Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostolakossa bloggaajan kirja

Peukku
12.01.2019 |

Mitä mieltä olette siitä, että ostolskossa bloggaaja on tehnyt kirjan? Hän on joutunut sisäänostamaan siitä itselleen hirveät määrät.. Meneeköhän kaupaksi.. mua ei kyllä ainakaan kiinnosta.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

Miten sattuikin. Kävin perjantaina ihotautilääkärillä ja nähtiin myöhemmin vielä junassa ja juteltiin. Hän sanoi että näyttää kosmetologeilla olevan trendi joka suosii korealaista (ihonhoitoa). Hän ihmetteli että miksi ihmeessä pohjoismaalaiset ja baltitkin näyttävän suosivan tätä vaikka se ei sovi ilmastoomme eikä varsinkaan pohjoismaalaisen naisen ihotyyppiin.

Millä lailla ei sovi ihotyyppiimme? En ilkeilläkseni kysy, vaan alkoi kiinnostaa. En ole mikään korealaisen ihonhoidon asiantuntija, mutta ekana siitä tulee mieleen runsas kosteuttavien tuotteiden käyttö (hoitonesteet, seerumit ja mitä kaikkia niitä on), kaksoispuhdistus ja aurinkosuojan käyttö päivisin. Mikä näistä ei käy pohjoismaalaisen naisen ihotyyppiin, vai onko kyseessä joku muu juttu, josta en edes tiedä?

Vierailija
22/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korealainen ihonhoito nimenomaan sopii pohjoismaiselle iholle. Meillä on kylmä ja kuiva ilmasto, jolloin ihokin tarvii paljon kosteutusta ja huolenpitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna ei yllätä, että kirjaprojektim takana oli tällainen järjestely, jossa kustantaja ulkoisti riskin vauhtisokealle Virvelle. Tuon kirjan potentiaalinen ostajakunta on pieni ja aihepiiristä kiinnostuneet hankkivat tietoa omatoimisesti netistä eivätkä tarvitse hetkessä vanhentuvaa printtikirjaa siihen.

Mua kyllä yllätti, että joku niinkin iso ja tunnettu kustantamo kuin WSOY tekee tommosta. Toki nekin tekee vaan bisnestä, mut kyl mä olin odottanut niiltä eettisempää käytöstä. Toi tuntuu vaan kirjailijan urasta unelmoivan höpsön hyväksikäyttämiseltä.

Samaa mieltä. Toki on pakko sanoa, että eihän me tiedetä, mitä siellä oikein neuvoteltiin ja miten... siis että millaisesta asetelmasta bloggaaja on esitellyt asiaansa. Voi olla, että hän lähestyi koko asiaa alunperinkin bisnesmäisellä asenteella eikä pelkästään kirjailijana. Voi olla, että ehdotus diilistä edustamansa kosmetiikkaketjun kanssa tuli osittain häneltä itseltään, jos kirjan idea ei aluksi kiinnostanut kustantajaa tarpeeksi. Toivon ainakin, ettei tällaista diiliä ehdoteta kenellekään aloittelevalle taviskirjailijalle.

Vierailija
24/77 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

Miten sattuikin. Kävin perjantaina ihotautilääkärillä ja nähtiin myöhemmin vielä junassa ja juteltiin. Hän sanoi että näyttää kosmetologeilla olevan trendi joka suosii korealaista (ihonhoitoa). Hän ihmetteli että miksi ihmeessä pohjoismaalaiset ja baltitkin näyttävän suosivan tätä vaikka se ei sovi ilmastoomme eikä varsinkaan pohjoismaalaisen naisen ihotyyppiin.

Mäkin haluaisin tietää, mikä on perustelu tuolle, että ei käy pohjoismaalaiseen ihotyyppiin? Mä olen nykyisin pitkälti siirtynyt korealaisten tuotteiden käyttöön ja iho voi paremmin kuin koskaan. Ja siis ihan suomalainen nainen olen.

Vierailija
25/77 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

Aivan samalla tavalla voisi väittää etteivät Lumenen tms. skandisarjan tuotteet (mukamas) sovellu muille kuin pohjoismaalaisille. Korealainen ihonhoitorutiini painottaa ihon kosteuttamista ja ravitsemista eri tehoaineilla, mitä pahaa tässä muka on? Se sopii erittäinkin hyvin meikäläiseen neljän vuodenajan ilmastoon. Oma nassuni kaipaa nimenomaan kosteutta ja hoitavuutta talvisin, samoin vaatekerroksen alla muhiva kroppa.

Vierailija
26/77 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, aika kurja juttu Virvelle! Itse en aio ainakaan tässä vaiheessa hankkia kirjaa omaksi. Luen sen ensin kirjastosta, ja jos oikeasti todella hyvä teoriapläjäys, jota voi hyödyntää pidemmän aikaa, hankin sitten itselle.

Vierailija
27/77 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mahdollisimman moni hankkisi kirjan Elevenin kautta! Vetoan teihin hyväsydämisiin ihmisiin: jos aiotte ostaa kirjan, ostakaa Eleveniltä! Näin pelastamme loistavan bloggaajan vararikolta <3 

Vierailija
28/77 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinkin, miten jopa WSOY on lähtenyt kustantamaan tuollaista harrastajakirjoittajan melko suppealle kohderyhmälle soveltuvaa teosta. Paljastuihan se syy, miten tämä on mahdollista – omasta pussista pitää Virven kirjat maksaa. Toivotaan, että kirja on menestys Elevenillä! 

Vierailija
29/77 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korealainen ihonhoito nimenomaan sopii pohjoismaiselle iholle. Meillä on kylmä ja kuiva ilmasto, jolloin ihokin tarvii paljon kosteutusta ja huolenpitoa.

Minulla on herkkä iho enkä voi yleensä käyttää hajustettuja tuotteita. Ihoni voi paremmin mitä vähemmän tuotteita käytän joten käytän vain tiettyjä turvallisiksi koettuja tuotteita. Aasialaisissa ihonhoitotuotteissa on usein pahiten allergisoivia hajusteita joista pyrin pysyttelemään kaukana.

Vierailija
30/77 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaa, toivottavasti hän saa kirjaansa hyvin kaupaksi. Ostaisin itse kannatuksen vuoksi jos kirjan aihepiiri olisi edes vähän läheisempi itselleni.

Vierailija
31/77 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mahdollisimman moni hankkisi kirjan Elevenin kautta! Vetoan teihin hyväsydämisiin ihmisiin: jos aiotte ostaa kirjan, ostakaa Eleveniltä! Näin pelastamme loistavan bloggaajan vararikolta <3 

Kukaan ei pakottanut bloggaajaa tälle polulle vaan hän päätti ihan itse ottaa riskin ja ryhtyä tietokirjailijaksi.. Vieläpä suhteellisen niche-aiheesta. Teos sopinee kosmetiikan hc-harrastajille sekä kauneusalan ammattilaisille, joiden toimenkuvaan kuuluu pysyä kärryillä alan trendeistä ja kehityksestä. Ns. taviskuluttajaa tuskin kiinnostaa tämä aihe niin paljon, että ostaisi kirjan.

Vierailija
32/77 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis.

Tähän pitäisi saada kunnon perustelut. Minulla on kuiva ikääntynyt iho ja todellakin runsas kasvovedellä kosteuttaminen, seerumin käyttö sekä öljypuhdistus toimii. Ero parin vuoden takaiseen kiristävään ja juonteiseen ihoon on selvä. Perinteinen suomalainen ihotautilääkärien suosittelema tyylihän on saippuapesu niin että happovaippa katoaa ja sitten joku apteekin perusvoidejankki päälle kiiltämään. 

Vierailija
33/77 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverille kävi just noin. Maksaa vieläkin sitä lainaa pois.

Vierailija
34/77 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietinkin, miten jopa WSOY on lähtenyt kustantamaan tuollaista harrastajakirjoittajan melko suppealle kohderyhmälle soveltuvaa teosta. Paljastuihan se syy, miten tämä on mahdollista – omasta pussista pitää Virven kirjat maksaa. Toivotaan, että kirja on menestys Elevenillä! 

Omakustanne olisi todennäköisesti ollut huomattavasti edullisempi ratkaisu. Mutta se ei taida sopia näin tunnetulle bloggaajalle, koska silloin ei ole "oikea" kirjailija.

Vierailija
35/77 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika härskiä. Ja käsitin, että kirjassa olisi vieläpä elevenin tuotteiden esittelyä. Eli kustantaja saa teoksen ilman mitään riskiä ja eleven vielä päälle mainontaa ilman että pitää itse osallistua kustannuksiin. No Virven kannalta hyvä, että aihe on trendikäs joten tuskin tuosta ihan floppiakaan tulee.

Vierailija
36/77 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän tarvitse Virveä sääliä ja surkutella. Virve on monta vuotta tuonut esiin omaa osaamistaan ja asiantuntijuuttaan oikeastaan kaikessa, mikä edes etäisesti kosmetiikkaan liittyy, joten tokihan Virve on tietoisesti tehnyt tämänkin ratkaisun ja varmistunut etukäteen sen kannattavuudesta. 

Vierailija
37/77 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että Virve ei julkaissut kirjaa sähköisessä muodossa. Kustannukset ja riskit olisivat olleet ehkä pienemmät. Moni harkitsee nykyään tarkemmin ison paperikirjan hankkimista. Itse olisin voinut ostaakin kirjan, jos olisin saanut sen tietokoneelle tai lukulaitteelle. Ostankin eninmäkseen kirjoja sähköisessä muodossa, koska Virven tapaan vältän ylimääräistä tavaraa, joka jää nurkkiin pyörimään. Suurin syy olla ostamassa kirjaa on se, että sisältö vaikuttaa helposti vanhenevalta. Puolen vuoden päästä voi olla jo aivan toiset merkit pinnalla. Sähköiseen versioon olisi helppo julkaista päivityksiä ja lisäosia. Siten asiakaskunnalla olisi pysyvyyttä. En tiedä, onko Virven tarkoitus ansaita rahaa kirjalla vai päästä omilleen harrastusprojektin tapaan, mutta kymppitonnien velka pelottaa ainakin minua.

Vierailija
38/77 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan Virve edes tiedustellut eleveniltä, josko hankkisivat kirjat myyntiin, vai oliko vain suinpäin päättänyt ostaa ne itse.

Vierailija
39/77 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin totta että aihepiiri (nopeasti vanhenevana) sopisi paljon paremmin päivitysmahdollisuuden sisältäväksi e-kirjaksi. En itse hanki painettuja kirjoja ellei kyseessä ole "must-have of all must-haves" sillä kirjat ovat suoraan h**tistä muuttovaiheessa, painavuutensa vuoksi. Puhumattakaan niiden lastaamisesta muuttolaatikoihin, lootien purkamisesta uudessa kämpässä sekä kirjojen asettelusta yksi kerrallaan takaisin hyllyyn. Ugh, ei kiitos enää tätä ruljanssia.

Vierailija
40/77 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta ihan tosi outoa, että on mennyt sijoittamaan siihen monta kymmentatuhatta euroa. Käytännössä hän on siis joutunut maksamaan kustannusyhtiölle siitä, että tekee kirjan.

Tämä vähän vesittää sen koko kirjadiili-uutisoinnin... Minimalistina olisin tehnyt kindle-version, enkä mitään paperille painettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän