari jo monta viikkoa sitten kertoi Dinan tehneen. Kuulostaa ihan pappa ja mamma, vaikka todnäk sanoo babbababbabaa...mammamammamaa...

Pähkis; juu se reissu on Sydänlapset ja Aikuiset ry' n järjestämä ja lähdetään 14.6. Kääääk...tulee viikon nettipimento, ja sitä seuraavana päivänä kun tullaan onkin jo juhannus ja silloin jälleen viikko about nettipimento. Juhannus ollaan mökillä ja sieltä Kuopion kautta Tahkolle jossa ollaan pari-kolme päivää. Mökin/anopin kautta takaisin kotiin. Tulee sellaiset pari viikkoa reissun päällä siinä kohtaa.

Olikohan jotain muuta kommentoitavaa...vai oonkohan niistänyt aivonikin jo pihalle?! HANSULLE: meitä oli Pähkis, Truutta, Mari ja minä babyinemme treffeillä ja mukava oli tavata kasvotusten. Koitetaan tosiaan uudestaan treffejä ja muutkin mukaan! Ehdotuksia voi laittaa jo nyt!

Juu nyt taas lyö ajatus tyhjää....

Vierailija
10/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mä hullu kävin kurkkimassa taas tonne odotus-puolelle, ja taas kyyneleet valuu suunnilleen pitkin naamaa..Onkohan mulla jo vaihdevuodet, kun ei perkules nämä itkut ja liikutukset lopu milloinkaan... lokamammoja lukiessa oli niin helppo taas siirtyä vuoden takaisiin juttuihin ja tunnelmiin, ja niin taas tuli tuo ajan nopea kuluminen tajutuksi...

Romi, meillä on kans tota ykäilyä ollu nyt tavallista enempi, kun Milo on ollut räkäinen..Kuulunee taudin kuvaan...

Tänään sain Kelasta sen hoitovapaa- lomakkeen, ja siinä onneksi kysyttiinkin sitä vuosiloma-aikaa hoitovapaan ajalta, ja uskoisin, että mullekin kesälomarahat tulee joko kesä- tai heinäkuussa, niin eihän ne silloinoo hoitovapaan aikana! Ens vuonna jo uudet kujeet, joten eipä tartte niitä tässä kohtaa murehtia..(Maria tässä vähän aattelin valaista..).

Oonpa ollut hyvä äiti tänään, kun sain paistettua lettuja aikamoisen keon, tosin yhtäkään ei jäänyt ylimääräistä:O). Meillä ei kait semmosta lettutaikinaa onnistuta tekemään, että jäis vanhemmillekin..

Niistä treffeistä; Mulle sopii kans melkein milloin vain, mutta sitte taas saattaa hetkessä heittää häränpyllyä kaikki suunnitelmat.. Mutta yrittänyttähän ei laiteta, heh.. Josta tulikin mieleeni, että kohta ois taas aika hilppasta vellihyllylle, kun kotivarastot alkaa olla aikas huonossa kunnossa...

Ukkeli lähti taas vaihteeksi pelaamaan..On ikänsä harrastanut jalkapalloa, ja sitä vaan sitkeesti yrittää pysyä nuorempien matkassa, vaikka onkin jo " ikämies" -sarjaa...Kaitpa se on vaan se kamujen treffaaminen se juttu, voitolla ei taas mitään väliä.

En nyt mitenkään utelias ole, mutta jokos se Mari sai ne kalusteet????

Kiva kuulla, että Hansukin on taas linjoilla ja maailmalta kotiutunut ehjin nahoin ja ehjin rillein, hih!

Taidanpa nyt laittaa masiinan kiinni, tai päästää ainaskin nuorison vuorostaan tähän...

Kauniita unia, ja rauhaisaa unta!

Truutta

Vierailija
11/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tietenkään muistanu sitä dokkaria katsoo, jota Mari " mainosti" ...Tuleekohan uusintana missään vaiheessa???Ois kiva katella, ku aihe nyt kuiteskin koskettaa..(joopa, ja mikähän tätä itkupilliä ei koskettas???)

T

Vierailija
12/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se päivä vierähti.. Käytii nuikissa vahaa lattiat, jotta näyttää komialta kun muutetaan...=(

Pähkis, muutto on tän viikon ke:na, joten kiirettä on pitänyt. Koitetaan saada kone peli kuntoon suht heti kun sinne päästää, ikeaa ois kyllä kova halu tai siis muutenkii jos vaa pääsis päätä välillä tuulettaa muualle, ois kova sana.

Tytyllä oli tossa seittämän aikaa 39.1 kuumetta, sai supon, aina se illasksi nousee, muttei liiiiemmin ole duhainen, pientä äkäpärrää tuntuu neesussa olevan. Nukahti tos vartti sitten yöunille...

nyt mänen antimen kimppuun..palajan..

-eekkis-

Vierailija
13/13 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsastamassa käyty taas. :) Jännää oli niin että!

No niin, nyt tuo peipi sitten ryömii.. just nyt on iskän dvd-pelien kimpussa.. kohta taitaa olla puoliks tuolla hyllyssä.. :)

Vauhti ei ole vielä mikään hurja mutta eteenpäin menee, eikös se sillon lasketa jo ryömimiseks? ;)

TRUUTTA: Älä kuule luule, ei ne kalusteet tule tähän kämppään ennen ens kevättä, sano mun sanoneen, ellen mä raahaa tota äijää sinne kauppaan korvista. Ja nyt ei ole ollut aikaa eikä inspistä siihen..

Olis vaan kiva saada tonne pimun huoneeseen oikeesti joku tuoli/sohva syöttöjä varten et voisin joskus siirtyä tonne kammariin ja aattelin et ne rottinkikalusteet vois majottaa tonne Dinan huoneeseen siks aikaa ainakin ennen kun ne lasit tulee tohon partsille. mut ehkä mä nukun vielä ens vuoteen sit Dinan kanssa...

Elikkä ymmärsinkö nyt sitten oikein Trude, jos/kun saan lomarahat kesäkuussa, ne ei vaikuta ainakaan hoitotukeen kun ne alkaa heinäkuussa? Mut vaikuttaako äp-rahoihin? No enpä kyllä mene kelaan soittelee vaikka vaikuttaiski... kaikki pennit on nyt tervetulleita!

HANSU: Kiva että oot taas linjoilla! Oli kyllä tosi harmi ettet päässyt tapaamiseen, mut ens kerralla sitte! Meille kans sopii melkein millon vaan, kesäkin ollaan ihan täällä vaan et aikaa on. :)

Jees, nyt pimu alkaa huutelee siihen malliin et taitaa olla nukkumaan meno aika.. se nukkui iltapäikkärit 18-20 et katotaan miten käy...

Koirien kanssa pitäs vielä lenkillekki jaksaa...

Mut nyt se on moro!

-Mari-