Some ahdistaa
Haluaisin keskustella somesta ihan asiallisesti tässä ketjussa. Minua siis ahdistaa koko some nykyään, kaikki siinä. Tinderit, snapchatit, instagramit...you name it. Kaikki ottavat vain kuvia itsestään turpa tötteröllä eikä oikealle elämälle jää aikaa. Somessa on myös koko ajan läsnä s*ksi, se ällöttää ja häiritsee kovasti. Jos meinaa pysyä mukana menossa, on pakko tyrkyttää itseään joka tuutista ja ottaa kuvia. Nykyaika on tällaiselle rumemmalle ihmiselle todella ahdistavaa. Onko muilla samoja fiiliksiä?
Kommentit (23)
Mulla iski tuossa 22-vuotiaana ihan hillitön someahdistus. Poistin instagramin, tinderin ja twitterin enkä snapchatissä koskaan ollutkaan. Facebook-profiilin poistin käytöstä pitkäksi aikaa, mutta lopulta sen jouduin avaamaan uudestaan sen vuoksi kun työkaverit viestittelevät sitä kautta. WhatsAppissa olen ottanut pois päältä lukukuittaukset ja paikallaolotiedot samoihin aikoihin. Mua ahdisti se että oli kokoajan sellainen olo että täytyy olla tavoitettavissa ja aktiivinen ja postailla kuvia, mutta nykyään en edes ajattele koko asiaa ja vastaan viesteihin tasan silloin kun itseä huvittaa. On ihanaa, kun voi esimerkiksi keikoista ja illanvietoista nauttia rauhassa ilman että pitää miettiä että täytyisi joku kuva ottaa ja postata instagramiin. Musta on ihanaa kun tutut ja ystävät ei tiedä mun jokaista liikettä. Siihen somettomuuteen myös tottui todella nopeasti, enkä voisi enää kuvitella palaavani aktiiviseen some-elämään. On sellainen olo että nykyään on enemmän läsnä sekä yksin että läsnä ihmisten seurassa.
ahdistaa kun pitää olla ahdistunut koska kaikki muutkin ahdistuu
Ahdistaa pinnallisuus