Emättimen kiristysleikkaus? Kokemuksia?
Olen synnyttänyt kaksi isoa vauvaa alateitse. Synnytykset menivät ihan hyvin ja tikkejä tuli molemmissa vain pari. Virtsankarkailua tms ei ole ollut. Kuitenkin alapää tuntuu löysältä. Mieheni sanoi jo ensimmäisen synnytyksen jälkeen ettei seksi tunnu miltään. Olen jumpannut kuulilla ja ilman, mutta tilanne on nyt mikä on. Lapsiluku on nyt täynnä ja siksi olenkin harkinnut emättimen kiristysleikkausta.
Kertokaa kokemuksianne kyseisestä operaatiosta! Oliko siitä hyötyä ja miten toipuminen sujui?
Kommentit (33)
Pari seikkaa tulee nyt äkkiseltään mieleeni.
Ensinnäkin, jos tai kun valitset paikkaa, jossa paikkaa, niin huomaa, että kaikilla esteettistä kirurgiaa tarjoavilla ei ole lainkaan, tai on vain hyvin vähän gynekologista koulutusta. (- Kouluts olisi kuitenkin enemmän kuin suotavaa olla olemassa, koska se on pitkäll oikean hoidon perusta!)
Toiseksi Suomen Gynekologiyhdistys on ottanut kannan ns. emättimen nuorennushoitoinakin tunnettuihin toimenpiteisiin. Yhdistyksen lausunnon mukaan laseriin tai lämpöön ja mikroaaltoihin perustuvien hoitojen hyödyllisyydestä ei ole tieteellistä näyttöä.
Joo ei löysään pilluun vetele erkkikään.
En kyllä usko, että langionpohjanlihakset on kunnossa jos pillu on "löysä" :D täällä on joku pillunkireyspakkomielteinen väsäämässä provoja vaan. Sinulla ei ole mitään käsitystä pillun anatomiasta. Noihin leikkauksiin, että tosiaan sinuna kuitenkin treenaisin ennen kuin silpoisin alapäätäni. Mutta jos ei mikään auta niin Somaliassa on käsittääkseni alan osaamista.
Mulla ei ole koskaan ollut tota ongelmaa kun vaihdoin afrikkalaisiin miehiin. Tosi outoa.
Ei se synnytyksessä löysene pysyvästi
Nimenomaan synnytyksessä kohtu kyllä löystyy, mutta palautuu sentään lähes entisekseen. Pillu sen sijaan venyy samoin kun se venyy yhdynnässä, mutta pillupa on elastinen ja palautuu venytyksestä jo synnytystä seuraavina minuutteina. Tosin kohdunsuu on silloin vielä auki, eli sen supistumista/palautumista saa odotella pari päivää. Ja sitten pillu onkin jo pitkälti palautunut, mutta lantionpohjanlihakset ovat raskauden ja hormonien jäljiltä heikommat. Ne lihakset kuntoon (rauhallisesti, jottet saa laskeumia, ne on sitten vaikeampia) ja pillu on entisensä. Hupsu ap :D
Vierailija kirjoitti:
No kyllä löysenee. Miksi sitä pitää aina valehdella?
Ja kyllähän jo järki sanoo kun ylisuuri mötikkä murjoo ja venyttää ja paikat repeilee että ei se ennallaan enää sitten ole. Se on harmi naiselle itselleen ja kyllä sen mieskin huomaa.
Jos siihen päädyt niin päädyt siihen ITSESI vuoksi etkä miehesi vuoksi! Sinä olet synnyttänyt 2 uutta ihmettä värkistäsi, ja he ovat myös miehesi ihmeitä.
Toki jos leikkaus tehdään ammattitaidolla, niin saat itsekin parempaa tuntumaa seksiin. Onhan se kiva että tuntuu 😜
Ootko antanut miehellesi kakkosta? Se tuntuu mahtavalta myös naisesta, jos itse antautuu ja halukas. Toki antavana osapuolena nainen määrää leikit !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllähän jo järki sanoo kun ylisuuri mötikkä murjoo ja venyttää ja paikat repeilee että ei se ennallaan enää sitten ole. Se on harmi naiselle itselleen ja kyllä sen mieskin huomaa.
Pillun löysyys = "löysät"/heikot lantionpohjan lihakset. Se jos lantionpohjanlihaksesi jää kuntouttamatta on omaa laiskuuttasi eikä johdu synnytyksestä vaan raskaudesta ja siitä, että sinä et pidä itsestäsi huolta. Se taas on vähän voivoi, lihaksia ei voi leikata kireiksi ja vahvoiksi.
Saadessani ensimmäisen lapsen ei ehditty leikata ja repesi pahasti. Lääkäri sanoi, että hän pienentää emättimen samalla. Niin tehtiin ja hyvä tuli.
60+ tädin vaginaa kiristettiin kun 80-luvulla oli syöpäsairas ja halusi elää 15 vuotta nuoremman oriinsa kanssa helliä hetkiä. Siis kunnallisella. Voi sitä poskein punaa...
Siis minulla, 11-vuotiaalla tyttölapsella joka sai näin hieman liian eksaktia tietoa tätinsä eroottisesta elämästä.
Katso ettei ompele liian tiukkaan. Tai mikä se toimenpide nyt onkin.
Minun (ei suomalainen), mieheni valittaa, että emättimeni on löysä. Vaatii anaalia, ei saa kuulemma tyydytystä muuten. En haluaisi anaaliin ryhtyä, mutta ei ole varaa kiristyttää alapäätä työttömänä. Saako julkisen terveydenhoidon kautta kiristysleikkauksen? Olen epätoivoinen.
Vierailija kirjoitti:
Minun (ei suomalainen), mieheni valittaa, että emättimeni on löysä. Vaatii anaalia, ei saa kuulemma tyydytystä muuten. En haluaisi anaaliin ryhtyä, mutta ei ole varaa kiristyttää alapäätä työttömänä. Saako julkisen terveydenhoidon kautta kiristysleikkauksen? Olen epätoivoinen.
Tuskin saa, jos kiristyseikkausken ensi-sijainen tarkoitus ja tai tavoite on miehen tyydyttäminen...
Ei ole ollut noita ongelmia sen jälkeen kun vaihdoin vaimon eli eksän thaimaalaiseen laatunaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllähän jo järki sanoo kun ylisuuri mötikkä murjoo ja venyttää ja paikat repeilee että ei se ennallaan enää sitten ole. Se on harmi naiselle itselleen ja kyllä sen mieskin huomaa.Pillun löysyys = "löysät"/heikot lantionpohjan lihakset. Se jos lantionpohjanlihaksesi jää kuntouttamatta on omaa laiskuuttasi eikä johdu synnytyksestä vaan raskaudesta ja siitä, että sinä et pidä itsestäsi huolta. Se taas on vähän voivoi, lihaksia ei voi leikata kireiksi ja vahvoiksi.
Se on synnytys joka venyttää pillun ei raskaus. Sem tietää jokainen. Johan jokaisen naisen pillu olisi jo ensimmäisen raskauden aikana väljä jos se raskaudesta johtuisi.
Jokainen lääkäri tietää sen että naisen alapää on synnytyksen jälkeen pysyvästi löysempi väljempi eikä sitä edes tehokas lantionpohjan treeni muuta synnytystä edeltävään kuntoon. Osalla ensimmäinen alatiesynnytys pilaa jo paljon osalla kaksi tai kolme alatiesynnytystä.
Ei se haittaa onko pimppa iso tai pieni kunhan vaan on liukas ja sitä saa usein.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut noita ongelmia sen jälkeen kun vaihdoin vaimon eli eksän thaimaalaiseen laatunaiseen.
Laadussa voi olla vikaa molemmin puolin :D mutta kuten ap:n tapauksessa niin osa naisista tykkää kyllä syyttää rupsahtamisestaan lapsia. Kegeleitäkin on niin pirun helppo tehdä, että kertoo aika äärimmäisestä laiskuudesta ja avuttomuudesta haaveilla leikkauksesta. Täydellinen repeäminenhän synnytyjsessä vaatii sitten enemmän kuntoutusta.
😁