Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En välttämättä usko, että VUOKRALLA ASUVA olisi huonompi

Vierailija
13.01.2019 |

Mutta jotain siinä on, että vuokrataloissa asuu keskimäärin enemmän ns. tapauksia. Omakotitaloalueet ovat rauhallisia, ne ovat asumisen aatelia.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hei, vuokrataloista pääsee helposti uuteen jos ei miellytä. Toista se on sieltä omakotitalojen aatelissuudesta lähtee noin vaan jos sattuukin naapuriksi vaikka kylän pahin romunkerääjä. Aikansa ja vaivansa ottaa talon myynti. Ja jos omakotitalon omistaisin niin haluisin sen kunnon isolla tontilla eikä näitä länttejä niin, et naapurin keittiöön näkee mitä ruokaa tekevät ja omaa pihaa niin, et pyörähtää pääsee.

Vierailija
2/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aivan oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan oikeassa. Olen johtaja, yli 10 ke tulot, kaksi akateemista tutkintoa, asun vuokralla 2200e/kk kuukausivuikralla uudessa kuvitalossa. Täysin yhteiskunnan pohjasskkaa, koska vuokra.

Vierailija
4/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on varmaan oikeassa. Olen johtaja, yli 10 ke tulot, kaksi akateemista tutkintoa, asun vuokralla 2200e/kk kuukausivuikralla uudessa kuvitalossa. Täysin yhteiskunnan pohjasskkaa, koska vuokra.

Kuvi?

Vierailija
5/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdatkohan olla akateeminen ollenkaan? Hirveästi kirjoitusvirheitä.

Vierailija
6/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvi?

kivitalo, sorry virheet kun kirjotan kännykällä

Vierailija
7/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat tuntemani asuntosijoittajat asuu itse vuokralla. Omaisuutta yli miljoona.

Vierailija
8/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jotain siinä on, että vuokrataloissa asuu keskimäärin enemmän ns. tapauksia. Omakotitaloalueet ovat rauhallisia, ne ovat asumisen aatelia.

Monet asuvat yksityisomisteissa kerrostalossa vuokralla.... omakotitaloalueellakin voi asua rauhattomia naapureita.

Vierailija
9/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja auto pitää omistaa. Jos liisaa niin on pohjasakkaa.

Vierailija
10/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku maalainen kirjoittaa. Vuokratalo= kerrostalo. Omakotitalo=omistusasunto. Eihän maalla kukaan kunnon ihminen asu kerrostalossa tai edes rivitalossa. Ne ovat kaikki kunnan vuokrataloja.

Lapsuudessani asuin omakotitalossa maalla. Siellä oli naapuritalossa koira/koiria, joita pidettiin irrallaan. Ne tulivat meidän pihaankin ja olivat välillä niin vihaisia, ettei uskaltanut ohi kulkea. Sama jatkuu edelleen (siskoni asuu siellä). On jatkunut jo monta sukupolvea. Todella aatelista asumista.

Meillä täällä Helsingissä on paljon kerrostaloja, joissa olevat asunnot maksamat paljon enemmän kuin maalaisten omakotitalot. Itse asun vuokratalossa, jonka asukkaista n.80% on akateemisia, mukana pari professoriakin. Aikuisista lähes kaikki käyvät töissä, yksi eläkeläinen ja muutama hoitovapaalainen löytyy.

Vierailija
11/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvi?

(mieli)kuvi(tus)talo.

Vierailija
12/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juu, Helsingin keskustassa 4 300 e/kk vuokra, 5 h, keittiö, kph, 200 neliötä, erkkeri-ikkuna, seinämaalaus, parketti, vaatehuone....

Sellaisissa asuu vaan ap:n mielestä pohjasakkaa :)

Vierailija
13/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en usko, että olisin yhtään HUONOMPI, vaikka asun VUOKRALLA jopa niinkin "kammottavassa" kuin Hekan vuokratalokompleksissa.

Hui apua, tätä huonoutta! :D

--

Kysyn, miten joku voi ylipäätään ajatella, että vuokralla asuminen on huonompi vaihtoehto?

Tietysti, jos on kovin huono itsetunto, sitä saa omaksi mielihyväkseen pönkitettyä omistamalla asuntonsa ja muuta materiaa.

--

Itse en arvota ihmistä sen mukaan, mitä hän mahdollisesti omistaa.

Eiköhän ihmisestä huonon tee, jos on tehdäkseen, ihan muut seikat kuin asumismuoto ja tavarapaljous?

Vierailija
14/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en usko, että olisin yhtään HUONOMPI, vaikka asun VUOKRALLA jopa niinkin "kammottavassa" kuin Hekan vuokratalokompleksissa.

Hui apua, tätä huonoutta! :D

--

Kysyn, miten joku voi ylipäätään ajatella, että vuokralla asuminen on huonompi vaihtoehto?

Tietysti, jos on kovin huono itsetunto, sitä saa omaksi mielihyväkseen pönkitettyä omistamalla asuntonsa ja muuta materiaa.

--

Itse en arvota ihmistä sen mukaan, mitä hän mahdollisesti omistaa.

Eiköhän ihmisestä huonon tee, jos on tehdäkseen, ihan muut seikat kuin asumismuoto ja tavarapaljous?

Täsmälleen. Jotain puutetta henkisellä puolella pitää olla, jos osaa arvostaa itseään (ja muita) vain siksi, että omistaa omakotitalon.

Vierailija
15/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne olevani huonompi kuin muut siksi, että asun vuokralla.

Olen etuoikeutettu saadessani asua tässä ja nyt: kun jääkaappi-pakastin hajosi, sain uuden.

Uusi hella tuli pyytämättäkin.

Oli ikkunaremppa ja lattiaremppa: edes vuokra ei noussut.

Vierailija
16/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakaan ei ole edes vara asua vuokralla, varsinkaan alueilla jotka eivät ole rauhattomia. Tällä alueella, tämän kokoluokan ja laatutason asuntojen vuokrat ovat 2500€/kk. Ei minulla tuollaisiin summiin ole varaa, Mieluummin maksan omaa vajaa 500€/kk+ lyhennys menee lisäksi säästöön.

Vierailija
17/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee.

Vierailija
18/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakaan ei ole edes vara asua vuokralla, varsinkaan alueilla jotka eivät ole rauhattomia. Tällä alueella, tämän kokoluokan ja laatutason asuntojen vuokrat ovat 2500€/kk. Ei minulla tuollaisiin summiin ole varaa, Mieluummin maksan omaa vajaa 500€/kk+ lyhennys menee lisäksi säästöön.

Jos ei ole vanhaa rahaa ja kovapalkkaista vakityötä, ei Helsingissä pääse asuntoa ostamaan. Tulot valuvat vuokraan kun jossain on kuitenkin pakko asua.

Vierailija
19/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisen asunnon vuokra on jotain parisataa enemmän kuin omat asumismenoni kuukaudessa, olisi liikaa mun budjettiini. Lisäksi meidän yhtiössä vuokralaiset on perseilleet oikein urakalla. Meillä on omatoiminen huolto ja se tarkoittaa käytännössä sitä, että vuokralaiset roskaavat ja osakkaat siivoavat. Helvetinmoista meteliä pitävät myös.

Vierailija
20/24 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistappa vttu. Karmea provo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi