Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Jännityksellä odottelen koko kertomuksen kuulemista.. niin että kuinkas siinä sitten kävikään :) Ja ihan hienon kokoinen pikkuinen :)

Itse kävin neuvolassa... siellä kaikki hyvin. Sf ei oikein tahdo kasvaa, mutta itsestä ainakin tuntuu että masu on kasvanut ja vauvi onkin niin alhaalla. Aluksi säikäytti näyttämällä, että Hb olisi vain 97!!! mutta kone olikin viallinen ja toisesta sormesta mitattiin sitten 123... eli ei tarvi edelleenkään rautaa popsia. Seuraavaksi onkin sitten lääkärineuvola parin viikon päästä. ... ja tässä välissä parit valmennukset, jos sinne jaksaisi raahautua.

Ninni rv 33+5

Vierailija
42/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]ONNEA MIONALLE JA PERHEELLE PIENENSTÄ POJASTA!!! Ihanaa kun kaikki on teillä hyvin!! Arvasinkin että eka kerttunen se teille tulee, mutta jännitin kuinka kaikki on mennyt. ONNEA ONNEA ONNEA!!![/color]

[color=red]Oma maha/napa... Tänään kävin lääkärillä sietämättömien ylävatsakipujen vuoksi. Syytä ei löytynyt, kivut jatkuu edelleen :/

No onneksi siellä kuitenkin oli ihan hyviäkin uutisia, poju massussa voi hyvin ja isosti. Viikkoja mulla on nyt 34+3, mutta koko vastaa kuulemma viikkoja 36+. No olenhan mä itse ollut koko ajan sitä mieltä että poju on isompi kuin viikot kertoo...

Painoarvio oli n. 2,8-2,9kg tällä hetkellä. Ja pää on niin alhaalla ettei enää alemmas mahu, muuta kuin sitten ulos tulemalla. Mutta silti se hihnuaa noita mun kylkiluita, joten ilmeisen pitkä sälli?!

Kohdunkaulaa edelleen jäljellä 3cm, mutta pehmentynyt jo ihan reippaasti. Syntymään jos lähtee niin saa tulla, ei enään estellä.

Mutta eikös näillä masulaisilla tuppaa olemaan vähän niin että kun lupa annetaan, ne alkaa jännittään :)

Eipä muuta, kuulemisiin

Helmis ja Onsku 34+3[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mionalle ja koko perheelle sinne ISO HALI!!!!

Anu 33+?

Vierailija
44/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten vaan muut perässä.. Alkaa todellakin tuntua todelta tämä kesän lähestyminen (vaikkeivat ilmat sitä enää enteilekään).

Tänään oli sitten viimoinen kerta synnytysvalmennuksessa, jäljellä vielä tutustuminen TYKSiin. Sekin on sitten jo keskiviikkona, joten iltaohjelmaa on tälle viikolle ihan mukavasti. Torstaina on viimeinen työpäivä ja sinnekin pitäisi jotain hyväskää viedä, joten joaasin välissä pitäisi ehtiä/jaksaa leipoa. Saa nähdä tyydynkö paistamaan kaupan pullia..

Muutenkin tuon alkavan äippäloman takia on kämpässä pieni kaaos, kun ajattelen sitten loman alussa siivoavani ja laittavani paikat kuntoon. Saa nähdä kuinka kauan kestää.. Toki pieni pakko on saada siivottua ensiviikon perjantaihin mennessä, sillä ukko täyttää 30 ja vieraita on kaiketi tulossa..

Ja eikun ulkoilemaan..

~nandiitti ja pulla, rv 34+2

Vierailija
45/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kipuja sulla on ylävatsassa? Mulla on meinaan tämän päivän ollut todella sietämättömiä kipuja ylävatsassa! Siis oikeasti ihan kauheita. Aamulla luulin että johtuvat vain kun on vähän vatsanpuruja ollut, poika oli ripulissa ja minä aamun ja lisäksi kuvottavaa oloa kokoajan.

Mutta nyt nuo kivut vaan yltyy ja oon ottanut jo panadoliakin avuksi, tosin eivät kyllä auta yhtään. Nyt tässä illan mittaan olen jo alkanut miettimään että eikai nämä nyt supistuksia ole, siis ei ainakaan tällaisia ollut esikoisen kanssa, joten tuskin nyt supparit voi kauheasti olla erilaisia eri synnytyksissä??? Tyhmältä kuulostaa tällaisia miettiä kun jo sentää kolmatta on saamassa...

Mun kivut tuntuu kuin olis puukolla viiltelemässä joku tuolla ylävatsassa ja lisänä karsea kuvotus. Hengittääkään ei voi noiden " kohtausten" aikana. Lisäksi vauva liikkuu ihan törkeesti, koko ajan, meinaan itseltä jo hermo mennä tämän olon kanssa.

Anteeksi valitus.....

ps. Krisse, pienihän tuo masus on mun mittoihin verrattuna :), mulla mahan ympärys jo sen 115cm :/ .

Vierailija
46/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnottelut täältäkin! Meillä on mieskin kysellyt, että miten sen yhden naisen on käynyt, että onko kuulunut. Onneksi hyviä uutisia : )

Täällä ollaankin sitten kivuissa. Ei nämä nähdäkseni muuta voi olla kuin supistuksia. Tulevat ja menevät ja kipu kestää tovin. Tuolla melkein nivusissa tuntuu ja mies totesi ettei tarvitse mahaan koskea kun se näyttää jo matkan päästä kovalta. Ja suihkussa ei tuntemukset muuksi muuttuneet ja tuntui miten ' joku' siellä liikuskeli alaspäin. Että reilu tunti on tullut jo näitä minulle kipeitä aaltoja. Tuumasin etten ala kellottamaan. Sairaalaan en kuitenkaan arvaa lähteä ennenkuin ei kotona kykene. Ja mitä sitten niillä väleillä tekee jos loppuu. Jos tämä nyt ' sitä' on, niin olisin toivonut lähdön koittavan vesien menolla, kuten esikoisesta.

Mutta nyt jännittää, että kärvistelläänkö täällä näiden kipujen kanssa pitkään ja hartaasti tappiin asti, vai nytkö se jo ihan oikeasti on meidän aika... Malttamattomia ollaan, mutta kuitenkin nopeasti tämä tulisi...

Mukavia illanjatkoja kertuille (urheilullisille jännittäviä lätkähetkiä)

Jamesiina ja MasuVauveli rv 37+3

Vierailija
47/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan ihan tippa linssissä..ja kylmiä väreitä tuli :) Ihanaa! Kohta meillä kaikilla on pieni tuhisija sylissä. Pakko sanoo, että mä oikein odotan, et pääsen synnyttämään! Se on niin hieno, ainutlaatuinen, kaunis, ihana hetki, kun näkee lopputuloksen..sen ihanan pienen nyytin :)

Onko Mionalla synnytyskertomus jo jossain?? Haluu tietää miten kaikki meni :)

Omassa mahassa vilskettä..Olin hammaskiven poistossa tänään ja jännitin ihan kauheesti ja se sattu. Ikenet olivat kuulemma vähän pullollaan/tulehtuneet (johtuu raskaudesta). Ja just viimeks ne sano, et ei oo mitään erikoista..niin no jokaisella koukkasulla tuli verta oikeen kunnolla. Ja suu on nyt sillä mallilla, et pureminen on tosi hankalaa. Tuntuu, et koko suu ois tulehtunu ja paisuksissa..

Sekin vielä..Mionalle vielä onnea!

Hanna* ja rinsessa

Vierailija
48/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mionalle paljon onnea!

Vierailija
49/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mionalle ja koko perheelle!!!!!!!!!!!!

Lyydia 35+4

Vierailija
50/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]♥♥Onnittelut koko perheelle!♥♥

Olinkin ihan varma, kun pino oli kuusi sivua, että nyt on MIona kertonut uutisia ja pinkka on onnitteluja pullollaan! Nyt vain mallia ottamaan... :)

äitimiia 37+2

Vierailija
51/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] Oikein paljon onnea Mionalle ja koko perheelle!

[color=blue] Täällä on väsymys ollut jotain ihan älytöntä, ei ole mitään jaksanut ja äsken nukuin kuopuksen kanssa reilut parin tunnin päikkärit. Josko taas kohta sais jonkun yön nukuttua kunnolla niin taas ois vähän pirteempi.

Marideelle tuosta miehen Kreikkaan menosta... Edelliset ipanat on syntynyt niin, että toinen 2 päivää ennen ja toinen 2 päivää jälkeen lasketunajan, että siinä mielessä ei hätää. Jotenkin silti vaan mietin, että jos sinä aikana tulee äkki lähtö -en kyllä usko, mutta -niin miten sitten toimin, kun olen ipanoiden kanssa yksin. Jos vaikka menee vedet ja kuitenkin lääkäri sanoi viimeisellä käynnillä ettei kauaa kannata kotona odotella, meillä matkaa sairaalaan se 100 kilsaa, niin kuinka hätä/kiire sitten on. Anoppila on 20 km päässä ja sieltä pitää sitten tyttöjen hoitoapu saada... No pidetään peukut pystyssä, ettei sinä aikana tule lähtöä, vaikka tosiasiahan on että jos niin käy niin kyllähän siitäkin selviää, kun on pakko.

Mistä sitten Tiinalle: Mullakin on kaksi ekaa käynnistynyt suppareilla ja sitä ennen ei ole ollut mitään oireita. Raskaudetkin oli ihan samanlaisia ja voin koko ajan loistavasti. Nyt sitten raskaus ollut täysin erilainen, kun tyttöjä odottaessa (poika tulossa) ja mietinkin kovasti just tuota synnytyksen käynnistymistä niin, että nään lähes joka yö unta siitä miten se lähtee käyntiin ja aina noissa unissa vedet menee, saas nähdä sitten miten todellisuudessa käy.

Miltäs Lilli talo näytti? Minäkin muistan kun 4 vuotta sitten etsittiin uutta kotia niin tätä nykyistä rupesin sitten mielessäni heti remontoimaan ja sisustamaan, vaikkei tietoa ollut saadaanko koko taloa. Pidän peukkuja että tärppää.

Täytyy lähteä muistipeliä pelaamaan. Saa aivot jumppaa, vaikka jotenkin sitä on ihan pihalla niinkin yksinkertaisessa pelissä ;)

-Magpie rv.37+3, tytöt 08/2000 ja 05/2002-

Vierailija
52/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se talo ihan hirveä mörskä! Itku meinas tulla siinä kun näki sisältä kaikki oli rempallaan ja vesi oli tullut sisälle. Huomattiin että ne tiedot mitkä oli niin oli monta vuotta vanhoja. Nyt sitten katsellaan jos vaikka löytyis jotain muuta.

Nyt menen maate kun niin supistelee!

Lilli81 37+3

Palataan huomenna asiaan

Vierailija
53/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli muuten mieleen ehdotus kun Kerttusia alkaa syntyä, että olisi kiva kun käy ilmoittamassa syntymästä niin laittaa jos muistaa millä viikolla vauva syntyi - ja siis tuonne listaankin. En tiedä kiinnostaako se muita (??), mutta itse olen näiden aikaisempien kuukausien pinoissa aina kurkkinut tuota, että millä viikolla on vauva syntynyt ja minkä kokoinen oli viikkoihin nähden. Voihan sen tietty itsekin katsoa, että milloin kenekin la oli, mutta näin se olisi helpompaa.

ehdottaa äitimiia

Vierailija
54/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa luettavaa, kun saa tietää että ne ei jää tuonne sisälle, vaan nyt kun yksi on jo tullut ulos, niin eiköhän ne muutkin :-)

Moi taas ´kaikille.

Olen itse ollut pitkään taka-alalla ja vain lukenut kirjoituksianne. Ei ole millään saanut aikaiseksi kirjoitettua. Kämppään olen vain siivonnut. Joka päivä rätti ja imuri kädessä ..... ja nyt oikeasti sekin rupeaa jo ahdistamaan. siivoamista, siivoamista ja siivoamista. Esikoinen on eskarissa päivät ja toinen tarhassa.... niin aikaa siivoamiselle vielä on. Saa nähdä kun molemmat jää kesäkuun alussa kotia, niin voisin kokeilla jotain muutakin tekemistä.

Hyvää viikonalkua koko poppoolle.

Miiris 35+2

Vierailija
55/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitys ja malttamattomuus lähenevää synnytystä kohtaan sen kun kasvaa :) Tänään neuvolalääkärin tarkastuksessa selvisi, että vauva on painanut päänsä jo tukevasti alas lantioon ja kohdunsuu on pehmentynyt. Vielä kuitenkin kiinni. Painoarvio 2660 g. Ihan ei kuulema " ensi yönä" synny, mutta lähtökuoppia vauva siellä kuitenkin jo selvästi kaivelee!

terkuin

Fanni ja pieni 36+2

Vierailija
56/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin jo uskallanko/kehtaanko tulla enää ollenkaan palstailemaan, kun en ole päässy seurailemaan kuin harvakseltaan teidän jutusteluja, mutta rohkaisin kuitenkin mieleni ja lupaan parantaa vastedes tapani. Nythän on enemmän aikaakin, kun oon kotosalla.

Jotenkin uskomatonta, että meidän kaikkien h-hetki sen kuin vain lähenee. Itsellä on kaksi aiempaa lasta olleet kaksi viikkoa yliaikaisia, joten nytkin ( L.A 8.6) uskoisin, että synnytys lähentelee juhannusta... Tosin menen ylihuomenna ylimääräiseen lääkärintarkastukseen, koska etenkin poika oli todella iso, eikä nytkään näyttäisi mikään kovin pikkuruinen vatsassa asustelevan. Joten voi olla, että tätä raskautta ei päästetä niin yliaikaiseksi. No aika näyttää. Itse oon voinu yllättävän hyvin verrattuna aikaisempien raskauksien loppuun ( tuolloin iskiasvaivat ja liitoskivut aivan kammottavia!)

Ilmeisesti siis vatsatautia on taas liikkeellä, toivottavasti menee nopeasti ohi. Todennäköisesti se on vaan taas rajumpaa lajia, koska 2v kummityttöni on tänään ripuloinut ja oksentanut oikein urakalla. Mikään ei tunnu pysyvän kunnolla sisällä. Pelottaa vähän, kun nuo pikkulapset " kuivuvat" niin herkästi. Täytyy vain toivoa, että nyt ilta mennyt jo paremmin ja huomenna parempi vointi..

Mutta kuten sanottu, yritän käydä nyt ainakin katsomassa kerttujen viestit päivittäin, että pysyn ajantasalla. On tosi mukavaa seurata kuinka tiuhaan tahtiin näitä " pikkukerttuja" alkaa nyt ilmestyä. Mukavaa jatkoa kaikille.

Romisa 36+5

Vierailija
57/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen vihlova/polttava ja silleen " vyömäinen" kipu tuossa ylävatsassa, ihan kohdun yläosassa. Mulla on kanssa vauva ihan hirvee reuhake, ollut koko viikonlopun ja pahenee koko ajan. Liikkuu niin kamalasti että voin pahoin 24/7 :(

Mitään syytä se tohtori ei mun kipuiluun löytänyt, meinasi että olis kuitenkin supisteluja, mutta mun mielestä ei kyllä ole. Luulisin kyllä erottavani supistuksen, kun niitä on matkan varrella ollut.

Lähete on jo kättärille, jos ei yön aikaan helpotu niin aamulla sinne.

Helmis

Vierailija
58/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta YRJÖ/RIPULI taudista...

meillähän tuo riehui ensin 3päivää tytöillä (3,5v ja 1v10kk) ja kerkesivät olemaan päivän terveenä niin mulla alkoi...

oireina vatsa ihan kuralla, oksetti mut ei tarvinnut halaa sentään pönttöä, väsymys ihan mieletön!!! (oisin voinut vaan nukkua koko ajan) ja sit se mahan polttelu...en osaa kuvailla sitä vieläkään mut se oli jotain sekoitettuna närästys/supistus/kivistykseen (ei kivaa!!!)

ja tämäkin asukki potki ja möyri ihan mielettömästi ja se pahensi oloa aina paljon...

niin aattelin vaan kertoo mimmosta meil oli... jos ois vaik samaa sielläkin

Tsempityksiä!!!

LILLI: voi surku sen talon rähjän kanssa :(( no kyllä te vielä sen hyvän löydätte!!!...itekkin odottelen sitä päivää vielä...

ja kaikki taustailijat ja uudet ja vanhat!! ootte kaikki oikein tervetulleita tänne just niin usein kirjoittelemaan kuin itestä tuntuu!

eikä varmasti katota " pahasti" ;) jos ei oo kuukauteen kirjottanut ;DD

mulla on huomenna se vika lääkärineuvola ja ärsyttää ihan sikana kun en saanut tytöille lastenvahtia...toivottavasti ne ei siellä kato mua pahalla kun ei niitä sinne tutkimus huoneeseenkaan voi mukaan ottaa...

mahtaakohan JAMESIINAlla olla kans tosi kyseessä...vaiko vain harjoittelua vielä :)) kertoilehan jos olo pahenee tässä illan mittaan :))

nyt en kyllä muista enempää mistä tänään ollut puhetta mutta illan jatkot kerttusille :))

krisse, tytöt ja Aurora/Antonio rv35+2

Vierailija
59/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että kaikki hyvin! Mä arvasin myös että nyt on tullut jotain kuulumisia kun oli niin piiiiiiiitkä pino =)

QUEEN RV37+3

Vierailija
60/61 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sylikaupalla onnea! ja tietysti koko perheelle!

Perässä tullaan :)

Anna 35+3