"Jos olet tipattomalla, olet alkoholisti"
En ymmärrä näitä kommentteja, että tipaton tammikuu kuuluu alkoholisteille. Kyllä kohtuu- tai vähän käyttäjäkin voi olla ilman alkoholia, jos haluaa viettää terveellisempää elämää.
Terveisin: 1-2 annosta viikossa normaalisti, nyt ei sitäkään.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa: kun kerron olevani tipattomalla, niin ihmiset usein alkavat selittämään, että heidän ei tarvitse olla tipattomalla, ja että ihan typerä juttu tällainen, kun ei ole ongelmaa tuon alkoholin kanssa. No, ei minullakaan ole, mutta saan kai silti olla ilman alkoholia hetken.
Numeron tekeminen juomattomuudestasi tammikuussa on oire siitä, että alko on ajatuksissasi turhan usein.
Olen samaa mieltä kuin monet, että hanapakkaus ja tipaton tammikuu ovat alkoholisteille.
Ei juomaton tee numeroa tipattomuudesta. Se ei ole mikään juttu, kun on tipaton lähes aina.
Huoh. Erinäisissä tilanteissa voi joutua kertomaan tipattomuudesta, vaikka ei haluaisi tehdä siitä numeroa. Valitettavasti Suomessa joutuu aina selittämään, miksi ei ota alkoholia, jos vaikka ruoan kanssa tarjotaan.
Lopetin alkoholin käytön vuonna 2010. Kukaan missään koskaan ei ole vaatinut selitystä miksi en juo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljeni on alkanut epäillä, että alkohi maistuu liikaa. Puhuimme jouluna asiasta ja yhdessä päätimme alkaa tipattomalle. Itse olen juurikin tuollainen 1-2 annosta/vko käyttäjä, mutta olen ikään kuin tukilakossa. Hommahan karkasi heti käsistä ja nyt olemme sopineet olevamme vappuun asti tipattomalla.
Jännä juttu vaan, että nyt ihmiset epäilevät minun olevan raskaana, kun kieltäydyn esim. ravintolassa viinilasillisesta. Vuotta on mennyt reilu 12 päivää ja juomattomuuden syyksi ei riitä, että viettää tipatonta :D
Kuinka monta kertaa olet sius tämän vuoden aikana ehtinyt ravintolassa ravata? Miten ihmiset viihtyvät ravintoloissa, mitä he siellä tekevät? Itse keksin kymmeniä parempia paikkoja viettää iltaa kuin joku meluinen kännäämisravintola. Valitse seurasi tarkemmin siis sinäkin.
Ravintoloissa voi syödä ruokaa ja viettää aikaa vaikkapa perheen tai ystävien seurassa, tai joskus jopa ihan itsekseen.
Olen aina tipattomalla koska alkoholi on hermomyrkky, enkä halua sellaista iljetystä kehooni kaataa. En seurustele tupakoivien, pössyttävien tai alkoholia nauttivien ihmisten kanssa. Ystäväpiiri ei ehkä ole niin laaja, mutta en vaihtaisi mistään hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veljeni on alkanut epäillä, että alkohi maistuu liikaa. Puhuimme jouluna asiasta ja yhdessä päätimme alkaa tipattomalle. Itse olen juurikin tuollainen 1-2 annosta/vko käyttäjä, mutta olen ikään kuin tukilakossa. Hommahan karkasi heti käsistä ja nyt olemme sopineet olevamme vappuun asti tipattomalla.
Jännä juttu vaan, että nyt ihmiset epäilevät minun olevan raskaana, kun kieltäydyn esim. ravintolassa viinilasillisesta. Vuotta on mennyt reilu 12 päivää ja juomattomuuden syyksi ei riitä, että viettää tipatonta :D
Kuinka monta kertaa olet sius tämän vuoden aikana ehtinyt ravintolassa ravata? Miten ihmiset viihtyvät ravintoloissa, mitä he siellä tekevät? Itse keksin kymmeniä parempia paikkoja viettää iltaa kuin joku meluinen kännäämisravintola. Valitse seurasi tarkemmin siis sinäkin.
Ravintoloissa voi syödä ruokaa ja viettää aikaa vaikkapa perheen tai ystävien seurassa, tai joskus jopa ihan itsekseen.
Ravintoloissa ei ole mikään pakko ruveta heti kännäämään tai tilata tippaakaan alkoholia. Juottolat kierrän kaukaa.
Itseasiassa lähes jokainen suomalainen on alkoholiriippuvainen. Eli siis ne henkilöt jotka eivät voi välittömästi päättää että ovat seuraavan vuoden kokonaan ilman alkoholia ovat siitä riippuvaisia.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti ei pysty tipattomaan.
Minä olen alkoholisti ja pitelen tipatonta koko ajan. Tipaton päivä, siitä muodostuu viikkoja, kuukausia ja lopulta vuosia. Suurkuluttajana ollessa en siihen pystynyt, mutta kun lopulta alkoholisoiduin oli se vähän pakko.
Tipaton tammikuu on muutenkin itsensä huijaamista. Eihän se enään ole mikään tipaton, kun suurin osa vielä naukkailee vuoden vaihtuessa alkoholi juomaa.
Vierailija kirjoitti:
Musta on vähän hassua, kun normaali alkoholinkäyttäjä ryhtyy tipattomalle tammikuulle (ei se siis ole se hassu juttu), mutta kun ainakin tiedän monta henkilöä, jotka sitten meuhkaavat siitä tipattomasta että vitsi, jo kaksi viikonloppua ollut selvinpäin!! Ihankuin se olisi terveesti alkoholiin suhtautuvalle ja käyttävälle oikeasti joku uskomaton saavutus. Sit ollaan heti baarissa perseet olalla kun vaan tipaton päättyy.
Aivan. Normaali ihminen pystyy helposti olemaan pari viikkoa ilman. Joss on riippuvuutta tuntuu se varmaan erikoiselta ja ihmeeltä itsellekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen alkoholisti ja pitelen tipatonta koko ajan. Tipaton päivä, siitä muodostuu viikkoja, kuukausia ja lopulta vuosia. Suurkuluttajana ollessa en siihen pystynyt, mutta kun lopulta alkoholisoiduin oli se vähän pakko.
Sulla on väärä ote elämään ja alkoholiin. Alkoholin totaali lopettaminen ei ole toimiva ratkaisu. Opettele juomaan vain se muutama.
How I overcame alcoholism | Claudia Christian
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on väärä ote elämään ja alkoholiin. Alkoholin totaali lopettaminen ei ole toimiva ratkaisu. Opettele juomaan vain se muutama.
Voi voi kyllähän sitä tuli yritettyä jos jonkinlaista. Ei se onnistu. Ehkä yhtenä iltana se onnistuisi, mutta siitä lähtee prosessi liikkeelle , mikä johtaa aina entiseen. Se on absurdia tiedän, mutta niin se vain on. Mutta sitten tullaan siihen hyvään puoleen. En kaipaa alkoholia. Olen vapautunut siitä mieliteosta ja se parasta! Suosittelenko täysraittiutta? En sinällään jos ei ole ongelmaa. Ikävä kyllä hirveän monella on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi kyllähän sitä tuli yritettyä jos jonkinlaista. Ei se onnistu. Ehkä yhtenä iltana se onnistuisi, mutta siitä lähtee prosessi liikkeelle , mikä johtaa aina entiseen. Se on absurdia tiedän, mutta niin se vain on. Mutta sitten tullaan siihen hyvään puoleen. En kaipaa alkoholia. Olen vapautunut siitä mieliteosta ja se parasta! Suosittelenko täysraittiutta? En sinällään jos ei ole ongelmaa. Ikävä kyllä hirveän monella on.
Kannattaa katsoa tuo video loppuun asti ja kokeilla sitä tuotetta, joka siinä mainitaan. Alkoholismi on kemiaa. Ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa tuo video loppuun asti ja kokeilla sitä tuotetta, joka siinä mainitaan. Alkoholismi on kemiaa. Ei muuta.
En missään nimessä suosittele täysraittiutta alkoholistille. Sehän on sama kuin pakottaisi miehen nukkumaan alasti alastoman naisen päällä, niin että sukupuolielimet koskettaisivat toisiaan, mutta koskaan sisään ei saisi mitään mennä työntämään. Voit ihan hyvin ottaa sen perjantaipullon, kun otat itseäsi vain niskasta kiinni, etkä lähde heti seuraavana aamuna ostamaan juomaa lisää. Se on niin yksinkertaista. Siihen tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Tipaton tammikuu on muutenkin itsensä huijaamista. Eihän se enään ole mikään tipaton, kun suurin osa vielä naukkailee vuoden vaihtuessa alkoholi juomaa.
Minustakin on tyhmää väittää olevansa tipattomalla tammikuulla, kun sitä juodaan uutena vuotena tammikuun puolelle :D
Tottakai kohtuukäyttäjä tai hyvin vähän käyttävä voi olla tipattomalla. Ovathan ihmiset herkkulakossakin, vaikkeivät koko ajan olisi normaalistikaan mättämässä itseensä mässyä. Ketä tällainen oikeasti voi haitata?
Pystyy jos tosissaan yrittää, kokeilin kerran ja vaikeaa oli mutta juuri ja juuri sain kuukauden täyteen.