Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa bloggaajan kirja

Peukku
12.01.2019 |

Mitä mieltä olette siitä, että ostolskossa bloggaaja on tehnyt kirjan? Hän on joutunut sisäänostamaan siitä itselleen hirveät määrät.. Meneeköhän kaupaksi.. mua ei kyllä ainakaan kiinnosta.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta itseäni aiheen vuoksi, mutta hienoa hänelle! Toivottavasti käy hyvin kaupaksi Elevenillä.

Vierailija
2/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ihan tosi outoa, että on mennyt sijoittamaan siihen monta kymmentatuhatta euroa. Käytännössä hän on siis joutunut maksamaan kustannusyhtiölle siitä, että tekee kirjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta ihan tosi outoa, että on mennyt sijoittamaan siihen monta kymmentatuhatta euroa. Käytännössä hän on siis joutunut maksamaan kustannusyhtiölle siitä, että tekee kirjan.

Kustannusyhtiö ei siis ole yhtään uskonut kirjan menekkiin, joten se on ulkoistanut riskin kirjailijalle, mutta kääri itse mahdolliset voitot.

Vierailija
4/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kustannusyhtiö ei siis ole yhtään uskonut kirjan menekkiin, joten se on ulkoistanut riskin kirjailijalle, mutta kääri itse mahdolliset voitot.

Luin itsekin tuon postauksen ja olin ihan järkyttynyt.

Ikävää, että virve meni halpaan tuossa, ja toivottavasti se saa ne kirjat myytyä.

Vierailija
5/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virve on ihana, mutta en osta kirjaa.

Vierailija
6/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovakantisen kirjan myyminen ei oikein istu tähän Virven nykyiseen minimalismi-linjaan. Tuollainen kirja olisi varmaan ekojen joukoissa tavaroissa, joita hän karsisi pois.

Vierailija
7/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan noi muutkin kirjailija-bloggaajat joutuneet itse maksamaan kirjoistaan?

Vierailija
8/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs kustantaja se tuollainen on? Ei mitkään WSOY:t tai Tammet maksata kirjojaan kirjailijoilla.

Vierailija
9/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs kustantaja se tuollainen on? Ei mitkään WSOY:t tai Tammet maksata kirjojaan kirjailijoilla.

Welp, vilkaisin blogia ja WSOY:han se. Mitä hittoa! Täytyykin lukea tarkemmin, kuulostaa ihan kaistapäiseltä.

Vierailija
10/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan kauhea juttu. Ensinnäkin, parin tuhannen kirjan myyminen Suomen kokoisessa maassa on itsessään kova urakka. Pelkästään yhden kosmetiikkaketjun kautta tuollaisen määrän myyminen on mahdotonta, ja olisi mahdotonta vaikka kirjailija olisi jokin TV:stä tuttu kestojulkkis. Mitä helvettiä WSOY:ltä oikein ajateltiin? Neuvotteliko bloggaaja huomaamattaan jotain omakustannediiliä vai miten noin pääsi käymään?

Älkää KOSKAAN suostuko tuollaiseen.

Vierailija
11/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virvellä tuli vauhtisokeus eikä tajunnut yhtään mihin lähti.

Vierailija
12/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa tuota on ehkä tajuta, jos on ensimmäinen kustannussopimus. Kustantaja tuossa oli epäeettinen.

Inhottava juttu kyllä.

Vierailija
13/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillähän on muutenkin ihan ihme tuulesta temmattuja ideoita koko ajan. Vois vähän rauhottua.

Vierailija
14/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että on.

Tuosta on ulkomaillakin ollut juttua, että kustantamot pitää bloggaajia idiootteina.

Kaikki haluaa bloggaajien tuoman julkisuusarvon markkinointiin, mutta mielellään ilmaiseksi ilman mitään riskiä itselle, sen takia joku ruotsin blondinbella, kylie jenner yms. somejulkkikset toimii fiksusti vain itselleen.

Vierailija
15/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä nyt oikein ymmärsin Virven blogista, niin Virve oli aluksi laskenut sen varaan, ettei kirjaa myytäis juuri muualla kuin Elevenissä ja Virve sais sitä kautta rahansa takaisin. Nyt sit kirjaa kuitenkin myydään kaikissa isoissa ketjuissa ja Virve on paniikissa Elevenin kirjojen myynnissä. En usko, että Virve olisi muuten kertonut julkisesti siitä, että oli pakotettu sijoittamaan parikytä tonnia omaan kirjaansa. Se yrittää ehkä sillä vedota faneihin, että ne ostais kirjan.

Vierailija
16/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan kauhea juttu. Ensinnäkin, parin tuhannen kirjan myyminen Suomen kokoisessa maassa on itsessään kova urakka. Pelkästään yhden kosmetiikkaketjun kautta tuollaisen määrän myyminen on mahdotonta, ja olisi mahdotonta vaikka kirjailija olisi jokin TV:stä tuttu kestojulkkis. Mitä helvettiä WSOY:ltä oikein ajateltiin? Neuvotteliko bloggaaja huomaamattaan jotain omakustannediiliä vai miten noin pääsi käymään?

Älkää KOSKAAN suostuko tuollaiseen.

Yhden lähteen mukaan populaareja tietokirjoja myydään noin 1000-3000 kappaletta, joten Virve on ostanut pelkästään itselleen kirjoja sen verran kuin niitä todennäköisesti yhteensä tullaan myymään. Ja kuinka moni lähtee tilaamaan kirjaa jostain Elevenistä, jos voi sen napata lähikauppakeskuksesta?? 

Vierailija
17/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että on.

Tuosta on ulkomaillakin ollut juttua, että kustantamot pitää bloggaajia idiootteina.

Kaikki haluaa bloggaajien tuoman julkisuusarvon markkinointiin, mutta mielellään ilmaiseksi ilman mitään riskiä itselle, sen takia joku ruotsin blondinbella, kylie jenner yms. somejulkkikset toimii fiksusti vain itselleen.

Onks tähän jotain lähteitä? Olis kiinnostavaa lukea, jos bloggaajien "huijaus" on ihan yleistä kustantamoissa...

Vierailija
18/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna ei yllätä, että kirjaprojektim takana oli tällainen järjestely, jossa kustantaja ulkoisti riskin vauhtisokealle Virvelle. Tuon kirjan potentiaalinen ostajakunta on pieni ja aihepiiristä kiinnostuneet hankkivat tietoa omatoimisesti netistä eivätkä tarvitse hetkessä vanhentuvaa printtikirjaa siihen.

Vierailija
19/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna ei yllätä, että kirjaprojektim takana oli tällainen järjestely, jossa kustantaja ulkoisti riskin vauhtisokealle Virvelle. Tuon kirjan potentiaalinen ostajakunta on pieni ja aihepiiristä kiinnostuneet hankkivat tietoa omatoimisesti netistä eivätkä tarvitse hetkessä vanhentuvaa printtikirjaa siihen.

Mua kyllä yllätti, että joku niinkin iso ja tunnettu kustantamo kuin WSOY tekee tommosta. Toki nekin tekee vaan bisnestä, mut kyl mä olin odottanut niiltä eettisempää käytöstä. Toi tuntuu vaan kirjailijan urasta unelmoivan höpsön hyväksikäyttämiseltä.

Vierailija
20/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis.

Miten sattuikin. Kävin perjantaina ihotautilääkärillä ja nähtiin myöhemmin vielä junassa ja juteltiin. Hän sanoi että näyttää kosmetologeilla olevan trendi joka suosii korealaista (ihonhoitoa). Hän ihmetteli että miksi ihmeessä pohjoismaalaiset ja baltitkin näyttävän suosivan tätä vaikka se ei sovi ilmastoomme eikä varsinkaan pohjoismaalaisen naisen ihotyyppiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä