Tunnetteko yhtään persoonallista
ja samalla siistiä pukeutujaa?
Kommentit (20)
Tai vaihtoehtoisesti vähemmän hyvännäköisiä persoonallisuuksia.
Etenkin goottityyli on kaikkea muuta kuin kaunista persoonallisuutta. Ensinnäkin heitä tuntuu olevan joka kadunkulmassa ja persoonallisuus on mennyt jo sillä, että samanlaisia on kaksi ja toiseksi vaatteet ovat kaikkea muuta kuin kauniita. Hrr...
Itse käytän sellaisia tosi harvoin. Eivät oikein sovi arkivaatteiksi lapsiperheeseen :D
Ja tosiaan en ole nähnyt kahta samanlaista goottia. Mutta ehkä olen harjaantunut huomaamaan paremmin hameiden, korsettejen ym. eroja.
Morre:
Ja tosiaan en ole nähnyt kahta samanlaista goottia. Mutta ehkä olen harjaantunut huomaamaan paremmin hameiden, korsettejen ym. eroja.
Kyse onkin tyylistä. Se että jonkun korsetti on punainen ja toisen musta ei vielä tee heistä persoonallisia.
Vaihtelee suunnattomasti riippuen siitä mihin olen menossa.
Yleisimmin farkut ja ladyfit-tyyppinen bändipaita. Joskus tavallinen bändipaita.
Toisinaan pitkä pvc-hame ja siihen korsetti. Tai jälleen ladyfit-paita ja lanteilla niittivyö.
Niittejä (kaulapanta, vyö, rannekkeet) käytän aika paljon vapaalla.
Joskus taas lyhyt hame ja pitkät saapikkaat (joko sirot tai järeät ns. maihari-tyyppiset isoine solkineen).
Meikkaan aika voimakkaasti.
Morre:
Vierailija:
Kyse onkin tyylistä. Se että jonkun korsetti on punainen ja toisen musta ei vielä tee heistä persoonallisia.
Tottakai on.
Mutta minusta korsetteihin pukeutuminen ylipäätään on persoonallista, sillä se kumminkaan ei ole mitenkään erityisen yleistä verrattuna esim. tuulipukuihin. Vaihdan kantaani heti kun suomalaiset tunnetaan korsettikansana.
Korsettien erilaiset tyylit korostavat vielä loppua pukeutumista. Esim. cyber-gootin tyyli voi olla hyvinkin paljon erilaisempi kuin ns. perinteisen gootin, vaikka heillä olisikin melkein samanlaiset korsetit.
Morre:
Tottakai on.
Mutta minusta korsetteihin pukeutuminen ylipäätään on persoonallista, sillä se kumminkaan ei ole mitenkään erityisen yleistä verrattuna esim. tuulipukuihin. Vaihdan kantaani heti kun suomalaiset tunnetaan korsettikansana.
Korsettien erilaiset tyylit korostavat vielä loppua pukeutumista. Esim. cyber-gootin tyyli voi olla hyvinkin paljon erilaisempi kuin ns. perinteisen gootin, vaikka heillä olisikin melkein samanlaiset korsetit.
Naapurustossa asuu neljä goottineitoa ja varmasti jokaisella on ihan omanlaiset vaatteensa, mutta he eivät ole persoonallisia. He pukeutuvat samoin, kuin ystävänsä ehkä samasta syystä, kuin joku muu pukeutuu farkkuihin ja espritin t-paitaan, ollakseen erottumatta omasta joukostaan ja saadakseen tukea toisistaan.
Gootti voi olla Inarissa persoonallinen, mutta Suomen kaupungeissa gootti on vain yksi pukeutumis- ja kenties elämäntyyli toisten joukossa.
Persoonallisuus siitä on kaukana.
ainoastaan teinejä joilla oma tyyli vielä vahvasti hakusessa.
Tietysti tunnen aikuisia jotka pukeutuu persoonallisesti, mutta vähemmän tyylikkäästi.
Vierailija:
Gootti voi olla Inarissa persoonallinen, mutta Suomen kaupungeissa gootti on vain yksi pukeutumis- ja kenties elämäntyyli toisten joukossa.
Persoonallisuus siitä on kaukana.
Minusta goottityyli on Helsingissäkin persoonallinen. Ihan kuten hippityylikin. Goottityyli on kuitenkin ns. marginaalityyli (Helsingissäkin) ja se tekee siitä persoonallisen [b]yleisestä näkökulmasta katsottuna[/b].
He ostavat punakukallisen t-paidan, jos muilla on siniruudullisia t-paitoja ja hieman tummemmat farkut kuin naapurilla, mutta silti pukeutuminen on samaa t-paita/farkkutyyliä, eikä se ole muuttunut persoonalliseksi pelkästään kuosia vaihtamalla.
Gootit haluavat varmasti kuvitella olevansa persoonallisia pukeutujia, mutta jos tyyli on goottien keskuudessa yleinen, ei pukeutuminen ole muuta kuin massaan samaistumista.
Ihan kuten tuulipukukansalla.
Totta on se, että esim. Tuska-festareilla minun pukeutumiseni ei ole persoonallista nähnytkään.
Morre:
Totta on se, että esim. Tuska-festareilla minun pukeutumiseni ei ole persoonallista nähnytkään.
Googlasin ja löysin jopa pukeutumis- ja meikkausohjeita gooteille. Eli tyyli on ilmeisesti kaikkea muuta kuin persoonallinen.
Vierailija:
Googlasin ja löysin jopa pukeutumis- ja meikkausohjeita gooteille. Eli tyyli on ilmeisesti kaikkea muuta kuin persoonallinen.
Eivät ne ohjeet mitään lakeja ole.
Mutta taitaa olla parempi että lopetan tähän. Korostan vain, että mielestäni esim. goottityyli on persoonallinen ns. yleisestä näkökulmasta (jonka mukaan itsekin vastasin).
Jos pukeutuisin vaikka inkkari-tyyliin, niin taatusti olisin persoonallinen, mutta intiaanireservissä olisin silkkaa massaa.
Etenkin seuraava kuulostaisi persoonattomuutta korostavalta:
Mustat pitkät hiukset
Hiusten tulee olla mustat ja pitkät. Pituudessa poikkeukset sallitaan vain miehille. Hyväksyttäviä värivaihtoehtoja ovat myös liekehtivä punainen ja violetti. Myös pinkit raidat mustalla pohjalla voidaan hyväksyä. Mitä voimakkaampi kontrasti, sen parempi.
Morre:
Ja ohjeetko tekevät tyylistä ei-per...
Ja ohjeetko tekevät tyylistä ei-persoonallisen?
Eikö persoonallisella pukeutumisella tarkoiteta yksilöllistä pukeutumista? Silloin kukaan, joka pukeutuu johonkin tietynlaiseen tyyliin, joka on ominainen tietylle joukolle (olkoon ne sitten farkut ja t-paita, goottivaatteet tai inkkarivaatteet), ei pukeudu persoonallisesti. Persoonallinen pukeutuja on itse luonut oman tyylinsä eikä katso neuvoja mistään ohjeista. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Hänellä oli isokuvioinen sellainen viiskytluvun tyylinen hame, leveä vyö vyötäröllä ja olisiko ollut pitsinen lyhythihanen paitapusero, jalassa painijankengät ja raitaiset sukat. Ajattelin, että onpa siinä kivan näköinen nuori nainen ja onnittelin häntä mielessäni onnistuneesta asukokonaisuudesta. Pari viikkoa sitten käväisin kaupungilla ja huomasin, että joka kolmannella nuorella naisella oli juuri samantapainen vaatetus. Ilmeisesti kyse onkin jokin muotijuttu.
Persoonallisia tunnen muutaman, mutta moni on sitten aika kauhean näköisiä. En tiedä... ehken sitten tunnekaan ketään.