*¨*SYYS04MAMMAANANTAI*¨*
Eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7253913&p=1&mpage=4&tmode…
Kaikki pinoon!
Kommentit (30)
Suklaata yms. No menkatkin sit alkoi. Miksen voi olla niitä joilla ei ole imetysaikana rättipäiviä ollenkaan??? Saihan tässä ollakin reilun kuukauden jälkivuodon jälkeen ilman tukkimisvälineitä. " Huoh" No jotain positiivistakin, eipä tarvitse käyttää kumia muutamaan päivään. :-) Päivä ollut tavanomainen. Kokannut, siivonnut, pyykännyt jne.
Inhokkikotityö on kokkaaminen ja mukavinta on pyykkääminen.
Tuttis, en järkännyt 30v synttäreitä. Odotin Rosaa. Ehkä väsään 32 synttärit itelleni joskus..
Piletelle muuttointoa!
Mimmun lapsille sikeitä yöunia, josko äitikin saisi sitten nukkua! Ja Mimmulle jaksamista olemattomilla yöunilla! " Halaus"
Lila75, Sini 1v 7kk ja Rosa 2kk 1vk
Typyki jo heräs,nukkuu lyhyempiä päikkejä ni kokoaika menee puuhatessa...
Hilu:Mä oon samanlainen sukattomuuden ystävä,mut nyt oli pakko sukat kaivaa!!!Suosittelen samaa!
hyi tuhmaa autonkolhijaa!!Onneks jäi kiinni!
Ynis:Sepäs se..mullaki sinkkuystäviä jotka suree et kello tikittää ja minä ajattelen et mulla ihanat lapset,kohta 11v hääpäivä..kaikki hyvin!Mitä valitan!!En ole mikää suurperheen äiti,hermo menee näihinki ja rahat aina loppu,mitä tähän lisää lapsia...mutta..sydän ja sielu huutaa muuta!Tahtoo olla raskaana,synnyttää,imettää,valvoa vielä yhden vuoden ;-) Ei auta!!!Ei vaikka kuinka sanon et kokoa ittes ja nauti siitä mitä on!
Poika pitää hakee,sille tulee illal kaveri :-)
jatu
Kolmosen kanssa tässä odotellaan esikoista ja miestä kotiin jotta päästään lähtemään kauppaan ja mäkkäriin (kolmonen käyttäytynyt extra mukavasti jo pidemmän aikaan joten sai valita itselleen palkinnon ja halusi siis syömään mäkkärille).
Jatulle, Kerpulle ja MimmuK:lle oikein paljon jaksamista.
Enkelille onnea minivauvasta, vauvat on kertakaikkisen ihania:)
Leannalle plussaonnea loppuviikolle.
T-P:lle ja Pirjoleenalle muuttointoa.
Meillä menossa myös asunnon metsästys. Tänään kävi ensimmäinen myyjä arvioimassa tätä vanhaa asuntoa, huomenna mennään katsastamaan ensimmäistä varteenotettavaa uutta asuntoa ja keskiviikkona tulee toisesta firmasta vielä hemmo antamaan oman arvionsa ja sitten toivottavasti päästänkin tositoimiin. Vähän kyllä jo ahdistaa ajatus muutosta tämän seurakunnan kanssa, viimeksi tähän taloon muuttaessamme meitä oli " vain" neljä ja nyt " jo" kuusi....(aika nopeeta tomintaa kun ollaan asuttu tässä tasan 1v ja 9kk:)
Minäkään en saanut mitään erityistä mieheltä äitienpäivänä, mies
vetoaa aina siihen että en ole hänen äitinsä. No sain kyllä luvan ostaa uuden sykemittarin kun entinen alkaa vetää viimeisiään.
Lapset olivat askarrelleet ihania lahjoja, esikoinen oli koulussa tehnyt minulle ja pikkuiselle samanlaiset rannerenkaat, hän on aina osannut ottaa ihanasti huomioon nämä perheen pienemmätkin. Muuten päivä meni varsin arkisesti voisiko sanoa että juhlin työn merkeissä:)
Syyslapsi on riekkunut parina yönä tavallista enemmän. Vaivana joko puhkeamassa olevat pokihampaat tai viimeviikolla saatu rokotus, mene ja tiedä. Muuten poika porskuttaa menemään entisellään, sanoja tulee päivittäin lisää ja muutkin taidot kehittyvät sillä vauhdilla ettei perässä meinaa pysyä. Pottailu pitäisi nyt aloittaa kunnolla, mutta kun tuota aikaa tuntuu vain olevan niin rajallisesti (seli seli).
Pienimmäinen seuraa veljensä jalanjälkijä nukkuu ja syö
ja ekat niin ihanat hampaattomat hymytkin on bongattu muutama viikko sitten.
Nyt täytyy päästää kakkonen koneelle ja mennä laittamaan pyykit narulle (taitaa olla muuten mun inhokkihommani näistä kotitöistä tai ainakin hyvä kakkonen heti siivouksen jälkeen). Meilläkin käy muuten nykyään siivoja kolmen viikon välein ja voin kyllä sanoa että se on helpottanut meikeläisen kotona olo potenssiin sata kun ei tartte aina miettiä noita siivoushommia.
Ihanaa päivää/viikonalkua kaikille syysmamoille tasapuolisti toivottelee
Maisa ja nelikko
Ja hyvä että L on löytynyt voisiko joku lähettää sitä meillekkin päin kun tällä sitä ei tosiaankaan ole vähään aikaan bongattu...
Pieni tytöntyllerö nukkui jotain 2,5h päikkäreitä. Ihmettelin jo, että herääkö ollenkaan. Sitten innoissaan hihkui sängyssään kakka housussa:)
Hilu, melkeen voisin sanoa, että yksin lähden:) Miehellä kun on töitä. On meillä keskiviikkona yhteistä ohjelmaa firman järjestämänä. Toivottavasti eivät höpötä vain työjuttuja. Pomolta tuli " käsky" , että se on vaan yhteistä vapaa-aikaa, ei työjuttua. Jospa se auttais asiaa:) Lapset jää mummon kanssa kotiin.
Minä inhoan palella. Siksi sukat löysi takaisin jalkaan. Hilu, laitahan vaan sinäkin, niin on kivempaa ulkona:) Harmi toi autohomma!
Taas unohdin kaiken muun ja kotihommat odottaa. Tulisko joku lyhentämään mulle housut, kun minä en jaksais? :) Tein jauhelihakääryleitä ja siivosin keittiön aika hyvin. Jotain edistytstä sentään.
T: Ynis
Enkelillä luki tekstissä minivauva. hmm. voinko siis onnitella? Ja ilmeisesti turkaisen myöhässä. Onnea.
palaa muihin hommiin
hk
Työviikko kun taasen alkoi, ei minullakaan taas päähän mahdu yhtään järkevää ajatusta. Kylmä on pohjoisesa, kesää kaivataan, rakeita satelee.
TiPi: Halvalta ja kivalta kuulosti asunto :)
Mimmu: Jaksamista arkipäivään *halaus* . On aivan kamalaa, jos ei saa nukkua tarpeeksi (nimim. " unta runsaasti tarvitseva" ). Minäkään en äitienpäivänä varsinaisesti lahjoja saanut. Onneksi olin ostanut Nykistä vaikka mitä...
Leannan kanssa jännään minäkin. Jos ei nyt, niin kohta tärppää kuitenkin :)
Jatulle jaksamista vauvahaaveissa. Meillähän on lapsiluku tässä (omasta toiveestani, mies taisi hiukan masennusta asiasta kokea). Olen ajatellut, että keskityn nyt sitten näihin olemassa oleviin (ja rientänytkin sitten yksikseni ympäri maailmaa ;))
Hilunki: Olipa ärsyttävä auton kolhija! Onneksi jäi kiinni.
Maisallekin onnea asunnonmetsästykseen! (täällä vihreänä kateudesta...Minä niiiin haluaisin talon, mutten vielä tohtinut lähteä siihen hankkeeseen, kun unelmatalo oli liian kallis ym)
Ynis: Oikein tuttu (ja ärsyttävä) juttu tuo nenäliina pesukoneessa. Jos ovat mustat vaatteet pesussa ja housujen/hameen taskussa blokkivihko, on siinäkin aikamoinen siivo...
Mukavaa viikkoa kaikille!
SM
Kylmää sellaista. Äsken tuli täälläkin taivaalta valkoista. Ei enää. Onneksi kerkisin alta kotiin. Tulin luistellen pesispelistä. Pelataan puulaakia täällä, eli saa verestää vanhoja taitoja. Nyt Suomen lätkäpeliä katsellaan.
Hilulle ne sukat jalkaan ja oitis:) Mulla on vähän toisenlainen tapa. Mä tosi harvoin olen sukatta kesälläkään. Joskus tulee ihan ääliö olo, kun hirveällä helteellä on sukat ja umpinaiset kengät. No ihan kovimmilla helteillä sentään tuuletan jalkojani.
Tuohon Jatun vauvakuumeeseen en osaa sanoa mitään lohdullista. On varmasti vaikea tilanne. Mutta sanon silti, että toivoa on aina, onhan;)
Tänään on ollut IHANA PÄIVÄ!!! Onni on ollut aivan yli suloinen. Ei kiukun kiukkua. Iltapäivällä tuli katastrofi tosin;) Laittelin pyykkejä ja Onni touhusi kylppärissä. Pian sillä oli mun gilette käsissä. Käskin laittaa pois ja ajattelin, että se on kyllä jo niin tylsä, että ei sillä mitään vahinkoa saa. Kohta tuli uudelleen se kädessään eikä sanonut mitään. Näin, että toisessa peukussa tihkui vähän verta. Kysyin tuliko pipi ja sitten se draama alkoi:D " Aijai aijai..." Laastarin laittokin oli aijai aijai äitii. Ja kun se vuoti se laastari ja käsi oli veressä, sekin sattui. Varmaan vaikuttaa sekin, että kun Onnilta on sitä verta otettu monesti ja viimeksi se tosiaan varmasti sattui kun molemmista käsistä tongittiin neulalla ja etsittiin suonta. Veren näkeminen varmaan ei siis ole kivaa Onskasta.
Asunnosta. Juu tosiaan onhan se tilavan tuntuinen, kun on yhdessä tasossa. Heh, nyt vasta hokasinkin miksi 2-tasoiset on neliöiltään isompia.. Neliöhinnaltaan tuo on vähän arvokas vielä, eikähän sitä koskaan pidä tyytyä pyydettyyn hintaan.
No joo olihan sitä tässäkin.
Ynikselle oon kade matkasta. Kuten aina kaikille, jotka lähtee Suomen rajojen ulkopuolelle.
T-P
Kun molemmat lapset saatiin sänkyyn klo 20.45, niin mitä minä teen. Katselen suurella haikeudella odotus- ja synnärikuvia.. Ei voi olla tervettä..
Lila75
Kiitos taas tuesta.
Mies tossa kivasti sanoi (ku sanoin etten jaksa sun kanssa jauhaa ku et mua tunne, et nyt siirryn ihmisten pariin jotka mua kuuntelee) että nehän ei sua tunne... Te hitto vie tunnette mut paremmin ku mies jonka kanssa oon ollu yli 15v. Eilen viimeksi kommentoi että ai, otatko sä maitoa kahviisi... No, oon käyttäny maitoa kahvissa vasta kai 4v, siitä asti ku sappirakko poistettiin..........
No joo... Mitäs sanois. Lilalle ainaki, hih, aika jännä juttu toi ku kerranki saa lapset aikasin nukkuun ja alkaaki kaivata sitä alkuaikaa. No, sattuneista syistä mua ei paljon vauvat liikauta... Ehkä joskus sitten taas kun tästä sopasta selvitään...
Lapset on niin ihania, viattomia! Kuinka suuri nautinto oli vetää tänään 1-2v taaperojumppaa taas :). Sassa nauttii, mä nautin :) Kovasti on seurasta kyselly et olisko musta vetämään isommilleki jumppaa. 3-4v ja 5-6v jumppien vetäjät lopettivat tähän kevääseen. Mutta syksystä ei mitään tietoa... Vaikka haluja oliskin... Ei siitä enempää...
Jatu, tuo sun vauvakuumeesi. Ihan sama on mun toisella ystävällä. Niillä on jo 4, mutta kokoajan mun ystävä ajattelee että se viides vielä. Mies ei halua. Tuntuu kurjalta toisen puolesta. Niinku sunkin.
Jatu, Mimmuli, Enkeli:
Tuun varmaan Sassan kanssa huomenna. Tai sen näkee sitten. Poitsulle olen luvannu kirjastoautokäynnin, se tulis tuohon viereen viiden maissa. Miehellä salibandytreenit klo 17, saapa nähdä miten systeemit sujuu... Mutta ehdottomasti tuun. Palataan privana... Tai puhelimilla...
Nyt nukkuun, sorry, tarina ei valmistunut tänään(kään)...
Halit kaikille teille!
Kerppu
p.s. Kukkuu, laitatko privaa maa-asiasta? Autokatosprojekti varmaan käynnistyy tässä ihan, kuitenkin...
Selkää särkee ja väsyttää. Puistoreissulla jouduttiin raekuuron yllättämiksi, mutta ihanalta tuoksui ilma sateen jälkeen. Mun pitäis tänään imuroida ja laittaa ruokaa. Nyt levättävä ja puuhaan sitten kun mies saapuu töistä. Pe-la meni kivasti Kouvolassa, oli vaan tosi haikeat tunnelmat kun viimeistä kertaa lapsuuden kodissa ja maisemissa oleskelin. Äiti muuttaa ensi kuussa ja tuntuu jotenkin surulliselta, että ei enää sitä omaa kotia ole sitten olemassa. Äitienpäivänä sain kortin, johon Nea oli rustannut oman " nimen" ja tyttö toivotti suloisesti ' hyvää päivää!' Äitienpäivä tais olla liian vaikea! :) On mukavaa kun pieniä lauseita tuottaa ja muutenkin ollut Nea aika hyvän tuulinen. Ruokahalu on uskomaton. Eilen söi ruuan päätteeksi NELJÄ kokonaista isoa tomaattia ja kaksi isoa palaa kurkkua. Tomaatti ja muksu päärynäsose tän hetken lempparit.
Ynis, tosi ihanaa kuulla, että oot paremmalla mielellä! :) Toivotaan että hyvä mieli saisi jatkua ja reissu olis onnistunut! Tee vaikka jotain helppoja laatikkoruokia, niin ei mene paljoa aikaa ja riittävät pitkään. Makaronilaatikko tai kinkkukiusaus! Nopea ja superhelppo! :)
Leanna, toivotaan, että on plussaa loppu viikosta!
SM, aivan haltioissani luin matkakertomuksen, niin elävästi kerroit. Miehellekin valitin, et voi kun joskus olis rahaa matkustaa..
Tiiviille jaksamista muuttopuuhiin!
T-P, ihanalta kuulosti talo ja niiiiiin halvalta! Täällä Helsingissä sais varmana pienen kaksion tohon hintaan kerrostalosta! Oon ihan kade! Hauskaa, et olit samana yönä musta nähnyt sen unen! Nukkuisko Onska yöllä pidempään, jos ihan vaan herättäisit reilusti aiemmin päikkäreiltä? Nealla jossain vaiheessa yöt oli vaan 9 tuntia, kun nukku päivällä 3 tuntia.
Jatu, voimia! Mullakaan ei oo mitään sanoja, joilla lohduttaa, enkä edes voi kuvitella miten kipeältä tuntuu vauvahaave. Oot rukouksissa!
Niin ihanaa nähdä huomenna Jatu, Mimmuli ja Kerppu! Kerpulle halauksia ja paljon siunausta! Kuulolla ollaan!
Hilu, voi kurjuus autojuttua, onneks ei teidän auto enempää kärsinyt! Ja nyt ne sukat jalkaan, aamulla oli vaan 5 astetta lämmintä! :)
Ankkikselle tsemppiä uusiin yöjärjestelyihin!
Mimmulille paljon voimia, rankalta kuulostaa! Toivottavasti pian helpottaa! Ihan hirvittää, mitä itsellä sitten tiedossa... Mutta ihan varmasti teillä jossain vaiheessa helpottaa! Huoliiko typykkä tuttia ollenkaan?
Nyt sohvalle vähän lehteä lukemaan. Voimia kaikille tarvitseville!
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv13