Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitkän ajan päästä pankki vielä voi kiinnostua tilille tulleesta suurehkosta rahasummasta?

Vierailija
14.01.2019 |

kyseessä 100 000.
Aikaa kulunut vuosi eikä kukaan ole kysellyt miksi raha on tililleni tullut.
Toki se on ihan laillista ja siitä on tehty paperi mutta en aio lahjaa selvitellä ellei kukaan sen perään kysele.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea :) mutta se aika on loputon.

Eipä mitään, onneksi on olemassa paperi lainasta joka varmaan sitten katsotaan ennakkoperinnöksi jos antajasta aika jättää. Ja olen ainut perijä joten eipä siitäkään tarvi kenenkään kanssa riidellä.

ap

Eihän se tule perunkirjoituksessakaan esille, jos et itse sitä kerro. Ja jos kerrot, niin saat vielä verottajan niskaasi.

Millä ihmeen perusteella saisin verottajan niskaani? 

No vaikka sillä että sinulla on sata tonnia tilillä.

Kyllä ihmisellä saa olla sata tonnia tilillä. Saa olla vaikka 300 tonnia =) Ei se verottajaa kiinnosta jos pystyy kertomaan miten se on tullut. Ja minä pystyn, ihan aukottomasti ja laillisesti.

No miksi ihmeessä sitten kyselet täälä typeriä?

Kysyin mahdollisesta pankin kiinnostumisesta. Verottajan kanssa osaan kyllä toimia jos sellainen tarve tulee. Ei se ole mikään peikko joka toimii ihan mielivaltaisesti.

Miksi sua kiinnostaa pankin kiinnostus asiaan?

Näkevät kyllä mistä raha on tullut tilille ja jos siinä olisi jotain epäilyttävää, olisivat jo kyselleet.

Vierailija
22/34 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verottajaa se kiinnostaa eikä pankkia. Jos olet maksanut lahjaveron niin kaikki kunnossa.

En tietenkään ole koska kyseessä on koroton laina.

ap

Näissä kannattaa olla varovainen. Onko teillä maksusopis olemassa ja oletko maksanut velkaa takaisin?

Maksusopimus on tietenkin, koroton laina, laina-aika 10vuotta ja laina maksetaan kokonaisuudessaan laina-ajan päättyessä, lainansaajalla on myös mahdollisuus maksaa halutessaan laina aiemmin takaisin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä mitään, onneksi on olemassa paperi lainasta joka varmaan sitten katsotaan ennakkoperinnöksi jos antajasta aika jättää. Ja olen ainut perijä joten eipä siitäkään tarvi kenenkään kanssa riidellä.

ap

Eihän se tule perunkirjoituksessakaan esille, jos et itse sitä kerro. Ja jos kerrot, niin saat vielä verottajan niskaasi.

Kyllä ihmisellä saa olla sata tonnia tilillä. Saa olla vaikka 300 tonnia =) Ei se verottajaa kiinnosta jos pystyy kertomaan miten se on tullut. Ja minä pystyn, ihan aukottomasti ja laillisesti.

No miksi ihmeessä sitten kyselet täälä typeriä?

Kysyin mahdollisesta pankin kiinnostumisesta. Verottajan kanssa osaan kyllä toimia jos sellainen tarve tulee. Ei se ole mikään peikko joka toimii ihan mielivaltaisesti.

Miksi sua kiinnostaa pankin kiinnostus asiaan?

Näkevät kyllä mistä raha on tullut tilille ja jos siinä olisi jotain epäilyttävää, olisivat jo kyselleet.

Mä nyt vaan tykkään tietää asioista. Olen kuullut useamman ihmisen ongelmista heidän viedessään käteistä rahaa pankkiin. Se on tietenkin eri asia kuin tilisiirto mutta silti.

Vierailija
24/34 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 000 lainaksi korottomana? Minun käsitykseni mukaan ei mene verottajalla noin.

Koroton laina = lahja. Mutta omapa on asiasi.

Vierailija
25/34 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hieno homma. Sitten vain maksat siitä verot niin asia kunnossa. Tai vaihtoehtoisesti maksat sen takaisin lainaajalle, muutoinhan se ei ole laina vaan lahja.

Toki maksan JOS se muuttuu ennakkoperinnöksi (lahjaksi) lainanantajan kuoltua. Muuten en todellakaan maksa mitään veroja siitä =)

Vierailija
26/34 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Verot maksettava jos ennakkoperintöä

Vierailija
27/34 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait siitä veroja tule, ennen kuin jätät sen maksamatta takaisin. Kun laina on maksettu ei siitä kukaan liene kyselevän.

Vierailija
28/34 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 000 lainaksi korottomana? Minun käsitykseni mukaan ei mene verottajalla noin.

Koroton laina = lahja. Mutta omapa on asiasi.

Raastuvassa vilskettä, kun euriborit eivät ole ainoastaan nollassa, vaan negatiivisia.

Vierailija
29/34 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Verot maksettava jos ennakkoperintöä

No shit, Sherlock!

Vierailija
30/34 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kait siitä veroja tule, ennen kuin jätät sen maksamatta takaisin. Kun laina on maksettu ei siitä kukaan liene kyselevän.

Juuri näin.

En yhtään ihmettele että iso osa porukasta on ihan persaukisia.

Vierailija
31/34 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kusettanut 100000 itselleen ja kuvittelee ettei siitä jäisi kiinni.

Vierailija
32/34 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on kysytty pienemmästä summasta .

Vierailija
33/34 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottaja on pitänyt lähisukulaisilta annettuja pitkäaikaisia lainoja, joita ei ole lyhennetty kuten tavanomaisia lainoja lahjana. Lyhennykseksi ei ole riittänyt myöskään se, että lainaa on lyhennetty pääosin verottomilla lahjoilla. Korottomuus tuskin yksin vaikuttaa eihän pankkilainoissakaan korkoa juuri ole, mutta lainanantajan korkea ikä, lähisukulaisuus ja pitkä laina-aika lisäävät riskiä. En osaa sanoa minkä pituinen lyhennysvapaa laina hyväksyttäisiin, mutta tuskin ainakaan 5 vuotta pitempi olisi ok. Tämän kirjoituksen ehdoilla olisi pomminvarma lahja, jos tulisi verottajan tietoon esim. 3 vuoden päästä näillä tiedoilla.

Vierailija
34/34 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tilille paljon pienempi, mutta kuitenkin suurehko summa. Kyllä vain rupesi pankkia kiinnostamaan, soittelivat sijoitusneuvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi