**KESÄKERTTUJEN MAANANTAI**
Kommentit (61)
[color=Olive] Lytelle kuvasta sinne fräppiin. Eli niin kuin krisse sanoi,tod.näk. sun kuva on ollut liian iso ja sun pitää sitä pienentään. Käy vaikka lataamassa adobe photoshopin-ilmaiskokeiluversio ja muokkaa sielä kuvaa pienemmäksi. Ei kandee paljoo yli 17kt laittaa. Jos et osaa niin voit tietty lähettää mulle sen kuvan sähköpostilla ja mä muokkaan sen sulle ja laitan takaisin. Jos se ei ole liian iso myös sähköpostilähetyksiin. On tullu meinaan opiskeluaikana pelattua noiden kuvankäsittely juttujen kanssa sen verran,että siinä ei mene kuin sekka niin on valmista,joten vaivaa siitä ei mulle ole.
Omelle erityisen paljon stemppiä ja voima hali! Kyllä ne viikot siitä kertyy,usko pois pian olet jo turvallisella puolella :)
Kiitos kaikille taloesittely jännäämisestä. Muakin tosiaan jänskättää ihan kypällä kuinka paljon sielä on sitä porukkaa ja paljonko niitä tarjouksia tulee. Voi kun meidän oma voittais :) Mutta ensin kumminkin katsomaan. Joo meilläkin on tämä asunto kaksio noin 55 neiliöö. Ja se talo olis 114 neliöö ja omalla 4400 neliöntontilla.Huoneita siinä on neljä ja sitten yläkerrassa on yksi remontoitava huone. Pihaa olen jo suunnittelemassa kovasti. Mutta pois se nyt minusta.
Taidampa teidän inspaamana alkaa ompeleen parit ts-suojat. Mulla on niin paljon tota ylimäärästä froteeta. Varmaan kannattaa ottaa malli noista kertakäyttösuojista ;)
Nyt ompelemaan,että saa päivän kulumaan.
Niin ja tervetuloa uudet palstailijat joukkoon kasvavaan :)
Lilli81 37+3
No onhan hiljaista Kerttu-rintamalla! Pikkuhiljaa alkaa mietityttämään joko kesäisiä alkaa olemaan laitoksella.. Mionan kuulumisia ainakin odotellaan!
Ompelukone laulanut, fleece-täyttövaippa on koukkutarroja vaille valmis, ihan kivan näköinen tekele näyttää tulevan. Toivottavasti toimiikin.. Niin ja muutama liivinsuojakin tuli samalla valmiiksi. Kaapit kohta pullottelee itseneulottuja juttuja (kapalon tein taannoin ja ajattelin tehdä flanellista nenäliinoja, siis ei hienoja vaan oikeasti käyttöön, paperiset kuivattaa niin nenää flunssakausina).
Missäs kaikki Kertut on??
Huhuu!
Kysymysmerkki siksi, että viikko on vierhtänyt nettpimennossa. Ollaanko meillä ensimmäisiä?
Viime keskiviikkona 10.5. klo 18.17 meille syntyi sinisilmäinen ja
tummakiharainen pikkupikkuprinssi 2625g ja 47cm! Vauvelilla ja äidillä kaikki hyvin! :)))))))))))
Miona ja nuppunen
P.S. Kirjoitin pitkän selostuksen tapahtumista, mutta se taisi olla liian pitkä - teksti katosi bittiavaruuteen. Kiidän syöttelemään pikkumiestä ja yritän ehtiä myöhemmin uudelleen!
[color=magenta]
Alkoi meilläkin lauantaina vatsatauti.. Kääk, mikä oloilu! Nyt ollaan jo ylhäällä, mutta melko höntti on olo. MARIADEElle sympatiat!! Onko teillä koko pesua kipeenä? Kääk!! Varmasti rankkaa... :(
[color=blue]
LILLI: Onnea talokaupoille:) Ite kans suunnittelin jo pihaa ym, kun ostos oli vielä suunnitteilla.. Kai me naiset ollaan sellasia.. Niillä suunnitelmilla ja unelmilla sitä jaksaa... Tsemppiä, vielä se aika koittaa!!:)
[color=green]
MrsMARPLE: Onnittelut mielekkäistä keskusteluista.. Helpottaa oloa varmasti!! Meillä on kans päästy pahimman yli.. Mies on kummallisen kiltti ja suunnitelmista ja menoista saan infoa jo hyvissä ajoin.. Keskustelut käytiin yhteisymmärryksessä ja molempien mielipiteet saatiin tuotua esiin.. Kummallista, aikuismaista käytöstä..
[color=red]
UME: Voimahali:) Rauhallisesti, hetki kerrallaan..
[color=coral]
Oma napa: möyrii ja potkii aika ajoin melko osuvasti.. Sattuu alaspäin suuntautuvat.. Iltapäivällä aloittaa hytkymisen, joka varmaan syynä yön rauhallisuuteen.. Päivä aikanakaan ei liikkeitä tarvitse laskea, kyllä tuntuvat!
Kahvia ei tarvitse juoda, närästys ja paha olo alkaa heti.. Varmaan osaksi vatsataudin syy.. Oli muistaakseni aiemmassa raskaudessa sama juttu.. Kahvi=paha olo.. No, menihän tossa välissä hienosti kahvin juonnitkin.. Nyt toivotan kaikille kertuille hyvää päivän jatkoa ja painun suihkun kautta takas maate...
Mionaa kuulutan edelleen... Toivottavasti kaikki ok!!!
MariAnn 34+4
Onnea!!! Ihanaa kuulla susta!!!!
Koko perheelle suur-onnentoivotus!!!
MariAnn
[color=Mediumturquoise] ONNEA MIONALLE PIKKUMIEHESTÄ! ihanaa,että kaikki on hyvin. Ollaan täälä sua odoteltukin ja aavisteltu,että eka kesäkerttunen olisi syntynyt!
Iso nallehali sinne!
Lilli81 37+3
Onnea ekasta kesäkerttusesta! Tosi ihanaa! täällä ollaan ihan kyynel silmässä...
Onnea koko perheelle!
gabriela
Tuhannesti onnea pienen prinssin syntymästä! Ihan hyvän kokoinenhan tuo jo oli, vaikka neljä viikkoa etuajassa syntyikin! Ja ensimmäinen tosiaan olet! Kuulumisiasi on täällä jo tosiaan odoteltu! Ihanaa vauvantuoksuista arkea nyt sitten sinne vaan ja onnea vielä kerran! :)
Tulehan kertomaan sitten synnytystarinaa, kunhan pikkumieheltä ehdit!
No niin, ensimmäinen kerttunen on maailmassa! Ei kun lisää vaan tulemaan! ;)
Mirju ja pikku-pööpöti 35+2
Täällä olen kanssa ihan tippa linssissä... oon koko viikon ollut ihan jännityksessä, että mitä sinne kuuluu.
No, nyt on sit tili avattu, kuka ehtii seuraavaks?
T: Canderel rv 37+4
Mionalle valtavan suuret ja lämpöiset onnittelut!
@>-`----
Aurinkoisia ja vauvantuoksuisia päiviä!
:)
Onnea koko perheelle pojasta! Vauvantuoksuista arkea...
Suhmura
[color=blue]että heti kun käy kaupassa piipahtamassa niin johan on mionalla täällä käynyt :DDD
ikävä oli kova!!! [size=3]♥ onnittelut pienestä paapero pojasta
*sinne synnytys puolelle vois nyt kädä tekemäs sen aloituksen noille meijän synnytys kertomuksille :)*
...nyt viiletän syöttään kuopusta....
suloisen pikkumiehen johdosta!
Mun viesti hävisi jonnekin, voi kelju.
No, myöhemmin uudestaan, jos ehdin.
Niin, vajaa parin viikon kuluttua pyritään mun synnytys käynnistämään. 26pv äitipoli ja siellä katsotaan kohdunsuun tilanne ja päätetään käynnistystapa. Jännittää ja hirvittää tuleva kun neljä synnyttäneenä tiedän, ettei se välttämättä ole herkkua, mutta palkinto on aivan mahtava =).
Nautiskelen masusta kun tämä saa olla viimeinen vauvamme.
Jakselkaa tekin masujenne kanssa =):
Magdalena 36+5
tohkeissaan...minäkö?? no ehkä vähän :DDDD
tytönkin syötin super nopeesti että pääsee takas koneelle äkkiä :))
täytyykin mennä katteleen noita värikarttojen värejä että millä laittais sitten tuohon pinoon nuo syntyneet tytöt ja pojat
eihän tästä nyt tule yhtään mitään...no mutta tätä uutistahan varmaan me kaikki odotettiin melkein viikko :) ihanata miona!
*muita juttuja* = mittasin huvikseen masun ympäryksen tänään (ensimmäistä kertaa eläessäni) ja tulos on 98cm (ei oo vaan mitään tietoa mitä se ennen oli...mutta ei kyl ollut pömppää kummiskaan :)
no nyt meen terrorisoimasta
-k-
ja pikkuprinssi! Täällä taustallakin on jo odoteltu ensimmäisen Kerttusen syntymistä tähän maailmaan! Nyt alkaa tosiaan tuntua, ettei se oma nyytti nyt niin kaukana sylistä ole..
Voimia ja hyviä vointeja teille molemmille <3 ..ja tietty muulle perheelle!!
Alide+Tiiti 33+3
Mahtavaa, suurimmat ja lämpimimmät onnittelut teille koko perheelle ja erityisesti ihanalle pikkumiehelle!!!!!
Ihanaa että kaikki on nyt hyvin, täällä jo vähän jännitin että onko kaikki ok.
ONNEA!!!!!!!!!
t. mariadee 33+3
Kuule se tuhina, tunne se tuoksu
kohta on sulla menossa juoksu.
Olihan mukava lukea hyviä kuulumisia. Valtavasti onnea Äidille, Isille ja Veli pojille! Nauttikaahan vaavin tuoksusta ja tutustukaa pikkumieheen. Tlu sitten Miona kertoilemaan kuulumisia, kun jaksat ja kerkeät.
Imaisi tää kone mun ekan viestin, joten jos nyt on jutut kahteen kertaan niin tuplasti sitten Onnea=)
Hyvä että tuntuu teidän reissunne menneen hyvin. Ja oli poika hyvät mitat onneksi ehtinyt kerätä itselleen.
Lytte
..no eipä tartte nurtsia kastella. Eilenkin aamulla tuumin miehelle auringon paistaessa ääneen, että menempä kastelemaan nurtsin... ja samalla taivas repes :) Mies tokas, että käyhän se noinkin :D
tosin eipä taida parvekeäijäkään ilmaantua paikalle tekemään tota partsia. (piti olla äitienpäiväks valmis).
[color=blue] Tänään on neuvola... saas nähä kuinka paljon on neuvolan mukaan kiloja tullut. Anoppilassa vaaka näytti nyt 60 kg eli 13 kiloa olis kerääntynyt :( En kyllä yhtään ihmettele, että joillakin tulee 30 kg... itse kun olen aina saanut syödä miten paljon vaan lihomatta ja nyt tuntuu että kun yhden karkin syö niin heti on plösö olo... Olen tosissani yrittänyt jättää kaiken ylimääräisen mässäilyn, liikun väh. 3 kertaa viikossa aktiivisesti ja silti painoa tulee nyt melkein kilo viikossa!!!
[color=brown] Joku oli menossa katsomaan taloa!! Ihanaa :) Toivottavasti löytyy se oikea!!! Mikä onkaan ihanampaa kun pääsee suunnittelemaan ja laittamaan omaa kotia.
Jotain muutakin piti kommentoida, mutta tulen sitten myöhemmin kertomaan neuvola-kuulumisia :)
Ninni rv 33+5