Miksi lapsettomien naisten koiranomistajuus ärsyttää?
Minua kiehtoo tämä ilmiö, jossa toiset naiset haluavat paimentaa lapsettomien naisten hoivankohteita. Minulla on kaksi siskoa, joista molemmat rakastaa koiriaan kuin perheenjäsentään. Erona on, että toisella on lapsia ja toisella ei.
Jotenkin se lapsi on passi naiselle olla oma itsensä. Saa rakastaa koiria ja sanoa, että kaikkien muiden lapset paitsi omat ärsyttää. Lapsettomien pitää olla varpaillaan, ettei mistään vaan voi saada kuvaa että tässä sitä täytetään lapsentarvetta tai rakastetaan väärin, tai muiden lapsia pitää aina ihailla, koska joku pääsee muuten sanomaan että ei ymmärrä, kun ei ole omia jne.
Miehille nämä ei ole ongelma. Miksi lapsettomat naiset on niin punainen vaate kaikessa?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin monet on vaan kateellisia toisten koirista ja kaikesta kivasta, mitä koiran kanssa voi tehdä.
Kateellisia? Koiran voi käydä ostamassa ihan jokainen täysi-ikäinen...
Nyt pitää kysyä että miten oot lapsesi saanut jos koet että se on täysi-ikäisen ihmisen ulottumattomissa hommata semmoinen :D Eniten teettää työtä että sellaisia EI tule :D
En todellakaan kuvittele, että minua kadehdittaisiin lapseni tai koirani vuoksi...
Vierailija kirjoitti:
Olen 25v nainen ja kutsun aina itseäni koirani mammaksi ja mies taas on koiran pappa/isukki 😊
Ja näitä nimiä aiomme myös jatkossa käyttää, lapsia tuskin teemme koskaan. Ärsyttääkö? :D
Lähinnä ihmetyttää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 25v nainen ja kutsun aina itseäni koirani mammaksi ja mies taas on koiran pappa/isukki 😊
Ja näitä nimiä aiomme myös jatkossa käyttää, lapsia tuskin teemme koskaan. Ärsyttääkö? :DLähinnä ihmetyttää...
miksi muiden ihmisten puhevalinnoilla on niin paljon väliä että ihmetyttää vaikka asialla ei ole mitään tekemistä oman elämän kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näitä nimiä aiomme myös jatkossa käyttää, lapsia tuskin teemme koskaan. Ärsyttääkö? :DLähinnä ihmetyttää...
No se positiivinen puoli että jos tuon tason juttuja ihmettelet niin varmaan ihan jokainen päivä on sulle uusi seikkailu!
Tietty ihmistyyppi nyt provosoituu kaikesta, mitä lapsettomat (sinkku)naiset tekevät, mikäli se tekeminen ei liity pariutumiseen ja lastenhankintaan. Koiran/kissan/hevosen/iguaanin hankinta, oman yrityksen perustaminen, uudelleen kouluttautuminen, työpaikan vaihto, matkustelu, joogaharrastus, lukeminen, Netflixin katselu, av-palstailu, poliitiikassa mukana olo, vapaaehtoistyö, bloggaaminen, bändissä soittaminen...nämä kaikki ja moni muu aktiviteetti on heidän mielestään vain a) tyhjän (=lapsettoman) elämän väkinäistä täyttämistä tai b) tähtää siihen, että nainen löytää miehen ja saa lopulta lapsia. Vuosi 2019 ja edelleen niin monelle ihmiselle on vaikeaa nähdä nainen yksilöllisenä ihmisenä, jolla on omat haaveet, arvot, kiinnostuksen kohteet ja tavoitteet. Heidän menetyksensähän se tietenkin on, saattavat missata monta tutustumisen arvoista tyyppiä asenteidensa vuoksi.
Mua ällöttää sellainen "vauvapuhe" eläimestä, oli sitten sinkku tai perheellinen nainen kyseessä. Se on vain eläin, lemmikki - ei lapsi.
"tänään Mussu tahtoo leikkiä kumiankalla, voi voi miten söpöä! Ruuan jälkeen on naminami jälkkärin paikka, Heksun-herkkuja suklaakuorrutuksella, NAM!!" Perään miljoona sydäntä.
Eihän lapsistakaan ole noin ällöjä päivityksiä!
t 4:n äiti, 3:n mummi ja kissan omistaja.
Vierailija kirjoitti:
Mua ällöttää sellainen "vauvapuhe" eläimestä, oli sitten sinkku tai perheellinen nainen kyseessä. Se on vain eläin, lemmikki - ei lapsi.
"tänään Mussu tahtoo leikkiä kumiankalla, voi voi miten söpöä! Ruuan jälkeen on naminami jälkkärin paikka, Heksun-herkkuja suklaakuorrutuksella, NAM!!" Perään miljoona sydäntä.
Eihän lapsistakaan ole noin ällöjä päivityksiä!
t 4:n äiti, 3:n mummi ja kissan omistaja.
No ne jotka puhuu, puhuu sitten lapsilleenkin noin. Onhan niitä seiväs takapuolessa olevia äitejäkin jotka lapsilleenkin lähinnä tiuskii. Mielummin lovea <3 :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi muiden ihmisten puhevalinnoilla on niin paljon väliä että ihmetyttää vaikka asialla ei ole mitään tekemistä oman elämän kanssa?
Veloista saa sellaisen käsityksen, että isyys ja äitiys on sellaista mitä he eivät missään tapauksessa halua. Kaikenlainen vastuu ja sitovuus jostain inhimillisestä olennosta lähinnä oksettaa, mutta sitten ollaankin koiran/kissan isiä ja äityliinejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä vauvapalsta on täynnä äideistä ärsyyntyneitä veloja, joille voisi esittää tuon saman kysymyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veloista saa sellaisen käsityksen, että isyys ja äitiys on sellaista mitä he eivät missään tapauksessa halua. Kaikenlainen vastuu ja sitovuus jostain inhimillisestä olennosta lähinnä oksettaa, mutta sitten ollaankin koiran/kissan isiä ja äityliinejä.
Niin. Se käsitys nyt ei välttämättä pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Se käsitys nyt ei välttämättä pidä paikkaansa.
Eikö?
Vierailija kirjoitti:
Minua kiehtoo tämä ilmiö, jossa toiset naiset haluavat paimentaa lapsettomien naisten hoivankohteita. Minulla on kaksi siskoa, joista molemmat rakastaa koiriaan kuin perheenjäsentään. Erona on, että toisella on lapsia ja toisella ei.
Jotenkin se lapsi on passi naiselle olla oma itsensä. Saa rakastaa koiria ja sanoa, että kaikkien muiden lapset paitsi omat ärsyttää. Lapsettomien pitää olla varpaillaan, ettei mistään vaan voi saada kuvaa että tässä sitä täytetään lapsentarvetta tai rakastetaan väärin, tai muiden lapsia pitää aina ihailla, koska joku pääsee muuten sanomaan että ei ymmärrä, kun ei ole omia jne.
Miehille nämä ei ole ongelma. Miksi lapsettomat naiset on niin punainen vaate kaikessa?
Sinäkö väität että jos sinkkumiehellä on kissa tai koira, niin häntä ymmärretään paremmin kuin lapsetonta naista samassa tilanteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no mun mielestä lapsi viittaa aina ensimmäisenä alaikäiseen ihmiseen jonka huoltaja olet, mutta jos sun 56 vuotias poika on vielä sun lapsi niin voihan se muukin eläin kuin ihminen sitä olla. allekirjoitan inhimilliset olennot oksettaa kyllä yleisestikin :^)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö väität että jos sinkkumiehellä on kissa tai koira, niin häntä ymmärretään paremmin kuin lapsetonta naista samassa tilanteessa?
no yleensä tulee joku vitsi siitä kuinka se ei ainakaan sitten nalkuta, mutta yleisesti sanoisin että miehelle suodaan lapseton elämä paljon helpommin kuin naiselle
Ihan käsittämätön ketju :D
T: Lapseton ja koiraton ja miehetönkin vielä
(voi tätä häpeän määrää mitä ilmeisesti pitäisi tuntea)
Lapsettomuus ei ärsytä, eikä koiranomistaminenkaan... Vaan se ihmistyyppi. Ihan skitsoja nämä naiset, jotka vaan elävät koiralleen. Ei ole tervettä selllainen.
Näin nelikymppisenä sinkkumiehenä olen törmännyt turhan usein tähän naistyyppiin. Yleensä he ovat eläneet useamman vuoden koiran kanssa kahdestaan. Ihan kaikki tekeminen ajatellaan sen kautta mitä koira ajattelee ja tuntee. Koira on ikään kuin emotionaalinen miehenkorvike siinä missä dildo on fyysinen. Tapailenkin mieluummin jopa yksinhuoltajia kuin koiranomistajia, koska tässä iässä ne lapset ovat jo sen verran vanhoja että eivät rajoita normaalia elämistä.
Kun minua syytetään kuitenkin siitä että olisin kateellinen koiralle, niin muistuttaisin siitä että naisillekin on kovin tärkeää että ovat se tärkein miehelle. Se tärkein miehellä ei saa olla äiti, auto tai jokin muu harrastus, ex eikä kukaan muukaan nainen.
Minulla on lapsi mutta puhun kyllä koiralleni että olen äiti. Ja lapseni serkkujen koiralle että täti. Omaksi huviksi ja nauruksi, en tiedä miksi ketään haittaa tämä, oli koiran äidillä lapsia tai ei.