Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen keskenkasvuisuus

Vierailija
14.01.2019 |

Erosin pitkästä suhteesta muutama vuosi sitten ja treffailin jonkin aikaa, kunnes tapasin kiinnostavan miehen ja ihastuin. Ihastuin hänen avoimuuteensa ja herkkyyteensä, jonka kääntöpuoli oli lapsellisuus.
Lopetin juuri tapailun tuon kolmekymppisen miehen kanssa.
En ole koskaan tajunnut, että on olemassa tällainen miessukupolvi, joka ei uskalla kasvaa aikuiseksi tai osaa nauttia arjesta.
Miehellä oli täysin epärealistiset käsitykset itsestään, taidoistaan ja uskomattoman lapsellinen tapa hurahtaa kaikkeen.
Hän myös ostaa tyyliin auton osamaksulla, päättääkin lähteä reppureissulle Aasiaan, myy auton ja maksaa sillä rahalla sen matkan.
Jatkuvia osamaksuja ja vuoden välein uusi puhelin kytkyllä, eli puhelinlaskut toista sataa euroa, koska maksoi osamaksupuhelimia.
Hän näki televisiosta jonkun ohjelman/dokkarin, ja alkaa haaveilla sen dokumentin kaltaisesta elämästä, tyyliin rallikuskin ammatista. Hän kävi kartingissa, ja kertoi haaveilevansa ammattilaisurasta.
Sitten hän katsoo dokkarin ammattisotilaista, ja ilmoittaa haluavansa ammattisotilaaksi. Siis yli kolmekymppisenä miehenä, jonka fyysinen kunto riittäisi ehkä Suomen armeijaan.
Hän nosteli puntteja kotonaan ja ilmoitti pääsevänsä teräskuntoon siten; siis käsipainoilla...
Esimerkkejä oli lukuisia muitakin, ja tunsin jotenkin myötähäpeää ja hämmennystä, että miehellä oli niin epärealistiset käsitykset itsestään.
Alussa pidin tätä haaveissa elämistä hellyyttävänä, mutta pikku hiljaa huomasin, että se ihan aidosti uskoi unelmiinsa. Ja minä olin katkera kääkkä, kun en tukenut häntä unelmissaan. Sitten alkoi ärsyttämään se, että koko elämä oli hänelle vaan mahdollisuus ja unelma, mutta mitään hän ei tehnyt asioiden eteen, kunhan vaan hurahteli milloin mihinkin.
Siis mitä hemmettiä, onko tällaisia taivaanrannanmaalareita enemmänkin? Pelottaa alottaa deittailu taas, jos tämä keskenkasvuisuus ja pilvilinnoissa eläminen onkin joku epidemia?
En halua lapsia, enkä avoliittoakaan välttämättä, vaan aikuisen miehen, joka tekee, eikä puhu tekevänsä. Karmiva ajatus, jos herkät miehet ovat kaikki tuollaisia...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole epidemia, mutta jotkut miehet on enempi vähempi tuollaisia. Omani haahuilee välillä myös pilvilinnoissaan ja rahankäyttö on kestämätöntä, mutta toistaiseksi on pysytty maan pinnalla. Kun itse pidän lyijynraskaasti jalat maassa ja pitelen leijailevaa miestä nilkasta. 

Impulsiivinen ja tuulellakäyvä. Rasittava toisinaan.

Vierailija
2/5 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole epidemia, mutta jotkut miehet on enempi vähempi tuollaisia. Omani haahuilee välillä myös pilvilinnoissaan ja rahankäyttö on kestämätöntä, mutta toistaiseksi on pysytty maan pinnalla. Kun itse pidän lyijynraskaasti jalat maassa ja pitelen leijailevaa miestä nilkasta. 

Impulsiivinen ja tuulellakäyvä. Rasittava toisinaan.

Minä en jaksaisi olla kenenkään ankkurina.. tälle miehelle en koskaan olisi lainannut esimerkiksi luottokorttiani tai jättänyt muutakaan omaisuuttani hoitoon. Käytti firmansa luottokorttia törkeästi omiin ostoksiinsa ja lisäili tunteja. Sitten perusteli sen sillä, että on niin hyvä työntekijä, että ansaitsee.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisen arjen haluaisit? Teidän arvonne eivät nyt vain kohdanneet ja tiedät kyllä itse, ettei yleistäminen kannata.

Luottokortin ym lainaamiseen.. Miksi sitä pitäisi ylipäätään kenellekään lainata?

Vierailija
4/5 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisen arjen haluaisit? Teidän arvonne eivät nyt vain kohdanneet ja tiedät kyllä itse, ettei yleistäminen kannata.

Luottokortin ym lainaamiseen.. Miksi sitä pitäisi ylipäätään kenellekään lainata?

Ohis*Suomalaisten luottotietojen romahtaminen ja ylivelkaantuminen on kylläkin epidemia, miksi vähättelet asiaa? Selvästihän miehellä on ongelmia rahankäytön suhteen, kuka myy velka-auton ja spendaa rahat johonkin matkaan? Jos parisuhteessa ei voi luottaa raha-asioitaan toisen käsiin (onnettomuuden sattuessa esimerkiksi) niin aika huonosti on asiat. Tiedän montakin tapausta, jossa pariskunta on joutunut käyttämään toisen pankkikorttia. Itsekin olen ollut suhteessa, jossa miehen rahankäyttö oli niin holtitonta, että hirvitti. 

Vierailija
5/5 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kamuni on tuollainen haaveilija ja nyt taisi tulla välirikko.

Mies on fyysisesti sairas(eläkkeellä)ja alkoholisoitunut, mutta haluaa harrastaa kallista välineurheilua.

Olen ikävä ihminen, kun konehallini ei olekaan hänen oma pajansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi