Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

85-95 syntyneet, monta selvää joulua teillä lapsuudessa oli?

Vierailija
12.01.2019 |

Oma vastaus 0. Joulu oli vanhemmille syy vetää per se et olalle. Ja puhutaan kun olit 0-18 v

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joulut.

Vierailija
2/6 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen joulu. Meillä ei käytetty alkoholia, koskaan. En ole alkoholinkäyttöä vastaan, mutta kyllä minusta aika kauhealta kuulostaa, kun lapsiperheissäkin "rentoudutaan" jouluna alkoholin voimin. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei käytetty alkoholia jouluisin. Korkeintaan viinilasillisen verran, mutta se nyt on normaalia juhla-aterialla. Kiitos vanhempieni asiallisen käytöksen, on joulu säilynyt minulle rauhallisena, tietyllä tapaa pyhänä juhlana, jota odotan vuodesta toiseen.

Sen takia minun on ollut vaikea käsittää joidenkin negatiivissävytteisiä joulukokemuksia, joissa alkoholi on ollut pääosassa. Miksi lapsilta pitää tuhota ilo jouluna ja aiheuttaa sen tilalle jokavuotuinen stressitila, myös vanhemmiten (traumat kun ei lopu lapsuuteen)? Järkyttävää. :/

Vierailija
4/6 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkiä selviä, kotona ei käytetty alkoholia satunnaista yhtä lakkalikööriannosta lukuunottamatta.

Vierailija
5/6 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ole nollaa?

En minä ainakaan muista yhtään selvää joulua.

Vierailija
6/6 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joulut. Tai äiti saattoi juoda viinilasillisen, ja isä konjakkinaukun ja pari viinilasillista/olutta illan aikana. Mutta kumpikaan ei niistä vaikuttanut humaltaneelta, joten lasken selviksi jouluiksi.