*¨*SYYS04MAMMAANANTAI*¨*
Eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7253913&p=1&mpage=4&tmode…
Kaikki pinoon!
Kommentit (30)
kun aamutoimien jälkeen pääsen kunnolla koneelle :)
Nukuin lähes 8h. On muuten tapahtunut parin viimeisen viikon aikana jo muutaman kerran. Enkä siis ole heräillyt yöllä. Tuntuu muutenkin, että kurkussa ahdistanut möykky on poistunut ja elämä hymyilee jälleen. Mistään en ole juurikaan apua saanut siihen, mutta lakkasin liikaa ajattelemasta tilannetta ja päätin unohtaa lääkärit sun muut vähäksi aikaa.
Nyt aamupuurolle jne...
T: Ynis
Niin jännää!
Missä muuten Keilin olet? Tule ulos kolosta, pliis!
Toivotan pitkää hymyä!;)
Kerron kerron,jos on kerrottavaa...
L+5
Onnista tullut oman gluteenittoman myslinsä himoitsija. Hakee aina purkin kaapista ja ottaa omin käsin. Sitten on vähän lattiallakin.
Meilläkin nukuttiin melkein 7 asti. Ihan levännyt olo. KErran Onni heräs itkeskeleen ja mies jo tökkäs mua, että mee taputteleen mutta en liikahtanutkaan ja Onni jatkoi unia.
Voi leanna, nyt on jännät paikat. Peukut pystyssä täällä! Ja heti meille kertomaan!
Kiva kuulla, että Yniksellä mieli aurinkoinen! Ja että olet saanut nukutuksi. Uni on ihmeellinen asia sekin. Nimimerkillä paljon unta tarvitseva.
En käsitä miten olen koko ajan ollut menossa kelalle viemään jotain lappua. Nyt etsin sitä ja muistin, että minähän laitoin sen postilla menemään (toivottavasti) viime viikolla. Liittyi just siihen, että Onni on kotihoidossa. Tulis nyt vaan sitä rahaakin sitten joskus.
Hoitotuesta tuohon allergiaan ei vieläkään ole kuulunut mitään. Tuskin siis saadaan mitään. No, pian saadaan kokeilla taas viljoja ja jos ne ei sovi niin saiskohan sitten..?
Eilen löydettiin ihana asunto. Mentiin katsomaan ja meinattiin jo kääntyä pois, kun se olikin luhtitalo. Mutta mutta. Aivan ihana sisältä, päätyhuoneisto, rakennettu 2002. Ja siis tietysti yhdessä tasossa. Eikä ollenkaan rivarin tai luhtitalon tyyppinen pohjaratkaisu. Aivan kuin olis ok-taloon astunut. Piha oikeaan suuntaan, tosin vieressä menee asutusalueen " päätie" . Mutta 2 makkaria oli pihalle päin, eli rauhalliseen suuntaan. Hintakaan ei paha, 88neliötä. Ja paljon tilavamman oloinen kuin viikko sitten näkemämme 85 neliön asunto, josta täällä hehkutin. Tää eilinen oli paljon ihanampi - aivan kuin uus. Ja ai niin. Siinä oli kodinhoitohuonekin!!!! Tarjous ois tarkoitus jättää. Aluekin olis hyvä. Aika lähellä mun porukoita (ehkä n. 5-6km) ja alue on uus, joten siellä on paljon lapsiperheitä.
Voin kai sen hinnankin sanoa. 138 500e. Tuolla hintaa ei varmaan pk-seudulta sais mitään. Kannattaakohan hommata omaa asuntoa luhtitalosta..?
Anteex hehkutus. Lainakinhan on vielä saamatta.
Kaikki joukolla pinoa täyttämään. Onni parka karjuu ja tekee kakkaa.
Kerpulle paljon voimia tähänkin aamuun!!! Olet ollu ajatuksissa aika paljon.
T-P
Taustalta ihmisten pariin. Aamu alkoi jo 6.30....
Kerpulle voimahali ja jaksamista!
T-P:lle: kiva että mukava asunto löytyi ja toivottavasti saatte sen. Ei minusta paha hinta asunnolle ollenkaan. Näillä leveyksillä missä me asutaan, ihan ok. Helsingin suunnalla tuolla hinnalla ei kummoista saisi,
Leanna! Joko testasit? Kerro heti miten kävi!
SaaMarin matkaluettava oli huisaa. Jospa joskus minäkin...
Ja sitten omat kuulumiset. Pitikin mennä tässä taannoin teille kehumaan, että voiton puolella ollaan ja selkeät rytmit löytyneet. Kissan viikset... Ihan tuntuu taas härän pyllyä heittävän tämä meiän elo. Neiti roikkuu tissillä pitkin yötä, viime yönä kunnon unta itsellä oli ehkä kolmisen tuntia, sen jälkeen ihan vaan huvituttina pidettiin eli aina kun yritin nostaa Neitin omaan sänkyyn, alkoi huuto. Samoin kävi sitten kun yritin kääntää kylkeä (kun klo 3:n jälkeen luovuin nostoyrityksistä). Uni, tai paremmin sanottuna sen puute tekee minut hulluksi. Samoin T:n jatkuva energisyys lisättynä alkaneeseen kahden vuoden uhmaan. Yhdellä lauseella sanottua MINÄ EN JAKSA KOHTA ENÄÄ!!!!!!!
Äitienpäiväkin oli suomeksi sanottuna ihan p*****stä ja syvältä sieltä. Mies oli vitsikkäästi töissä koko päivän. Siispä oma päiväni ei ollut sen kummempi kuin tavan arkipäiväkään. Mies oli ostanut sellaisen miniruusun lähimarketista. Hintalappukin oli vielä paikallaan :( eikä kukkaa ollut tietenkään edes paketoitu. Ei siis kovin henkilökohtainen lahja. Vaikka kuinka yritin olla hymyssä suin, pahoitin silti mieleni :( Ilmeisesti en ole oikein arvostettu ja rakastettu tässä perheessä.
En tiiä, mitä tästä tulee. L on kiertänyt meidät kaukaa, enkä sitä edes kaipaa. Kaipaan vain omaa rauhaa ja unta, unta ja unta. Mutta kumpaakaan ei ole näköpiirissä. Odotan siis, että joskus tulevaisuudessa kuolema kuittaa univelat.
Pieniä on murheet monen muun rinnalla, sori valitus. Mutta edes vähän helpottaa kun saa valittaa!
Ja ulkonakin on melkein pakkasta... mihin ne ihanat kevät ja kesäpäivät jo hävisivät?
Ja Neiti heräsi unilta, johan tuo nukkuikin 10 minuuttia. Pitää mennä....
Mimmu ja lapset x3
takana ja arkinen piiitkä viikko edessä. Niin L kävi kyläilemässä meilläkin.
Ynis: ei kolossa, oltiin vaan poissa kotoa ilman konetta. Sulla melkoinen reissuviikko edessä :-)
Onnin yssit kuulostaa tutulta :-) Typy marssii vähän väliä kaapille hakemaan aksuja eli neljän viljan muroja.
T-P: hyvältä kyllä kuulostaa luhtiasunto eikä hintakaan ihan kamala.
Leannan testituloksia odotetaan :-)
Päivän mittaan koitan palailla,
Keilin
Eipä tässä kauheasti ois aikaa roikkua koneella. Pyykkiä ois pestävänä, kauppalista mietittävänä jne. jne. Oisko kellään vinkkejä mitä tekis ruuaksi tänne, kun lapset on mummon kanssa 3 päivää? Jotain helppoa:)
Keilin, voiko ilman konetta olla:) Ehkä mullakin on intressit nyt jossain muualla ja miehen läppäri saa pysyä laukussaan illat Lontoossa:) Muuten vois houkutella tulla pinoilemaan sieltäkin. Reissuviikko on kiva viikko:) En tiedä kuinka rankaksi lopulta käy, mutta nyt tuntuu kivalta, että on tekemistä koko viikoksi. Lennot kyllä vähän pelottaa taas ja kyllä ne laivamatkatkin:) Toivotaan tyyntä säätä.
Aika hyvin muuten tottui lämpimiin säihin. Nyt kun on luvassa noin +10 astetta moneksi päiväksi, tuli ekana mieleen, ettei voi mennä ulos niin kylmässä:) Heh, ihan kuin ei vois kaivaa jälleen niitä keväthaalareita ja takkeja päälle.
Pitää muuten mainita pikkuneidin vierastamisesta. Meidän isähän on ollut aina sellanen, ettei ole voinut samassa huoneessa edes istua. Eilen kuitenkin mun sylissä alussa katseli ja sitten alkoi jo leikkiä, kun vaari istui toisessa nurkassa samassa huoneessa. Vähän saattoi välillä painaa päätään ja katsoa alta kulman, mutta ei tainnut huutaa kertaakaan. Näin oli mennyt myös se aika, kun oltiin miehen kanssa siellä lounaalla. Pieni edistysaskel kenties. Mutta en tiedä johtuiko vaarin läsnäolosta vai mistä, kun ilta kyllä roikuttiin sitten mun jalassa ja huudettiin syliin. Aamullakin meinasi sama meno jatkua, mutta nyt kattoo puhia alakerrassa.
Nyt niiden pyykkien pariin...
Ps. Kuningasfiilis -> juuri siivottu kämppä. Otat pyykit kuivausrummusta ja huomaat, että siellä on ollut nenäliina pesussa. How nice!
Huomenta sisaret!
Leanna! Täällä jännätään sun puolesta!!!
T-P: asunto kuulosti kivalle!
Mimmulle jaksamista lapsosten kanssa! Ja kyllä sua ihan varmasti arvostetaan, miehet nyt vaan on miehiä eikä ajattele! Mä sain itsetehdyn kortin ja itsetehtyä kakkua (!) ja aamiaista aamulla, mutta siinä se, ei lahjoja tai kukkia... Mies ei ollut kuulemma ehtinyt ostaa mitään, vaikka tiesi että mä pahoitan mieleni.... No, päivä oli muuten ihana ja arvostan satalujaa kun mies edes yritti tehdä kakkua itse, oli eka kerta ikinä! Aamiainenkin olis kuulemma tullut vuoteeseen jos olisisin jaksanut pysyä siellä vähän kauemmin, mutta nousin jo 9 ennenkun aamupala oli valmiina, en vaan jaksanut enää maata siellä hereillä ja odottaa, oli kamala nälkä ja pissahätä.... ;)
Olin kuitenkin hyvällä tuulella ja poika tuli ihanasti halaan heti aamulla, joten se pelasti paljon. Mieskin lupasi tuoda kukkia joskus tavallisena päivänä, saas nähdä muistaako. Ja lahja, no mä saan kyllä jos meen itse ostaan. Sama juttu matkojen ja muiden menojen kanssa, pääsen kyllä jos itse varaan ja suunnittelen, mutta mies ei pysty varaan ja järjestään esim. hotelliviikonloppua. Ja koko ideahan olis just siinä että mies varais ja yllättäis. No, tähän mä oon jo tottunut 14 vuoden yhdessäolon aikana ... :(
Eilisen pinonkin kahlasin nopeesti silmäillen läpi, mieleen jäi ihana ja niin todentuntuinen matkakertomus NY:stä. WAU.
täytyy mennä, terroristi levitti mun lompakon sisällön taas lattialle....
ja repi yhden kympin setelin kahtia. *huoh*
äitikuu
LEanna:hui,kun jänskättää...
Ynis:Kiva että mieli parempi :-)
Täällä myös yks kaapin koluaja,se hakee nappuloita eli talk muroja...SAmalla saattaa ottaa kyllä riisimurojakin ja niistä sotku on taattu.KErran löyty tutti muropaketista ;-))
MEidän äitienpäivä meni jotenki vähä sinne päin...oli ihan kiva mut jotenki vaa kaikessa mätti..
Omat fiilikset taas täysin maassa..se vauva.Olisin halunnu sen tähän ennen kun typy täyttää 3 ja nyt se aika alkaa olla ohi...Ja vaikka kuinka yritän ajatella miten hyvin kaikki on ni jotenki alitajunta tuo esille kaiken mikä mättää!!Se mieshän se on se joka ei vauvaa taho,mutta sit sellanen typerä ajatus et tämänkö takia luovun omasta haaveesta pyörii päässä....Se pitäs saada pois!!!Meidän lapsilla on hyvä perhe ja hyvä isä ja mun ei sitä kuulu pilata!!!
löytyskö ruokakaupasta positiivisempi mieli...
jatu
ynis, kiva että olo parempi. Ja nuo nenäliinat koneessa, arggggg!
eikä se matkakertomus ollut eilisessä pinossa, taisi olla perjantain... sori.
Aaargh nenäliinaa Ynis!
Kyllä tämä ilma tuntuu kalsalta.Illalla käyttii pyöräilemässä ja sormet paleltu..tänää sormikkaat kiltisti käteen.Ja haalari käyttöön...
Poika on hankalampi pukea kun liikkuu niin paljon ja jos paistaa aurinko ni niiden tarhanpiha on heti tosi lämmin...SAdevaatteet unohin siltä kotiin
jatu,edelleen kauppaan lähdössä
Lilli on jo päiväunilla! Päätettiin miehen kanssa että nyt Lilli saa alkaa tottua ison tytön tavoille. Tarkoittaa, että aamulla kun herää kuudelta, niin ei pääse tissille ja jatkamaan unia äidin kainaloon. Tarkoittaa myös sitä, että yöllä nukutaan illasta aamuun, ja yöllä ei saa tissiä. Joo, *nolona*, oli tässä sellainen kausi että väsytti niin että sorruttiin taas tuohon yötisutteluun, mutta nyt se on loppu. Jo senkin takia, että neljän viikon päästä mamma on kaksi yötä poissa kotoa uusien työkavereiden kanssa laivalla ja silloinkin pitää osata nukkua. Kummankin, sekä Lillin että äidin.
Siispä noustiin tänä aamuna puoli seitsemältä, syötiin puurot, saateltiin pojat kouluun ja tarhaan, ulkoiltiin, siivottiin pihaa, ja nyt jo uni voitti. Saas nähdä että tarviiko tänään kahdet unet vai käykö niin että iltanukkumaanmeno aikaistuu. Ei kyllä haittaisi, kymmenen jälkeen illallahan Lilli tähän asti on ruvennut nukkumaan... Meilläkö outo rytmi?
Auto on huollossa, temppuileva ohjaus toivottavasti tulee kuntoon. Vihdoinkin, sillä on ollut tosi kurja ajaa kun ohjaus nykii ja on välillä tosi raskas ja välillä taas ihan tavallinen. Voi noita autoja.
Leannan kanssa jännitetään täälläkin.
T-P. Kuulostipa hienolta tuo asunto! Iso ja halpa! Ainakin täältä päin Suomea katsottuna.
Tea, kiitos kommentista *punastuu*. Itse asiassa pidänkin tätä palstalle kirjoittelua sellaisena kielitaidon ylläpitämisenä ja harjoittelemisena. Pari kertaa olen yrittänyt kirjoittaa äidinkielelläni tänne mutta se ei tuntunut oikein luontevalta ;-) mutta jos joku tahtoo harjoitella toista kotimaista niin täällä odottaa innokas keskustelu- tai kirjoittelukumppani :-)
Jaahans, lupasin itselleni että Lillin päiväuniajan luen pääsykokeisiin. Vaikka pääsenköhän koko kokeeseen kun juuri sinä päivänä lastenvahdit=vanhemmat on reissussa. No, lukeminen kannattaa aina :-P
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Eipä oo menkatkaan alkaneet vaikka vatsaa juilii.
Toivossa on hyvä elää.Ehkäpä loppuviikosta näkyy ja olin liian aikaisessa.Tai sitten menkat tulee ja olin täysin väärässä.
Kiitos kanssa jännityksestä=)
Miten se voikaan yhä olla näin jännää??!!!
L+5
Täältä tulee kaikille tarvitseville rutistuksia! Minäkin olen saanut niitä niin paljon, että " velka" on suuri.
Jatulla on ainakin tosi vaikeaa vauvahaaveiden kanssa. Tekis mieli sanoa, että iloitse siitä mitä teillä jo on ja ole tyytyväinen hyvään perheeseen. MUTTA, mun mielestä se on vähän sama kuin sanois masentuneelle, että pitää itse ryhdistäytyä, että itsestä se on vaan kiinni. Tsemppiä siis kovasti! En tiedä millä sen vauvakuumeen taltuttais:(
Leannalle toivon plussaa loppuviikosta! Kyllä se vaan taitaa joka kerta olla aika jännää. Kyse on kuitenkin sellaisesta asiasta jota ei voi niin vaan itse päättää.
Nyt unohdin loput, mutta haleja tulee... ottakaa kiinni!
onneksi meillä on rikkaimuri. Sitä nenäliinasilppua on joka paikka täynnä!
Pitäis tehdä ruokia, pestä vielä pyykkiä. Lyhentää housut (tän persjalkaisen ikuisuusongelma!) ja vaikka mitä. Huomenna on esikoisen foniatri ja puheterapia, joten kaiken pitäis olla suunnilleen valmiina tänä iltana.
Lähden siis syömään lounasta ensin...
Ynis! Ihanaa että olet virkistynyt!!
jaksuja kauheasti tarvitseville,mm.Mimmu ja Kerppu, Jatu!!!
Meilläkään mies ei ole yllättäjätyyppiä,tai no luulen että joskus käy nii e että sitä ei oikein huomaa silloin kun mies yllättää (hommas mm. konserttiin nyt keväällä). Tosin ei ollut täysi ylläri,oli siitä aikasemmin jo puhuttu.
Äitienpäivänä oli sekasotkuinen keittiö siivottu ja sain nukkua,eli mies otti pojan alakertaan amulla ja kainalossa sain herätä sitä ennen. Mies luotti että mummi aamuvirkkuna väänsi aamupalan kaikille,hmmmm.... Ruusuja oli nippu ja kortti. Lahjoja ei yleensä tule,ellei itse vihjaise. Yksi kaverini kertoi että oli etukäteen laittanut miehelle viestin " haluan kakun,kortin,kahvit ja lahjan" hih,toteutuikohan???
Mä ymmärrän kyllä Mimmua,on joskus ihana kokea että toinen olisi OIKEIN NÄHNYT VAIVAA,siis miettinyt etukäteen mikä erityisesti ilahduttaisi. Että meilläkin taisi äitienpäiväkimppu käydä ostamassa pikaisesti torilta,kun " kuuluu asiaan"
Toisaalta mies on meillä vääntänyt viimeviikon remonttia ja mun vanhemmat oli täällä ja sotku kamala,joten äitienpäivä meni vähän siinä sivussa ja totta puhuen odotuksia onkin hääpäivän suhteen enempi.
Viimeviikko meni aika mukavasti ja taas ollan Viltsun kanssa kaksin sotkun ja muuttolaatikoiden keskellä. Ens lauantaina sit rysäytetään loput tavarat!
Ja T-P kuulosti asunto tosi hyvältä ja hinta samaten,onko ekakerroksessa,silloinhan on oma pihakin. 88 yhdessä tasossa on tosi tilava mun mielestä!
HYvää viikonalkua
T:Tiivii ja Vilho
Varpaat jäässä, sukat jätin pois viimeviikolla ja takaisin niitä en laita ennenkuin syksyllä :)
Kerppu kiitos terkuista :))
Voi köhmelö teidän tilannetta, paljon voimia sulle ja varmasti olet parhaan mahdollisen ratkaisun tehnyt.
Olkapäitä tosiaan löytyy täältä, meitä on monta, joten anna palaa.
MimmuK, jaksamista kovasti myös sinulle. Mä en saanu edes sitä ruukkuruusua :) kahvit ja aamupalan mies ja poitsu teki, mies on sitä mieltä ettei hänen tarvii mulle mitään ostella kun en ole hänen äitinsä. Joopa joo mua ärsyttää koko äitienpäivä miehen asenteen takia.
SaaMari, ihanat kuvat ja mieletön matkakertomus, tosi elävästi kirjoitit, tuntui melkein kuin olisin ollut mukana :)
Nykkiin lähden minäkin vielä joskus, se on niitä paikkoja jotka on pakko nähdä.
Kiva Ynis että sulla on parempi mieli. Lähetkö lasten kanssa Londoniin vai ihan miehen kanssa ?
Miellä oli vauhdikas yö: klo.24.10 soi puhelin, naapuri joka näkee meidän parkkikselle soitti, oli nähnyt kun toinen auto peruutti meidän jenkkivanhuksen päälle aika vauhdilla. Idiootti yritti viedä oman autonsa piiloon, jotta ei jäisi kiinni, hän on siis meidän talon asukkaita. Onneksi naapuri näki mitä tapahtui ja se urpo tuli sitten ulos tunnustamaan tekonsa miehelleni, joka juoksi raivopäänä parkkikselle katsomaan mitä on tapahtunu. Meidän autoon ei onneksi tullu kuin pieni ruttu, naarmuja ja valkoista maalia hänen autostaan. Idiootin auton perä on komeasti rutussa ja valot aivan päreenä, sekä takakontin luukku painunu 20 senttiä sisään.
Ei tässä muuten ois näin raivona, mutta kun kyseessä on harrasteauto, joka on vanha, harvinainen ja meidän silmäterä.
Että näin täällä.
Hilu
Hui Hilu, sukat jalkaan :-) Onneksi katala autontuhoaja jäi satimeen, kuulostaa kyllä tosi idiootin touhuilta.
Saamuskan kuvat olivat piristäviä. Kiva, että reissu sujui mainiosti - vieläkö jet lag vaivaa?
Äitikuu: kuulostaa tutulta tuo, ettei mies saa aikaan mitään yllätyksiä. Meidän viimeisin mielipiteiden vaihto koski juuri tuota, että minä keksin aina kaikki tekemiset ja menemiset. Jos en ehdottaisi / järjestäisi mitään, niin mies lojuisi kotona sohvalla tai tietokoneen ääressä ja Typy ja minä kökötettäisiin vain neljän seinän sisällä. Erityisesti korpeaa se, jos on suunnitellut jotain mieltä piristävää ja se peruuntuu, koska miehelle ei mukamas sovi. Ei sovi juu jos ei vaivaudu merkkaamaan ylös mitään...
Jaahas, täytyy hakea imuri - ennen päiväunia Typy murensi sämpylän olohuoneen sohvalle heti kun silmä vältti.
Eilen nukkumaan mennessä alkoi taas keksiä " tekosyitä" , ettei tarvitsisi nukkua. Vettä, kuului ensimmäinen käsky. Leipää, seuraava. Ja minä kun olen yrittänyt tolkuttaa, että vain keittiössä syödään...
Keilin
neiti näki painajaisia klo 24 ja tuli sitten loppuyöksi väliin nukkumaan.Poitsu sai kaamean yskäkohtauksen(tänään vien lääkäriin,ajan tilasin jo)klo 02 ja sitä lääkitessä ja lasta rauhoitellessa vierähti tunti poikineen.Pienin taas havahtui heti kun rauha taas palasi maahan.istuttiin sitten hänen knassaan sohvalla rauhoittumassa.Täällä onkin tänään erittäin virkeä äippä;)
Menkatkaan ei oo alkanut ja oireet lupavat.Tilasin testejä (kun kaikki tuntee tossa lähi apteekissa enkä sen takii viittii keskustaan lähteä)Ja tänään sitten koitan osunko olettamuksiltani oikeaan=)Hui jännittää!!
Kerpulle toivotan paljon voimia ja kuitenkin iloista mieltä!!!!!!Ja aivan mahtava painon pudotus,onneksi olkoon!!!
L+5[color=red][size=6]♥[/size][/color]