Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lapsettomien naisten koiranomistajuus ärsyttää?

Vierailija
13.01.2019 |

Minua kiehtoo tämä ilmiö, jossa toiset naiset haluavat paimentaa lapsettomien naisten hoivankohteita. Minulla on kaksi siskoa, joista molemmat rakastaa koiriaan kuin perheenjäsentään. Erona on, että toisella on lapsia ja toisella ei.

Jotenkin se lapsi on passi naiselle olla oma itsensä. Saa rakastaa koiria ja sanoa, että kaikkien muiden lapset paitsi omat ärsyttää. Lapsettomien pitää olla varpaillaan, ettei mistään vaan voi saada kuvaa että tässä sitä täytetään lapsentarvetta tai rakastetaan väärin, tai muiden lapsia pitää aina ihailla, koska joku pääsee muuten sanomaan että ei ymmärrä, kun ei ole omia jne.

Miehille nämä ei ole ongelma. Miksi lapsettomat naiset on niin punainen vaate kaikessa?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ärsytä, mutta hieman ihmetyttää, miksi ihminen, joka ei halua lapsia, kutsuu kuitenkin itseään koiran äidiksi, tai vie koiransa hoitoon "mummolaan"? En minä ainakaan koe olevani mummo lasteni koirille, vaikka mielelläni autan hoitamisessa matkojen ajan.

Ja siis jos haluaa lapsia/on lapsia niin ei ole outoa kutsua äidiksi?

Jos on jo lapsia, niin silloin kaiketi ei ole lapseton?

Olen lapseni äiti, mutta en koirani.

olen vela enkä ikinä haluaisi olla äiti, mutta kutsun kyllä kissaani pojakseni ja itseäni mamaksi :'D mutta ne on vaan nimiä/"titteleitä" ilman tarkoitusta lauseissa joilla huvitan itseäni. its not that deep ¯\_(ツ)_/¯

Tää. Osaltaan varmaan vois käyttää jos se jotakuta nyppii, saapahan sekin sisältöä elämäänsä :´D

Vierailija
42/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vela ei hanki lapsia, siksi että ilmastonmuutos on niin karmea tuho, eikä halua mitään sitovuutta elämäänsä... niin joo, ihmettelen koiran hankkimista ja koiran äidiksi itseään kutsumista, kuten myös lentomatkailua 😂

Myös räkäiset lapset vs ei niin hyvälle myls ripulista/vatsataudista satunnaisesti kärsivä koira.... elämä on mielikuvia täynnä.

En keskustele/kysele kenenkään lapsen hankkimisista irl, koska se on jokaisen yksityisasia... mutta tämän palstan velat kyllä vetävät hiljaiseksi 😨

Tämän palstan velat? Luuletko sinä tietäväsi jotakin "tämän palstan veloista" siksi että muutama idi oot ti kommentoi tyhmiä?

Niiden tyhmien kommenttien saamista sadoista tykkäyksistä voi päätellä hengenheimolaisia olevan tällä palstalla todella paljon...

Lienee varmaan yksi syy siihen miksi joskus lapsensaantia suositeltiin minulle argumenteilla "se kakka ei oo niin kamalaa ja nopeesti ne kasvaa eikä tarvii niin paljon sitoutumista"

Hassuja kommentteja äitinsä omaishoitajalle, kokeilkaapa aikuisen kakkaa. Ja kyllä tässäkin hommassa valitettavasti tulee se päivä kun ei enää niin sido :(

Ehkäpä aikuisille ihmisille se lapsettomuus on jotain syvempää ja abstraktimpaa kuin kakka, vaiva ja muut asiat. Ei kukaan tee päätöstä lapsettomuudesta kevyin perustein, pitää uskaltaa ottaa se loppuelämä ilman ja uskoa että se on paras mahdollinen tie. Täällä ne argumentit vaan kärjistyy. Lisäksi lapsia haluaville ne epäilykset varmaan sitten kohdistuu käytännön aspekteihin, kuten kakka,

mutta kuka muka jättää lapsensa sen takia tekemättä?

Jostain syystä en miettinyt ollenkaan kakkaa, kun mietittiin tehdäänkö lapsi vai ei. Toisaalta koiranhankinnan yhteydessä mietin juurikin sitä kakkaa... jota muuten sitten riittääkin poimittavaksi ihan koiran koko iän... 

Pitää kyllä olla perusluonteeltaan vähän laiska jos toi on ongelma. En ees mieti koko kakkaa.

Päinvastoin oon kiitollinen että joka päivä pääsee hyvässä seurassa ulos :)

Suurin osa koiran ulkouluttajista jättää paskat maahan, minä en... mutta työlästä on. Jos joku jättää lapsen hankittamatta sitovuus, työläys, riippuus ja hiilijalanjäljen suuruussyistä... ja hankkii koiran, niin ei ihan ymmärrä mitä tekee.

Voiskohan olla ihan kyse siitä, että kun ei jotain asiaa halua, niin kaikki vaiva siitä asiasta on ihan helvetillistä ajatellakin. En halua vanhaa ihmistä kotiini, ja jos joku jankkaisi ja jankkaisi ja jankkaisi ja kertoisi miten se rikastaa elämääni ihan loputtomasti, niin voisin tosiaan sanoa että ällöttää se uloste (jos muistisairas), en halua todellakaan tuhlata rahojani siihen jne haluan olla vapaa.

Kun et säkään varmaan halua joitain asioita, ja sellaisiin liittyvä tuputus nostaa karvat pystyyn jos joutuu jotenkin itseään vastaan ajatella, että miten sellaista kestäis. En halua hevostakaan, ne haisee ja kakkaa.

Ei se sen kummoisempaa oikeastaan kai lastenkaan kohdalla ole. Hevoset lapset ja koirat on kivoja, mutta emmä niitä itelleni halua. Tai niiden kakkaa :) Mutta se kakka ei oo mikään syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vela ei hanki lapsia, siksi että ilmastonmuutos on niin karmea tuho, eikä halua mitään sitovuutta elämäänsä... niin joo, ihmettelen koiran hankkimista ja koiran äidiksi itseään kutsumista, kuten myös lentomatkailua 😂

Myös räkäiset lapset vs ei niin hyvälle myls ripulista/vatsataudista satunnaisesti kärsivä koira.... elämä on mielikuvia täynnä.

En keskustele/kysele kenenkään lapsen hankkimisista irl, koska se on jokaisen yksityisasia... mutta tämän palstan velat kyllä vetävät hiljaiseksi 😨

Tämän palstan velat? Luuletko sinä tietäväsi jotakin "tämän palstan veloista" siksi että muutama idi oot ti kommentoi tyhmiä?

Niiden tyhmien kommenttien saamista sadoista tykkäyksistä voi päätellä hengenheimolaisia olevan tällä palstalla todella paljon...

Lienee varmaan yksi syy siihen miksi joskus lapsensaantia suositeltiin minulle argumenteilla "se kakka ei oo niin kamalaa ja nopeesti ne kasvaa eikä tarvii niin paljon sitoutumista"

Hassuja kommentteja äitinsä omaishoitajalle, kokeilkaapa aikuisen kakkaa. Ja kyllä tässäkin hommassa valitettavasti tulee se päivä kun ei enää niin sido :(

Ehkäpä aikuisille ihmisille se lapsettomuus on jotain syvempää ja abstraktimpaa kuin kakka, vaiva ja muut asiat. Ei kukaan tee päätöstä lapsettomuudesta kevyin perustein, pitää uskaltaa ottaa se loppuelämä ilman ja uskoa että se on paras mahdollinen tie. Täällä ne argumentit vaan kärjistyy. Lisäksi lapsia haluaville ne epäilykset varmaan sitten kohdistuu käytännön aspekteihin, kuten kakka,

Jostain syystä en miettinyt ollenkaan kakkaa, kun mietittiin tehdäänkö lapsi vai ei. Toisaalta koiranhankinnan yhteydessä mietin juurikin sitä kakkaa... jota muuten sitten riittääkin poimittavaksi ihan koiran koko iän... 

Pitää kyllä olla perusluonteeltaan vähän laiska jos toi on ongelma. En ees mieti koko kakkaa.

Suurin osa koiran ulkouluttajista jättää paskat maahan, minä en... mutta työlästä on. Jos joku jättää lapsen hankittamatta sitovuus, työläys, riippuus ja hiilijalanjäljen suuruussyistä... ja hankkii koiran, niin ei ihan ymmärrä mitä tekee.

Voiskohan olla ihan kyse siitä, että kun ei jotain asiaa halua, niin kaikki vaiva siitä asiasta on ihan helvetillistä ajatellakin. En halua vanhaa ihmistä kotiini, ja jos joku jankkaisi ja jankkaisi ja jankkaisi ja kertoisi miten se rikastaa elämääni ihan loputtomasti, niin voisin tosiaan sanoa että ällöttää se uloste (jos muistisairas), en halua todellakaan tuhlata rahojani siihen jne haluan olla vapaa.

Kun et säkään varmaan halua joitain asioita, ja sellaisiin liittyvä tuputus nostaa karvat pystyyn jos joutuu jotenkin itseään vastaan ajatella, että miten sellaista kestäis. En halua hevostakaan, ne haisee ja kakkaa.

Ei se sen kummoisempaa oikeastaan kai lastenkaan kohdalla ole. Hevoset lapset ja koirat on kivoja, mutta emmä niitä itelleni halua. Tai niiden kakkaa :) Mutta se kakka ei oo mikään syy.

Ja niin siis mulla on kissa, ja sen kohalla se kakka onkin aika helv*tinmoinen pommi. Kissa on 100% lihansyöjä ja hyi helkkari se haisee. Mutta kun haluan kissan niin kakka on ok. Jos haluaisin lapsen, niin mulle olis aika sama, vaikka putsaisin sitä kakkaa siltä eläkkeellensä asti. Musta se on myös aika hyvä lähtökohta muillekin niin ajatella, koska lapsihan voisi olla vaikka vaikeasti vammainen.

Vierailija
44/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monet on vaan kateellisia toisten koirista ja kaikesta kivasta, mitä koiran kanssa voi tehdä.

Vierailija
45/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin siis mulla on kissa, ja sen kohalla se kakka onkin aika helv*tinmoinen pommi. Kissa on 100% lihansyöjä ja hyi helkkari se haisee. Mutta kun haluan kissan niin kakka on ok. Jos haluaisin lapsen, niin mulle olis aika sama, vaikka putsaisin sitä kakkaa siltä eläkkeellensä asti. Musta se on myös aika hyvä lähtökohta muillekin niin ajatella, koska lapsihan voisi olla vaikka vaikeasti vammainen.

toi lähtökohta on tosi tärkeä <3 tosi usein ihmiset haluaa lapsia että saa tehdä niistä mitä haluaa, ja kun lapsi on sitten jotain muuta niin sitä sitten syytetään. olen niin samaa mieltä vaikka olenkin vela, kun tahtoo lapsia / eläimiä niin pitää olla valmis kaikkeen, vaikka olisi jotain josta ei tykkää. itse se päätös kuitenkin tehdään

Vierailija
46/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin monet on vaan kateellisia toisten koirista ja kaikesta kivasta, mitä koiran kanssa voi tehdä.

Kateellisia? Koiran voi käydä ostamassa ihan jokainen täysi-ikäinen...

Vierailija
47/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitää kysyä että miten oot lapsesi saanut jos koet että se on täysi-ikäisen ihmisen ulottumattomissa hommata semmoinen :D Eniten teettää työtä että sellaisia EI tule :D

Vierailija
48/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ärsyttää ketään, jolla on asiat edes suunnilleen elämässään hyvin. Kuulostaa melko mielenvikaiselta vihata lapsettomia koiranomistajia, en voi ymmärtää. Eikä siitä ehkä kannata pahoittaa mieltään, varmasti tällaisilla ihmisillä on elämässään sen verran vaikeuksia, että suotakoon sitten tuo vaikkei se varmasti mitään korjaa.. itsekin harrastan keittiöpsykologiaa, mutten ole tehnyt johtopääätöstä ja yleistystä, että jos lapseton pitää koirista, on hän tukahduttanut salaisen haaveen omasta lapsesta. Mutta jotkin ihmiset tosiaan haluavat nähdä toisissa vain vikaa, ehkä se kertoo sitten jotain heistä. Turha välittää sellaisista tuomioista.

t. pian kolmen äiti

Vierailija
49/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton nainen jolla on koira ja hellin koiraani ja lässytän sille. Rakastan sitä yli kaiken. Kukaan ei todellakaan koskaan ole ihmetellyt asiaa yhtään mitenkään. Millainen lähipiiri teillä oikein on?? 😃 Huhhuh.

Vierailija
50/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut tällaisesta ilmiöstä. Olen itsekin vela ja kahden koiran omistaja. Kuulostaa kerrassaan hämmentävältä.

Vierailija
51/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton nainen jolla on koira ja hellin koiraani ja lässytän sille. Rakastan sitä yli kaiken. Kukaan ei todellakaan koskaan ole ihmetellyt asiaa yhtään mitenkään. Millainen lähipiiri teillä oikein on?? 😃 Huhhuh.

Eti tän vkonlopun ylen uutinen lemmikkien hautaamisesta, kommenttikenttä täynnä arvelua että lapsettomat naiset hankkii eläimen ja sitte "tyydyttää luontasen hoivavietin" lemmikkiin ja lapsi jää hankkimatta.

Täynnä sääliä ja halveksuntaa!!

Vierailija
52/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25v nainen ja kutsun aina itseäni koirani mammaksi ja mies taas on koiran pappa/isukki 😊

Ja näitä nimiä aiomme myös jatkossa käyttää, lapsia tuskin teemme koskaan. Ärsyttääkö? :D

Vierailija
53/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eti tän vkonlopun ylen uutinen lemmikkien hautaamisesta, kommenttikenttä täynnä arvelua että lapsettomat naiset hankkii eläimen ja sitte "tyydyttää luontasen hoivavietin" lemmikkiin ja lapsi jää hankkimatta.

Joku kommenttipalsta, huoh. Ei kommenttipalstat ole totuus vaan totuus on oikea "live-elämä" ilman mitään somea. Tonne kommentteihin kirjoittelee aina joku 1-3 ihmistä anonyyminä oli aihe mikä hyvänsä. Elämäänsä leipääntyneitä säälittäviä tapauksia, ei kannata välittää.

Vierailija
54/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ainakin on paljon normaalimpaa olla vela koiran omistaja kuin äiti.😊

Vierailija
55/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen hoitotyötä ja minulla on useita koiria. Lapsia en silti koskaan halua. Ihminen voi omistaa eläimiä, tehdä hoitotyötä yms. Eikä se todellakaan tarkoita sitä, että haluaisi kuitenkaan mitään omia lapsia. Ihan eri asia.

Ja kuka on niin typerä, että vertailee koiria ja lapsia? Koirat ja lapset on ihan eri asia ja elämä niiden kanssa on ihan erilaista. Minä tykkään koirista ja rakastan koiria, lapsia en halua.

Vierailija
56/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kommenttipalsta, huoh. Ei kommenttipalstat ole totuus vaan totuus on oikea "live-elämä" ilman mitään somea. Tonne kommentteihin kirjoittelee aina joku 1-3 ihmistä anonyyminä oli aihe mikä hyvänsä. Elämäänsä leipääntyneitä säälittäviä tapauksia, ei kannata välittää.

eikö kommenttipalstat sun mielestä heijasta ihmisten oikeasti ajattelemia "totuuksia"? 

Vierailija
57/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, varmaan ainakin jonkin koiran, mutta ei ihanimpia rotukoiria. Ja voi olla muita syitä, miksi ei voi hankkia itse koiraa, mutta on kateellinen muille siitä, että heillä on koira.

Vierailija
58/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri kysy multa tulevaisuudenhaaveita, vastasin koiran ja hän naurahti ja huus tukahtaen "eih".

Oli aikasemmin vinoillut lapsettoman siskoni koirista. Lesta jolla lapsia tää kaveri

Vierailija
59/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi usein velanaiset joilla on koira ja jotka haluavat paisuhdetta saa pakit kun mies (ihan mutun perusteella, koska naisille ei tunnu olevan mitään muuta kuin neutraali/positiivinen juttu ellei ole allergiaa tms) saa tietää että on koira. tämä siis lähipiirissä ja omien kokemusten perusteella, 3 isommassa kaupungissa ja 2 pienemmässä suomessa.

onneksi luokallani on kaksi miehen stereotypiaa joilta pystyin kysymään miksiköhän näin, toisella ei ollut mitään ongelmaa asian kanssa mutta toinen sanoi että se aina tarkoittaa että nainen valitsee koiran miehen sijasta... tämän ja oman mutuni perusteella esittäisin väittämän että miehet joille asia on ongelma haluaa itse olla siinä huolehdittavan roolissa/olla se elämän keskipiste.

ottaen huomioon että miehet harvoin lähtee siedettävästä suhteesta ilman että seuraava on jo valmiina katsottuna pidän tätä hyvinkin mahdollisena.

Vierailija
60/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on muita syitä miksei voi hankkia koiraa, ja on sitten kateellinen niille, joilla on koira.