Miksei kukaan kapinoi sitä vastaan, että kaikki palvelut ja kortit yritetään muuttaa vain älykännykällä toimiviksi, esim ajokortti
kiltisti vain kuunnellaan mitä hullumpia ehdotuksia muutoksiin tulee, muutoksia otetaan vaion vastaan kiroillen, että hulluksi on mennyt, mutta missään ei näe että asialle löytyisi vastustusta.
Viimeisin älynväläys kuului aamutelkkarissa, en muista kummalla kanavalla, että ajokorttikin aiotaan siirtää "äly"laitteeseen.
Mitä helvettiä saatana, eikö tälle vatipäisyydelle löydy mitään rajaa enää. Minulla ei älykännykkää ole, eikä tule. Mutta ilmeisesti kohta ei voi elää ellei sitä paskalaattaa pidä kokoajan kädessä, kun kaikki toimin not on sen takana.
Herätkää.
Kommentit (1127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa, joka ei "osaa" (= ei viitsi opetella) käyttää yhtä hemmetin älypuhelinta on ihan oikeutetusti ikäloppu vanhus. Tuollainen muutosvastarinta on henkisesti 9-kymppisten hommaa.
39v tyttönen
Mun silmäni avautuivat, kun hoidin 7-kymppistä äitiäni. Hän oli opetellut käyttämään läppäriä ja kännykkää (ei kuitenkaan älykännykkää).
Aina kun hän kuuli lääkäriltä huonoja uutisia, hän unohti, miten niitä laitteita käytetään. Yritti soittaa puhelimella kertoakseen huonot uutiset, mutta ei muistanut, miten. Ei myöskään muistanut, miten netissä maksetaan laskuja, vaikka oli osannut sen aiemmin.
Eikä hänellä ollut edes muistisairautta.Mitä luulet, olisiko äitisi sitten kyennyt käymään itse pankissa, tai soittamaan huonoilla sormilla vanhalla, pyöritettävällä lankapuhelimella? Tuskin.
Toki se on ikävää että vanhukset eivät voi käyttää kaikkia palveluja, mutta niin on ollut aina ennenkin! Vajaakykyinen ei toimi niinkuin terve, mutta ei se tarkoita että terveiden palveluja pitäisi siksi rajoittaa kivikaudelle. Esim minun mummoni ei koskaan oppinut ajamaan polkupyörällä. Ei se silti tee polkupyörästä paholaisen keksintöä.
No väännetään sitten rautalangasta.
Äiti ei ollut liikuntakyvytön, joten olisi kyllä voinut lähteä käymään pankissa niiden laskujensa kanssa. Varmasti lankapuhelimella soittaminenkin olisi onnistunut paremmin kuin kännykällä, koska hän oli käyttänyt lankapuhelinta koko ikänsä.
Mutta tietenkään vanhusten elämällä ei ole mitään väliä. Kohta kumminkin kuolevat pois.
Mulla on kokemusta myös muistisairaasta omaisesta. Hän soittaa ihan hyvin lankapuhelimella, mutta kännykän opettelu on ollut ylivoimaista.
Netistä puhumattakaan.Näitä asioita on tosi vaikea näköjään ymmärtää, jos itsellä ei ole kokemusta ikääntyneistä ihmisistä.
No miksi sinä et auta ja opasta näitä vanhoja ihmisiä vaan jääräpäisesti vain vastustat ja vänkäät, ettei vain tulisi kenenkään elämä helpommaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa, joka ei "osaa" (= ei viitsi opetella) käyttää yhtä hemmetin älypuhelinta on ihan oikeutetusti ikäloppu vanhus. Tuollainen muutosvastarinta on henkisesti 9-kymppisten hommaa.
39v tyttönen
Mun silmäni avautuivat, kun hoidin 7-kymppistä äitiäni. Hän oli opetellut käyttämään läppäriä ja kännykkää (ei kuitenkaan älykännykkää).
Aina kun hän kuuli lääkäriltä huonoja uutisia, hän unohti, miten niitä laitteita käytetään. Yritti soittaa puhelimella kertoakseen huonot uutiset, mutta ei muistanut, miten. Ei myöskään muistanut, miten netissä maksetaan laskuja, vaikka oli osannut sen aiemmin.
Eikä hänellä ollut edes muistisairautta.Mitä luulet, olisiko äitisi sitten kyennyt käymään itse pankissa, tai soittamaan huonoilla sormilla vanhalla, pyöritettävällä lankapuhelimella? Tuskin.
Toki se on ikävää että vanhukset eivät voi käyttää kaikkia palveluja, mutta niin on ollut aina ennenkin! Vajaakykyinen ei toimi niinkuin terve, mutta ei se tarkoita että terveiden palveluja pitäisi siksi rajoittaa kivikaudelle. Esim minun mummoni ei koskaan oppinut ajamaan polkupyörällä. Ei se silti tee polkupyörästä paholaisen keksintöä.
En ole se kelle vastasit, mutta et taida monta vanhusta tuntea/tietää. Pankissahan ne asioivat kun eläke tulee, älylaitteita eivät osaa käyttää.
Oikein hyvin osaa. En tunne ainuttakaan eläkeläistä joka ei osaisi, poislukien hoitokodeissa ja laitoksissa olevat.
Vai niin, miksi en jaksa uskoa tätä kommenttia. TAI vaikka olisi tottakin, ei se tarkoita ettei suuriosa vanhuksista halua toimittaa asioitaan pankissa tiskillä. Tai edes tavallisella tietsikalla. Ei sellanen älyttömän (huom älyttämän, ei älykkään) pieni laatta vain ole toimiva suurimmalla osasta ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
39v tyttönen
No väännetään sitten rautalangasta.
Äiti ei ollut liikuntakyvytön, joten olisi kyllä voinut lähteä käymään pankissa niiden laskujensa kanssa. Varmasti lankapuhelimella soittaminenkin olisi onnistunut paremmin kuin kännykällä, koska hän oli käyttänyt lankapuhelinta koko ikänsä.
Mutta tietenkään vanhusten elämällä ei ole mitään väliä. Kohta kumminkin kuolevat pois.
Mulla on kokemusta myös muistisairaasta omaisesta. Hän soittaa ihan hyvin lankapuhelimella, mutta kännykän opettelu on ollut ylivoimaista.
Netistä puhumattakaan.Näitä asioita on tosi vaikea näköjään ymmärtää, jos itsellä ei ole kokemusta ikääntyneistä ihmisistä.
No miksi sinä et auta ja opasta näitä vanhoja ihmisiä vaan jääräpäisesti vain vastustat ja vänkäät, ettei vain tulisi kenenkään elämä helpommaksi.
Tämä. Niin se meidänkin isomummu oppi kun oli insentiivit kohdillaan, eli facetime-puhelut toiselle puolelle Suomea lastenlasten ja lastenlastelasten kanssa. OP:n verkkopankkikin käytiin läpi ja opeteltiin, mutta epäilen että mummu-ryökäle käy siltikin konttorilla laskuineen juoruilemassa muiden kylän rouvien kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että ihmisille se paskalaatta on melkein kuin oma lapsi tai vähintään lemmikki. Niin tunnepitoisesti siihen suhtaudutaan ja melkein itkuun purskahdetaan, jos joku ei rakastakaan sitä.
Hyvää tekisi ihan jokaiselle kokeilla pärjätä vaikkapa kuukausi ilman sitä paskalaattaa.
Sanos muuta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
39v tyttönen
En ole se kelle vastasit, mutta et taida monta vanhusta tuntea/tietää. Pankissahan ne asioivat kun eläke tulee, älylaitteita eivät osaa käyttää.
Oikein hyvin osaa. En tunne ainuttakaan eläkeläistä joka ei osaisi, poislukien hoitokodeissa ja laitoksissa olevat.
Vai niin, miksi en jaksa uskoa tätä kommenttia.
Tiedätkö, ei kiinnosta hevon vıtun humpan vertaa sinun uskomisesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
39v tyttönen
Vai niin, miksi en jaksa uskoa tätä kommenttia. TAI vaikka olisi tottakin, ei se tarkoita ettei suuriosa vanhuksista halua toimittaa asioitaan pankissa tiskillä. Tai edes tavallisella tietsikalla. Ei sellanen älyttömän (huom älyttämän, ei älykkään) pieni laatta vain ole toimiva suurimmalla osasta ihmisiä.
Ei mikään estä käyttämästä tietsikkaa vai joko sekin luetaan paskaruuduksi tai jotain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna vaan kaiken kiukun purkautua, välillä se tekee ihan hyvää. Vielä kun saatais tänne se sekopää selittään kuinka älykänny on raamatusta tuttu kielletyn puun hedelmä :)
Sinulla on siis jotain kiukkua kun kaikki eivät rakastakaan paskalaattaasi?
Miksi kaikkien pitäisi palvoa sitä?
Puhelimen nimitys paskalaataksi ei anna sinusta kovin fiksua kuvaa. Lisäksi vaikutat keränneen vihaa jo jonkun aikaa.
Loistava nimityshän toi on, pitääkin ottaa käyttöön. Paskainen pinnalta ja paskaa täynnä sisältä, laatan mallinen, osuvampaa nimeä ei voi keksiä.
eri
Joltakin paskanäytöltä sinäkin näitä kommentteja luet. Vai kirjekyyhkykö sinulle nämä kommentit tuovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että ihmisille se paskalaatta on melkein kuin oma lapsi tai vähintään lemmikki. Niin tunnepitoisesti siihen suhtaudutaan ja melkein itkuun purskahdetaan, jos joku ei rakastakaan sitä.
Hyvää tekisi ihan jokaiselle kokeilla pärjätä vaikkapa kuukausi ilman sitä paskalaattaa.
Sanos muuta!
Vielä parempaa tekisi jokaiselle kokeilla pärjätä kuukausi keskitalvella ilman sähköä ja juoksevaa vettä alasti taivasalla. Koska minä nyt sanon niin, niin se on myös niin.
Eihän siihen tarvitse suostua. Jotkut käyttää vielä pahvista ajokorttia, vaikkei se oikein enää missään käy. Mutta esimerkkinä siirtymäajat ovat pitkiä.
Ne jotka tahtoo kaikki toiminnot yhteen paikkaan, niin siittä vaan. Kehityksen tiellä ei voi lojua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanos muuta!
Onneksi paskalaattojen fanaattiset vastustajat pitää keskustelua yllä hyvillä argumenteilla ja pettämättömällä logiikalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan rimpuilette kehitystä vastaan. Helpommalla pääsette, jos vähän muuttaisitte asennetta ja opettelisitte käyttämään älylaitteita. Minun mielestäni on hyvä että mahdollisimman moni asia on sovelluksena. Toivon pääseväni kaikista korteista eroon ja että ne siirrettäisiin sovellukseksi.
Ei tämä mitään "kehitystä" ole ollut enää pitkään aikaan, vaan nopeaa alaspäin menoa.
Sinunkaltaisia hölmöläisiä houkutellaan digitalisaation eteenpäin viejiksi, tarjoamalla joka vuosi uudemallinen älykännykkä, jossa on taas jotain todella uutta ja edityksellistä, ja sinä mene innokkaana halpaan ja pidät itseäsi menestyjänä.
Sinä tässä ole hölmä jäärä. Mobiilipalvelut ovat tulee viimeisen 10 vuoden aikana älypuhelimiin ja kehittyvät koko ajan paremmiksi ja ovat eirittäin käyttökelpoisia. Ei niitä väkisin ajeta ihmisten käyttöön, vaan niille on kysyntää ja ihmiset haluaa käyttää niitä. Monella ei enää ole tietokonetta, koska se on turha, puhelimen kanssa pärjää.
Kokoajanhan niitä väkisin ajetaan ihmisten käyttöön, olet näemmä täysin sokeutunut ton digiuskontosi alttarilla.
Jos älylaitteen apsien taa kaikki viedään, kai ymmärrät että oikeat ihmisten väliset palvelut poistuu pikkuhiljaa, niinhän on jo käynytkin monelta osin, ja siitä ei hyödy kukaan, päinvastoin elämästä tulee liki mahdotonta. Laite on oltava kädessä kokoajan, kohta siihenkin että pääset sisään kotiisi.
Hankkiiko yhteisklunta meille kaikille sitten nämä laitteet vai? Minä en sellasta itse osta, koska en sillä mitään tee. Mutta kun kaikki menee apsien taakse, sellanenhan on kaikille pakollinen.Kännykästä (sellasesta ihan tavallisesta) tuli salakavalasti kaikille pakollinen, esim työttömän on aina oltava työkkärin tavotettavissa arkisin, tai voi käydä hullusti, työssä käyvistä puhumattakaan. Aina kaikkien on oltava tavotettavissa, siihenkin ihmiset ihan huomaamatta ajettiin väkisin.
Miksi kaupassa pitäisi olla kassalla ihminen tai autossa kuljettaja, jos koneet hoitaa homman paremmin ja halvemmalla?
Toivottavasti oli sarkasmia.
Menikö yli hilseen? Valitsen jo nyt itsepalvelukassa mielummin kuin perinteisen kassan. Odotan sitä että tavaroiden piippaamisesta päästään eroon ja kärry tarvii purkamatta työntää lukuportin läpi ja maksaa automaattiin. Jää se kassoilla jonottaminen kokonaan pois.
entäs kun se lukuportti ei toimi?
Entäs kun se kassatytön kassakone ei toimi?
Mennään toiselle kassalle tai toinen kassahenkilö tulee selvittämään tilanteen.
Idi ootti.
Mites kauan joutusit odottamaan kun "lukuportti" sanoo sopimuksen irti eikä kaupassa ole henkilökuntaa,Miten kauan siihen viereiselle portille kävelee, olisiko joku 15 sekuntia?
Ei se toimi uuno, sinun kaupassasi ei henkilökuntaakaan ole, joka voisi auttaa. Katsos kun apseilla vaan mennään eteenpäin siellä sinun maailmassasi. Mikäs apsi nämä portit korjaa.. hahhahha, tulee äitiä kuule ikävä ennen kuin ulos pääset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan rimpuilette kehitystä vastaan. Helpommalla pääsette, jos vähän muuttaisitte asennetta ja opettelisitte käyttämään älylaitteita. Minun mielestäni on hyvä että mahdollisimman moni asia on sovelluksena. Toivon pääseväni kaikista korteista eroon ja että ne siirrettäisiin sovellukseksi.
Ei tämä mitään "kehitystä" ole ollut enää pitkään aikaan, vaan nopeaa alaspäin menoa.
Sinunkaltaisia hölmöläisiä houkutellaan digitalisaation eteenpäin viejiksi, tarjoamalla joka vuosi uudemallinen älykännykkä, jossa on taas jotain todella uutta ja edityksellistä, ja sinä mene innokkaana halpaan ja pidät itseäsi menestyjänä.
Sinä tässä ole hölmä jäärä. Mobiilipalvelut ovat tulee viimeisen 10 vuoden aikana älypuhelimiin ja kehittyvät koko ajan paremmiksi ja ovat eirittäin käyttökelpoisia. Ei niitä väkisin ajeta ihmisten käyttöön, vaan niille on kysyntää ja ihmiset haluaa käyttää niitä. Monella ei enää ole tietokonetta, koska se on turha, puhelimen kanssa pärjää.
Kokoajanhan niitä väkisin ajetaan ihmisten käyttöön, olet näemmä täysin sokeutunut ton digiuskontosi alttarilla.
Jos älylaitteen apsien taa kaikki viedään, kai ymmärrät että oikeat ihmisten väliset palvelut poistuu pikkuhiljaa, niinhän on jo käynytkin monelta osin, ja siitä ei hyödy kukaan, päinvastoin elämästä tulee liki mahdotonta. Laite on oltava kädessä kokoajan, kohta siihenkin että pääset sisään kotiisi.
Hankkiiko yhteisklunta meille kaikille sitten nämä laitteet vai? Minä en sellasta itse osta, koska en sillä mitään tee. Mutta kun kaikki menee apsien taakse, sellanenhan on kaikille pakollinen.Kännykästä (sellasesta ihan tavallisesta) tuli salakavalasti kaikille pakollinen, esim työttömän on aina oltava työkkärin tavotettavissa arkisin, tai voi käydä hullusti, työssä käyvistä puhumattakaan. Aina kaikkien on oltava tavotettavissa, siihenkin ihmiset ihan huomaamatta ajettiin väkisin.
Miksi kaupassa pitäisi olla kassalla ihminen tai autossa kuljettaja, jos koneet hoitaa homman paremmin ja halvemmalla?
Toivottavasti oli sarkasmia.
Menikö yli hilseen? Valitsen jo nyt itsepalvelukassa mielummin kuin perinteisen kassan. Odotan sitä että tavaroiden piippaamisesta päästään eroon ja kärry tarvii purkamatta työntää lukuportin läpi ja maksaa automaattiin. Jää se kassoilla jonottaminen kokonaan pois.
entäs kun se lukuportti ei toimi?
Entäs kun se kassatytön kassakone ei toimi?
Mennään toiselle kassalle tai toinen kassahenkilö tulee selvittämään tilanteen.
Idi ootti.
Mites kauan joutusit odottamaan kun "lukuportti" sanoo sopimuksen irti eikä kaupassa ole henkilökuntaa,Miten kauan siihen viereiselle portille kävelee, olisiko joku 15 sekuntia?
Ei se toimi uuno, sinun kaupassasi ei henkilökuntaakaan ole, joka voisi auttaa. Katsos kun apseilla vaan mennään eteenpäin siellä sinun maailmassasi. Mikäs apsi nämä portit korjaa.. hahhahha, tulee äitiä kuule ikävä ennen kuin ulos pääset.
Totta kai se toimii, vai koska viimeksi olet nähnyt kaupan jossa ei yksikään kassa toimi? Ja sitten kun teille sinne Pöljän peräkylille tulee itsepalvelukassoja, niin voit huomata että edelleen niillä on henkilökuntaa erinäisissä työtehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajauttaminen olisi turvallisuuden kannalta parempi. Nyt kun joku pöllii sun kännykän, se saa sun koko elämän haltuunsa.
Höpsistä. Kännykkähän on tietysti suojattu, ei varas siitä kostu kuin laitteen arvon.
Joo ja ihan on idioottivarma joo. Ei voi mitenkään päästä kukaan siihen sinun puhelimeesi sisään, ei.
Lompakossa on huonompi tietoturvasuojaus.
Lompakko ei ole minulla koko ajan mukana. Jos on se on laukussa, eikä kädessäni 24/7.
Hankalampi se on sieltä laukusta kaivella ja pölliä.
Lompakkoon ei ole nettiyhteyttä eikä sinne voi hakkeroida.
Huomaan heti jos lompakko pöllitään ja voin kuolettaa kortit.
Millä kuoletat jos puhelimesi viedään.
Niin. onneksi kenenkään käsilaukkua ei ole koskaan varastettu. Sieltä lähti puhelin, lompakko, kalenteri ja kamera. Mistään et niitä et enää takaisin saa. Mutta kun sinulta menee hukkaan älypuhelin, saat kaikki tiedot palautettua.
Mitä ihmettä nämä digiluddiitit tekevät netissä? Menkää täyttämään niitä ristikoita sanomalehtiinne ja lähettämään kirjeitä yleisönosastolle.
On hienoa että palveluita siirretään älypuhelimella toimiviksi. Mutta siinä on myös vaaransa. Mitä jos ihan pienimmästä päästä esimerkki, akku loppu kun poliisi pysäyttää ja pyytää näyttämääb ajokortin? Kantavatko poliisit sitten mukana aina latureita sun muuta että näissä tilanteissa kuski ei voi käyttää tekosyytä ”laturi kotona, en pysty lataamaan puhelinta”. Mitä jos kuski onkin vielä kortiton alaikäinen? Mitä jos puhelin on kadonnut? Millä tavalla kottin näyttäminen tehdään älypuhelimella tarvittaessa 100% varmaksi on se kysymys johon on oltava vastaus ennen kuin moinen kannattaa laittaa toimeen.
Vierailija kirjoitti:
On hienoa että palveluita siirretään älypuhelimella toimiviksi. Mutta siinä on myös vaaransa. Mitä jos ihan pienimmästä päästä esimerkki, akku loppu kun poliisi pysäyttää ja pyytää näyttämääb ajokortin? Kantavatko poliisit sitten mukana aina latureita sun muuta että näissä tilanteissa kuski ei voi käyttää tekosyytä ”laturi kotona, en pysty lataamaan puhelinta”. Mitä jos kuski onkin vielä kortiton alaikäinen? Mitä jos puhelin on kadonnut? Millä tavalla kottin näyttäminen tehdään älypuhelimella tarvittaessa 100% varmaksi on se kysymys johon on oltava vastaus ennen kuin moinen kannattaa laittaa toimeen.
Poliisi kysyy hetun ja tarkistaa asian järjestelmästään. Mitä luulit nykyään tapahtuvan jos ajokortti ei satu olemaan mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi kysyy hetun ja tarkistaa asian järjestelmästään. Mitä luulit nykyään tapahtuvan jos ajokortti ei satu olemaan mukana?
Ajokorttia ei enää oteta takavarikkoon, vaikka menettäisikin ajo-oikeutensa. Tehokkaampaa skannata rekisterikilpiä ja pysäyttää, jos ajoneuvon haltijalla ei ole ajo-oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ulkosuomalaisena ihmetellyt suomalaisten lammasmaisuutta esim. siinä, että lähes kaikki maksetaan kortilla.
Helpompi valvoa ja kontrolloida ylemmältä taholta..
Mitä sitten? Meinaatko että osamieni ruisleipien määrää aletaan rajoittamaan?
Käteisen ottaminen herättää pankissa epäilystä (näin kävi tuttavalle), ja ei niiden tartte tosiaankaan tietää kuinka monta ruisleipää kukakin ostaa.
Minun anoppini on vanhainkodissa. Hän ei pysty enää liikkumaan itse mutta pystyy kyllä kännykällä soittamaan läheisilleen.