Norjaan vaihto-oppilaaksi
Mää haluaisin vaihto-oppilaaksi Norjaan. Oon nyt 12vuotias ja menisin sinne 14vuotiaana. Harjotellut Norjaa oon jo vähän ja osaan perussanoja ihan hyvin. Oon kattellut jo netistä kaikkea ja aion mennä kesätöihin ihan vaan esim. Leikaamaan ruohoa yms. En oo vielä sanonut äidille tästä mun suunnitelmasta, koska hän kuitenkin vaan vastaisi "Ei! Et sä voi sinne mennä! Ei ei ei ei!!!" Mutta mä meen silti😅 Aion toki kertoa siitä johnain vaiheessa, ehkä kun täytän 13. Mulla olis joitakin kysymyksiä siihen liittyen👇
-Minkä järjestön kautta sinne olisi kaikista paras mennä?
- Paljonko suunnileen maksaa? 6000€?
Saat laittaa ihan mitä vaan mitä tiedät tästä ja vaikka omia kokemuksia siellä ollessa:)
Kommentit (3)
Ei 14-vuotiaana vielä pääse. Eikä ole oikein järkevääkään. Lukiossa sitten.
Äiti on varmaan ylisuojeleva.. Tai, kun hän ei anna mun toteuttaa tota mun unelmaa:( Äiti sanoi, että en saa laittaa kaupan seinälle mitään lappua, jossa pyytäisin tuota pientä työtä rahaa vastaan, koska kuulemma 12vuotias ei saa tehdä työtä, vaan vasta 15vuotias. Eikä muka 12vuotias saa esim. Leikata ruohoa, ulkoiluttaa koiraa yms? Ärsyttää, kun en saa mistään omaa rahaa ja tuohon unelmaan tarvitsisin rahaa.. Eikä äidillä tai isällä ole antaa rahaa vaikka tekisin mitä töitä heille.
Loistava valinta!
Suomi on uppoava laiva. Norjassa voisi saada normaalin elämän, jos jäisi sinne pysyvästi.