Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei osaa tehdä fiksuja ruokaostoksia

Kyllästynyt
12.01.2019 |

Latoo kärryyn vaikka ja mitä sattuu huvittamaan. Sitten kauhistelee loppusummaa kassalla ja pohtii ääneen miten kallista kaupassa käynti voikaan olla. Tästä jos sanoo, että vähän miettimällä niitä ostoksia pääsisi paljon halvemmalla, niin alkaa se kitinä ja kiukuttelu jolla varmasti pilaa kaikkien päivän. Miten saisin hänet ymmärtämään, että suunnittelu ja kauppalista on kaiken A ja O? Onneksi olen meillä pääasiassa ruokakauppavastaava, sillä muuten meillä menisi kaikki raha ruokaan. Itse saan helposti alle satasella viikon ruuat kolmihenkiselle perheelle, hän samalla rahalla muutamaksi päiväksi.

Vaikka olenkin huomattavasti fiksumpi rahankäyttäjä niin en todellakaan sano, etteikö joskus ei saisi ostaa extraa ja vähän mielitekojen mukaan... Mutta kun mielitekoja ja heräteostoksia kertyy useita kymmeniä euroja aina kun hänet erehtyy ottamaan kauppaan mukaan, niin siinä kohtaa on mielestäni tutkiskelun paikka.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOkeilkaa vaikka Prisman kauppakassi - palvelua. Ilmeisesti samat hinnat ja bonus kuin itse keräilemällä.

Vierailija
42/52 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaat käymästä kaupasta ja laittamastaa ruokaa. Ihme paapomista. Eiköhän tekemällä ja pankkitilin saldon vajumisella opi. Ihme marttyrointia.

Jos aikuinen mies ei osaa ajatella etukäteen, suunnitella, laskea tai laittaa muutamaa raaka-ainetta yhteen, on selkeästi syytä mennä lääkärin koska jonkinlainen aivojen vajaatoiminta on kyseessä.

En minä ainakaan jaksaisi aikuisen ihmisen kanssa vääntää tällaisista asioista. Se on joko niin, että minä käyn kaupassa ja laitan ruuan tai molemmat tekevät itse omat ruokansa. Minä en pysty syömään miehen laittamaa ruokaa, koska se on AINA liian tulista tai liian suolaista tai pohjaan palanutta ja hän itsekin yökkii niille ja heittää pois. Ei mitään järkeä! Monia muita asioita hän kyllä osaa ja hän mielellään kattaa pöydän, siivoaa jäljet keittiöstä tms., niin tehkööt niin, mutta ruokaa ei tarvitse laittaa eikä tarvitse mennä kauppaan tuhlaamaan järjettömiä summia ihan järjettömiin juttuihin. Lähikaupasta voi hakea leipää tai maitoa, jos ne on loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kanssa miehen kauppakassista löytyy kaikkea turhaa + päälle se, ettei hän osaa laittaa ruokaa. Hän itsekin aina haukkuu aikaan saannoksiaan, kuinka lorahti "vähän" liikaa chilijauhetta tai suolaa tai kuinka ne nyt "vähän" kärähti... Yleensä ruoka lentää suoraan roskiin ja se vasta on JÄRJETÖNTÄ tuhlaamista! Minulla on onneksi päävastuu ruuanlaitossa ja kaupassa käynnistä.

Varmaan tekee tahallaan, jotta pääsisi ruuanlaitosta. Netti on TÄYNNÄ reseptejä, niitä seuraamalla ei voi mennä pieleen. 

Onneksi mun miesystävä osaa laittaa ruokaa, en jaksaisi jos pitäisi aina itse kokata. 

Vierailija
44/52 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies osti viime kauppareissulla 14 e paahtopaistin ja 8 ja 6 e hintaiset homejuustopalat ja jotain savustettua hevosta monta sataa grammaa. :'D Vähän itkin kassalla (minä maksoin) . No, hän sentään ostaa ihan järkevää ruokaa, syötiin me sitä paahtopaistia pari päivää ja mies valmisti ruuan. Mutta jos muksuja olisi, ottaisin kyllä ohjat käsiini ja meillä syötäis linssikeittoa ja uunikalaa ja muuta järkevänhintaista.

Vierailija
45/52 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kanssa miehen kauppakassista löytyy kaikkea turhaa + päälle se, ettei hän osaa laittaa ruokaa. Hän itsekin aina haukkuu aikaan saannoksiaan, kuinka lorahti "vähän" liikaa chilijauhetta tai suolaa tai kuinka ne nyt "vähän" kärähti... Yleensä ruoka lentää suoraan roskiin ja se vasta on JÄRJETÖNTÄ tuhlaamista! Minulla on onneksi päävastuu ruuanlaitossa ja kaupassa käynnistä.

Varmaan tekee tahallaan, jotta pääsisi ruuanlaitosta. Netti on TÄYNNÄ reseptejä, niitä seuraamalla ei voi mennä pieleen. 

Onneksi mun miesystävä osaa laittaa ruokaa, en jaksaisi jos pitäisi aina itse kokata. 

Ei hän vaan osaa! Muutenkin meillä on eri käsitys esim. mausteisesta ruuasta... Ja hänellä menee omastakin mielestä aina överiksi esimerkiksi chilijauheen määrä... Ja minäkin pidän kyllä sopivasti tulisesta ja mausteisesta ruuasta, mutta en vain saa alas ruokaa, jonka makua en maista, koska polttaa niin perkeleesti... 😂 Kas kummaa hän ei ikinä lisäile minun ruokiini mitään ja syö hyvällä ruokahalulla toisin kuin omiaan...

Ja minä tykkään laittaa ruokaa ja mies ei kyllä toimeettomana odota, vaan esimerkiksi siivoaa tasot, kattaa pöydät, tyhjentää/täyttää tiskikoneen tms.

Vierailija
46/52 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tekisit niin, että suunnitellut / yhteiset ruokaostokset laitatte kärryyn, ja mies laittaa nuo omat heräteostokset omaan koriinsa. Kassalla luonnollisesti maksu erikseen. Luulis siinä vaiheessa hoksaavan, että kuin paljo ne turhat ostokset maksaakaan :D

Vierailija
47/52 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä palasi kaupasta (jos sinne kolme kertaa vuodessa joutui) aina voitonriemuisena jauhelihapaketin ja maitolitran kanssa. Heilutteli kuittia ja ihmetteli kuinka minä saan perheen ruokiin tuhlattua niin järjettömän summan rahaa. Onneksi kaapista löytyi aina ne perustarpeet, joilla tuon kauppakäynnistä selvittiin ilman että piti syödä kuivaa jauhelihaa maitolasillisen kera. 

No eipä sekään sitten ikinä oppinut kun ei koskaan ollut jauhelihaa maidolla.

Vierailija
48/52 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole antaa vinkkiä. Jos mies on mukana, niin totean vain, että rahaa ei ole asioihin x, y ja z. Välillä tuntuu, että olen 4-vuotiaan kanssa kaupassa. Teen mieluummin yksin ostokset.

Vierailija
49/52 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole antaa vinkkiä. Jos mies on mukana, niin totean vain, että rahaa ei ole asioihin x, y ja z. Välillä tuntuu, että olen 4-vuotiaan kanssa kaupassa. Teen mieluummin yksin ostokset.

Hiljaiseksi vetää kun lukee näitä tarinoita. En voi ymmärtää mtn naiset pariutuvat miesten kanssa jotka ovat tällä tasolla, tai siis tosiasiallisesti ovat lattiatasolla aka. Lapsia.

Vierailija
50/52 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän vaan osaa! Muutenkin meillä on eri käsitys esim. mausteisesta ruuasta... Ja hänellä menee omastakin mielestä aina överiksi esimerkiksi chilijauheen määrä... Ja minäkin pidän kyllä sopivasti tulisesta ja mausteisesta ruuasta, mutta en vain saa alas ruokaa, jonka makua en maista, koska polttaa niin perkeleesti... 😂 Kas kummaa hän ei ikinä lisäile minun ruokiini mitään ja syö hyvällä ruokahalulla toisin kuin omiaan...

Ja minä tykkään laittaa ruokaa ja mies ei kyllä toimeettomana odota, vaan esimerkiksi siivoaa tasot, kattaa pöydät, tyhjentää/täyttää tiskikoneen tms.

Toki minäkin tykkään laittaa, mutta joskus on kiva päästä ns. valmiiseen pöytään :) Mulla vielä bonuksena, että miehen laittamat ruuat eroaa tyystin mun laittamista, eli tulee kivasti vaihtelua vielä. 

Vierailija
51/52 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ruoka on ainakin meillä paljon tärkeämpää kuin penninvenytys ja kauppaan kuluukin kahdelta hengeltä n. 150 € viikko. Toki vähemmälläkin selviäisi, jos ostaisi vähemmän laadukasta lihaa, halvempia vihanneksia, hedelmiä ja herkkuja, jättäisi eksoottisemmat (lue kalliimmat) mausteet, vähäsokeriset myslit yms. kauppaan ja sitä rataa.

Penniä venyttämällä saa myös maistuvaa ruokaa edullisesti, kun jaksaa suunnitella. Meillä ostetaan lihat pakkaseen alelaputettua. Siinä säästää jo hurjasti.

AP

Pakastus muuttaa monen ruoka-aineen rakennetta selvästi heikompaan suuntaan.

Ei liha mikskään mee, ainakaan jos antaa hitaasti sulata jääkaapissa

Vierailija
52/52 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen voisi laittaa äitinsä kanssa kauppaan. On varmaankin tottunut siihen. EI yksin osaa toimia lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän