Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lapsettomien naisten koiranomistajuus ärsyttää?

Vierailija
13.01.2019 |

Minua kiehtoo tämä ilmiö, jossa toiset naiset haluavat paimentaa lapsettomien naisten hoivankohteita. Minulla on kaksi siskoa, joista molemmat rakastaa koiriaan kuin perheenjäsentään. Erona on, että toisella on lapsia ja toisella ei.

Jotenkin se lapsi on passi naiselle olla oma itsensä. Saa rakastaa koiria ja sanoa, että kaikkien muiden lapset paitsi omat ärsyttää. Lapsettomien pitää olla varpaillaan, ettei mistään vaan voi saada kuvaa että tässä sitä täytetään lapsentarvetta tai rakastetaan väärin, tai muiden lapsia pitää aina ihailla, koska joku pääsee muuten sanomaan että ei ymmärrä, kun ei ole omia jne.

Miehille nämä ei ole ongelma. Miksi lapsettomat naiset on niin punainen vaate kaikessa?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ärsytä lapsettomat naiset, ei lapselliset naiset, ei koiralliset eikä myöskään koirattomat. Minua ärsyttää ap:n kaltaiset yleistäjät, jotka koittavat luoda mielikuvaa, että kaikki lapsettomat ovat jotain avuttomia uhreja joita kaikki lapsen saaneet sortavat ja vaativat lapselleen heiltä jatkuvaa ihailua.

Vierailija
22/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ärsytä, mutta hieman ihmetyttää, miksi ihminen, joka ei halua lapsia, kutsuu kuitenkin itseään koiran äidiksi, tai vie koiransa hoitoon "mummolaan"? En minä ainakaan koe olevani mummo lasteni koirille, vaikka mielelläni autan hoitamisessa matkojen ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua ärsytä, mutta hieman ihmetyttää, miksi ihminen, joka ei halua lapsia, kutsuu kuitenkin itseään koiran äidiksi, tai vie koiransa hoitoon "mummolaan"? En minä ainakaan koe olevani mummo lasteni koirille, vaikka mielelläni autan hoitamisessa matkojen ajan.

Ja siis jos haluaa lapsia/on lapsia niin ei ole outoa kutsua äidiksi?

Vierailija
24/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äidillä on 4 lasta ja liuta lapsenlapsia, silti kaikkien lapsien koiria kutsutaan hänen toimestaan "mummin kullat". Kylään pyytää ja rakastaa.

....Mutta mulla onkin äärimmäisen empaattinen ja rakastava äiti, kaikkea elävää rakastava. Ei mikään kylmä militanttiäiti joka potkii kissanpentuja hapan ilme naamallaan.

Vierailija
25/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vela ei hanki lapsia, siksi että ilmastonmuutos on niin karmea tuho, eikä halua mitään sitovuutta elämäänsä... niin joo, ihmettelen koiran hankkimista ja koiran äidiksi itseään kutsumista, kuten myös lentomatkailua 😂

Myös räkäiset lapset vs ei niin hyvälle myls ripulista/vatsataudista satunnaisesti kärsivä koira.... elämä on mielikuvia täynnä.

En keskustele/kysele kenenkään lapsen hankkimisista irl, koska se on jokaisen yksityisasia... mutta tämän palstan velat kyllä vetävät hiljaiseksi 😨

Tämän palstan velat? Luuletko sinä tietäväsi jotakin "tämän palstan veloista" siksi että muutama idi oot ti kommentoi tyhmiä?

Niiden tyhmien kommenttien saamista sadoista tykkäyksistä voi päätellä hengenheimolaisia olevan tällä palstalla todella paljon...

Vierailija
26/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikin pitäminen sitoo. Sen kautta tyydytetään myös muuten tyydytystä vaille jääviä tarpeita ja tunteita. Tein tietoisen päätöksen, enkä hankkinut lemmikkiä sinkkuna ollessani. Päätin, että sinkkuus ei ole pysyvää, että pyrin rakentamaan parisuhteen ja saamaan lapsia ja että en hanki korvikkeita, jotka toki ovat mukaviakin. Vanhana voisin kyllä ottaa seurakseni lemmikin., jos olisin yksinäinen, masentunut tai en muuten jaksaisi esim. ulkoilla.

Lapsia saatuamme hankimme lasten kaipaaman lemmikin. Vain yhden.

Lemmikki kasvattaa. Minullakin oli eläimiä lapsena.

Olen nähnyt miten jotkut sinkut pitävät lemmikkiä kuin lasta ja nostavat sen ihmisen asemaan. Tätä en hyväksy. Eläin on eläin ja ihminen on aina ihmiselle tärkeäpi kuin eläin, jotta elämämme maapallolla olisi tasapainiossa.

Huomioin sinkun lemmikin, mutta en luottaisi ihmiseen, jolle esim. uskollinen koira on tärkeämpi kuin tuntemattoman lapsi! Moni on kovin otettu lemmikkinsä saamasta huomiosta. Täytyy kuitenkin muistaa, että oma ihmiselämä voi mennä ohitse lemmikkien kanssa touhutessa. Mukavaa itsepetosta!

Minun koirani on tärkeämpi kuin sinun lapsesi, voi herranjestas sentään mitä egoismia. Mulla on 4 lasta ja yhdellä sattuu olemaan 4 jalkaa. Mee pois tai käsittele ongelmasi, oon aina ajatellut että nää velat keksii osan kummallisista syrjintäväitteistään mutta tää kyllä avaa vähän silmiä.

Vierailija
27/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt vain miesten kritisoivan sitä netissä.

Vierailija
28/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vela ei hanki lapsia, siksi että ilmastonmuutos on niin karmea tuho, eikä halua mitään sitovuutta elämäänsä... niin joo, ihmettelen koiran hankkimista ja koiran äidiksi itseään kutsumista, kuten myös lentomatkailua 😂

Myös räkäiset lapset vs ei niin hyvälle myls ripulista/vatsataudista satunnaisesti kärsivä koira.... elämä on mielikuvia täynnä.

En keskustele/kysele kenenkään lapsen hankkimisista irl, koska se on jokaisen yksityisasia... mutta tämän palstan velat kyllä vetävät hiljaiseksi 😨

Tämän palstan velat? Luuletko sinä tietäväsi jotakin "tämän palstan veloista" siksi että muutama idi oot ti kommentoi tyhmiä?

Niiden tyhmien kommenttien saamista sadoista tykkäyksistä voi päätellä hengenheimolaisia olevan tällä palstalla todella paljon...

Lienee varmaan yksi syy siihen miksi joskus lapsensaantia suositeltiin minulle argumenteilla "se kakka ei oo niin kamalaa ja nopeesti ne kasvaa eikä tarvii niin paljon sitoutumista"

Hassuja kommentteja äitinsä omaishoitajalle, kokeilkaapa aikuisen kakkaa. Ja kyllä tässäkin hommassa valitettavasti tulee se päivä kun ei enää niin sido :(

Ehkäpä aikuisille ihmisille se lapsettomuus on jotain syvempää ja abstraktimpaa kuin kakka, vaiva ja muut asiat. Ei kukaan tee päätöstä lapsettomuudesta kevyin perustein, pitää uskaltaa ottaa se loppuelämä ilman ja uskoa että se on paras mahdollinen tie. Täällä ne argumentit vaan kärjistyy. Lisäksi lapsia haluaville ne epäilykset varmaan sitten kohdistuu käytännön aspekteihin, kuten kakka,

mutta kuka muka jättää lapsensa sen takia tekemättä?

Vierailija
29/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissanomistajuus ärsyttää vielä enemmän, ja etenkin palstamiehiä. Aina pilkkaamassa kissanaisia hankaliksi ja tyhmiksi. Nimenomaan siis sinkkuja naisia, joilla kissa. Perheet, joilla on kissa, eivät ärsytä palstamiehiä samoin, jostain kumman syystä.

Olen huomannut ap:n kuvaaman ilmiön, en tiedä syytä. Kai se on joku outo luulo, että "tuossa tuo reppana pitää eläimiä lapsen korvikkeena, eipä tiedä mistään mitän."

Ehkä tässä on se, että kissa = feminiinen ja koira = maskuliininen. Kun naisella on koira, sillä on sentään jotain hyväksyttyä maskuliinisuutta elämässään. Mutta kissa ja nainen, ei herra jumala, ei käy.

Kautta historian kissa on aina yhdistynyt feminiinisyyteen ja naiseen. Ilmiö on globaali ja ensimmäisistä historiaan jääneistä tytön nimistä moni tarkoitti kissaa (myös globaali ilmiö).

Koira on Suomessa(kin) tärkeämpi lemmikki kuin kissa. Kissoja jätetään heitteille ja kohdellaan huonosti koiria helpommin. Sama kuin että mies on tärkeämpi ja naisella ei niin väliä. Tämähän näkyy mm. monissa tutkimuksissa, joissa naisten kokemaa kipua vähätellään sairaanhoidon ja lääkärien taholta miesten kokemaan kipuun verrattuna. Plus kaikki synnytyshirvitykset, kun synnyttäjää ei kuunnella vaan runnellaan miten sattuu...!

"we also regard dogs as “masculine” and cats as “feminine” to the point that it’s “weird” for men to love cats, women and gay men are stereotyped as liking cats, and creepiest of all, cats are stereotyped as “sexy” animals. this fits into my confusion as to why it’s perfectly acceptable to hate cats but blasphemy to hate dogs"

(Me pidämme koitia "maskuliinisina" ja kissoja "feminiinisenä" siinä määrin, että on "outoa", jos mies rakastaa kissoja, naiset ja homomiehet taas kuvataan kissaihmisinä, ja kaikkein kauheinta, kissoja stereotypioidaan "seksikkäiksi" eläimiksi. Tämä sopii yhteen myös oman näkemykseni kanssa, miksi on täysin hyväksyttävää vihata kissoja, mutta herjausta ja vääräuskoisuutta vihata koiria)

Vierailija
30/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut ilmiön.

Olis kiva kuulla näiltä ärsyyntyjiltä vähän syvempää analyysiä että miksi se painelee nappuloita. Uskonnollinen tausta jota kautta oma rooli naisena nähdään aika ahtaana, ja poikkeamat siitä on roolista pakenemista. Itselläni on niin normaali kasvatus että saa ihan päätään raapia miksi joku tuollaisesta nyppiintyy. Kiinnostavaa se olisi mutta vaatii ehkä liian kivuliasta itsetutkiskelua näiltä naisilta päästä kiukun juurille?

Vierailija
31/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lienee varmaan yksi syy siihen miksi joskus lapsensaantia suositeltiin minulle argumenteilla "se kakka ei oo niin kamalaa ja nopeesti ne kasvaa eikä tarvii niin paljon sitoutumista"

Hassuja kommentteja äitinsä omaishoitajalle, kokeilkaapa aikuisen kakkaa. Ja kyllä tässäkin hommassa valitettavasti tulee se päivä kun ei enää niin sido :(

Ehkäpä aikuisille ihmisille se lapsettomuus on jotain syvempää ja abstraktimpaa kuin kakka, vaiva ja muut asiat. Ei kukaan tee päätöstä lapsettomuudesta kevyin perustein, pitää uskaltaa ottaa se loppuelämä ilman ja uskoa että se on paras mahdollinen tie. Täällä ne argumentit vaan kärjistyy. Lisäksi lapsia haluaville ne epäilykset varmaan sitten kohdistuu käytännön aspekteihin, kuten kakka,

Jostain syystä en miettinyt ollenkaan kakkaa, kun mietittiin tehdäänkö lapsi vai ei. Toisaalta koiranhankinnan yhteydessä mietin juurikin sitä kakkaa... jota muuten sitten riittääkin poimittavaksi ihan koiran koko iän... 

Vierailija
32/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä tulee vähän kliininen ja sellaisella fundamentaalisella tavalla (ryppy kulmakarvojen välissä vailla iloa) kliininen olo naisista jotka ei suhtaudu lämmöllä eläimiin.

Vierailija
33/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä tulee vähän kliininen ja sellaisella fundamentaalisella tavalla (ryppy kulmakarvojen välissä vailla iloa) kliininen olo naisista jotka ei suhtaudu lämmöllä eläimiin.

*tavalla perhekeskeinen piti sanomani.

Oisko semmosta kevyen uskonnollista juuri

Vierailija
34/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä en miettinyt ollenkaan kakkaa, kun mietittiin tehdäänkö lapsi vai ei. Toisaalta koiranhankinnan yhteydessä mietin juurikin sitä kakkaa... jota muuten sitten riittääkin poimittavaksi ihan koiran koko iän... 

Pitää kyllä olla perusluonteeltaan vähän laiska jos toi on ongelma. En ees mieti koko kakkaa.

Päinvastoin oon kiitollinen että joka päivä pääsee hyvässä seurassa ulos :)

Vierailija
35/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lemmikin pitäminen sitoo. Sen kautta tyydytetään myös muuten tyydytystä vaille jääviä tarpeita ja tunteita. Tein tietoisen päätöksen, enkä hankkinut lemmikkiä sinkkuna ollessani. Päätin, että sinkkuus ei ole pysyvää, että pyrin rakentamaan parisuhteen ja saamaan lapsia ja että en hanki korvikkeita, jotka toki ovat mukaviakin. Vanhana voisin kyllä ottaa seurakseni lemmikin., jos olisin yksinäinen, masentunut tai en muuten jaksaisi esim. ulkoilla.

Lapsia saatuamme hankimme lasten kaipaaman lemmikin. Vain yhden.

Lemmikki kasvattaa. Minullakin oli eläimiä lapsena.

Olen nähnyt miten jotkut sinkut pitävät lemmikkiä kuin lasta ja nostavat sen ihmisen asemaan. Tätä en hyväksy. Eläin on eläin ja ihminen on aina ihmiselle tärkeäpi kuin eläin, jotta elämämme maapallolla olisi tasapainiossa.

Huomioin sinkun lemmikin, mutta en luottaisi ihmiseen, jolle esim. uskollinen koira on tärkeämpi kuin tuntemattoman lapsi! Moni on kovin otettu lemmikkinsä saamasta huomiosta. Täytyy kuitenkin muistaa, että oma ihmiselämä voi mennä ohitse lemmikkien kanssa touhutessa. Mukavaa itsepetosta!

miks se tuntemattoman lapsi olisi tärkeämpi? ihminen on ainut eläin maailmassa joka ymmärtää moraalia ja etiikkaa, eli on ainut eläin koko maailmassa joka edes pystyy tekemään pahaa. mikään muu eläin ei tee mitään joka ei ole vaistonvaraista. miksi sen tuntemattoman lapsen pitäisi siis olla tärkeämpi kun ei voi edes tietää tuleeko siitä ignorantti, seksuaalisen väkivallan harjoittaja jne?

Vierailija
36/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on jo lapsia, niin silloin kaiketi ei ole lapseton?

Vierailija
37/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseni äiti, mutta en koirani.

Vierailija
38/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää kyllä olla perusluonteeltaan vähän laiska jos toi on ongelma. En ees mieti koko kakkaa.

Päinvastoin oon kiitollinen että joka päivä pääsee hyvässä seurassa ulos :)

Suurin osa koiran ulkouluttajista jättää paskat maahan, minä en... mutta työlästä on. Jos joku jättää lapsen hankittamatta sitovuus, työläys, riippuus ja hiilijalanjäljen suuruussyistä... ja hankkii koiran, niin ei ihan ymmärrä mitä tekee.

Vierailija
39/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseni äiti, mutta en koirani.

olen vela enkä ikinä haluaisi olla äiti, mutta kutsun kyllä kissaani pojakseni ja itseäni mamaksi :'D mutta ne on vaan nimiä/"titteleitä" ilman tarkoitusta lauseissa joilla huvitan itseäni. its not that deep ¯\_(ツ)_/¯

Vierailija
40/79 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska siitä rakista ei koskaan, EI KOSKAAN, tule tuottavaa veronmaksajaa Suomelle, toisin kuin lapsesta tulee sitten aikuistuttuaan. Se rakki syö, sotkee yms. elämänsä aikana vaikka kuinka paljon, mutta ei tuota valtiolle yhtään mitään!

Siinä on siis aika iso ero. Ymmärrätkö?

Mutta ei se paljon kulutakaan, toisin kuin sinä.