Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laihduttaa kun ei ole mahdollista tehdä elämäntaparemonttia?

Vierailija
13.01.2019 |

Eli miten oot onnistunut laihduttamaan, kun kaikki on valmiiks jo ihan ok? Oon 175cm pitkä ja 75kg ja tarpeellista ois pudottaa 5-10kg (oon huono arvioimaan painoja).

Syön neljä kertaa päivässä (aamupala, lounas, välipala, illallinen) hyvin normaalisti lautasmallin mukaan. Herkkuja menee satunnaisesti 0-2 krt/vko tarkoittaen vaikka pullaa tai suklaapatukkaa.

Käyn salilla 3krt/vko, ratsastan kerran viikkoon ja ulkoilen päivittäin koiran kanssa. Lisäks muuta liikuntaa kuten sulista tai uintia satunnaisesti. Lisäksi työni on sellaista, että olen jaloillani, mutta en tee mitään raskasta.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle voisi vaikka sellainen maltillinen muutaman viikon pikakuurikin toimia. Sitten vaan pidät siinä normiterveelisillä elämäntavoilla.

Vierailija
22/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa täällä, 169cm/80kg paino on vuosirn varrella heitellyt 3 kiloa. Nämä ylimääräiset 15kg tulivat teiniässä kun lihoin yhtäkkiä kiusaamisen takia 6kk tämän kaiken. Ne jäi.

Minulle pt sanoi että kun elän jo niin tervellisesti niin pitää tehdä kunnon fitness ruokavalio ja paljon liikuntaa muuten ei lähde.

Kiusasivat pakottamalla syömään rasvaa??

Olet sydämetön ja typerä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluat pudottaa painoa niin lisää (rankempaa) aerobista liikuntaa. Kävely, salitreeni ja ratsastus eivät kuluta hirveästi kaloreita.

Vierailija
24/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en malta odottaa että vauva syntyy ja pääsen palaamaan taas normaaleihin mittoihini kun turvotukset ja muut lähtevät. Onneksi jo rv 37.

Vierailija
25/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... no mistä nämä ap:n ruuat koostuvat?

Aamupala:

Puuroa, raejuustoa, mustikoita, kahvi maidolla

TAI

Smoothie (1/2 banaani, 1/2 avokado, mustikoita, heraproteiinia), kahvi maidolla

Lounas:

Edellisen päivän päivällisjämiä lautasmallin mukaan.

Välipala:

hedelmä, muutama pähkinä, leipäpala juustolla ja kasviksilla, kahvi maidolla.

Illallinen:

Lautasmallin mukaisesti kasviksia/salaattia, kanaa/kalaa, riisiä/pastaa/perunaa tms

Aamuisin ja välipalalla syön yleensä samaa, koska en jaksa ajatela. Lounaaksi ja päivälliseksi on vaihtelevasti tavallista ruokaa niin kuin varmaan joka perheessä. Ollaan laiskoja kokkeja, joten ruoka on aika yksinkertaista.

Vierailija
26/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8:16 -syöminen auttaa. Eli syö vuorokauden ruoat 8 tunnin aikana. Itse syön ison aamupalan ja ison lounaan, enkä sen jälkeen mitään. Paino 73 -> 64 puolessa vuodessa, pituus 169. Ei tarvi laskea kaloreita. Joka päivä syön makeaa jälkkäriäkin. Mutta käytännössä en syö mitään klo 15:n jälkeen. Ei ole nälkä, nukun hyvin ja vatsa toimii kuin kello joka aamu.

Vierailija
27/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos haluat pudottaa painoa niin lisää (rankempaa) aerobista liikuntaa. Kävely, salitreeni ja ratsastus eivät kuluta hirveästi kaloreita.

Tää on kyllä varmaan totta! Oisko sulla lajisuosituksia jos juokseminen ei vaan yhtään nappaa? Menisköhän rankemmat jumppatunnit aerobisesta?

Ap

Vierailija
28/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät ymmärrä että jos on aina ollut samassa painossa eikä liho niin sehän tarkoittaa sitä että elämäntapa on hyvä!!!! Silloin lähetään liikunnan kautta kiinteytymään ja vähä enemmäm protskua!!

Ette voi laittaa 120kilosen ja 75 kilosen samalke dietille!!! 75kilolla ei ole mitään ylimääräistä ruokavaliossa toisin kun lihavalla!! Lihavan pitää poistaa vain roskaruuat ja lähtee 20 kiloa.

Jos 75 kilonen lähtee karsimaan ruokaa niin tulee nälkä ja huono olo!! Pitäisi ehkä jopa lisätä ruokaa!

Harvempi ihminen on aina ollut samassa painossa. Hyvin huomaa, että olet iltapa*kan uskollinen lukija; protskut ja makrot ja jaadajaa. Itse olin 65-kiloinen (huom, olin) ja tiputin 6kg ihan vaan pienentämällä annoskokojani. Pituutta mulla 166cm. Ei sillä aloituspainolla ole mitään muuta eroa kuin se, että lihavampi laihtuu nopeammin. Ihan turhaan riehut siellä 75- ja 120-kiloisen eroista. 

Muutoin oli sama tilanne kuin aloittajalla; säännöllistä liikuntaa (uinti ja trampoliini)+ lenkit koiran kanssa, terveellinen ruokavalio. Otin kaapista käyttöön pienen kupin, mihin piti mahtua annos. Laihduin sen 6kg kahdessa kuukaudessa vaikka söin neljä kertaa päivässä enkä jättänyt mitään pois.

Ps. onko sulla!!! joku hätänä!!!! kun huutomerkit!!! kipeän näköistä!!!! :D

Vierailija
29/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on salitreenisi? Millä jaolla teet?

Vierailija
30/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos nyt ei ole mahdollista jostain syystä tehdä jotain syömisilleen, niin kannattaa kirjoittaa joulupukille, Doctor Nowlle ja läskikeijulle. Taikatemput ja sellainen veistävät läskit irti itsestän eikä tarvi tehdä mitään. Tai sitten ei. 

Ootpas hauskasti tahallaan ymmärtänyt väärin. Mun elintavat on sellaiset, että todella huonosti elävä tekee elämäntapamuutoksen ja alkaa syödä ja liikkua kuin minä eli laihtuu. Mä en voi tehdä tällästä elämäntapamuutosta, vaan pitää keksiä jotain pienempiä viilauksen kohteita. Ymmärtäkö?

Ap

Vierailija
31/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointa on vain pienentää annoskokoa. Einesaterioiden annoskoko antaa hyvää osviittaa oikeasta anniskoosta ylisuuriin annoksiin tottuneille (300 g) ja puolet tästä on hyvä olla vihanneksia.

Vierailija
32/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veto (Selkä, hauis, vatsat)

Työntö (Rinta, olkapää, ojentajat)

Jalat

Teen yleensä 3kk samaa ohjelmaa ja sitten vaihdan liikkeitä tai tiputan/nostan toistoja ja sarjoja.

Ap

Vierailija
33/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät ymmärrä että jos on aina ollut samassa painossa eikä liho niin sehän tarkoittaa sitä että elämäntapa on hyvä!!!! Silloin lähetään liikunnan kautta kiinteytymään ja vähä enemmäm protskua!!

Ette voi laittaa 120kilosen ja 75 kilosen samalke dietille!!! 75kilolla ei ole mitään ylimääräistä ruokavaliossa toisin kun lihavalla!! Lihavan pitää poistaa vain roskaruuat ja lähtee 20 kiloa.

Jos 75 kilonen lähtee karsimaan ruokaa niin tulee nälkä ja huono olo!! Pitäisi ehkä jopa lisätä ruokaa!

Juu ei ihmekkään, ku ette laihdu..

Vierailija
34/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä varmaan totta! Oisko sulla lajisuosituksia jos juokseminen ei vaan yhtään nappaa? Menisköhän rankemmat jumppatunnit aerobisesta?

Ap

Mäkin vihasin ennen juoksua, mutta nyt on lempilajejani. Hiihto on loistavaa, monipuolista ja tehokasta, samoin uinti.

Vierailija
35/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpointa on vain pienentää annoskokoa. Einesaterioiden annoskoko antaa hyvää osviittaa oikeasta anniskoosta ylisuuriin annoksiin tottuneille (300 g) ja puolet tästä on hyvä olla vihanneksia.

Niin se varmaan pitää tehdä. On vaan todella vaikea juuri arvioida, mikä on sopiva määrä. Syön tällä hetkellä fiiliksen mukaan, että nälkä lähtee, mutta ruoan jälkeen ei ole ähky. Nälkä kyllä ehtii tulla aina ennen seuraavaa ruokaa.

Ap

Vierailija
36/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa täällä, 169cm/80kg paino on vuosirn varrella heitellyt 3 kiloa. Nämä ylimääräiset 15kg tulivat teiniässä kun lihoin yhtäkkiä kiusaamisen takia 6kk tämän kaiken. Ne jäi.

Minulle pt sanoi että kun elän jo niin tervellisesti niin pitää tehdä kunnon fitness ruokavalio ja paljon liikuntaa muuten ei lähde.

Mikä estää syömästä vähemmän? Siitä se on kiinni, laihdut aivan varmasti jos kulutat enemmän kuin saat energiaa. Tiedäthän että ei ole mikään pakko syödä silloin kun tunnet pientä nälkää tai jotain ruuanhimoa. Et vain syö, niin helppoa se on.

Vierailija
37/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama ongelma. Olen 166/64 enkä tiedä miten saisin sen 5kg pudotettua ilman kitudieettiä. Turhauttavaa.

Mullakin liikuntaa on ja syön terveellisesti ilman herkkuja, joten en tiedä että mistä sitä järkevästi vähentäisi.

Vierailija
38/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mitä tarkoittaa "ei mahdollista tehdä elämäntaparemonttia"? :D :D. Jokainen voi halutessaan katsoa mitä syö, harrastaa liikuntaa vaikka kotona, jos ei ole mahdollisuutta lähteä kodin ulkopuolelle ja mennä aiemmin nukkumaan. Ravinto, liikunta, lepo. Elämäntaparemontin peruspalikat. Miksi näihin ei voi vaikuttaa??

Vierailija
39/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veto (Selkä, hauis, vatsat)

Työntö (Rinta, olkapää, ojentajat)

Jalat

Teen yleensä 3kk samaa ohjelmaa ja sitten vaihdan liikkeitä tai tiputan/nostan toistoja ja sarjoja.

Ap

Jos pystyt käymään ei-peräkkäisinä päivinä, kokeilepa vaihtaa niin, että teet koko kropan 3x viikossa. Jos paino pysyy nyt samana, syöt saman verran kuin kulutat ja treeniä muokkaamalla saat kulutuksen hieman isommaksi, jolloin rasvaa lähtee hiljalleen sulamaan. Älä koske ruokavalioon olettaen, että saat tarpeeksi proteiinia ja rasvaa

Yleisesti ottaen PPL toimii paremmin tiheämmällä frekvenssillä eli tuo on suboptimaalinen muutenkin

Vierailija
40/57 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos nyt ei ole mahdollista jostain syystä tehdä jotain syömisilleen, niin kannattaa kirjoittaa joulupukille, Doctor Nowlle ja läskikeijulle. Taikatemput ja sellainen veistävät läskit irti itsestän eikä tarvi tehdä mitään. Tai sitten ei. 

Ootpas hauskasti tahallaan ymmärtänyt väärin. Mun elintavat on sellaiset, että todella huonosti elävä tekee elämäntapamuutoksen ja alkaa syödä ja liikkua kuin minä eli laihtuu. Mä en voi tehdä tällästä elämäntapamuutosta, vaan pitää keksiä jotain pienempiä viilauksen kohteita. Ymmärtäkö?

Ap

Kyllä sä voit ruokasi sisältöä muuttaa, vai onko ne niin kiveen kirjoitettu, ettei onnistu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan