Kuinka pettäminen paljastui?
Kommentit (1759)
Itse sovin panotreffejä jodelissa kun mies on työmatkalla. Poistan sovelluksen aina tämän jälkeen, ja kun mies on kotona ei minulla ole koko sovellusta puhelimessani.
Tyttären lakanoista ja yöpuvusta löytyi siemennestetahroja.
Silent all these years kirjoitti:
Mä en nyt tähän jaksa kertoa omista kokemuksistani koska niitä on paljon, mua on petetty usein suhteissa-tapailuissa ja olen siihen itsekin syyllistynyt kostomielessä, mikä näin myöhemmin ajateltuna on ollut kyllä äärimmäisen lapsellista toimintaa.
Halusin kuitenkin kommentoida että kyllä tää "pettämisen kulttuuri" ja tietynlainen "kertakäyttöinen kulttuuri" parisuhde ja deittailumaailmassa on kyllä valloillaan enemmän kuin koskaan. Kaavitaan kermat kakusta ja ei muuta kuin seuraavaan. Siihen itse kakun tekemiseen ei jakseta nähdä mitään vaivaa... No, jokainen tavallaan mutta vanhemmiten voi tietenkin tulla tarvetta käydä esim terapiassa kun ollaankin yhtäkkiä kovin yksinäisiä ja elämä tuntuu tyhjältä etc.
Anyway, mulla on ystävä jonka olen tuntenut 25 vuotta. Hän on mulle läheinen ja kunnioitan häntä ihmisenä paljon mutta hänen kauttaan seuraan sivusta miten helppoa ja kylmää touhua tämä pettäminen voi olla. Hän on vähemmistöön kuuluva mies ja on itse sinkku mutta hänellä on jo vuosien ajan viikottaisella tasolla kierroksessa niin paljon suhteissa olevia kanssaihmisiä että välillä on ihan epätodellinen olo siitä, kuinka moni pettää puolisoaan. Hän tapailee säännöllisesti kymmeniä miehiä jotka suurinosa on varattuna ja pääasiassa heterosuhteissa eikä heidän kumppaneillaan ole mitään hajua koko asiasta. Se ei tarvi kuin löyhän moraalin ja alle tunnin yhteisen ajan "touhuille" milloin kumppaneiden kotona kun toinen on jossain käymässä tai taloyhtiön saunatiloissa tai pesutuvassa tai varastoissa. Se voi olla kauppakeskuksien vessat, metsät, auto you name it.
Valitettavan moni pettää ja valitettavan moni kumppani ei tiedä eikä osaa arvata kumppaniensa touhuja. Nykyään on myös puhelimiin appeja jotka voi piilottaa jopa omaan kännykkään ja niihin on omat salasanat. Niihin ei pääse vaikka muuten pääsisi kännykkään käsiksi. On appeja joissa viestit katoaa samantien kun siellä on jotain kirjoitellut. Pettäminen on tehty niin helpoksi nykyään.
Mutta kaikenkaikkiaan, kukaan ei omista ketään. Jos ei luottamusta ole, ei ole mitään.
Toivon että kaverisi löytää sen oman sydänystävän.
Noista kaapissa viihtyvistä miehistä sanon että tosi ikävää vaimoa kohtaan. Vaimo on useasti pelkkä ns beard suhteessa. Elikkä parta, tai naamio, joka antaa g a y miehille mahdollisuuden leikkiä heteroa.
Naiset taas ovat helpottuneita kun miestä ei näytä muut naiset kiinnostavan.
Kun totuus on että toiset miehet kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Käräyttäkää AINA puolisolle kun tiedätte jonkun pettävän, AINA. Loppuu se epätietoisuus puolisolta ja hän saa päättää mitä tekee. V***ttaa niin paljon puolison selän takana vehtaaminen että mä olen päättänyt että tästä lähin käräytän vaikka kuka olisi kyseessä. Nuorempana ajattelin että ei oo mun asia sekaantua, mutta jotenkin koen että on velvollisuus ilmoittaa tuollaisista p*skiaisista!
Kunhan olette varmoja, että se joku pettää puolisoaan. Mun suhde loppui, koska mies uskoi mieluummin kaveriansa kuin mua. Minkäänlaista pettämistä ei ollut tapahtunut. Toisaalta taisi olla hyvä, että pääsin eroon miehestä, joka niin helposti uskoi minusta pahaa.
Eikös se ole valhet, pienet ja isot, mistä pettäminen paljastuu.
Monogaamisena ihmisenä en jaksa ymmärtää ihmisiä jotka pettävät kumppaniaan millään elämän osa-alueella .
Mihin te tarvitsette sellaista?
Tyttöystävä oli hyvin tunteellinen ja meillä oli syvä yhteys ja keskustelimme paljon. Joten käytöksestä pystyi heti päättelemään, että jokin oli vialla. Paljasti sitten heti kun muutaman kysymyksen kysyi suoraan.
Mutta sitä ennen oli kyllä pitkään klassista kaikki on sun vika jos jokin menee huonosti-kiukuttelua ja kosketuksen välttelyä josta tiesi, että fyysinen kiinnostus minua kohtaan oli poissa (olin jonkin verran häntä suhteellisesti rumempi ja vaikutti se kieltämättä omaan itsetuntoonkin). Joten oli vain ajan kysymys, mutta olisihan se tietyllä tavalla kiva jos toinen vain voisi sanoa rehellisesti että ei enää kiinnosta vaan alkaa suunnittelemaan toista elämää itselleen.
Harmittaa kun toinen on jo puoliksi pakannut kun asia selviää itselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies usean vuoden seurustelun jälkeen:
-Alkoi käydä iltaisin yksin lenkillä/kävelyllä. Piipahtamassa vain nopeasti tai kauemmin.
- Ei halua enää seksiä mun kanssa. Olen lihonut ja ollut paljon kärttyinen joten ymmärrän sen etten viehätä.
- Alkoi laihduttaa ja treenata.
- Ostelee itselleen kalliita vaatteita yms, mutta mulle antamat lahjat synttäreinä ja jouluna yms pakollisina halpoja.
- On koko ajan puhelimella/läppärillä. Hymyilee välillä ollessaan niin että mua alkaa epäilyttää. Puhelin on nykyään äänettömällä koska pyysin laittamaan kun mua häiritsi jatkuva piippailu.
- Hänellä on oma asunto joten vois milloin tahansa pettää mua enkä ees huomais koska en ehdi käydä siellä. Hän on myös Facebookissa, itse en ole.
- Miehellä oli edelleen kondomeja vaikka mulla on kierukka ja ei olla vuosiin enää käytetty. Ne oli niitä vanhoja meidän alkuajoilta ja pyysin heittämään pois. Heitti ne pois.
- On mua kohtaan etäinen ja mieluummin on itsekseen kuin mun kanssa.
Hän ei silti petä. Hän on väsynyt lapsiperhearjessa koska itse olen sairastellut vuosia niin, että hän on joutunut olemaan lapsesta vastuussa ja kodin hommista.
Lisäksi hänellä on keski-iän kriisi. Kohta tulee 40v täyteen.
Uskon, että vaikka hän ei petä, on mun kanssa lähinnä lapsen takia ja että myös sinnittelee ja toivoo että mä paranen ja laitan myös itseni kuntoon, jolloin yritetään molemmat uskoa että seksielämä normalisoituu.
Hän käy iltaisin ulkona koska häntä ahdistaa. Ollaan näistä kaikista puhuttu.
Aina välillä käy mielessä, mitä jos sittenkin pettää, mutta enemmän on vain tunne että oon löysässä hirressä oottelemassa että mut jätetään.
Moni merkki voi olla myös sen merkki, että puoliso hautoo eroa. Lapsen takia ei erota. Me ei tapella ja ei meillä ole mitenkään kylmä ilmapiiri kotona jos ei seksin puutetta lasketa ja sitä, että kun lapsi mennyt nukkumaan niin kökitään eri huoneissa.
Itse kaipaan läheisyyttä niin paljon että välillä käy muut miehet mielessä mutta tyydyn omaan mielikuvitukseen. En halua rikkoa perhettäni. Lapsi on tärkeämpi kuin aikuisten seksielämä.
Alun jutut on pettämisen merkkejä. Kukaan ei tunnusta pettämistä. Vaimokin selitteli vaikka mitä. Tuohon iltakävelyynkin löytyy selitykset. Isoin merkki on muutokset normaalista ja kuinka paljon niitä on.
Aikuisten seksielämä voi parantaa parisuhdetta ja lapsen elämä paranee, kun vanhemmat on tyytyväisiä ja energisiä.
Niin siis mitä ehdotat? Että hankin itse rakastajan?
Mä tuun sitten tähän ketjuun kertomaan jos olin väärässä ja mies oli pettänyt. En usko kyllä siihen yhtään.
Saunan ovi oli sisäpuolelta lukossa ja sieltä kuului uikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Mua on petetty jokaisessa parisuhteessa. (Hyvin te vedätte miehet!). Kahdella paljastui seurustelukumppanin puheluista ja tekstareista. Kahdella paljastui vieraan naisen alushousuista.
Anteeksi, mutta kyllä siihen on syynsä että sinulle aina valikoituu (lue: itse valitset) miehiä jotka eivät oikeasti välitä eivätkä sitoudu.
Itse olen edelleen sitä koulukuntaa, joka ei koe asiakseen puuttua toisten parisuhteisiin ja käräyttää pettäjää, jos petoksen kohteena oleva ei ole joku erityisen läheinen ihminen.
Olen tullut niin kyyniseksi että ajattelen suurimmassa osassa suhteita joka tapauksessa petettävän jossain vaiheessa. Jos se tehdään niin varomattomasti ja avoimesti että minä puolituttuna sen huomaisin, niin kyllä kumppanikin sen ennen pitkää saa selville tai joku hänelle läheisempi. Ei kuulu mulle ja hirveämpiäkin asioita maailmassa tapahtuu.
Huvittavia nämä teidän klassiset merkit josta pettämisen tunnistaa.
Koska ne koskee itseäni moni, mutta en mä petä.
Esim. puhelin äänettömällä, mulla on aina kun en tykkää niistä äänistä.
Otan puhelimen mukaan vessaan ja vauvailen, kuten nyt. En ole pettämässä.
Puhun puheluni ollessani yksin, en tykkää että kukaan kuulee, vaikka en ole pettämässä.
Aloin laihduttaa ja etsin uuden harrastuksen, ihan itselleni toki sekin.
Pidän itsestäni huolta vaikken petä.
Saatan myös viestitellä ystävilleni ja naureskella niille yksinäni. En silti anna kenenkään päästä tai nähdä minun viestejä, ne on henk koht minun vaikka en petä.
Mitäs muuta. Kumma kun jos ihminen ihan vaan arvostaa omaa yksityisyyttä myös suhteessa, niin hän selkeästi pettää?
Ei se ei mene noin aina, ainakaan omalla kohdallani.
Vaimo tuli kapakkaillan jälkeen aamukahdeksalta kotio...
Vierailija kirjoitti:
---
Mun mies petti ja kertoi heti seuraavana päivänä. Pettäminen loukkasi, tottakai, mutta vielä pahemmin loukkasi se, että hän kuvitteli asian olevan ok, kun hän oli rehellinen ja kertoi asiasta itse. Tunsin miehen pitävän minua kerrassaan halpana ja typeränä, kun hän syyllisti minua siitä, etten voinut vain antaa anteeksi ja jatkaa parisuhteessa. Bonuksena kaiken päälle mies sanoi kysyneensä äidiltään neuvoa asiassa ja äidin sanoneen, ettei vaimolle kannata kertoa ollenkaan, tulee vain pahaa mieltä ja katkeruutta.
Itse treffailin naapuritalossa asuvaa miestä sellainena n. 25v ikäisenä eli reilu 15 vuotta sitten.
Oltiin molemmat oltu baarissa, mutta ei yhdessä ja hän sitten oli tästä minun likkojen baari-illasta mustasukkainen. Pokasi jonkun naisen.
Seuraavana päivänä myönsi panneensa tätä ja tietenkin paljaalla.
Ja sitten ne älyhoi-kommentit:
Ei se ollut edea hyvää, sun kanssa on paljon parempaa.
Äitinsä oli ohjeistanut Jumalan oppeja anteeksi annosta. Eli olisi pitänyt antaa anteeksi, kun hän anteeksi pyysi 😅
Ja siinä totesin, että olen ateisti, et saa anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia nämä teidän klassiset merkit josta pettämisen tunnistaa.
Koska ne koskee itseäni moni, mutta en mä petä.
Esim. puhelin äänettömällä, mulla on aina kun en tykkää niistä äänistä.
Otan puhelimen mukaan vessaan ja vauvailen, kuten nyt. En ole pettämässä.
Puhun puheluni ollessani yksin, en tykkää että kukaan kuulee, vaikka en ole pettämässä.
Aloin laihduttaa ja etsin uuden harrastuksen, ihan itselleni toki sekin.
Pidän itsestäni huolta vaikken petä.Saatan myös viestitellä ystävilleni ja naureskella niille yksinäni. En silti anna kenenkään päästä tai nähdä minun viestejä, ne on henk koht minun vaikka en petä.
Mitäs muuta. Kumma kun jos ihminen ihan vaan arvostaa omaa yksityisyyttä myös suhteessa, niin hän selkeästi pettää?
Ei se ei mene noin aina, ainakaan omalla kohdallani.
Miten ne huvittavia voisivat olla, kun niin moni on sitten lopulta noiden merkkien perusteella tullut epäillyksi ja käry on käynyt?
Noiden lisäksi on yleensä salassa touhuavalla salaileva kehonkieli, jotain kummallisia selityksiä ja selvästi tunnistettavia tekosyitä. Käytös muuttuu joko ylimakeaksi tai viileäksi, mutta kuitenkin muuttuu. Seksi on aika yleinen muuttuva tekijä, kun se usein loppuu kokonaan tai alkaa mennä pettäjän osalta pakkopullaksi, ymmärrettävistä syistä.
Iloinen ja rento luuriaan äänettömällä pitävä on hyvin erilainen kuin pälyilevä ja piilotteleva salailija.
Noiden kombo on se mikä lopulta herättää ihmettelemään, tuskin pelkkä laihduttaminen tai vessassa rauhassa puhelimeen puhuminen. Lisäksi nämä tehdään kenties kiihtyvällä tahdilla, kun se salasuhde kehittyy ja aletaan olla varomattomampia. Ihan selvä käytöskuviohan tuossa hommassa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käräyttäkää AINA puolisolle kun tiedätte jonkun pettävän, AINA. Loppuu se epätietoisuus puolisolta ja hän saa päättää mitä tekee. V***ttaa niin paljon puolison selän takana vehtaaminen että mä olen päättänyt että tästä lähin käräytän vaikka kuka olisi kyseessä. Nuorempana ajattelin että ei oo mun asia sekaantua, mutta jotenkin koen että on velvollisuus ilmoittaa tuollaisista p*skiaisista!
Kunhan olette varmoja, että se joku pettää puolisoaan. Mun suhde loppui, koska mies uskoi mieluummin kaveriansa kuin mua. Minkäänlaista pettämistä ei ollut tapahtunut. Toisaalta taisi olla hyvä, että pääsin eroon miehestä, joka niin helposti uskoi minusta pahaa.
Kuulehan nyt. Kyllä se on pettämistä, vaikka olisittekin olleet vain anaaliyhdynnässä kondomia käyttäen.
Poikaystävä tuli ilmoittamatta ja soitti opiskelijaboksini ovikelloa. Olin sisällä toisen kansa. Poikaystävä kurkisti postiluukusta sisään ja näki vieraat miehen kengät. Se oli siinä, kolmen vuoden seurustelun jälkeen. Mainittakoon, että poikaystävä ei halunnut kanssani kihloihin tai naimisiin, siksi hain rakkautta muualta. Katsoin, ettei hän oikeasti rakastanut minua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan nyt. Kyllä se on pettämistä, vaikka olisittekin olleet vain anaaliyhdynnässä kondomia käyttäen.
Vainoharhaisuus on hyvin ikävä luonteenpiirre. Samoin ylimielisyys. Ikävää, että joudut "laittamaan sanoja muiden suuhun". Asiallisuus voisi kenties tuoda uskottavuutta sun kommentteihisi.
Vierailija kirjoitti:
Poikaystävä tuli ilmoittamatta ja soitti opiskelijaboksini ovikelloa. Olin sisällä toisen kansa. Poikaystävä kurkisti postiluukusta sisään ja näki vieraat miehen kengät. Se oli siinä, kolmen vuoden seurustelun jälkeen. Mainittakoon, että poikaystävä ei halunnut kanssani kihloihin tai naimisiin, siksi hain rakkautta muualta. Katsoin, ettei hän oikeasti rakastanut minua.
Oishan tuosta ehkä saanut selvää otettua vaikka kysymällä ja puhumalla. Moni mies kosii vasta, kun on lapset ja se omakotitalokin hankittuina.
Kyllä!