Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko painoindeksi 27 paha?

Vierailija
07.10.2023 |

Sain laihdutettua 10 kg mutta nyt alkaa olla toivotonta, paino ei laske vaikka syön suht fiksusti ja liikun.
Onkohan tuo 27 painoindeksi suurikin terveysriski?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yläkanttiin, mutta älä murehdi asiaa. Se paino tulee alas kun elät terveellisesti. Stressi on terveydelle paljon vaarallisempaa kuin pyöreä ulkomuoto.

Vierailija
2/15 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 26.Rakastan juustoa ja jäätelöä.  Naapuri on mennyt alas neljä kiloa viikossa kun on vaan syönyt mortadellajuustoa ja tomaatteja. Ei leipää eikä muutakaan lihottavaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 25,8. Terveydenhoitaja sanoi että ei haittaa, kun olen sen verran lihaksikas.

Vedän leukoja, punnerran ja hölkkään.

Vierailija
4/15 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jos muuten on terve elimistö ja jaksaa itsensä kantaa. Lihavilla voi olla hyvät geenit ja paljon terveemmät sisukset kuin monilla hoikilla ihmisillä. Diabetes, syövät ja erilaiset muut sairaudet eivät katso painoa keneen ne iskevät jos heikko lenkki elimistöstä löyty. Uskon rasvan suojaavan monilta sairauksilta jos kuitenkin kohtuullisesti liikkuu. Meidän suvussa on ollut hyvin pitkään eläneitä koko ikänsä lihavia ihmisiä mutta heidään nuoruudessan ei ollut tietokoneita eikä kännyköitä. He liikkuivat paljon kävellen ja polkupyörillä.

Nykyään jos on ylipainoinen ja jos on vähäinen liikunta niin en usko enää sellaisen elävän niin pitkään entisajan lihaviin verrattuna jotka liikkuivat enemmän.

Sähköpotkulauta on uusi turmiollinen jossa seisten liikutaan eikä enää kävellä kaupungilla kuten ennen käveltiin eikä olisi tullut mieleenkää liikkua seisten sellaisilla ja maksaa siitä.

Tulevaisuudessa keksitään istuma sähkö tuolejakin kaupunki liikkumiseen niin että parkista saa vain tuolin joka istualtaan vie paikasta toiseen ja saa samalla raikasta ilmaa. Sitä ei tarvitse itse ohjata kun syöttää vain reitin aasta beehen. Kun eihän kaikki jaksa seistä. 😅 🥹 Kyyti olisi yksityisempää kun ei tarvitse muiden rahvaan kanssa istua samassa bussissa.

Vierailija
5/15 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaa vyötärön ympärys.

Vierailija
6/15 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 on hyvä bmi. Ehkä jossain 33-35 välillä voi alkaa ilmetä jo jotain ongelmia, mutta sekin vähän riippuu.

Vierailija
7/15 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 25,8. Terveydenhoitaja sanoi että ei haittaa, kun olen sen verran lihaksikas.

Vedän leukoja, punnerran ja hölkkään.

Juu, noillahan sitä lihaksia tehdään, juuei.

Ja varsinkin jos olet nainen, lihasten teko vaatii hemmetisti hommia kuntosalilla,ja kovilla painoilla.

Vierailija
8/15 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet noinkin lähellä normaalipainoa niin kyllä kannattais pyrkiä saamaan BMI alle 25.

Vierailija
9/15 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama bmi, minä myös laihdutin 10kg. Vyötärö 84.

Vierailija
10/15 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmi 29,80 mutta olenkin mies ja painijan kropassa. 

Rasvaa 16-18%

Painoindeksi huono, mittanauha hyvä.

185cm 102kg vyö 85cm käsivarren paksuus 46cm

Vierailija
11/15 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo yläkanttiin mut sulla hyvä mahis saada alas jos muutat hieman elintapoja. Eli ei paha.

Vierailija
12/15 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vyötärö pitäis naisella olla alle 80 cm.

Vierailija
13/15 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aikuisiän ollut bmi 27-31. Kerran tuli painoa vähän lisää, mutta sain pudotetuksi takaisin alle bmi 30. Olen nyt 37-vuotias.

Vierailija
14/15 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä itsestäsi tuntuu?

Vierailija
15/15 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän yläkanttiin, mutta älä murehdi asiaa. Se paino tulee alas kun elät terveellisesti. Stressi on terveydelle paljon vaarallisempaa kuin pyöreä ulkomuoto.

Oli 1990-luvulle asti normaalipainon rajojen sisällä. Jenkkilaihdutusfirmojen lobbaus teki tehtävänsä, ja yläraja on ollut 25 siitä lähtien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan