"Jos olet tipattomalla, olet alkoholisti"
En ymmärrä näitä kommentteja, että tipaton tammikuu kuuluu alkoholisteille. Kyllä kohtuu- tai vähän käyttäjäkin voi olla ilman alkoholia, jos haluaa viettää terveellisempää elämää.
Terveisin: 1-2 annosta viikossa normaalisti, nyt ei sitäkään.
Kommentit (55)
Veljeni on alkanut epäillä, että alkohi maistuu liikaa. Puhuimme jouluna asiasta ja yhdessä päätimme alkaa tipattomalle. Itse olen juurikin tuollainen 1-2 annosta/vko käyttäjä, mutta olen ikään kuin tukilakossa. Hommahan karkasi heti käsistä ja nyt olemme sopineet olevamme vappuun asti tipattomalla.
Jännä juttu vaan, että nyt ihmiset epäilevät minun olevan raskaana, kun kieltäydyn esim. ravintolassa viinilasillisesta. Vuotta on mennyt reilu 12 päivää ja juomattomuuden syyksi ei riitä, että viettää tipatonta :D
Minkä ihmeen takia kuohut jostakin muiden sanomisista? Vai oletko sinä niin ylpeän polleana höpöttänyt jokaiselle vastaantulijalle, että olet viettämässä tipatonta tammikuuta? :) Jotenkin niin hauska ja lapsellinen aloitus taas kerran.
Juo mitä juot tai ole juomatta, mitä sitä nyt muille puhua, ketään ei kiinnosta. Ihan turhaan tyttöhyvä nostat vetenpainettasi asialla.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä näitä kommentteja, että tipaton tammikuu kuuluu alkoholisteille. Kyllä kohtuu- tai vähän käyttäjäkin voi olla ilman alkoholia, jos haluaa viettää terveellisempää elämää.
Terveisin: 1-2 annosta viikossa normaalisti, nyt ei sitäkään.
Mistä tule tarve elää terveellisemmin, jos et pidä tapaasi epäterveellisenä?
Vierailija kirjoitti:
Veljeni on alkanut epäillä, että alkohi maistuu liikaa. Puhuimme jouluna asiasta ja yhdessä päätimme alkaa tipattomalle. Itse olen juurikin tuollainen 1-2 annosta/vko käyttäjä, mutta olen ikään kuin tukilakossa. Hommahan karkasi heti käsistä ja nyt olemme sopineet olevamme vappuun asti tipattomalla.
Jännä juttu vaan, että nyt ihmiset epäilevät minun olevan raskaana, kun kieltäydyn esim. ravintolassa viinilasillisesta. Vuotta on mennyt reilu 12 päivää ja juomattomuuden syyksi ei riitä, että viettää tipatonta :D
Kuinka monta kertaa olet sius tämän vuoden aikana ehtinyt ravintolassa ravata? Miten ihmiset viihtyvät ravintoloissa, mitä he siellä tekevät? Itse keksin kymmeniä parempia paikkoja viettää iltaa kuin joku meluinen kännäämisravintola. Valitse seurasi tarkemmin siis sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin: 1-2 annosta viikossa normaalisti, nyt ei sitäkään.Mistä tule tarve elää terveellisemmin, jos et pidä tapaasi epäterveellisenä?
Kyllähän kuukauden loma alkoholista maksalle on erittäin hyvä, vaikka minimissä olisikin kulutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin: 1-2 annosta viikossa normaalisti, nyt ei sitäkään.Mistä tule tarve elää terveellisemmin, jos et pidä tapaasi epäterveellisenä?
Pitää päästä kehumaan ei millään. Joidenkin pitää yksinkertaisesti yrittää saada itsensä nostettua muiden yläpuolelle erilaisilla asioilla, he ovat sellaisia huomiohuo*ia tavalla tai toisella. Yleensä tämä liittyy nuoruuteen ja tyhmyyteen, silloin kun ei ole mitään muutakaan millä päteä.
Ap jatkaa: kun kerron olevani tipattomalla, niin ihmiset usein alkavat selittämään, että heidän ei tarvitse olla tipattomalla, ja että ihan typerä juttu tällainen, kun ei ole ongelmaa tuon alkoholin kanssa. No, ei minullakaan ole, mutta saan kai silti olla ilman alkoholia hetken.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia kuohut jostakin muiden sanomisista? Vai oletko sinä niin ylpeän polleana höpöttänyt jokaiselle vastaantulijalle, että olet viettämässä tipatonta tammikuuta? :) Jotenkin niin hauska ja lapsellinen aloitus taas kerran.
Juo mitä juot tai ole juomatta, mitä sitä nyt muille puhua, ketään ei kiinnosta. Ihan turhaan tyttöhyvä nostat vetenpainettasi asialla.
No kunhan ihmettelin. Enkä nyt sitä ole jokaiselle vastaantulijalle kertonut, on tullut vaan puheeksi siinä yhteydessä, kun kuka kertoo olevansa milläkin kuntokuurilla vuoden alkajaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisti ei pysty tipattomaan.
Alkoholisti voi olla tipattomalla vaikka kymmenen vuotta.
Alkoholismi ei poistu ihmisestä, eikä siitä parane.
Juomatta voi olla, muttei se juomisen himo poistu ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kunhan ihmettelin. Enkä nyt sitä ole jokaiselle vastaantulijalle kertonut, on tullut vaan puheeksi siinä yhteydessä, kun kuka kertoo olevansa milläkin kuntokuurilla vuoden alkajaisiksi.
Aika suurelle joukolle toitotit kun tänne postasit!
Olen kyllä paksuna vaan. En muutenkaan varmaan joisi, mutta nyt en sitten varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika suurelle joukolle toitotit kun tänne postasit!
No anteeksi, tämäkin aihe on siis kielletty.
Alkoholia minimaalisesti käyttävän tipaton on yhtä hassua, kuin joku kerran kuussa suklaapatukan syövä julistaisi olevansa karkkilakossa. Eihän siinä mitään, ole vaan, mutta miksi omalle normaalitilalle pitää antaa jokin nimi? Mulla menee varmaan helposti "vahingossa" joskus kuukausi ilman alkoholia, mutta en keksi mitään muuta syytä kuin itsekorostus että alkaisin julistaa muille kuinka olen nyt "tipattomalla"...
Tipattomuus (tai siis siitä kertominen) herättää näköjään tunteita täälläkin.
Ihanaa, kun positiivisista asioista, kuten tipaton tammikuu, saadaan kaivettua kaikkea negatiivista, palstakiusaajat nimittelevät alkoholistiksi tai itsensäkorostajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa: kun kerron olevani tipattomalla, niin ihmiset usein alkavat selittämään, että heidän ei tarvitse olla tipattomalla, ja että ihan typerä juttu tällainen, kun ei ole ongelmaa tuon alkoholin kanssa. No, ei minullakaan ole, mutta saan kai silti olla ilman alkoholia hetken.
Numeron tekeminen juomattomuudestasi tammikuussa on oire siitä, että alko on ajatuksissasi turhan usein.
Olen samaa mieltä kuin monet, että hanapakkaus ja tipaton tammikuu ovat alkoholisteille.
Ei juomaton tee numeroa tipattomuudesta. Se ei ole mikään juttu, kun on tipaton lähes aina.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kun positiivisista asioista, kuten tipaton tammikuu, saadaan kaivettua kaikkea negatiivista, palstakiusaajat nimittelevät alkoholistiksi tai itsensäkorostajaksi.
Niinpä. Varmaan osuu näitä kiusaajia arkaan paikkaan.
Musta on vähän hassua, kun normaali alkoholinkäyttäjä ryhtyy tipattomalle tammikuulle (ei se siis ole se hassu juttu), mutta kun ainakin tiedän monta henkilöä, jotka sitten meuhkaavat siitä tipattomasta että vitsi, jo kaksi viikonloppua ollut selvinpäin!! Ihankuin se olisi terveesti alkoholiin suhtautuvalle ja käyttävälle oikeasti joku uskomaton saavutus. Sit ollaan heti baarissa perseet olalla kun vaan tipaton päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Numeron tekeminen juomattomuudestasi tammikuussa on oire siitä, että alko on ajatuksissasi turhan usein.
Olen samaa mieltä kuin monet, että hanapakkaus ja tipaton tammikuu ovat alkoholisteille.
Ei juomaton tee numeroa tipattomuudesta. Se ei ole mikään juttu, kun on tipaton lähes aina.
Huoh. Erinäisissä tilanteissa voi joutua kertomaan tipattomuudesta, vaikka ei haluaisi tehdä siitä numeroa. Valitettavasti Suomessa joutuu aina selittämään, miksi ei ota alkoholia, jos vaikka ruoan kanssa tarjotaan.
Alkoholisti ei pysty tipattomaan.